DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Karriere eller familie?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [30 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
 Karriere eller familie?

I dag er det mange kvinner som prioriterer karriere fremfor familie, og nÄr de blir 40 finner de ut at , hey, nÄ er det kanskje litt for sent..Hvordan menn tenker pÄ dette omrÄdet vet jeg slett ikke sÄ del gjerne tankene deres. Jeg syntes nemlig at dette blir litt fjernt for min del da, jeg vil heller ha familie enn en tipp topp karriere, men en utdanning skal jeg jo selvfÞlgelig ha.

InnleggSkrevet: Man 31 Jan 2005, 13:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Det er jeg enig i. Jeg vil gifte meg og fÄ en familie om noen Är, men litt utdanning fÞrst...

InnleggSkrevet: Man 31 Jan 2005, 15:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Helt klart familie fremfor karriere. Hvis det er en jobb jeg SKAL fÄ til her i livet sÄ er det papparollen. Men, familie lar vente pÄ seg av ymse Ärsaker sÄ hvorfor ikke benytte tiden til Ä skaffe seg litt skolegang? Razz

InnleggSkrevet: Man 31 Jan 2005, 17:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Familie?
Tenkte jeg i fÞrste omgang skulle satse pÄ Ä fÄ kjÊreste, jeg...

InnleggSkrevet: Man 31 Jan 2005, 17:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

hehe kanskje lurt det Ă„ h kjĂŠreste mener jeg, jeg vil gjerne gifte meg fĂžrst og jeg, for det er den "tryggeste" rammen for familie, og alt dette vil jeg gjerne fĂžr jeg er 25! hehe jeg er evig optimist

InnleggSkrevet: Man 31 Jan 2005, 17:47
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Familie foran karriere, uten tvil. Det blir neppe noen fantastisk utdannelse pÄ meg likevel, sÄ det er jo ikke noe stort tap. Jeg vet ikke om jeg noensinne kommer til Ä gifte meg, men jeg vil ha barn. Og jeg vil ha barn fÞr jeg er 25...helst.

InnleggSkrevet: Man 31 Jan 2005, 19:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
Tror ikke jeg kan forsÞrge en familie med stolthet uten en ordentlig jobb... derfor jobber jeg for karriere nÄ mens jeg er singel (og det medfÞrer hÞyst sannsynlig at jeg aldri fÄr meg noe familie i det hele tatt).

Men hvis jeg engang fÄr en familie, sÄ skal jeg vÊre sÄpass vel skodd at jeg kan velge Ä ta vare pÄ familien uten Ä lide Þkonomisk. Da skal familien komme foran!

Om det faktisk blir slik, eller om firmaet klarer Ä hjernevaske meg innen den tid er usikkert, men hvis dette er tilfelle hÄper jeg gode venner sier ifra!

InnleggSkrevet: Man 31 Jan 2005, 20:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
Mennesker betyr utrolig mye for meg; mÄ nok bli familie jeg prioriterer ja!
Hadde en gang et hÄp om Ä vÊre gift (vil vÊre gift fÞr jeg fÄr barn) til jeg var 25 og sÄ begynne Ä tenke pÄ unger og sÄnn da; kanskje fÄ to eller tre fÞr jeg ble tredve..

Det var fĂžr ja...
SĂ„ oppdager jeg plutselig at jeg sitter her som singel og det er bare en mnd bare til jeg faktisk _fyller_ 25...
Jaja. Tro'kke det blir noe giftemÄl eller barn pÄ meg med det fÞrste nei! Men fÞler meg egentlig ikke sÄ enormt stressa pÄ det (lenger) heller.
Akkurat nÄ fÞler jeg meg bare ikke klar for noe forhold pÄ en stund i det hele tatt -Langt mindre unger! men sÄ har jeg jo fÄtt en tanteunge Ä dulle med ogsÄ Very Happy

InnleggSkrevet: Man 31 Jan 2005, 22:47
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

26 Är, singel, arbeidsledig... sÄ man kan jo si at livet stort sett er fullstendig uten sÊrlig faste rammer for tiden. Fast heltidsjobb der jeg trives er egentlig stÞrste prioritet for tiden, selv om jeg ikke sier nei takk til Ä mÞte noen, oppleve gjensidig forelskelse...

SÄ nÄr ting har roa seg litt, og jeg kanskje har klart Ä mÞte noen, har vÊrt sammen ganske lenge, blitt godt kjent... Da kan det vel bli tale om barn etterhvert. Jeg har derfor kommet frem til at 30Ära er en utmerket tid for slikt.

InnleggSkrevet: Man 31 Jan 2005, 22:54
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Jeg hadde vraket bÄde utdannelse og jobb pÄ et Þyeblikk til fordel for en familie. Hvis Herr-jeg-skal-gjÞre-deg-lykkelig-resten-av-ditt-liv hadde dukket opp nÄ med et Þnske om giftemÄl og unger, hadde jeg ikke nÞlt et sekund.

InnleggSkrevet: Tir 01 Feb 2005, 03:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
Jeg vil i alle fall ikke ha noen familie... i alle fall ikke unger, huttetu...

SÄ jeg skal prÞve Ä fÄ meg en skikkelig utdannelse (da snakker vi B+ i karakterer, slik at jeg kan bli Ph.D. student...) tross de Ärene jeg har slÞst vekk...

InnleggSkrevet: Tir 01 Feb 2005, 04:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

sÄ fremt jeg faktisk kan fÄunger skal jeg ha tre! noen mÄ jo stÄ for befolkningsÞkning her!! hvertfall hvis Terning ikke er med i det hele tatt:P

InnleggSkrevet: Tir 01 Feb 2005, 06:19
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Vil gjerne ha familie om noen Är, men fÞler det kloke Ä gjÞre er Ä fÞrst stabilisere seg i arbeid, komme seg bort fra ho mor og ha bodd for seg selv en stund, og ha OK Þkonomi fÞrst. SÄ kan man gifte seg, stabilisere/etablere seg igjen, og begynne Ä produsere avkom!
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 01 Feb 2005, 11:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Ăžnskemestern skrev:
Vil gjerne ha familie om noen Är, men fÞler det kloke Ä gjÞre er Ä fÞrst stabilisere seg i arbeid, komme seg bort fra ho mor og ha bodd for seg selv en stund, og ha OK Þkonomi fÞrst. SÄ kan man gifte seg, stabilisere/etablere seg igjen, og begynne Ä produsere avkom!

AltsÄ nÄr du nÊrmer deg 40?

Jeg kan forsÄvidt forstÄ begrunnelsene, men jeg er ikke enig. Hvis man skal vente til man har full kontroll over hele livet sitt tror jeg man blir for gammel fÞr man produserer unger. Menneskekroppen er faktisk laget slik at vi skal produsere ungene mens vi er 18-30 eller rundt om kring der. Det er ikke meningen at vi skal lage unger nÄr vi er 40.

En fordel med Ä lage ungene tidlig er jo at de flytter hjemmefra mens man fortsatt kan gÄ. PÄ den mÄten kan man fÄ reist og sett verden uten ungene pÄ slep. Tenk deg at du er 45 Är, to unger som har flyttet hjemmefra, huset er snart betalt ned og du har generelt ganske god rÄd. Det mÄ vÊre en mye bedre situasjon enn at ungene er opp mot 10 Är og ellers lik situasjon... Tenk sÄ kjedlig Wink

InnleggSkrevet: Tir 01 Feb 2005, 12:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Jeg tror ikke pÄ familier.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tir 01 Feb 2005, 17:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Enig med HÄkon...jeg vil ha unger mens jeg er ung selv. Dessuten har det begynt Ä gÄ opp for meg at man aldri vil ha kontroll pÄ livet uansett. Og en unge fÄr ikke det ikke nÞdvendigvis bedre fordi foreldrene er gift og jobber hele dÞgnet.

Vente til man har full jobb og hus?? Da har man jo ikke tid til ungene da...

InnleggSkrevet: Ons 02 Feb 2005, 00:34
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Det er jo iallefall greitt Ä vente til ein er ferdig med utdanninga, og kanskje har fast jobb slik at ein kan fÄ permisjon med lÞn og alt det der. Og sÄ er det jo fint Ä tene litt pengar slik at ein har rÄd til Ä ha ungar.

InnleggSkrevet: Ons 02 Feb 2005, 14:14
Coralin
Veronica
Veronica

ogsÄ enig med hÄkon. vet ikke om jeg nevnte det, men innen jeg er 25 vil jeg gjerne vÊre gift og fÞrste barn bÞr vÊre ute, eller i magen hvertfall!! Men det spÞrs jo og om man har funnet den rette og da..

InnleggSkrevet: Ons 02 Feb 2005, 14:57
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Hovedsaken er at man tror at man kan planlegge livet - men egentlig kan man ikke det. Man kan bare hÄpe pÄ at man finner ut hva man vil, og at ting blir slik/at man klarer Ä fÄ det til.

InnleggSkrevet: Ons 02 Feb 2005, 15:05
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Det gÄr da an Ä fÄ begge deler...

NÄr det gjelder barn sÄ er det en fordel Ä kunne forsÞrge. Men vente til det passer? Det passer aldri, man fÞler seg aldri klar.

InnleggSkrevet: Ons 02 Feb 2005, 15:13
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [30 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Jobb og Utdanning
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet