|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
Onani = Tabu?
Er onani tabu for jenter? (Jeg tror det)
Hvorfor ?
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tor 20 Jan 2005, 22:24 Sist endret av Crash_O den Fre 21 Jan 2005, 13:23, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg vet ikke hvordan eller hvorfor, men noen klarer tydeligvis å la vær.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 20 Jan 2005, 23:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Jeg tror ikke onani er tabu for jenter, men jenter har ikke de samme behovene som gutter. Og det er ganske lett å la være, det er bare å ikke gjøre det..
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tor 20 Jan 2005, 23:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Tabu? Nei, men vi har da kansje ikke behov for å snakke om det hele tiden.
|
Skrevet: Tor 20 Jan 2005, 23:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kirgit
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 115 Bosted: Oslo
|
egentlig er det vel litt tabu å snakke om det, antageligvis fordi vi hele tida er blitt oppdratt til å si nei til alt som har med sex å gjøre. Se for eksempel på seksualundervisning på ungdomsskolen, vi jentene lærte om mensen mens guttene lærte om at det å onanere var en bra ting, og man måtte bruke kondom hvis man fikk seg noe..
De fleste jenter jeg kjenner syns også det er flaut å snakke om sex generelt, og spesielt fantasier og såntno. De fleste gutter jeg kjenner har ingen problemer med det, det er jo helt normalt.
|
_________________ Errare humanum est.
Skrevet: Tor 20 Jan 2005, 23:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

|
| kirgit skrev: | egentlig er det vel litt tabu å snakke om det, antageligvis fordi vi hele tida er blitt oppdratt til å si nei til alt som har med sex å gjøre. Se for eksempel på seksualundervisning på ungdomsskolen, vi jentene lærte om mensen mens guttene lærte om at det å onanere var en bra ting, og man måtte bruke kondom hvis man fikk seg noe..
De fleste jenter jeg kjenner syns også det er flaut å snakke om sex generelt, og spesielt fantasier og såntno. De fleste gutter jeg kjenner har ingen problemer med det, det er jo helt normalt. |
På seksualundervisningen på skolen min lærte båd jenter og gutter å tre på en kondom, alle lærte at det var greit å onanere og alle lærte hvordan vi ser ut der nede.. altså, både hvordan vi ser ut utenpå og inni, både gutter og jenter.. jeg har skjønt at jeg hadde bra seksualundervisning.
|
Skrevet: Tor 20 Jan 2005, 23:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kirgit
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 115 Bosted: Oslo
|
Hehe vår var helt tragisk, vi fikk bare se skjematiske figurer av kvinnens eggledere og slikt... Og læreren var vel for flau til å snakke om noe annet tror jeg. Tror nok det er veldig varierende seksualundervisning der ute.. er sikkert bedre nå uansett, begynner å bli noen år siden jeg gikk på ungdomsskolen.
|
_________________ Errare humanum est.
Skrevet: Tor 20 Jan 2005, 23:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

|
| kirgit skrev: | | Hehe vår var helt tragisk, vi fikk bare se skjematiske figurer av kvinnens eggledere og slikt... Og læreren var vel for flau til å snakke om noe annet tror jeg. Tror nok det er veldig varierende seksualundervisning der ute.. er sikkert bedre nå uansett, begynner å bli noen år siden jeg gikk på ungdomsskolen. |
er tre år lengre siden jeg gikk på ungdomsskolen
Vi hadde legestudenter som "lærere" i seksualundervisningen, sikkert derfor vår var så bra. En lege skal jo helst ikke være flau for å snakke om onani og slikt..
|
Skrevet: Tor 20 Jan 2005, 23:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
| Aurora skrev: | | Og det er ganske lett å la være, det er bare å ikke gjøre det.. |
Uhm, vel...
Uansett skal man vel være forsiktig med å skjære alle jenter eller alle gutter over samme kam.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 01:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
hvem søren svarte "eeh..nei?".. det er sunt å mastrubere jenter !!
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 09:09 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Det heter masturbere!!
Men anyway, jeg innbilte meg også i sin tid at det var mer vanlig for gutter, men resultatet av min private lille undersøkelse(spørre jenter jeg kjenner) viser at de aller aller aller fleste gjør det.. Men at de prater mye mye mindre om det, det er det ikke tvil om..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 09:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
| Glahn skrev: | | Aurora skrev: | | Og det er ganske lett å la være, det er bare å ikke gjøre det.. |
Uhm, vel...
Uansett skal man vel være forsiktig med å skjære alle jenter eller alle gutter over samme kam. |
Lett å la være, det er det ikke, jeg mastruberer hele tiden:P Men jeg snakker likevel ikke om det så veldig mye..kan ha noe med at ingen av venninnene mine snakker om det heller Jeg har mastrubert så lenge jeg kan huske. til og med før hva jeg visste hva ordet betydde.Har et inntrykk av at det er endel som aldri har gjort det, men jeg tror de fleste har prøvd, men vet ikke, jeg liker å tro at jeg er normal:P
|
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 10:03 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
Har kalkulert et ca. antall masturberingen på 4380.. så.. jeg har drevet litt.. hehe..
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 11:12 Sist endret av Crash_O den Fre 21 Jan 2005, 13:25, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
jeg teller ikke.. hehe men fra jeg var rundt 12 til jeg var 17 mastruberte jeg nok daglig...og gjerne mer enn en gang også...nå har jeg jo type, men mastruberer nesten daglig for det 
|
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 11:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
| Coralin skrev: | jeg teller ikke.. hehe men fra jeg var rundt 12 til jeg var 17 mastruberte jeg nok daglig...og gjerne mer enn en gang også...nå har jeg jo type, men mastruberer nesten daglig for det  |
Dette anbefales på det sterkeste 
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 12:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| Coralin skrev: | jeg teller ikke.. hehe men fra jeg var rundt 12 til jeg var 17 mastruberte jeg nok daglig...og gjerne mer enn en gang også...nå har jeg jo type, men mastruberer nesten daglig for det  |
Men dette må vel være over snittet?! Hvis du og typen har sex i tillegg liksom..? og igjen: det heter MASTURBERE! ikke mastubrere..
|
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 12:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
| ønskemestern skrev: | | Coralin skrev: | jeg teller ikke.. hehe men fra jeg var rundt 12 til jeg var 17 mastruberte jeg nok daglig...og gjerne mer enn en gang også...nå har jeg jo type, men mastruberer nesten daglig for det  |
Men dette må vel være over snittet?! Hvis du og typen har sex i tillegg liksom..? og igjen: det heter MASTURBERE! ikke mastubrere.. |
Snittet er umulig å definere.
Tror nok det heter "MasTRUbere" jeg da.. kanskje det heter begge dele?
Hmm.. eller kanskje .. jo ja.. det heter Masturbere <- endret nå hehe..
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 13:01 Sist endret av Crash_O den Fre 21 Jan 2005, 13:28, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Nei, det heter masturbere.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 13:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| Crash_O skrev: | | Tror nok det heter "MasTRUbere" jeg da.. kanskje det heter begge dele? |
hør etter! *kokeover*
Onani eller masturbasjon er pirring av egne kjønnsorganer, med den hensikt å frembringe seksuell nytelse og eventuelt orgasme.
Ordet onani kommer fra historien om Onan i første mosebok, kapittel 38, versene 8?10.
Ordet masturbasjon er et latinsk ord som betyr seksuell tilfredsstillelse med hånden, enten ens egen eller en annens hånd. Mens det har blitt vanlig å bruke onani om menn som tilfredsstiller seg selv, har man begynt å bruke ordet masturbasjon først og fremst om kvinner som tilfredsstiller seg selv.
Det har ikke vært like mye negativ fokusering på kvinner som masturberer som på menn som onanerer - det kvinner gjør har vært forbigått i taushet, men ved undersøkelser har det vist seg at det har vært langt mindre vanlig at kvinner tilfredsstiller seg selv enn at menn gjør det - til tross for all skremselspropaganda om at man kunne få hår i tennene, bli åndssvake eller sinnssyke og andre lignende forferdeligheter man trodde var resultat av seksuell selvtilfredsstillelse - eller selvbesmittelse, som man kalte det. En av spekulasjonene omkring ordet masturbasjon har vært at det kommer av manus sturbatio, som betyr besmittelse med hånden.
Det gjør det altså ikke!
I løpet av de siste 20-30 årene har det skjedd utrolig mye positivt når det gjelder holdninger til masturbasjon hos kvinner. Undersøkelser viser for eksempel at for 30 år siden var det bare et mindretall av kvinnene som innrømte at de tilfredsstilte seg selv seksuelt. Nå er det nesten flaut å si at en ikke gjør det.
http://www.sexologi.com/pages/SEXLEX/M/masturbasjon.html
Hva betyr det å mastrubere/masturbere? (Vet ikke stavelsen helt.)
Svar:
Hei!
Jeg tror du tenker på ordet "masturbere". Ordet betyr det samme som å onanere, som er å stimulere egen kropp og kjønnsorgan til seksuell tilfredsstillelse.
Ordet "masturbere" brukes vanligvis om jenters/kvinners stimulering av seg selv, mens onanering eller runking brukes om det gutter/menn gjør med seg selv.
Med vennlig hilsen
Helsesøster
Til dere som er usikre på stavelsen: bruk ONANI/ONANERE, det kan du da ikke få feil??
|
Skrevet: Fre 21 Jan 2005, 13:11 Sist endret av toth42 den Fre 21 Jan 2005, 13:20, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten