DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
P-Plaster
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [49 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
 P-Plaster

Noen her som bruker p-plaster? Jeg har selv begynt å bruke plaster av type Evra (er vel kanskje den eneste på markedet nå).. men tingen er at jeg ikke har råd til å fortsette med det.. 9 plaster (1 plaster pr. uke) koster 300,-.. Har allerede brukt 3 på en uke siden de faller av..
er det noen som har noen tips om hvordan man skal få dem til å sitte ?

er typen min som pleier å hjelpe meg med å klistre de fast, og han klemmer hardt i 20 sek. + sjekker at det er rent og tørt under underflaten.

InnleggSkrevet: Man 09 Mai 2005, 13:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
plysjhai
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Apr 2003
jeg har brukt p-plaster i snart to mnd, og har enda hittil ikke hatt noe problem med at de faller av.
jeg veit ikke helt hva jeg gjør.. men overarma er jo en ganske safe plass da, for det er enklere å sette det på. det jeg gjør er at jeg 'sikrer' kantene, altså tar en liten runde helt ytterst så det skal feste seg. også bytter jeg på kvelden så jeg kan ligge på plasteret om natta. har funnet ut at rompa er en fin plass, for da vises det ikke.
men du kunne kanskje snakket med legen om det ? kanskje han har noen tips om hvordan det skal gjøres ?

InnleggSkrevet: Man 09 Mai 2005, 13:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

hadde det på rompa forrige måned... men den gnisser på buksa mi ;/
og er jo ikke noe pent å ha den på over armen egentlig (selv om jeg har gjort det de siste gangene).. men skal prøve å ta den på om kvelden så jeg kan sove på det Wink

InnleggSkrevet: Man 09 Mai 2005, 18:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
ellWood
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005
He he, Jeg prøvde og ha den i panna. OG vet du hva! Det funka, Har ikke fått ei dame siden, Så bra må det jo være..
; )
Men ei vennine av meg sier at d gikk greit på låret,Bortsett fra at hun stadig vekk glemte det.

InnleggSkrevet: Man 09 Mai 2005, 19:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

det står ikke på pakke at man kan ha det på låret, men kanskje det hadde fungert ja..

InnleggSkrevet: Tir 10 Mai 2005, 13:58
plysjhai
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

jeg også har hørt låret, men siden det ikke står så tør jeg ikke..
dog.. nå er vel kanskje tida for å utforske sånt siden jeg ikke er i forhold og ikke kommer til å ha sex på ei stund.. det verste som skjer er jo at mensen kommer når den ikke skal.

InnleggSkrevet: Tir 10 Mai 2005, 14:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

ja la oss prøve Wink

men jeg er i et forhold da.. værste som kan skje er graviditet Razz

InnleggSkrevet: Tir 10 Mai 2005, 14:05
plysjhai
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

hehe, da får du bare være oppmerksom på det, og gjøre det beste ut av situasjonen.. (=

InnleggSkrevet: Tir 10 Mai 2005, 14:11
aniraC
Moderator
Moderator

plysjhai: får du røde merker når du tar av plasteret? det gjør jeg.. og bestemor sier at jeg ikke tåler det..

InnleggSkrevet: Tor 19 Mai 2005, 16:59
plysjhai
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

det står jo i bruksanvisningen at man kan bli litt rød på huden der plasteret har sittet, tror jeg, siden huden nok kan bli litt irritert. og det står under vanlige bivirkninger at man kan få kløe/utslett.. så det er ikke sikkert du ikke tåler det.. men du kan jo spørre på legesenteret ditt ? eller bare prøve å bruke det litt til og se om det blir bedre..

InnleggSkrevet: Tor 19 Mai 2005, 17:06
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
en ting jeg alltid har lurt på,hvordan kan et plaster hindre graviditet??hva er det med det plasteret??sender det ut sjokkbølger eller noe? :S

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Tir 24 Mai 2005, 21:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

haha..ja det sender ut sjokkbølger ned til eggstokkene våres Razz
neida.. de stoffene som er i p-pillen er liksom i plasterets lim.. og det stoffet går rett inn i blodet.. Wink

det som er fint med p-plasteret er at man kan f.eks. få diare eller oppkast uten å tenke på at p-pillen kom opp igjen Wink

jeg har forresten begynt på pilla igjen, fordi jeg tålte ikke plasteret. Har sånne røde store plastermerker overalt Razz

InnleggSkrevet: Ons 25 Mai 2005, 08:00
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
uff hehe, jeg holder meg til pilla jeg billig og greit hehe, ellers tror jeg at jeg hadde vurdert å fått sånn stav under huden.

InnleggSkrevet: Ons 25 Mai 2005, 09:30
aniraC
Moderator
Moderator

en venninne av meg (anonym) er 1 av 4000 som har den staven.. det så utrolig ekkelt ut..usja!..og vondt..uææ

InnleggSkrevet: Ons 25 Mai 2005, 13:36
Sist endret av aniraC den Søn 05 Mar 2006, 20:40, endret 1 gang
siv_elisabeth
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 29 Apr 2003
lenge leve pilla jah. ingen røde merker noe sted, vel testet.

heh. hørtes ekkelt ut med stav under huden *grøss* *sprøyteskrekk* hum..litt morsomt at jeg har sprøyteskrekk når jeg faktisk har 5 piercinger. og den ene tok jeg ut en stund og tok på nytt.

- ses

InnleggSkrevet: Fre 27 Mai 2005, 11:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
siv_elisabeth skrev:
lenge leve pilla jah. ingen røde merker noe sted, vel testet.

heh. hørtes ekkelt ut med stav under huden *grøss* *sprøyteskrekk* hum..litt morsomt at jeg har sprøyteskrekk når jeg faktisk har 5 piercinger. og den ene tok jeg ut en stund og tok på nytt.

- ses

jer er heller ikke glad i sprøyter, eller stikk, men begynner å bli imun tror jeg har tatt så innmari mange blødprøver nå, vurderer nesten å bli blodgiver, om det er noe igjen:P

InnleggSkrevet: Fre 27 Mai 2005, 13:07
bazukh
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005
Plaster sitter aldri på meg over lengre tid (les; lenger enn en dag)
Så jeg tror kanskje at pilla er det beste for meg, dessuten får jeg det gratis, så da er det jo greit Wink

InnleggSkrevet: Tir 19 Jul 2005, 13:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Indigo
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Mai 2005
Hemmeligheten er nok å plassere et plaster på et sted der det ikke detter så lett og et sted som er lite i bevegelighet. Albuen er neppe noe taktisk lurt sted Idea

Ellers finnes det jo andre metoder, som sprøyte og sånn stav under huden. Men en ting jeg har lurt på er: Åssen i indre innerste funker en P-ring (hvis noen av dere har hørt om det..?)

InnleggSkrevet: Tir 19 Jul 2005, 19:11
bazukh
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005
Kikke her du=)
Er ikke så aaaltfor vanskelig å bruke google til å søke på annet enn syke ting Wink

InnleggSkrevet: Tir 19 Jul 2005, 20:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Indigo
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Mai 2005
Har så mye å styre med, atte... Dessuten - ALT jeg er inne på i Opera legger seg også på de andre profilene - blandt annet der søs surfer rundt! Dvs - syke søk på google legger ALLTID igjen masse spor, og jeg gidder ikke å programmere inn noe som fjærner det, og da blir det til at det blir liggende...

InnleggSkrevet: Tir 19 Jul 2005, 20:52
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [49 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet