|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Shopping!!
Okei...nå er det vel slik at de fleste jenter (og sikkert endel gutter) elsker å shoppe. Spesielt klær. Så da lurer jeg...hva er det egentlig som gjør at vi liker det så godt?
Personlig får jeg ofte en sånn god lykkefølelse dersom jeg er fornøyd med innkjøpene. Særlig dersom jeg kan finne en fornuftig forklaring på hvorfor jeg TRENGER det også...så slipper jeg å få dårlig samvittighet for at jeg har brukt penger. mhm.
I dag har jeg shoppa. Litt...bare sånn fordi at det fremdeles et bittelitt januarsalg, og jeg hadde litt penger og trengte litt klær. mm.
Det morsomste av alt var at jeg kun på trass av meg selv (jeg er inne i en sånn finne-meg-selv periode, og prøver å gjøre mest mulig sånne ting som jeg har lyst til, men vanligvis ikke gjør fordi jeg er usikker) kjøpte et gammelrosa skjørt. Tror ikke jeg har kjøpt noe som helst rosa plagg før... Men altså....det var fint. Også var det ikke sånn stygg lyserosa heller.
Gammelrosa er faktisk litt fint.
Jah. Også kjøpte jeg en lilla genser og en grønn genser og en grå strømpebukse.
Og jeg er så lykkelig!
|
Skrevet: Man 31 Jan 2005, 20:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg tror veldig mange liker å shoppe fordi de liker å få noe nytt og føle seg litt mer fresh 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 14:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Shopping - et nødvendig onde 
|
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 17:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
jeg er overbevist om at jeg sparer penger ved å handle på salg,og da gjerne handle dobbelt så my som ellers
|
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 17:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
I dag har jeg kjøpt meg ny veske! Og en sånn fantastisk energi-te på Den Lille Arkana.
Seriøst; jeg elsker den butikken! Bedre atmosfære finnes ikke. Folk burde stikke innom å se. Masse fine saker der.
|
Skrevet: Tor 03 Feb 2005, 23:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Aner ikke hvorfor det er sånn... Men om jeg er deppa eller misfornøyd, blir jeg alltid, uten unntak, i godt humør etter å ha shoppet. Siden dette ikke gjelder matvarer, går jeg ut i fra det har noe med eietrangen å gjøre. Og likevel har jeg aldri noe å ha på meg. Rart det der.
|
Skrevet: Fre 04 Feb 2005, 03:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
maria skrev: | Aner ikke hvorfor det er sånn... Men om jeg er deppa eller misfornøyd, blir jeg alltid, uten unntak, i godt humør etter å ha shoppet. Siden dette ikke gjelder matvarer, går jeg ut i fra det har noe med eietrangen å gjøre. Og likevel har jeg aldri noe å ha på meg. Rart det der. |
Tror de fleste kjenner seg igjen i det...skummelt er det. Personlig er jeg overbevist om at man aldri får for mye klær.
|
Skrevet: Fre 04 Feb 2005, 08:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Hvordan kan man bli i bedre humør av å kjøpe noe man egentlig ikke trenger for penger man egentlig ikke har?
|
Skrevet: Fre 04 Feb 2005, 14:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Faktisk finnes det folk som er avhengige av shopping på samme måte som noen andre mennesker er avhengige av alkohol. Det gir dem rett og slett en følelse av rus, av velvære, av å ha oppnådd noe... Men er heldigvis de færreste som blir avhengige Man kan jo rett og slett bruke shopping som en belønning til seg selv, når man synes man fortjener det/trenger det.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 04 Feb 2005, 21:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

|
En helt ufarlig belønning! Så lenge lån/husleie/strøm er betalt er det bare å la visakortet få svi.
|
Skrevet: Fre 04 Feb 2005, 23:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
en shopoholikers hemmelige drømme verden, og en shopoholikers nye drømme verden (tror det er fler) av Sophie Kinsella, er innmari morsomme, og jeg tror de fleste jenter kan kjenne seg igjen Jeg elskerå shoppe,særlig klær, sko og vesker, og skjerf, hehe jeg vet ikke hvorfor, alle skjerfa jeg har bruker jeg,samme med veskene, og jeg bruker nok ikke alle klærne.. men jeg bruker jo de nye, og når jeg kjøper noe kan jeg jo kaste noe somser heltjævli utbrukt ut,for jeg har faktisk en masseklær som er skikkelig utbrukte og er vaska så mange ganger at det snart faller fra hverandre. Og da er det jo kjekt å ha noe man kan bruke, dessuten ser det dumtut åhapå seg det samme hver dag..?! og alle skoene bruker jeg også!
|
Skrevet: Lør 05 Feb 2005, 10:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Coralin skrev: | en shopoholikers hemmelige drømme verden, og en shopoholikers nye drømme verden (tror det er fler) av Sophie Kinsella, er innmari morsomme, og jeg tror de fleste jenter kan kjenne seg igjen |
Det er i alt 4 bøker i serien om Becky Bloomwood. "The secret diaries of a shopaholic", "Shopaholic abroad", "Shopaholic ties the knot" og "Soopaholic and sister" (dette er de britiske titlene, de har andre navn på amerikansk, og norske titler finnes nok også). Alle som er glad i å shoppe vil nok kjenne seg igjen, jeg gjør iallefall det, men samtidig er det ikke mange som er like ekstrem som henne!!
Når jeg finner klær jeg liker og som i tillegg passer så får jeg en slags lykkerus, "instant happiness" på en måte. Humøret mitt kan stige masse dersom jeg gjør et kupp (noe jeg bare mååååå ha) og er det i tillegg billig så blir alt bare fint og flott. Og det er lett å finne unnskyldninger til å shoppe, jeg har jo ikke klær, trenger alltid noe nytt, er så lei a det gamle.. osv. Hvis jeg derimot ikke finner noe når jeg skal shoppe, og jeg bare går rundt og prøver og prøver, men ingen ting sitter fint eller fargen er stygg på meg eller det ble ikke slik jeg hadde tenkt, da kan humøret falle i bunn. Trikset mitt da er å kjøpe en film eller tre. Eller kanskje en bok, eller penner, eller klistremerker. eller kanskje jeg bare kjøper meg sjokolade. Det viktigste er at jeg kjøper noe som gjør meg glad igjen.
Min kjære elsker også å shoppe, så vi går ofte sammen rundt i butikker. Nå som jeg er gipset fra ankel til midt på låret kommer jeg meg ikke mye rundt i butikker, så jeg tenkte å shoppe litt på nettbutikker fremover, må jo bare haaaa *fnise*
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Lør 05 Feb 2005, 11:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
Jeg har faktisk aldri vært så veldig glad i å shoppe.
Med mindre det er i rare små butikker med rare kjoler og snurrige småting, sånn alla Fretex ellerno.
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Lør 05 Feb 2005, 13:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Jeg er en jævel på speedshopping, dvs. jeg bestemmer meg for hva jeg skal ha på forhånd, løper inn, kjøper det og kommer meg ut så fort som mulig. Ingenting som er så ubehagelig som prøverom.''
Ellers kan jeg bare tilbringe lang tid på shopping om jeg har venninner med meg som er veldig glad i shopping.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Man 07 Feb 2005, 01:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg tror jeg aldri har prøvd noen klær før jeg kjøpte det.. unødvendig bruk av tid 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Man 07 Feb 2005, 12:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

|
aniraC skrev: | jeg tror jeg aldri har prøvd noen klær før jeg kjøpte det.. unødvendig bruk av tid  |
Bedre å bruke litt tid i prøverommet enn å måtte tilbake og bytte. Da har de gjerne ikke riktig størrelse eller farge, og så blir man deppa. Og må kjøpe enda mer. 
|
Skrevet: Man 07 Feb 2005, 12:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Tre par sko i løpet av to timer. Jeg skammer meg.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Man 07 Feb 2005, 13:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

|
Heltinne! 
|
Skrevet: Man 07 Feb 2005, 13:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hvar
Främling

Ble Medlem: 02 Feb 2005 Innlegg: 23 Bosted: næs
|
jeg kjøpte 1 par sko på ca 15 i dag..
så dem fikk lyst på,
kjøpte dem 
|
Skrevet: Man 07 Feb 2005, 19:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Det er veldig lite som gjør meg så glad som å finne nye klær som jeg virkelig liker. Å finne et perfekt skjørt f.eks. Eller en genser. Et skjerf.
Gir meg lykkerus i timesvis.
|
Skrevet: Lør 24 Sep 2005, 22:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |