|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
reaksjon på "jeg skal til legen"
Er det uhøffelig å spørre en person hvorfor han skal til legen?
Om du fks sier til sjefen eller i klasserommet til læreren eller lignende, du blir ikke spurt hva du skal der da?
|
Skrevet: Søn 30 Jan 2005, 11:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Jeg har vel aldri blitt spurt om det, men en mulig grunn er at man vil vite hvor lenge du eventuelt blir borte.
Tror grunnen til at jeg aldri har blitt spurt er at jeg stortsett sier hvorfor jeg skal noe sånt.
|
Skrevet: Søn 30 Jan 2005, 12:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg sier bare at jeg skal ta blodprøve eller noe hvis folk spør.. ingen har no med hva jeg skal gjøre hos legen.. det er privat det.. men er veldig mange som spør bare fordi de er nysgjerrig da..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Søn 30 Jan 2005, 14:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det holder å fortelle at man skal til legen. Hvorfor er helt og fullstendig ens egen sak.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 30 Jan 2005, 18:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lastebil
Spitzy (!)

Ble Medlem: 08 Okt 2003 Innlegg: 136 Bosted: Trondheim
|
Litt det samme kanskje: Uhøfflig å spørre hvorfor noen skal i fengsel? 
|
Skrevet: Søn 30 Jan 2005, 19:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mjau
Varm i trøya

Ble Medlem: 16 Jan 2005 Innlegg: 64
|
legen
Jeg opplever at mange er nysgjerrige, men at de ikke helt tør å spørre.. Jeg går også til psykolog, og da lurer de fææælt, men altså, om noen hadde spurt hva jeg skulle, hadde vel i all hovedsak ikke vært noe problem å si det for min del.
|
Skrevet: Søn 30 Jan 2005, 21:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Jeg syntes det er frekt og spørre, vil jeg si det så gjør jeg det. Når jeg skulle på brystdiagnostisk senter så hadde jeg med bekreftelse på at jeg hadde vert der og da begynte lærern min og spørre, syntes egentlig at det var litt dumt, men hun var jo snill så det gjorde ikke så mye, men hvem som helst annen lærer hadde jeg følt meg ille til mote om spurte. Når jeg skulle operere og måtte ha fri for jobben så ble og mennesker nysgjerrige, men det ligger vel i vår natur, jeg blir og nysgjerrig, men prøver å la være og grave for mye, for jeg liker ikke selv at folk spør om hva jeg skal. Jeg liker ikke å fortelle at jeg skal til gynekologen f.eks da begynner jo folk og tenke.."åh hvilke sykdommer har hun montro" innbiller jeg meg hvertfall
|
Skrevet: Man 31 Jan 2005, 09:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fido
Administrator

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 392 Bosted: Oslo
|
Det er vel ganske naturlig å være nysgjerrig, og det kommer jo litt an på hvem som spør og hvordan man spør. Det er forskjell på "Hvorfor" og "Kan jeg spørre om hvorfor", eller "Er det noe alvorlig?". Og selvfølgelig er det ens egen sak hvorfor man skal dit og om man vil fortelle om det.
|
Skrevet: Man 31 Jan 2005, 10:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
Jeg tror selv jeg greier å sile ut de som faktisk er bekymret og de som vil vite det for sladderens skyld da, jeg kan godt si til venner at jeg skal til gynekologen, eller at jeg skal ta mammografi eller hva det nå enn er, for jeg vet at de bryr seg, men de som bare vil vite det for og spekulere og sladre de kan dra til hel*****, og drite og og spørre
|
Skrevet: Man 31 Jan 2005, 12:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Jeg går også til psykolog men jeg har ingen problemer med å snakke om hvorfor.
Hvis jeg skal til legen og noen spør hvorfor er det veldig fristende å se alle andre steder en rett på vedkommende samtidig som man mumler noe om "klør som bare det..." 
|
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 17:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
vel enkelte ting har jeg ikke noe imot å si,men når du skal til mamografi er det jo ganske klart hva du skal...og når folk DA begynner å spørre... og jeg liker ikke og si at jeg skal til gynekologen..kanskje fordi jeg da innbiller meg at folk tror jeg har en masse skumle sykdommer siden jeg går. Skal jeg til legen fordi jeg er forkjøla så kan jeg godt si det
|
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 17:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |