|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005 Innlegg: 701 Bosted: Hjemme
|
Barne TV
Hva likte du å se på barneTV da du var liten??
Er det noen grunn for at du likte det best??
Å hva syntes du om barneTV nå??
Jeg var stort fan av Brannmann Sam. Men nå er det kommet noen nye episoder, men folkene er helt anderledes, samme med miljøet. Likte de gamle best jeg, å fant ut at de sender dem på NRK på lørdagen om morningen
Jge liker egentli ikke så godt barneTV nå. Programlederne oppfører seg svært barnslig å slikt, å syntes de kunne virket litt mer voksne selvom det er barneTV. Jeg har hørt om mange barn som ikke gidder å se på barneTV fordi de er så kjedelig å fordi folkene på tv er så merkelige.
Men barneTV som gikk på lørdagen før, Barnas supershow, det var ganske bra egentli syntes jeg. For det er barn som lager barneTV til andre barn... Ble litt skuffet da det ikke gikk mer...men men...
|
Skrevet: Fre 29 Apr 2005, 18:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
Jeg hater barnas supershow, jeg synes det er noe av det verste som er lagd. Men det ermin mening : )
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Fre 29 Apr 2005, 18:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Når jeg var liten elsket jeg Bompibjørnene, og det gjør jeg fortsatt.
Har mest sansen for barneTV når de viser rene tegneserier og ikke alle de her pedagogiske menneskene som skremmer vettet av ungene. Har og et lite problem med serier som er ekstremt moraliserende.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Fre 29 Apr 2005, 21:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sjokoladekjeks
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Nov 2004 Innlegg: 272 Bosted: The staff of anger
|
åh.. jeg elsket å se MArikken og Rasmus på loffen og alle disse der... Og barna på Saltkråkan.. Ser på det hver gang seriene går på tv Kjempekjekt....
|
_________________ Begeret hadde trillet rundt og endt opp i stående stilling.
"Hjelp!" ropte han da treet fløy forbi ham 
Skrevet: Søn 01 Mai 2005, 01:12 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Marilla
Spitzy (!)

Ble Medlem: 24 Mar 2004 Innlegg: 233 Bosted: Horten
|
Jeg husker at jeg var veldig veslevoksen (jada, er sikkert fortsatt det.. ) og synes at programlederne bare var teite og barnslige. Jeg hadde noen favorittserier, though. Som Mummitrollet, flukten fra dyreskogen, fragglene og et par til. Sesam stasjon ble for pedagogisk for meg. (selv om jeg ikke akkurat ville brukt det ordet da)
|
_________________ The ships hung in the air much the same way bricks don't...
Skrevet: Søn 01 Mai 2005, 14:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Jeg ble alltid skikkelig sur hver gang Bjarne Betjent begynte å telle.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Søn 01 Mai 2005, 15:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

|
| sharee skrev: | | Jeg ble alltid skikkelig sur hver gang Bjarne Betjent begynte å telle. |
Men det var ordentli irriterende å det...
|
_________________ This is who I am! Deal with it...
Skrevet: Lør 07 Mai 2005, 22:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005 Innlegg: 407
|
La meg komme med en påstand...
(og den er fulsdenig uten bevis)
BarneTv kjører noe som de kaller GO.
-der barn oppfordres til og tegne ned og sende inn, aktivitetene de gjør.
Dette er nok en kamp mot stadig økende fedme blant norske barn.
-Er det det ikke litt komisk at akkurat barneTv er blant de tingene som får barn til og stimmle forran TV`n og gommle godis.
Isdtede for og være ute og gjøre aktive ting???
ellWooD
|
Skrevet: Lør 07 Mai 2005, 23:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

|
| ellWood skrev: | La meg komme med en påstand...
(og den er fulsdenig uten bevis)
BarneTv kjører noe som de kaller GO.
-der barn oppfordres til og tegne ned og sende inn, aktivitetene de gjør.
Dette er nok en kamp mot stadig økende fedme blant norske barn.
-Er det det ikke litt komisk at akkurat barneTv er blant de tingene som får barn til og stimmle forran TV`n og gommle godis.
Isdtede for og være ute og gjøre aktive ting???
ellWooD |
Nå fikk jeg et helt nytt syn på barneTV, aldri tenkt på det på den måten.
Å de har jo også nå forlenget barneTV fra 30 minutter til 40 minutter. Så kanskje de faktisk har et ønske om at ungene skal bli feite slik at de har noe å klage over etterpå. Kanskje folkene som skal passe på at vi ikke blir for feite har for lite å gjøre på for dagen så de lager lengre barneTV for at de kan pine barne når de blir eldre til å bli tynn igjen??
|
Skrevet: Man 16 Mai 2005, 02:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Skumfidus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Jun 2004 Innlegg: 246 Bosted: Bergen
|
aneena | Sitat: | Hva likte du å se på barneTV da du var liten??
Er det noen grunn for at du likte det best??
Å hva syntes du om barneTV nå?? |
Jeg likte veldig godt å se på Kalle Klovn (hadde et blad også med han, men så ble det lest i stykker....)
Jeg så også på Oksen Anton og Elefanten Boms.
Har alltid vært glad i tegnefilmer
BarneTV blir verre og verre. De ser på barn som noen dumme små timg som ser på TV uansett hva som er der. Derfor har de disse "voksne" folkene som nå er begynt å leke stollek, kle seg ut og andre ting både før og etter barneTV. Dette skal likom være i barneTV, men det er jo filmene som er gøy! Husker jeg satt og så på portveien2. Det eneste som var gøy med det programmet, var jo giraffen!
Ellers er vel Fias filmeri, Teletubbiene og Heismann Hå noe av det verste som går an å se på barneTv...
|
Skrevet: Man 16 Mai 2005, 11:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aneena
Veronica

|
Heismann hå er noe av det verste som har gått på barnetv. Hatet det. Var så teit å se på at. Kunne heller se på nyhetene å det var mer spennende... heisamann hå 
|
Skrevet: Man 16 Mai 2005, 11:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
| Sitat: | | Har mest sansen for barneTV når de viser rene tegneserier og ikke alle de her pedagogiske menneskene som skremmer vettet av ungene. Har og et lite problem med serier som er ekstremt moraliserende. |
Der har du meg også. Jeg husker de viste en serie om en gutt som var veldig fattig, derfor kunne han ikke kjøpe en leke som var veldig på moten akkurat da. Derfor stjal han en. Moren oppdaget det, og gutten måtte betale leken med sine egne lommepenger - til han ble 15 år. Jeg ble redd, husker jeg.
Mine favoritter var "Flukten fra Dyreskogen", hvor Huggorm og Røyskatt var mine favoritter. Særlig Huggorm.
NÃ¥ kan jeg ikke fordra barneTV, bortsett fra julekalendrene.
Og jeg HATER barnas Supershow!
|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Ã… flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Man 19 Jun 2006, 14:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Flukten fra Dyreskogen eide Jeg likte den reven best tror jeg, og de grevlingene.
Forøverig syntes jeg det er teit at ut av hele dagen, av alle de 24 timene det vises ting på tv, så er det bare 30 minutter av de timene som vies til barn (bortsett fra på lørdager). Jeg syntes litt mer av det gamle barnetv kan komme tilbake, og utvid barnetv tiden.
Det er så teit at alt som skal vises til barn idag skal være så evig "pedagogisk riktig" eller wtf. Jeg vokste opp med Ninja Turtles, og jeg ble da ikke noe særlig dårligere meneske av og se på en haug med skilpadder slåss og ete pizza? Jeg tror ting som det er med på og vekke fantasien til ungene. Slutt med de jævla homseprogramlederne som snakker med babystemme på barnetv 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Man 19 Jun 2006, 18:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Jeg elsket alle de gamle svenske tingene som ble sendt jeg. Pippi, Emil osv.
Pompel og Pilt er bare så seriøst noe av det skumleste jeg har sett i hele mitt liv!
Barnetv nå om dagen er bare møk! Så det såh!
|
Skrevet: Man 19 Jun 2006, 19:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Emil er seriøst ille for barn og se på Lillesøstra mi har sett på Emil en god stund nå (faren hennes kjøpte alle Emil greien på DvD til henne), og hun gjør alt det som Emil gjør. Og når vi sier at hun ikke får lov til det så sier hun "men Emil gjør sånn"... Kansje ikke barn burde få se på tv før de er 15 ^^
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Man 19 Jun 2006, 21:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lojosang
Varm i trøya

Ble Medlem: 14 Jun 2006 Innlegg: 31 Bosted: Trondheim
|
I tilfeldig rekkefølge:
Maika, jenta fra verdensrommet. Hun med de gule støvlene. Det var tøft. Min første stor kjærlighet, tror jeg.
Fragglene var stort.
Det var en gang et menneske.
Shagma (som vel slett ikke het det. Og at jeg ikke kom på den i musikkbolken!)
To gode naboer.
Kalles Klatretre
Lærer Flukt
Henry's Katt
Og, trodde jeg, Romlingane. Men så fant jeg DVD'en (Clangers) i Skottland til en billig penge. Seks episoder på rappen var i grunn nok. Men mulig DVD'en har et visst vorspiel-potensiale.
Ellers kunne jeg ikke fordra Eli Rygg da jeg var liten. Når hun kom inn og ødela Teodor ble jeg sint!
Vibeke Sæther var ikke mye bedre. Det var Halvdan som skulle være sammen med Labbetuss.
Av det som går nå (i den grtad jeg er oppdatert) har jeg sansen for Gnottene. Det er faktisk til tider gnottomentalt hylent. (Programmer som finner på haugevis av nye ord MÅ jo være bra!) Og herlig fritt for overpedagogisk moralisering.
Tenk om førskolelærerne styrte verden! *Grøss!* 
|
_________________ ""You can nose a chemist in a crowd by the smell of the laboratory which hangs about him; you can pick him out by the stains on his hands and clothes."
-M. M. Pattison Muir, 1902"
Skrevet: Tir 20 Jun 2006, 16:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lojosang
Varm i trøya

Ble Medlem: 14 Jun 2006 Innlegg: 31 Bosted: Trondheim
|
| darkfrog skrev: | Emil er seriøst ille for barn og se på Lillesøstra mi har sett på Emil en god stund nå (faren hennes kjøpte alle Emil greien på DvD til henne), og hun gjør alt det som Emil gjør. Og når vi sier at hun ikke får lov til det så sier hun "men Emil gjør sånn"... Kansje ikke barn burde få se på tv før de er 15 ^^ |
SÃ¥ send henne i Snikkerboa med skarp kniv og plankebiter!
Man skal alltid passe på å gi råd om oppdragelse FØR man får barn selv.
Etterpå er det for sent. Da vet man jo hva man snakker om 
|
_________________ ""You can nose a chemist in a crowd by the smell of the laboratory which hangs about him; you can pick him out by the stains on his hands and clothes."
-M. M. Pattison Muir, 1902"
Skrevet: Tir 20 Jun 2006, 16:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tamashaki
Främling

Ble Medlem: 28 Mai 2006 Innlegg: 5
|
Sesam stasjon rocka! Jeg hadde ikke noe imot Bjarnes telling
Men det beste noensinne er og blir Pelle Politibil. Hele barnehagen var helt dilla, og serien var genial, men hadde ikke helt sansen for den nye filmen som kom. Pelle var kraftig dataanimert og det var andre skurker og sånn. Dessuten var ikke Sally Sykebil med vel?
Fragglene seff, og to gode naboer og pompel og pilt D
Men Pelle Politibil er og blir best som jeg har sagt før.
Thomas Toget var jo ikke gærnt det heller
Barnas supershow var jo skikkelig kult! XD
|
_________________ En sopp, soppen, alle soppene
Soppete, soppetere, soppetest
Ã… soppe, sopper, skal soppe, har soppet.
Skrevet: Ons 21 Jun 2006, 06:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Lillebror
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Okt 2005 Innlegg: 410 Bosted: Oslo
|
Kaptein Sabeltann!
husker jeg var helt gæren etter den serien 
|
Skrevet: Ons 21 Jun 2006, 11:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
| Nenja skrev: | | Sitat: | | Har mest sansen for barneTV når de viser rene tegneserier og ikke alle de her pedagogiske menneskene som skremmer vettet av ungene. Har og et lite problem med serier som er ekstremt moraliserende. |
Der har du meg også. Jeg husker de viste en serie om en gutt som var veldig fattig, derfor kunne han ikke kjøpe en leke som var veldig på moten akkurat da. Derfor stjal han en. Moren oppdaget det, og gutten måtte betale leken med sine egne lommepenger - til han ble 15 år. Jeg ble redd, husker jeg.
Mine favoritter var "Flukten fra Dyreskogen", hvor Huggorm og Røyskatt var mine favoritter. Særlig Huggorm.
NÃ¥ kan jeg ikke fordra barneTV, bortsett fra julekalendrene.
Og jeg HATER barnas Supershow! |
Jeg holdt på å glemme "Det var en gang et menneske!" Den serien likte jeg, musikken var kjempefin også. Min personelig favoritt-episode var den om den Franske revolusjon.
|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Ã… flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Tor 22 Jun 2006, 12:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |