|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
Første gang
Hvordan var deres første gang?
Hva kan man gjøre for at ens første gang skal bli bedre?
Er det bedre å være forelsket i personen?
Er det bedre hvis følelsene er gjengjeldt?
Hva er deres erfaringer?
Hva ville dere gjort anderledes?
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Man 09 Mai 2005, 19:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Det var skummelt, rart, pinlig, deilig... tror stortsett jeg hadde de fleste følelser i løpet av ganske kort tid.
Vi burde ha snakket mer først, jeg vet ikke om jeg egentlig var klar. Vi burde nok uansett ha brukt lengre tid...
Jeg var forelsket, det var hun og (så vidt jeg vet), og jeg tror det var positivt, i hvert fall når det ble som det ble... Det er ikke umulig at det hadde blitt bedre med en jeg ikke hadde følelser for, jeg var ganske nervøs for å drite meg ut / gjør alt feil. (Men igjen, vi burde snakket mer.)
En gang må være den første, jeg tror de fleste har godt av at det er i et forhold, hvor man er sikre på hverandre. Jeg skulle gjerne kunne gjort det igjen, latt henne ta litt mer initiativ og snakket mye mer om det først.
|
Skrevet: Man 09 Mai 2005, 21:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg liker ikke å snakke om min første gang, men jeg skulle ønske det kunne skjedd om igjen, og da annerledes og med en heeelt annen person...
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 10 Mai 2005, 13:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
vel...det var bare helt fullstendig feil. Feil fyr, feil tidspunkt, feil sted.
Og jeg var så absolutt ikke klar.
Men joda...det var da spesielt, og det satte absolutt preg på resten av mitt seksualliv. Bare på negativ måte...
Men jeg later som om det aldri har skjedd, og sier at min første gang skjedde et par år senere. Mye mye bedre, men langt fra slik jeg skulle ønske. Men denne gangen var jeg i det minste med på det selv, og det er jo en positiv ting.
|
Skrevet: Tir 10 Mai 2005, 17:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005 Innlegg: 407
|
Yesass, Det hvar akkurat som første gang skal være..For unge,for høye forhåpninger.for stressa,Totalt feil på alle måter.
Men øvelse gjør mester, og jeg øver så ofte som mulig,Så nå blir det bare litt katastrofe ; )
|
Skrevet: Tir 10 Mai 2005, 22:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Mh.. for meg var det skamfylla, heftig roting og idiotisk følelsesløs sex. Kjente henne bare såvidt fra før og hun var slett ikke ei jente jeg kunne falt for. Angret etterpå, og det tror jeg nok hun også gjorde. Sa det heller ikke til noen, jeg syntes liksom ikke det telte.
Så i mine øyne var jeg jomfru helt til jeg var i mitt første forhold. Å kalle det vimset jeg hadde tidligere for sex blir som å kalle en stein for en diamant.
edit: takk til ønskemestern 
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Ons 11 Mai 2005, 03:05 Sist endret av Eyden den Ons 11 Mai 2005, 09:29, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| Eyden skrev: | | Å kalle det vimset jeg hadde tidligere for sex blir som å kalle en diamant bare for en stein |
eller omvendt, kanskje..? stein for diamant?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 11 Mai 2005, 07:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Min første gang var kanskje ikke på rett tid, men jeg var klin edru og jeg tror aldri jeg har vert så tent..Så det ble en bra opplevelse. Jeg var forelsket og han var forelsket i meg, men det gikk litt skeis til slutt..Men jeg angrer slett ikke
|
Skrevet: Ons 11 Mai 2005, 17:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Blazer
Varm i trøya

Ble Medlem: 18 Apr 2005 Innlegg: 60 Bosted: Gran
|
Hmm... teoretisk er jeg ikke jomfru lengre, men har aldri hatt sex med noen som jeg har hatt følelser for, og aldri i et forhold. Så synes det blir feil å si at jeg har debutert på ordentlig... jeg ligger ikke der følelsmessig.. det andre har bare vært fysisk og teit... men tar det som øvelse jeg, så når jeg endelig treffer ei jeg virkelig får følelser for så slipper jeg alt tullet med å ikke vite opp ned på noenting og isteden er litt mer sikker på meg selv og hvordan jeg reagerer.
|
Skrevet: Ons 11 Mai 2005, 18:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

|
Det kan være Blazer.
På den annen side så er jeg da faktisk på en måte "ren" for den jeg tilslutt velger, da...
*heve øyenbryn*
Selv om jeg ikke er helt sikker om nåværende utvalgte innser verdien... *sukke*
Nuvehl..
Noen fler råd til hva dere jenter faktisk fysisk gjorde for å forberede dere? Evt hva dere gutter forsøkte å gjøre for en evt jomfrujente?
|
Skrevet: Ons 11 Mai 2005, 19:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Å ha blitt kjent med sin egen kropp på forhånd er nok noe av det som mest sannsynlig vil kunne forbedre første gangen veldig. Samt å debutere med en man er komfortabel med, gjerne noen man kjenner godt nok til å slappe av og slippe seg løs med. Å ha brukt en del tid på å uforske hverandres kropper på andre måter før man tar det helt ut (det er mye mer til sex enn bare penetrering) kan også være en god ide.
Hva man kan gjøre fysisk for å forbrede seg? Tja... barbere legger og evt annet uønsket kroppshår?
Laangt forspill anbefales.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tor 12 Mai 2005, 00:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Jepp, det går nok en del glattere første gangen om jenta venter til hun er kjempekåt og bare "må ha" sex
Det kan kanskje være vanskelig om man er usikker osv, men et forspill uten forpliktelser om penetrering som etter hvert blir dampende hett er nok veien å gå ja 
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Tor 12 Mai 2005, 00:59 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| Eyden skrev: | Jepp, det går nok en del glattere første gangen om jenta venter til hun er kjempekåt og bare "må ha" sex
Det kan kanskje være vanskelig om man er usikker osv, men et forspill uten forpliktelser om penetrering som etter hvert blir dampende hett er nok veien å gå ja  |
Der er jeg helt enig og siden det blir bedt om hva man "fysisk gjorde for å forberede seg" lenge oppe. Så er jeg enig med Zatharee Det beste er nok å kjenne sin egen kropp. du bør hvertfall vite hva det vil si å være kåt!
Og jeg tror at det første gangen er best å ha sex med noen du kjenner, stoler på og som du aller helst er skikkelig forelsket i. og VIRKELIG ha lyst på.
Jeg tenkte egentlig ganske lite på når jeg skulle debutere. Jeg hadde egentlig ganske store planer om å spare meg. for å si det slik. Men når det kom til stykket så var jeg faktisk så kåt at jeg bare ikke greide å la være..hehe Og det å kunne slippe seg løs er viktig. Har du noen som helst tanke om at du ikke har helt lyst så dropp det. For den dagen kommer da du føler at nå er det rett tidspunkt å gjøre det på. Jeg er sinnsykt glad for at jeg ikke hadde tilfeldig sex eller sex i fylla første gang. da tror jeg at jeg ville angra noe helt sykt. Nå hadde ikke jeg noen jomfruhinne. den forsvant på andre måter, de gjør jo det i blandt. Har du den intakt, så ville jeg anbefale et LAAAAAAAAAAAANGT forspill jeg også. Jeg tror det er litt individuelt hvordan det føles å miste den, ikke for å skremme deg, men da jeg mistet min(hadde ikk enoe med sex å gjøre) så greide jeg ikke sitte etterpå. Så jeg tror at er man "klar" nedentil er det mindre smertefullt. Jeg var liksom ikke forberedt på å miste den i det hele tatt.
|
Skrevet: Tor 12 Mai 2005, 05:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
pita
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003 Innlegg: 270 Bosted: Oslo
|
jeg mener at dette med å vente, være jomfru er oppskrytt.
ikke at det er en dårlig ting, men man vil som regel støte på problemer under akten uansett hvor "ren" man er.
at man har følelser for hverandre kan slå begge veier. noen til det bedre, andre til steder de ikke vil være.
|
_________________ i`m not mad. just ask my camel, steven
Skrevet: Tor 12 Mai 2005, 22:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| pita skrev: | jeg mener at dette med å vente, være jomfru er oppskrytt.
ikke at det er en dårlig ting, men man vil som regel støte på problemer under akten uansett hvor "ren" man er.
at man har følelser for hverandre kan slå begge veier. noen til det bedre, andre til steder de ikke vil være. |
Kanskje jeg er fryktelig gammeldags, men jeg har aldri hatt en ONe night stand og kommer sannsynligvis ikke til å ha en da jeg mener at sex er noe som skal skje mellom to mennesker som er glade i hverandre (og da mener jeg ikke som venner) Jeg tror at første gangen legger et grunnlag for resten av ens sexliv, og begynner man med en one night stand så kommer man til å ha flere. Det blir litt sånne "bare Bea" tendenser på en måte der de sier at den første gangen er alltid fæl så den må du ikke ha med en du liker. Skikkelig teit by the way. Og det må jo uansett være bedre å være med en man faktisk liker og som du VET liker deg og ikke bare kommer med en rekke tomme komplimenter for å få deg til sengs? Og som liker deg uansett om du velger ha sex med han eller ikke og som respekterer et nei om du plutselig føler at du ikke vil mer?
Ikke for å tråkke noen på tærne men debut i fylla med en man ikke vet navnet på syntes jeg faktisk er ganske så dumt. hvor bra kan det egentlig bli? Jeg tror at sjansene er større for at det blir en fin opplevelse om der efaktisk kjenner hverandre. Litt klønete blir det nok. Men det er fordi man ikke helt vet hvordan man skal ligge eller sitte eller ja. Jeg hadde forestilt meg det mye mer romantisk, men når det var gjort så fløt jeg på en rosa sky. HAr du en bra første opplevelse kommer du til å få et bra syn på sex har du en ræva opplevelse så blir synet ditt på sex kasnkje litt ræva også.
|
Skrevet: Fre 13 Mai 2005, 05:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

|
*sukke*
SÃ¥eh...
Rådet er: Bli så våt som mulig, slapp av, prøv å nyte det.
Bruk lang tid på forspill og gjør deg trygg på degselv og den "heldige"?
*sukke*
Vel, jeg har aldri vært noe annet enn jomfru.
Men jeg må medgi det er gøy å forstå kofferthumor... 
|
Skrevet: Fre 13 Mai 2005, 11:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
Vel om du vil ha et spesifikt råd:
Debuter med en du er virkelig glad i, som du stoler på, som du ikek er flau å vise frem kroppen din for, og det er vel litt viktig at det finnes tenning der da, slik at du faktisk blir våt. Bruk lang tid. Hiss opp hverandre, Og du trenger ikke nødvendig vis planlegge det så nøye den dagen du føler deg rede så sifra. Og da er du sannsynligvis trygg på deg selv og den heldige:)
|
Skrevet: Fre 13 Mai 2005, 11:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Indigo
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Mai 2005 Innlegg: 137
|
| Sitat: | Vel om du vil ha et spesifikt råd:
Debuter med en du er virkelig glad i, som du stoler på, som du ikek er flau å vise frem kroppen din for, og det er vel litt viktig at det finnes tenning der da, slik at du faktisk blir våt. Bruk lang tid. Hiss opp hverandre, Og du trenger ikke nødvendig vis planlegge det så nøye den dagen du føler deg rede så sifra. Og da er du sannsynligvis trygg på deg selv og den heldige:) | Kode: |
Mye bra her! Og debuter med en du er sikker på at du ikke kommer til å angre på at du hadde sex med i ettertid (dette gjelder egentlig med all sex). Vær sikre på hverandre, og kjenn hverandre godt - altså gjør det med en du har vært i langvarig forhold med, eller med en god venn over lang tid.
Bruk lang tid på forspill, helt til dere begge er sikre på at dere er helt klare, ikke bare tror dere er det. Hun bør være så våt som mulig, og være helt klar, stole på kroppen sin og seg selv, for hvis hun er anspent eller nærvøs eller flau eller lignende, gjør det gjerne vondt. Han bør være oppmerksom på hva hun føler, og ta hensyn til henne, hvis det gjør vondt eller lignende. Og begge bør prøve å gjøre så den andre har det så konfortabelt så mulig, og begge bør være sikre på personen.
Jeg tror jeg gjorde det med feil person, i for ung alder og med for lite kunnskap om emnet! Jeg angrer ganske mye nå, fordi jeg tror ingen av oss var klare for noe stort.
Men det viktigste - ikke gjør det bare for å ha gjort det, og ikke gjør noe du ikke vil!!! |
|
|
Skrevet: Fre 13 Mai 2005, 12:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
pita
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003 Innlegg: 270 Bosted: Oslo
|
| Coralin skrev: | [Jeg tror at første gangen legger et grunnlag for resten av ens sexliv, og begynner man med en one night stand så kommer man til å ha flere. Det blir litt sånne "bare Bea" tendenser på en måte der de sier at den første gangen er alltid fæl så den må du ikke ha med en du liker. Skikkelig teit by the way. Og det må jo uansett være bedre å være med en man faktisk liker og som du VET liker deg og ikke bare kommer med en rekke tomme komplimenter for å få deg til sengs? Og som liker deg uansett om du velger ha sex med han eller ikke og som respekterer et nei om du plutselig føler at du ikke vil mer?
|
nåh.
ikke alle blir lurt til sengs selv om de er drita. folk er kåte, det er naturlig. kanskje føltes det rett å ha sex med den karen der og da. folk er forskjellige.
jeg angrer ikke på min første selv om han var både teit og ekkel. han var det jeg ville ha der og da, og det har jeg egentlig ikke et problem med å akseptere.
ikke hopp i seng med en villt fremmed kanskje, men man trenger virkelig ikke elske hverandre dypt og inderlig for at sex skal bli bra. ofte kan det bli verre, føler at man ikke er god nok ol.
sjekk deg for sykdommer, og vit hva leken kan innebære.
men det er virkelig bare ikke negative ting med å ha seg med en person i en natt.
og det at jeg har hatt en natt med han betyr virkelig ikke at jeg kommer til å gjøre det igjen. hallo, logikk. "ja, nå har jeg pula uten å være i forhold, så jeg tror jeg skal gjøre det igjen en gang jeg er i et"
|
_________________ i`m not mad. just ask my camel, steven
Skrevet: Fre 13 Mai 2005, 21:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| pita skrev: |
og det at jeg har hatt en natt med han betyr virkelig ikke at jeg kommer til å gjøre det igjen. hallo, logikk. "ja, nå har jeg pula uten å være i forhold, så jeg tror jeg skal gjøre det igjen en gang jeg er i et" |
Det var ikke det jeg mener, men har man først hatt sex uten for et forhol er terskelen lavere for å ha det flere ganger, og da mener jeg ikke nødvendigvis utroskap.
|
Skrevet: Fre 13 Mai 2005, 21:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |