SayIt
Supersøt
Ble Medlem: 19 Aug 2003 Innlegg: 75
|
Duppeditt-enkenes mann.
Artikkelen er skrevet av Mikal Skår Ellwood
Roy Richar er teknojunky. Han lider av missbruk av teknologiske duppiditter og spill. Samfunne har snudd ryggen til ham. Kjæresten er langt på vei til og gi ham opp. Livet er blitt et helvete.
Her er hans historie.
Duppeditt-enkenes mann.
Jeg leste innleget om Duppeditt-enkenes Hverdag, og kunne ikke la være og tenke.
Hva med nerdekonens mann. Er noen villig til og høre hans versjon av saken, Lytter none til de teknologiske missbrukerne. Nei sammfunnet prøver og glemme disse fortapte skjeler. Et problem vi ikke ser, ergo det eksisterer ei.
Men jeg har møtt en teknoavhengi, og hørt hans verson. Jeg har lyttet når andre ble døve. Jeg har møtt Roy Richard duppeditt-enkenes mann.
Jeg møter Roy Richard over en Kaffe, ( Selsagt via msn messenger). Mannen jeg møter er et av de mest exstreme tilfellene av teknovrak jeg har møtt. Tastingen er usammenhengende og full av nerde utryk som: lol,
Det er tydelig at han taster med fler en bare meg sammtidig. (typisk missbruk)
-Roy,Hva fikk deg til og stå frem som teknologisk missbruker?
Eeeh, jeg synes det er viktig og advare ungdomen om faren og konsekvensene.Jeg vill jo ikke at noen skal havne i samma sitivasjon som meg.
-Ok, Roy. Fortell din historie.
Det begynte jo ikke så ille. Jeg hadde prøvd litt nintendo og sega spill i tennåra. Gikk fint det, hadde kontrollen og alt. Så var det en kammerat av meg. Han fikk forresten virus på en usikker linje i fjor.
Han kompisen min hadde Xbox-live da vetu. Sa at jeg ikke ble avhengi første gang. Ingen blir det.
Men den følelsen som du får første gang. Den glemmer du ikke. Du er konge i 24 timer uten søvn. ingen beskymringer. Spillet er alt.Vennene dine på nettet er alt for deg.
Samboeren min syntes det var greit en periode.Stine og jeg hadde det bra, selv om det var episoder.Det hendte til og med at hun prøvde litt hun også. Men så begynte hun og mase om kvalitets tid. Jeg prøvde og skjerpe meg. Fikk meg til og med en laptop med kraftig nok prosessor til å dra de fleste spillene,slik at vi kunne dra på ferie. Lenge var alt bra.
Så begynte jeg og slite med fraver på jobb.Så begynte jeg å bli hissig under Xbox-live spillinga. En gang dro hun ut kontakten midt i gamet, Tilta helt for meg. Slo ikke, men skremte henne skikkelig.
Etter det bestemte jeg meg for at nå er det slutt. Stine er mer for meg en Nettet. Og det gikk bra. Bra lenge.
Men så var det jo her en gang etter jul. skulle bare betale en regning på nett banken. Kan jo ikke skade, tenkte jeg. men så kom jeg borti en av disse messenger sidene.Og resten vet du jo. Ble hekta, Kjøpt meg PSP og en masse japanske dupiditter på nettet. Sofie er helt utaseg og jeg er redd hun ikke holder ut lenge til.
Her følte jeg at en tåre rant ned over kinnet til Roy på andre siden av skjermen min.
-Men jeg må stikke nå,sier Roy. Det er en fyr, som en kammerat vet om. Han selger billig brukte Xbox spill.Og linjen blir brutt.Roy Richard er borte.
- Jeg blir sittende og stirrer in i den tome skjermen min. Og tenker på det sterke møte med en mann og hans indre kamp som jeg har vært vitne til. Bra Roy, Flott levert. En rørende historie. Dette vill sette fokus på de i din sitivasjon,og det er mange av dem.
Og mens jeg logger meg av datamaskinen min. Møtes en teknomissbruker og en spilldealer ett seted i Norge for og deale gammle brukte spill.
ellWooD
|