|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
JC\forum
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jul 2003 Innlegg: 166 Bosted: Oslo omegn..Kolsåsbanen leve!
|
EUsaken i valgkampen
Det nærmer seg valgkamp.. Høyre er klart ja, Senterpartiet og KrF er klart nei (unntatt Kjell Magne), i SV er de fleste nei og i Ap er de fleste ja. FrP har ikke gjort seg opp noen mening..
Bør dette være valgkamptema? Bør partiene være klarere på dette? Jeg synes det. Jeg tror Europa/EU kommer til å gjennomgå store forandringer de neste 4 årene, og det å vite hva politikerne mener om saken er viktig..
PS: Ønsker ikke en ny debatt om ja/nei til EU, den finnes fra før.
|
Skrevet: Tir 05 Apr 2005, 10:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Det spennende med EU saken i forhold til valgkampen er vel gjerne at begge de to regjeringsalternativene er delte i synes på EU...
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Tir 05 Apr 2005, 22:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
JC\forum
Spitzy (!)

|
Så egentlig er ingen av regjeringsalternativene særlig egnet til å styre landet de neste 4 årene..
|
Skrevet: Tir 05 Apr 2005, 22:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Nei, jeg mener ikke de bør være et tema under valgkampen, rett og slett fordi jeg ikke kan se hvorfor man skal bruke tid og krefter på noe norge ikke har godt av.
Partiene bør kanskje være litt klarere i hva de mener, men samtidig er det bare fint at det er splid innad i partiene, mindre sjangse for at noen får igjennom noe om EU.
|
Skrevet: Ons 06 Apr 2005, 00:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
JC\forum
Spitzy (!)

|
Hvis det hadde vært så åpenbart at Norge ikke har godt av EU, så hadde ikke Stortinget og folket vært så delt.
|
Skrevet: Ons 06 Apr 2005, 11:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
haakoo skrev: | Nei, jeg mener ikke de bør være et tema under valgkampen, rett og slett fordi jeg ikke kan se hvorfor man skal bruke tid og krefter på noe norge ikke har godt av.
Partiene bør kanskje være litt klarere i hva de mener, men samtidig er det bare fint at det er splid innad i partiene, mindre sjangse for at noen får igjennom noe om EU. | Så.. det er altså mye bedre at de bruker tid og krefter på å håndtere splid innad i partiet enn å gjøre seg opp et standpunkt og bli ferdige med det?
EUmedlemskapsspørsmålet bør bli avgjort ved en separat folkeavstemning uansett, men det er uansett viktig å vite hva regjeringspartiene står for slik at man kan stemme over om norges integrering i EU skal skje snart eller sent. Spørsmålet er ikke "om" lenger..
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Ons 06 Apr 2005, 12:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |