|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
The Ring
Synes den var litt langtekkelig... hadde forventet meg noe mer. Kanskje fordi jeg hadde Villmark friskt i minnet, hvem vet
Men, var det noen som la merke til nr på leiligheten og tlfnr til 'adoptiv'foreldrene?
|
_________________ Moderator-Maria
All men are animals. Some just make better pets.
Skrevet: Man 17 Mar 2003, 01:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Nå har jeg ennå ikke sett "The ring," men det jeg derimot har sett er den japanske originalen fra 1998.
Og hvis jeg skal kommentere den, og bare håpe på det inderligste at amerikanerne ikke har ødelagt den for mye, må jeg si at den faktisk er en av de mest skremmende og ekle skrekkfilmene jeg noen sinne har sett.
Etter hvert blir man herdet mot blod og gørr og knivstikk, som jo er det typiske trekket for filmer i denne sjangeren. Men denne japanske perlen klarte å få fram stemningen som er så viktig, og dermed skremme en del av livskiten ut av meg. Den imponerte stort, ganske enkelt. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 17 Mar 2003, 11:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Jeg er enig i at den ble langtekkelig. For min egen del synes jeg den ble ganske så kjedelig og forutsigbar, så jeg tror jeg skal prøve å fiske tak i den japanske utgaven så fort det lar seg gjøre... 
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Man 17 Mar 2003, 12:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
| Baj skrev: | ...jeg tror jeg skal prøve å fiske tak i den japanske utgaven så fort det lar seg gjøre...  |
Og hvis du finner den må du gi beskjed om hvor.
For det er en film jeg gjerne ser igjen, og jeg er som tidligere insinuert, ganske skeptisk til hollywoodske plagiater. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 17 Mar 2003, 12:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

|
Det er jo ingen penger å hente om det ikke er amerikanisert, så da må de ødelegge det meste...
Men jeg er fremdeles nysgjerrig på om flere fikk med seg de tallene 
|
Skrevet: Man 17 Mar 2003, 12:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bananku
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 249 Bosted: Kragerø
|
Har ikke fått rota meg til å se The Ring enda, men Ringu (den japanske versjonen) er jo herrrrlig Har desverre bare sett den første filmen i denne trilogien, og har hørt rykter om at de er å få tak i på Outland i trondheim, så da regner jeg egentlig med at de er å få tak i i oslo også, og andre steder Outland finnes. 
|
_________________ blipp.
Skrevet: Man 17 Mar 2003, 15:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

|
kosebutikk! 
|
Skrevet: Man 17 Mar 2003, 15:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
| bananku skrev: | | ...har hørt rykter om at de er å få tak i på Outland i trondheim... |
Seriøst?
Må ha! Jeg må ha! Jeg må til Outland! I morgen den dag! Kontoen er jo full av støtte fra Lånekassen nå.
(Hva kaller man en fisk som gleder seg til noe? Gledeseien! )
|
Skrevet: Man 17 Mar 2003, 15:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

|
Outland er bra, lånekassen er bra, men dere er ikke særlig flinke til å få med dere detaljer! 
|
Skrevet: Man 17 Mar 2003, 15:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Vampira
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 386 Bosted: Oslo
|
Er det virkelig ingen som synes filmen var ekkel?
Er det bare jeg som får angst av å tenke på den lille jenta?
Er det bare jeg som er en liten, vettaskremt pingle?
*sukke*

|
_________________ Ars longa, vita brevis.
Skrevet: Tir 18 Mar 2003, 11:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Jeg skal se den om ikke så lenge.
Etterpå kan jeg avlegge rapport her om hvordan Hollywood har ødelagt en i utgangspunktet flott film, og generelt bare klage og være negativ. 
|
Skrevet: Ons 19 Mar 2003, 13:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Nå har jeg sett the ring. Jeg syns den var ekkel. Men det var mest fordi jeg er lettskremt og skvetter veldig lett den var veldig amerikansk. Og tilskueren ble jo selvfølgelig foret med teskje som vanlig.
|
Skrevet: Tor 20 Mar 2003, 10:09 Sist endret av Shealien den Fre 21 Mar 2003, 12:11, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kirgit
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 115 Bosted: Oslo
|
Jeg syns den var skummel... spesielt på slutten... ekkel! skvatt masse! og jeg er ikke enig i at den var langtekkelig, jeg syns den var spennende hele tida.
|
Skrevet: Fre 21 Mar 2003, 01:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
OoooOoh!
Gofilmen!
Vero, hvis du har orginalen MÃ… SE, MÃ… SE!
GOFILM!
Hey, den siste filmen jeg ble skremt av var The Blob... Og er er en dødsteit c skrekkfilm!
The ring var skummel. Siden jeg var i rett humør!
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Tir 08 Apr 2003, 10:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
likte filmen godt jeg 
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Ons 09 Apr 2003, 09:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Rinoa`
Varm i trøya

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 50
|
absolutt en av de bedre..
|
_________________ "Now My Angels, Sing for the Darkness.
Forever Dancing in this Cold Winternight"
Skrevet: Ons 09 Apr 2003, 13:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Dei japanske filmane av den (er det fire, mon tro?) er visstnok mykje betre, og det mest skumle ein eg kjenner har sett. Eg har ingen planar om å sjå dei, men har dei på video her. Når kjærasten min har sett dei, skal eg gje rapport (om eg hugsar det)
|
Skrevet: Ons 09 Apr 2003, 13:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bananku
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 249 Bosted: Kragerø
|
Er det ikke en trilogi.. ?
Hm, er en stund siden jeg så The Ring nu, men den var sjitskummel. *grøsse* ikke en film jeg ser igjen med det første akkurat.. men bra, det var den
Hva med de tallene, maria?
|
_________________ blipp.
Skrevet: Fre 11 Apr 2003, 12:34 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Apropos skummel, og det er ikke meningen å ta oppmerksomheten vekk fra The Ring, men Darkness Falls er kanskje noe å se for de som er mørkredde og kanskje tror på tannfeen. Den er ikke så fryktelig original egentlig, men den klarte å holde på oppmerksomheten min hele tiden. Det er jo ikke dårlig for en som føler seg herda for grøssere, *FURTE* 
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Fre 11 Apr 2003, 12:47 Sist endret av Baj den Fre 11 Apr 2003, 14:57, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Oh, det høres ut som et tigertips. Notert.
Selv om jeg aldri lar meg skremme, selv ikke av en kjeveoperasjon (i etterkant). 
|
Skrevet: Fre 11 Apr 2003, 14:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |