DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Sex / Ikke sex
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [30 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
 Sex / Ikke sex

Altså....jeg og en venn av meg har snakket endel om dette i det siste, og jeg tenkte jeg skulle høre hva folket her synes.

Altså, si at du har flørta med en person en stund...og er på nippet til å bli sammen med personen. Så finner du ut at personen rett og slett ikke liker sex. (ja, det går an).
Hva ville du gjort/tenkt?

Ville du frivillig gått inn i et forhold med en person som ikke ville ha sex?

Hvor viktig er sex egentlig?

InnleggSkrevet: Søn 17 Apr 2005, 12:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Jeg hadde, sex er fint, men virkelig ikke viktigere enn at jeg ville gi opp en person jeg likte fordi han ikke ville ha sex.

InnleggSkrevet: Søn 17 Apr 2005, 19:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
vanskelig spørsmål egentlig.. men jeg ville nok antageligvis prøvd meg ut på det forholdet.. men likavel..forhold uten sex i det hele tatt?
vet ikke helt jeg..tror jeg hadde blitt passe frustrert..

InnleggSkrevet: Man 18 Apr 2005, 11:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Vanskelig spørsmål, men jeg vil jo gjerne føle meg attraktiv i et forhold, og om jeg da blir sammen med en mann som ikke blir tent av meg overhodet ville nok det føles galt, om han der imot følte dette, men ikke hadde lyst på sex hele tiden er jo det ok, men det at man er fysisk tiltrukket er og viktig. DEt er ikke alt, jeg kunne ikke vært i et forhold er fysisk tiltrekkning var alt. Men jeg mener nå at den man elsker begjærer man. Har man null lyst på sin partner, så finner jeg det rart..

InnleggSkrevet: Man 18 Apr 2005, 12:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Jo, det kan kanskje virke rart på noen...men det finnes nok av folk som rett og slett ikke liker/vil ha sex. Det er faktisk ikke noen selvfølge at alle liker det. Oppdragelse, vonde minner/opplevelser, sykdom, psykiske lidelser osv kan ha mye med saken å gjøre.
Folk som går på antidepressiva over lange perioder f.eks, mister ofte mye eller hele sexlysten. Man kan være villt forelsket i en person, uten å føle noe behov for å ha sex med personen.

InnleggSkrevet: Man 18 Apr 2005, 13:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Blazer
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 18 Apr 2005
Hmm, jeg vil si dette er en situasjon man ikke kan ha en generaliserende mening eller prinsipp på i det hele tatt. Alt avhenger av den individuelle situasjonen man er oppe i. Hvor mye følelser man har, hva de er basert på, sin egen sexlyst o.l. Det kan jo også hende at den personen som før man går inn i forholdet ikke vil ha sex pga noe som har skjedd før (voldtekt, incest etc..).

Men da etter å ha vært med deg en stund løsner opp, begynner å stole på deg og vil da ha sex igjen. Men er jo mange måter å ha det romantisk og koselig med kjæresten sin på uten å nødvendigvis 'putte den i kassa'.

Jeg tror jeg ville ha prøvd ut forholdet og så sett det an. Prate med vedkommende og diskutere det, finne ut av et evt. problem pga spøkelser fra fortiden og lignende.

InnleggSkrevet: Man 18 Apr 2005, 17:21
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Lett ville det ikke blitt, så mye er sikkert. Er ganske store lyster det er snakk om her, og det pleier også bli rimelig mye lyst på den jeg er glad i.

InnleggSkrevet: Man 18 Apr 2005, 21:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Hm.. tøft tema egentlig, kommer vel an på hvem det gjelder. Jeg har ikke noen erfaring med å være i et forhold uten sex. Dog har jeg heller ikke opplevd å ha sex med noen jeg virkelig elsker.. Har imidlertid god erfaring med å være singel veldig lenge uten sex Rolling Eyes

Jeg var sammen med ei jente som hadde veldige følelsesmessige sperrer knyttet til sex, og ble i den første tiden vant til å takle situasjoner der hun kunne plutselig begynne å gråte under akten og bli "ødelagt" resten av dagen. Dette skjedde før vi var sammen, og jeg tror mye av grunnen til at jeg ville inngå et forhold med henne var at jeg trodde det kunne hjelpe på de tingene. Jeg var også rimelig ustabil emosjonelt selv med knust hjerte og enormt behov for annerkjennelse så jeg søkte stabilitet. Etter hvert ble hun tryggere på seg selv og flere og flere sperrer låste seg opp, sexlysten var iallefall ikke noe å si på etter hvert. Problemet var bare.. jeg elsket henne ikke.. Jeg var veldig glad i henne men mer som en venn.. Og selv om jeg sa det til henne helt ifra starten tror jeg alltid hun bar på et håp om at jeg ville ombestemme meg. I dag, når jeg ser på henne, er jeg ikke like sikker at det ble til det bedre.. men forhåpentligvis er det lettere å komme over et knust hjerte enn slike psykiske sperrer..

Vet ikke om jeg klarer et langvarig forhold helt uten sex, men jeg har tro på at mange sperrer kan overvinnes om man jobber med dem. Det bør imidlertid være overfor en person man virkelig elsker..

Hvor viktig er sex? Hm.. jeg synes sex er utrolig godt som krydder inntil kos. Å ha sex med noen som ikke koser er utenkelig. Å ikke ha sex med noen jeg koser(på den måten) med, er vanskelig.. men ikke umulig, har som sagt gjort det før. Tror mye av grunnen til at jeg vil ha kosen er for å føle på stemningen om hun har lyst eller ikke.
For meg er sex en ganske stor ting, og jeg vil at det skal gjøres skikkelig. Når jeg har sex med ei jeg bare har lyst på, er det viktig for meg at hun også har lyst og at det blir bra for henne, på en måte som en gjensidig tjeneste. Sex skal jo ikke være noe man bare "tar". Og å ha sex med ei jeg virkelig elsker for første gang virker kjempeskummelt, for da blir det liksom enda mer om å gjøre. Har da ikke hun lyst så har ikke jeg heller. Men når man har vært sammen lenge blir ting annerledes, man er trygge på hverandre og sex kan komme nårsomhelst og hvorsomhelst. Man kan tillate seg å bare "få" en gang, for så å gjøre gjengjeld senere. Det kommer liksom alltid flere anledninger Smile

Såh.. om det er psykiske sperrer som gjør at hun ikke har lyst kan jeg fint inngå et forhold, om jeg elsker henne(fra nå av). Er hun derimot en person som ikke vil ha sex i det hele tatt trekker det ned på sjansene for at jeg kan falle for henne, men jeg skal ikke si for sikkert at det ikke kunne skje. Men da måtte hun nok gå med på kunstig befruktning eller no, siden jeg gjerne vil bli pappa en gang i fremtiden Wink

InnleggSkrevet: Tir 19 Apr 2005, 03:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Hm.
Jeg er jo jomfru, da.
Jeg synes ikke sex er viktig. Hvis jeg har behov for noe, kan jeg alltids ordne det selv.
Er følelsene, vennskapet og samholdet som er viktig. Det å kunne dele opplevelsene og tankene.
Å kunne ligge på gresset under stjernehimmelen og snakke om livet og døden, det er viktig.

Vel, det å kunne kysse og kjenne en annen kropp intill min er hyggelig, da. Det er en ting som jeg synes er viktig.
Men det er jo ikke sex.

InnleggSkrevet: Tir 19 Apr 2005, 16:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

jeg syntes sex er veldig viktig..

InnleggSkrevet: Tir 19 Apr 2005, 18:06
Cináed
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 16 Jun 2003
Jeg er vel kanskje en av de få gutter som faktisk mener at forholdet bør komme til et visst sted før man begynner å ha sex. Jeg kunne aldri inngått i et forhold basert på sex hvor man lærer å kjenne hverandre etterhvert. Det har vel kanskje sammenheng med at jeg sjelden forelsker meg i noen før jeg blir kjent med de.

InnleggSkrevet: Tor 21 Apr 2005, 20:32
Coralin
Veronica
Veronica

Dj_Ista skrev:
Jeg er vel kanskje en av de få gutter som faktisk mener at forholdet bør komme til et visst sted før man begynner å ha sex. Jeg kunne aldri inngått i et forhold basert på sex hvor man lærer å kjenne hverandre etterhvert. Det har vel kanskje sammenheng med at jeg sjelden forelsker meg i noen før jeg blir kjent med de.

jeg tror at du er gasnke så lur. Jeg tror at om man lærer hverandre å kjenne først er kjempe smart, og når man har gjort det, så kan man lære hevrandre å kjenne seksuelt også, uten å ha samleie den første tiden, for da tror jeg rett og slett at man kan finne hverandres "knapper" og dermed få mer ut av sexlivet enn om man kun skal kjøre på med sex første uken, hva vet man om hverandre, og hva den andre parten liker? sannsynligvis ingenting..

InnleggSkrevet: Fre 22 Apr 2005, 11:18
Eyden
Veronica
Veronica

Neh, "knappene" som du snakker om finner man lettest mens man har sex. Det er generelt ikke noe man prater om på forhånd liksom.. Det er heller ikke sikkert det er så lett å tegne og forklare for partneren hva han/hun skal gjøre. Det må oftest utforskes på egenhånd, og det er også en av de fine sidene ved sex, å lete frem skattene Smile

InnleggSkrevet: Fre 22 Apr 2005, 16:10
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
pita
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Apr 2003
for meg er sex en vesentlig del av et forhold.
sex kan gjøre et forhold bedre, eller kanskje det motsatte.
det å kunne kose er vel og bra, men noen ganger er det sex som er saken, virkelig.
jeg hadde hata å ikke kunne ha sex med en eventuel kjæreste om jeg var skikkelig kuksjuk og kåt.
slik ligger redet.

InnleggSkrevet: Fre 22 Apr 2005, 20:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Blazer
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 18 Apr 2005
Hmm, jeg var såvidt over 20, da jeg plutselig ikke var jomfru lengre. Det er snart 7 måneder siden, og har ikke hatt sex siden. Men det er langt fra det jeg savner mest, det er noe annet jeg har erfart lite av. Nemlig nærhet , trygghet og det å være i et forhold.

Tror jeg skulle ha klart meg uten sex i et forhold, jeg har jo rimelig god erfaring med det. Og vet at det er ikke DEN delen som tærer mest på meg psykisk, det er den alene delen.

Jeg vil si det er lettere å jobbe med sex delen i et forhold, enn det er å jobbe med alene og ensomhetsdelen, når man er utenfor et forhold. Kanskje det er individuelt, men for meg så føles det ihvertfall sånn.

Den individuelles oppfatninger, meninger og tanker, er viktige stikkord i dette temaet her.

InnleggSkrevet: Ons 27 Apr 2005, 19:10
Coralin
Veronica
Veronica

Eyden skrev:
Neh, "knappene" som du snakker om finner man lettest mens man har sex. Det er generelt ikke noe man prater om på forhånd liksom.. Det er heller ikke sikkert det er så lett å tegne og forklare for partneren hva han/hun skal gjøre. Det må oftest utforskes på egenhånd, og det er også en av de fine sidene ved sex, å lete frem skattene Smile

Jeg mener at kan man ikke prate om det, eller utforske hverandre uten å ha samleie, for om man skal finne "knappene" må man jo ha sex, det er samleie jeg tenker på, om man bare fyker rett på "ut og inn" for å si det brutalt, så tror enkelte at det er alt som skal til, og for mange jenter det det langt fra alt som skal til..

InnleggSkrevet: Ons 27 Apr 2005, 21:05
Eyden
Veronica
Veronica

Coralin skrev:
Jeg mener at kan man ikke prate om det, eller utforske hverandre uten å ha samleie, for om man skal finne "knappene" må man jo ha sex, det er samleie jeg tenker på, om man bare fyker rett på "ut og inn" for å si det brutalt, så tror enkelte at det er alt som skal til, og for mange jenter det det langt fra alt som skal til..
Um, jeg forstår ikke helt denne setningen.. Sier du at man skal prate eller ikke, og i så fall om hva? Tok forsåvidt dissingen av enkelte personers inntrykk av hva sex er..

InnleggSkrevet: Tor 28 Apr 2005, 10:36
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

altså..jeg mener: Hvis man ikke kan prate sammen, burde man da egentlig ha sex? Og jeg mener at man burde kunne prate sammen før man har sex, og når man begynner å ha sex, så burde det ikke begynne med samleie. (for min del hvertfall.) rett og slett fordi jeg tror at man lettere kan finne hverandres "knapper" om man utforsker litt og ikke bare går rett på penetrering..For for meg hvertfall er det slik at det som fungerer for meg alene ikke nødvendigvis fungerer sammen med en Partner. Hvertfall ikke like lett. Og det er virkelig noe annet å bli berørt av en partner enn av seg selv, og når en partner berører litt her og der føles det helt annerledes enn om man berører segselv her og der. blir noe av det samme som atdet er fryktelig vanskelig å kile seg selv..

InnleggSkrevet: Tor 28 Apr 2005, 13:12
aniraC
Moderator
Moderator

noen ganger er det bare fint å ha en partner man bare kan ha sex med. glem praten..kun sex! (kalt pulevenn)

InnleggSkrevet: Søn 01 Mai 2005, 14:24
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Sex er ikke så viktig for meg at jeg ikke går inn i et forhold med en person som ikke vil ha sex. Men allikevel mener jeg seksualdriften er den nest største vi har og dermed blir det naturlig å være sprengkåt på sin kjære en gang iblant. Da kan det bli frustrerende å ikke kunne få uttrykt det på den måten man kunne ønske. Man kan alltids ta seg en tur på do og gjøre jobben selv men sex er så mye mer enn orgasmen mener jeg. Nærhet, varme og intimitet er ganske mye av selve sexen i mine øyne.

Så om min fremtidige anti-sex partner var imot penetrering hadde jeg nok klart meg, men et forhold uten fysisk kontakt mer enn et håndtrykk og en klem er ikke aktuelt tror jeg.

InnleggSkrevet: Søn 01 Mai 2005, 19:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [30 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet