|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
Hva studeres, eller kan tenkes å studeres blandt folket?
Jeg har skjønt at folk flest driver med etteller annet og noen studerer, andre går videregående, så hva driver dere med folkens, hva utdanner dere dere til, eller hva kunne dere tenke å utdanne dere til? Jeg har sitti og sett litt på HiO nå og funnet ut at Kunst&design, bavrnevern eller sosionom kanskje hadde vert noe:) For tiden er jeg Lærlig i IKT
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 09:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Terning
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004 Innlegg: 1049
|
Studerer informatikk... men det er neppe veien til en forskerkarriere... :/
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 09:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Studerer mikroelektronikk/elektronikk/it/data.
Ender vel muligens opp som en fastgrodd dude på IFI, hvis jeg ikke får rompa i gir og søker søker på relevante sommerjobber snart.
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 10:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Stabeistet
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003 Innlegg: 392 Bosted: I de dype skoger på Østlandet
|
Akkurat nå går jeg på almennfaglig påbygging på videregående, for å få studiekompetanse. Har et ønske om å gå på høgskole etterhvert, på enten barnevernspedagog, eller førskolelærer.
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 11:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Jeg jobber som handelsreisende og på kontor, har fagbrev i butikkfag.
Har lyst til å studere filosofi og astronomi, men da må jeg ta 3. påbyggingsår først, etter som jeg har forstått, men det har jeg ikke veldig lyst til..
er det noen, ANYONE, der ute som vet om en mulighet for å ta enkelte høyskole-fag uten studiekompetanse..?
Jeg er sågar villig til å reise til utlandet.
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 11:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| ønskemestern skrev: | Jeg jobber som handelsreisende og på kontor, har fagbrev i butikkfag.
Har lyst til å studere filosofi og astronomi, men da må jeg ta 3. påbyggingsår først, etter som jeg har forstått, men det har jeg ikke veldig lyst til..
er det noen, ANYONE, der ute som vet om en mulighet for å ta enkelte høyskole-fag uten studiekompetanse..?
Jeg er sågar villig til å reise til utlandet. |
Påbygging er jo bare ett år, fag du trenger utenom det kan du jo ta deltid?? ingeniør kan du ta, men må ta forkurs først. Og advokatsekretær går en venninne av meg. Jeg vurderer å ta Påbygging nå mens jeg er i lære, og så søke meg inn på høyskole når jeg er ferdig og jeg får mer og mer lyst til å ta bachelorstudium i barnevern, for da får jeg 1. jobbe med barn 2. Jus 3. psykologi det er jo perfekt:D
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 12:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Tok ingeniør i automasjon (i porsgrunn) etter almenn på videregående.
Tok mastergrad i "Communication, Control & DSP" i Glasgow
fikk jobb rimelig kjapt, så dette kan anbefales
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 12:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| Coralin skrev: | | [ ingeniør kan du ta, men må ta forkurs først. Og advokatsekretær går en venninne av meg. | Uten å ha studiekompetanse..? Poenget mitt var om det er mulig for meg å studere/ta kurs i filosofi og/eller astronomi uten å først gå påbygging?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 13:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
plysjhai
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Apr 2003 Innlegg: 409 Bosted: oslo
|
jeg går it - språk, logikk, psykologi.. så får vi se hva som kommer ut av det..
|
_________________ puss puss så får du en suss...
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 13:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| ønskemestern skrev: | | Coralin skrev: | | [ ingeniør kan du ta, men må ta forkurs først. Og advokatsekretær går en venninne av meg. | Uten å ha studiekompetanse..? Poenget mitt var om det er mulig for meg å studere/ta kurs i filosofi og/eller astronomi uten å først gå påbygging? |
ja uten studie kompetanse.. jeg hadde to år på vgs og kom inn på forkurs.. men ble lærling istedet, jeg tror du må ha fullført to år på vgs men erikke sikker på det heller, se på www.hibu.no feks og på studie tilbud sjekk hva som er opptakskrava
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 13:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
har du fagbrev kan du begynne på ingeniørn, med sånn tresemesters-ordning (funker iallefall i porsgrunn). Da tar du 4 uker om sommeren før du starter, henger et semester etter i mattefagene og tar det du ikke har rukket sommeren etter 2. semester. Det er stress, du får problemer med sommerjobben, men du får en ingeniørgrad etter 3 år.
Edit: Men, dette er et lokalt opplegg. Du får ingeniørgraden, men det er ikke sikkert at du kommer inn på andre studier som krever generell studiekompetanse senere.
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 14:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Moonshade
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005 Innlegg: 173
|
Jeg går på kunsthøgskolen, grafikk (dvs trykk; ikke grafisk design...)
Hva jeg skal bli når jeg er ferdig..? Nei, det er et godt spørsmål!
Regner ikke helt med å kunne leve av kunsten liksom. Men begynner med det jeg har lyst til og vet jeg trives med, så satser jeg på å finne et eller annet jeg kan tjene penger på etter hvert også... 
|
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 18:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Akkurat nå driver jeg på og soser rundt på Hist, planen er å bli høgskoleingeniør i elektro, og kanskje sivilingeniør etterpå, men det spørs hva jeg orker når den tid kommer.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Fre 28 Jan 2005, 18:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg har sullet rundt på NTNU noen år. Nå suller jeg rundt på University of Glasgow og studerer ymse, gamle sivilisasjoner og litteratur.
Til neste år skal jeg forhåpentligvis begynne på en yrkesrettet utdanning i fysioterapi på HiST. Jeg har endelig bestemt meg for hva jeg vil jobbe med. Tror jeg. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lør 29 Jan 2005, 01:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Eg har nettopp byrja på tredje året i Matematikk Bachelor. Skal kanskje søke meg over på masterstudiet i Matematikkdidaktikk, men er litt usikker.. Veit ikkje kva eg vil bli, men helst ikkje lærar.
|
_________________ Sugar plum fairy, sugar plum fairy.
Skrevet: Lør 29 Jan 2005, 13:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
| ønskemestern skrev: | er det noen, ANYONE, der ute som vet om en mulighet for å ta enkelte høyskole-fag uten studiekompetanse..?
Jeg er sågar villig til å reise til utlandet. |
Det er fullt mulig, men du må bli 23 eller 25 år først (husker ikke). Man har noe som heter realkompetanse, les om det.
|
Skrevet: Lør 29 Jan 2005, 15:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Studuju cestinu prøver å lære meg tsjekkisk for tida jeg. artig språk egentlig, men vanskelig..
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Lør 29 Jan 2005, 15:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Atti
Varm i trøya

Ble Medlem: 31 Mai 2004 Innlegg: 36 Bosted: Oslo
|
Foreløpig holder jeg meg til vgs.. Går på musikklinja, noe som er utrolig moro!! trives veldig godt der, men har ingen anelse om hvor jeg skal gjøre av meg om halvannet år.. Når jeg er ferdig der.. Men den tid, den sorg (eller no slikt)
|
_________________ When green is all there is to be, it can make you wonder why..
But why wonder, why wonder..
I'm green.. And it will do fine.. it's beautiful..
And I think...it's what I wanna be..!
Skrevet: Tir 01 Feb 2005, 20:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kirgit
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 115 Bosted: Oslo
|
Før så surra jeg rundt på NTNU for å få nok studiepoeng til medisin... så når jeg endelig nådde målet i høst ombestemte jeg meg og begynte med bachelor i molekylærbiologi i stedet ved UiO
Det er hvertfall kjempegøy! Når jeg er ferdig med bachelor skal jeg videre med master, og helst doktorgrad etter det, har kjempelyst til å forske innen medisin
|
_________________ Errare humanum est.
Skrevet: Søn 06 Feb 2005, 19:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cista
Spitzy (!)

Ble Medlem: 14 Mar 2003 Innlegg: 146 Bosted: Oslo
|
tilhører ennå ikke noe bachelorprogram, men driver og studerer en hel del latin-emner. (grammatikk og tekstlesning av diverse forfattere; cicero og vergil blant annet.) i tillegg til dette tar jeg noen historiefag (antikkrelevante) og planlegger å ta fatt på gammelgresk til høsten, men jeg vet ikke hva det blir av meg. så lenge det ikke blir lærer er alt greit. 
|
_________________ Donatello er den kuleste ninja turtle'en!
Skrevet: Man 07 Feb 2005, 21:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |