|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
calyptomena
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005 Innlegg: 247 Bosted: Oslo
|
Veggismat?
Noen som har noen glimrende oppskrifter på ikke-så-altfor-dyr vegetarmat?
|
Skrevet: Fre 29 Apr 2005, 19:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Vegetarpizza er godt. Du kan anten lage deig sjølv, eller kjøpe frossen deig. Smør på tomatpuré og grønsakar du likar, og ost. Steik det. Namnam.
|
_________________ Sugar plum fairy, sugar plum fairy.
Skrevet: Lør 30 Apr 2005, 00:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Pannekaker er jo suverene saker - syltetøyet man kjøper til kan man jo se på som en investering. Men man trenger skikkelig steikepanne, da.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 01 Mai 2005, 19:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Ta mange grønsakar i bitar, steik dei litt, tøm på hermetiske tomatar, lat det koke ei stund. Server anten med pasta eller ris. Kjempegodt!
|
_________________ Sugar plum fairy, sugar plum fairy.
Skrevet: Søn 01 Mai 2005, 20:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cináed
Spitzy (!)

Ble Medlem: 16 Jun 2003 Innlegg: 171 Bosted: Fredrikstad
|
| Glahn skrev: | | Pannekaker er jo suverene saker - syltetøyet man kjøper til kan man jo se på som en investering. Men man trenger skikkelig steikepanne, da. |
Pannekaker er tingen! Billig som få. For sånn....15kr får du middag til 6 personer...
|
_________________ Man is, rest he has is by addition.
Skrevet: Man 02 Mai 2005, 06:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Jeg tror jeg ville gått for å lage en vegetarpasta. Bare kutte opp og steke å steke fersk sopp, purreløk, hvitløk, squash, paprika, oliven eller noe annet man synes er godt. Så koker man pasta, personlig foretrekker jeg tagliatelle, men smaken er som kjent som baken; når pastaen er kokt tømmer man av vannet og blander i et glass pesto... Voila.
Funker forøvrig og helt topp med kjøtt (gjerne istedet for oliven).
Det er i grunn ikke så veldig billig, men det er veldig godt...
NB! Når man steker fersk sopp lønner det seg å steke dem litt i panna uten olje først slik at man får damet ut vannet.
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Man 09 Mai 2005, 21:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Prøv linsesuppe med fresh salat og salatkrydder. Gjerne pasta ved siden av. Sitronvann og peppermix topper måltidet. Det fine er at linser passer til det meste og er lett å kombinere med blant annet ting som kikerter og andre grønnsaker. Improviser.. Billig er det også forsåvidt.
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Ons 10 Aug 2005, 20:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |