|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Rebound-forhold
Dette er noe jeg har sett mye av i det siste og fundert litt over. Altså, par som bryter opp og begge eller en av partene får en slik overveldende følelse av savn etter å ha noen at man blir "billig" ute på byen eller innleder drøssevis med blindveisforhold kort tid etterpå.
Jeg kan godt ha empati med hvordan det er å plutselig stå der uten kjæreste når man har vært i et langvarig forhold. Det kan være veldig tungt og tomt. Noen av vennene mine påstod at man måtte takle det og heller fokusere på andre ting en periode, mens andre sa at en burde se å finne et eller annet nyp på byen så fort som mulig..
Det virker som sistnevnte byr på flere problemer enn det løser, om det løser noe i det hele tatt.. Likevel var det flere som påstod at det funket for dem. Fortalte historier om hvordan to personer som begge var på rebound fant hverandre ute og innledet et platonisk forhold som etter hvert ble til sterke følelser..
Hva synes folk her er den beste løsningen? Erfaringer..?
Jeg har personlig hatt mye hjelp i å rulle dyna sammen til en rull og klamre på den.. 
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Ons 16 Mar 2005, 01:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
eksen min slo opp gjennom telefonen etter 5 år sammen for 1 måned siden.. jeg var veldig klar over at det ville skje, så savnet etter han har ikke vært så stor og jeg har funnet ut at jeg har det bedre uten ham..
sant skal sies at det er veldig dumt å gå ut på byen dagen etterpå.. det er ikke bra å prøve å hoppe inn i et forhold når man egentlig innerst inne savner eksen sin..
både du og han du er på dealern med vil bli såret engang..
så selv syntes jeg etter erfaring at man ikke bør gå på manne-hunting før man er over eksen sin..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 16 Mar 2005, 08:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 357 Bosted: Horten
|
Innimellom tar det jo fryktelig lang tid før man faktisk kommer over eksen sin, så da er det ikke akkurat det smarteste å vente til den tida har kommet før man går på jakt igjen. Ofte at man kommer over personen om man finner en ny fyr man kan bli interessert i, så man burde jo se an om man er klar for å komme over eksen. Man burde jo selvfølgelig vente en stund også, spesielt etter langvarige forhold.
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Ons 16 Mar 2005, 13:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Man burde tenke grundig gjennom saken, og finne ut hva man selv har lyst til, og så gjøre det.
Dette gjelder ALT (men det er desverre ikke bare-bare å finne ut hva man vil).
|
Skrevet: Ons 16 Mar 2005, 13:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Dette er, som så mye annet, veldig individuelt. For noen er rebound-forhold direkte ødeleggende, mens for andre er det den eneste måten å komme over noen på. Som Terning sier er det en god idè å tenke på hva man selv vil.
Det beste rådet jeg vet når et forhold har tatt slutt og man savner noen er å tilbringe mye tid med venner og trene vettet av seg. Blir man sliten nok slipper man også de kjipe savntankene når man skal sove.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Ons 16 Mar 2005, 15:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Har prøvd rebound forhold engang, men det ble så shallow at vi bare lo av det begge to og det ble med det. Etter egen erfaring er det bare teit. Oddsen for å møte den riktige personen er vel også heller lav om man er "billig" på by'n som noen så galant skrev 
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Ons 16 Mar 2005, 20:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg var over eksen min jeg da etter 1 måned..og er i et fint forhold..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Fre 18 Mar 2005, 08:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004 Innlegg: 191 Bosted: Midt-Norge
|
Ikke alle ny-"skilte" savner eksen nevneverdig heller, da. Det er kanskje en forutsetning for diskusjonen at man går ut ifra at det er et savn der...? Jeg tror uansett ikke man har så vondt av å tulle litt rundt hvis det er det man har lyst til. Men å involvere seg i et mer eller mindre seriøst forhold etter kort tid, er nok ikke en god løsning. Selvsagt er det alltid unntak som bekrefter regelen, så noen er helt sikkert uenig.
|
Skrevet: Fre 18 Mar 2005, 12:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |