|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lastebil
Spitzy (!)

Ble Medlem: 08 Okt 2003 Innlegg: 136 Bosted: Trondheim
|
Hva er det største ønsket ditt her i livet?
Moi?
|
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 17:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Det tør jeg ikke si, for det er en så fager og skrøpelig drøm at om man bare hvisker om den så kan den kollapse og forsvinne..
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 18:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mærta-bærta
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2004 Innlegg: 191 Bosted: Midt-Norge
|
Tror det må være å unngå å falle for fristelsen til å leve i fortiden eller fremtiden.
|
_________________ Det er bedre å sitte inne med unyttig viten, enn å ikke vite noen ting.
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 18:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
| Eyden skrev: | | Det tør jeg ikke si, for det er en så fager og skrøpelig drøm at om man bare hvisker om den så kan den kollapse og forsvinne.. |
Mmm. Noen ønsker må man ikke si høyt, for da går de ikke i oppfyllelse. Og slik er nok mine høyeste ønsker.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 18:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
mitt høyeste ønske er å bli lykkelig rett og slett. jeg vil så gjerne finne den rette, gifte meg, få barn og bare slå meg til ro.
|
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 19:03 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
lykkelig ja. det er nøkkelordet
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 19:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
tror det ordet dekker det meste av hva jeg kan ønske meg.. hehe
|
Skrevet: Ons 02 Feb 2005, 19:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
mitt høyeste realistiske eller urealistiske ønske?
Mitt høyeste realistiske ønske er å få gitt ut boken min.
Mitt høyeste urealistiske er å kunne fly uten fly eller vinger.
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Fre 04 Feb 2005, 23:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg vil elske noen og bli elsket tilbake.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 05 Feb 2005, 00:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| Veronica skrev: | | Jeg vil elske noen og bli elsket tilbake. | jeg og, men det å være lykkelig er viktigst, og kanskje blir jeg ikke det før jeg har mann og barn.. 
|
Skrevet: Lør 05 Feb 2005, 10:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
| Coralin skrev: | | Veronica skrev: | | Jeg vil elske noen og bli elsket tilbake. | jeg og, men det å være lykkelig er viktigst, og kanskje blir jeg ikke det før jeg har mann og barn..  |
Aiai, mann og barn er ingen garanti for å bli lykkelig. Det finnes utallige miserable mennesker rundt omkring som har både ektefelle og barn.
Du blir aldri mer lykkelig enn du tillater deg å være. Å si at f.eks Mannen gjør deg lykkelig, er feil. Mannen kan behandle deg på en helt fantastisk måte, men du kan likevel velge å ikke være lykkelig.
|
Skrevet: Lør 05 Feb 2005, 13:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
bli proffisjonel wrestler
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Lør 05 Feb 2005, 14:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
Vel, faktisk...
Mitt høyeste ønske her i livet er å bli gdtatt og respektert av de jeg bryr meg om.
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Lør 05 Feb 2005, 16:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cyan_26
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004 Innlegg: 183 Bosted: Bislett
|
Vel, jeg vil ikke engste meg for idiotiske ting, jeg vil være fornøyd med den jeg er.
Så svaret er vel lykkelig her og, men klarer enda ikke helt bestemme meg for hva det innebærer...
|
_________________ Cogito ergo doleo
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 01:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004 Innlegg: 158
|
Mitt største ønske er et fint og variert A5 liv.
Å bli elsket og elske noen.
Stort mer ber jeg ikke om.
|
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 02:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| maria skrev: | | Coralin skrev: | | Veronica skrev: | | Jeg vil elske noen og bli elsket tilbake. | jeg og, men det å være lykkelig er viktigst, og kanskje blir jeg ikke det før jeg har mann og barn..  |
Aiai, mann og barn er ingen garanti for å bli lykkelig. Det finnes utallige miserable mennesker rundt omkring som har både ektefelle og barn.
Du blir aldri mer lykkelig enn du tillater deg å være. Å si at f.eks Mannen gjør deg lykkelig, er feil. Mannen kan behandle deg på en helt fantastisk måte, men du kan likevel velge å ikke være lykkelig. |
Jeg mente ikke at det er noen garanti for lykke, men det kan hende at at det er det som skal til for at man skal føle seg "hel". Selvfølgelig er det ingen garanti, det finnes ingen garantier i livet for noe som helst, om du gifter deg har du ingen garanti for at du skal være lykkelig resten av livet selv om du kanskje er lykkelig de 10 første årene. Så først og fremst ønsker jeg å føle meg lykkelig, noe jeg ikke gjør, og så vil jeg gjerne ha mann og barn også, det er og noe jeg ønsker meg, og kanskje jeg blir lykkelig, men blir ennå lykkeligere av å få meg familie, men som sagt det finnes INGEN garantier for noe som helst.
Jeg tror ikke man kan velge om man vil være lykkelig eller ikke. Om man har funnet feil mann (jeg tror det finnes minst en for oss alle...) så vil man jo selvfølgelig ikke være lykkelig, man har det kasnkje tipptopp noen år og så finner man ut at nei dette føles ikke så rett som jeg trodde det ville gjøre. MEN når det er sagt så kan man ikke lene seg tilbake og vente på at lykken skal treffe, men er nødt å jobbe litt for det, jeg tror ikke en mann som kan gjøre deeg lykkelig plutselig ringer på døra og sier hey vil du gifte deg med meg?! så til en viss grad kan man påvirke lykken, men det er en god posjon flaks og hardt arbeid og, for om man gifter seg er ikke arbeidet ferdig der heller, et forhold er ikke noe man skal ta for gitt, man må "pleie" det
|
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 08:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
| Coralin skrev: | | Jeg tror ikke man kan velge om man vil være lykkelig eller ikke. Om man har funnet feil mann (jeg tror det finnes minst en for oss alle...) så vil man jo selvfølgelig ikke være lykkelig, man har det kasnkje tipptopp noen år og så finner man ut at nei dette føles ikke så rett som jeg trodde det ville gjøre. MEN når det er sagt så kan man ikke lene seg tilbake og vente på at lykken skal treffe, men er nødt å jobbe litt for det, jeg tror ikke en mann som kan gjøre deeg lykkelig plutselig ringer på døra og sier hey vil du gifte deg med meg?! så til en viss grad kan man påvirke lykken, men det er en god posjon flaks og hardt arbeid og, for om man gifter seg er ikke arbeidet ferdig der heller, et forhold er ikke noe man skal ta for gitt, man må "pleie" det |
Man kan velge det, jo! Om mannen er feil, kan man velge å gå fra ham -> velge å være lykkelig.
Du har rett i at lykke ikke er en tilstand som plutselig faller i hodet på en... dessverre? (ergo: det er et valg).
|
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 13:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atanamir
Spitzy (!)

Ble Medlem: 04 Jul 2004 Innlegg: 158
|
Lykke er som alt annet i livet, et valg man tar og noe man må arbeide for å holde igang.
Ingenting går av seg selv, før eller siden stopper det opp og
treffer en i ansiktet med en musteins kraft. 
|
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 13:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| maria skrev: |
Man kan velge det, jo! Om mannen er feil, kan man velge å gå fra ham -> velge å være lykkelig.
Du har rett i at lykke ikke er en tilstand som plutselig faller i hodet på en... dessverre? (ergo: det er et valg). |
Ja man kan velge man man vil gjøre, men om man skal føle seg lykkelig eller ikke?? kan man da velge at nei jeg vil ikke være ulykkelig lenger? Selvfølgelig kan man gjøre de tingene man TROR vil gjøre en lykkelig og dermed velge lykke, men man har likevel ingen garanti for at man blir lykkelig, isåfall har vi nok forskjellig definisjon på hva det vil si å være lykkelig. Men jeg tror nok det at om man er lykkelig så kan man fint jobbe for at det skal fortsette slik, ofte er man avhengg av andre mennesker for å være lykkelig, kanskje det ikek er helt optimalt, men det er slik man er, så om nå du er lykkelig da, men mannen din forlater deg, da har ikke du valgt noe som helst, og du ender kanskje opp ulykkelig, ja du kan bestemme deg for å gå videre eller prøve å få han tilbake eller noe, men du har ingen garanti for at noe du gjør vil gjøre deg lykkelig.
|
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 14:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
man kan jo ikke bare gå rundt å være lykkelig heller... for da glemmer man jo at man er lykkelig også blir man bare ulykkelig...
jeg håper på en vel-fordelt mengde med lykklighet og ulykkelighet slik at jeg virkelig kan sette pris på lykke. Også håper jeg at ulykkeligheten kommer til passende tider og i små mengder slik at jeg egentlig ikke er virkelig ulykkelig!
|
Skrevet: Tir 08 Feb 2005, 14:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |