|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
HÄrpleie!
Haha!
Jeg elsker Ä diskutere hÄr.
Mest fordi jeg er veldig opptatt av mitt.
Men det er farget gjevnlig siden jeg var 14. (Jeg blir snart 21)
SÄ det jeg lurer pÄ: Hvordan behandler folk hÄret sitt?
Noen som har tips nÄr det gjelder laangt hÄr? Eller tips for Ä fÄ det til Ä vokse fortere osv?
Slev vasker jeg hÄret mitt 1 gang i uka. (En sjelden gang 2.) Bruker nesten aldri hÄrspray, fÞner det kanskje en gang annahver mÄned og bÞrster det et par ganger om dag.
Ellers bruker jeg alltid balsam (jeg fÄr ikke gredd det uten )
HÄrkur 2 ganger i mnd.
Og jeg bruker KUN shampo og balsam som jeg kjĂžper hos frisĂžren.
(Jeg er ikke prippen egentlig)
Nemlig.
Og til dere som reagerer pÄ at jeg ikke vasker hÄret oftere: Det lukter alltid rent, selvom jeg har vÊrt i stallen for jeg fletter det og pakker det inn i luer og skjerf. Dessuten blir det ikke fett. Selvom det ikke er veldig tÞrt av seg. Ikke dÄrlig?
SĂ„ jenter (og gutter, hvis noen av dere Ăžnsker Ă„ dele): Fortell fortell 
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 18:19 Sist endret av Voon den Tor 13 Jan 2005, 19:24, endret 2 ganger |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Jeg har farget hÄret mitt ett par ganger og stripet det tre ganger. Vasker det 2-4 ganger i uken, bruker alltid balsam, ellers fÄr jeg ikke bÞrstet det. BÞrster det en gang om dagen, sÄ sant jeg ikke bare skal vÊre hjemme, da har jeg som regel hestehale. HÄret mitt vokser ganske fort, tror vi fant ut at det vokser nesten 2 cm i mnd..
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 18:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg vasker hÄret to ganger i uken med dove eller fructis shampoo.. bruker noen ganger KMS for tÞrt hÄr ogsÄ..
jeg tar hÄrkur 1-2 ganger i mÄneden og det syntes jeg passer fint
hvordan man kan fÄ hÄret til Ä vokse fort er Ä stusse hÄret VELDIG ofte.. altsÄ klippe litt..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 18:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
tja... Jeg farger mitt jevnlig, elle rnÄr ettervekstenblir for stor, orginal hÄrfarge er brun, og kunstig farge er brunere (ja jeg er skikkelig oppfinnsom) Jeg har prÞvdlitt forskjellig shampo, bruker Dove nÄ. frisÞren er dyre greier. Jeg har vert hos frisÞren engang i hele mitt liv der fikk jeg beskjed om Ä bruke balsam for jeg har sÄ innmari stort hÄr, fÞr kunne jeg fint greie og gre det ut uten,men nÄ gÄr det jo ikke (det har alltid vert langt) jeg sparer.. har vel til ned under midt pÄ ryggen nuh. Jeg bruker aldri hÄrspray, jeg har brukt skum noen ganger..og sÄhar jeg brukt spesial shampo mot sÄr hodebunn, vaskerhÄret 1 - 2 ganger i uken
|
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 19:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Hmm. Jeg hater Ă„ klippe meg
NÄ vet jeg at jeg mÄ ta Ä klippe nesten 10 cm *grue seg*
NÄ for tida sÄ kan jeg faktisk tuppe hÄret mitt selv, det er faktisk langt nok til det 61 cm sist jeg mÄlte 
|
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 19:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bananku
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 249 Bosted: KragerĂž
|
1-2 ganger i uka? :o HÄret mitt er over en halv meter lang, og jeg vasker det hver dag, jeg. Psykisk greie, jeg fÞler meg skikkelig fÊl om jeg gÄr ut uten Ä vaske hÄret. Blir fett etter ca. 24 timer uansett, helt hÄplÞst.
... Og jeg burde farge etterveksten min snart.
|
_________________ blipp.
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 20:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
hver dag Det hÞres sÄ slitsomt ut. Jeg klarer heller ikke pga skuldrene mine. Men det er ikke noe problem. Det blir bare fett hvis jeg har hatt masse greier i det. Og hvis jeg har hatt masse greier i det mÄ jeg bruke sÄnne renseprodukter for Ä fÄ det ut. Det er ganske pes.
|
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 20:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cyan_26
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004 Innlegg: 183 Bosted: Bislett
|
Hyyyyyl! Jeg klipte meg i gÄr, hos frisÞren til mamma, fordi hun betalte. Jeg pleier Ä til samme frisÞren hver gang, hÄret mitt er hellig.
Men fattig er fattig, og klipp mÄtte skje...
Men hva tror dere skjer, mannen skamklipper med pÄ det vÊrste!!!
Jeg sÄ sÄ ille ut at jeg satt med lue pÄ Ä grÄt nÄr hun ene jeg bor sammen med kom hjem....
Det var til Ä dÞ av, men hun hentet voksen og satte redningsksjon i gang, etter litt sjokoldage og trÞst sÄ det riktig nok bedre ut...
Men med en gang jeg fÄr lÞnning skal det klippes pÄ nytt og ikke av noen andre enn Tine pÄ maaaaaange Är, mulig helt til jeg eller Tine dÞr...
Ellers sÄ er jeg mÄ jeg bruke balsam, vasker hÄret mitt annenhver dag fordi jeg bruker en del produkter i det som Fudge Hair Shaper og en lilla ting osm lukter kjempe godt fra ShortSexyHair, nais navn pÄ ting jeg har
Noen andre som har skrekk historier fra frisĂžr-stolen???
|
_________________ Cogito ergo doleo
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 20:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg har ingen skrekkhistorier fra frisÞren Ä bidra med, og jeg hÄper jeg ikke fÄr det heller. Om kort tid skal jeg prÞve ut en ny frisÞr her borte, og selv om jeg er ganske sÄ glad i mine 62 cm, har jeg ogsÄ lyst til Ä gi frisÞren frie tÞyler og be ham/henne gjÞre hva h*n vil. Skummelt? Javisst. Spennende? Helt klart! Kommer jeg til Ä angre hvis jeg gjennomfÞrer det? Meget mulig. Noen anbefalinger?
HÄrpleie generelt pleier jeg Ä vaske mitt ca. hver tredje dag. Sjampo og balsam. FÞner det aldri. BÞrster det en til to ganger om dagen. Aldri hÄrkur, selv om jeg sikkert burde. Har prÞvd Ä farge det rÞdt to ganger den siste mÄneden uten at fargen har satt seg. SnÞft.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 00:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Re: HÄrpleie!
| Mareth skrev: | Men det er farget gjevnlig siden jeg var 14.
SÄ det jeg lurer pÄ: Hvordan behandler folk hÄret sitt?
Noen som har tips nÄr det gjelder laangt hÄr? Eller tips for Ä fÄ det til Ä vokse fortere osv? |
Det blir lenge til neste gang du kan farge.
Jeg vasker hÄret hver dag fordi jeg bruker skum eller lotion eller spray i det, alt etter som.. PrÞver Ä fÄ bort krÞllene. NÄ som det er klippet litt opp, mÄ hjelpemidler tas i bruk...
Ble nysgjerrig pÄ lengden etter det du skrev, Mareth.. sÄ jeg mÄlte det til 49 cm. Triks for Ä fÄ det til Ä vokse fortere? Aner ikke. Tviler pÄ det finnes noen snarvei.
Veronica: Du kan si at du vil beholde lengden, men at han kan gjĂžre som han vil ut over det? 
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 02:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Jeg fargeet hÄret fÞr jul. Svart er den fargen som er skummel. Men nÄ bruker jeg en som heter sÄ mye som intens brunlilla.
Hmm. HÄrkur skal brukes fÞr balsam..
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 03:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg vet ikke om B-vitaminer fÄr hÄret til Ä vokse raskere, men det skal i alle fall gjÞre det generelt sterkere og sunnere. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 05:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
| bananku skrev: | 1-2 ganger i uka? HÄret mitt er over en halv meter lang, og jeg vasker det hver dag, jeg. Psykisk greie, jeg fÞler meg skikkelig fÊl om jeg gÄr ut uten Ä vaske hÄret. Blir fett etter ca. 24 timer uansett, helt hÄplÞst.
... Og jeg burde farge etterveksten min snart. |
Grunnen til at det blir fett sÄ fort er jo at du vasker det sÄ ofte... NÄr jeg selv mener jeg far fett hÄr er det visst ingen andre som ser det, de sier bare "sÄ fint hÄr du har" og begynner og klÄ pÄ det, jeg hater at folk tar pÄ hÄret mitt!! mulig derfor jeg har klipt meg selv helt inntil nÄ nylig da jeg var hos frisÞren og tynnet ut hÄret. Tror kanskje jeg skal fortsette og gÄ til frisÞr. sÄnn i ny og ne.
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 10:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Jeg vasket det hver dag, men har gradvis redusert det til 3-4 ganger uken, og det blir ikke mer fett fordi. Ellers er jeg ikke sÄ nÞye med hvilken shampo eller balsam jeg bruker, ettersom halvparten av hva som stÄr i reklamene bare er tull. Jeg har alltid vÊrt fornÞyd med mitt hÄr, ikke slitt og har vÊrt passe tykt og ser fint ut uten at jeg stresser med det.
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 11:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Noen shampoer gjÞr at hÄret mitt blir helt rart. Det sliter rettoglsett. Derfor jeg bare bruker det merket jeg gjÞr. Da blir det sÄ utrolig blankt ogsÄ
Dessuten pleier jeg Ä fÄ den shampoen og balsamen i julegave eller bursdagsgave av sÞster da. Og den holder endel mnd.
Derfor tenker jeg ikke over at den koster nesten 150 kr pr tube.
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 15:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Det er fordi shampo er veldig sterkt, dermed er sikkert det du bruker en veldig mild shampo.
Ă
ssen er det du bruker?
Jeg mente at alt det om vitaminer ol. som de sier i reklamene er jo bare noe tull, ettersom hÄret er dÞdt. Skal man ha sterkere har mÄ man spise riktig.
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 16:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Som oftest bruker jeg produkter fra hÄrologi. Der kjÞper jeg shampoo og balsam + hÄrpleie for nesten 800 kroner.. men jeg betaler ikke da.. *phu*..hehe 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 16:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Hva er det som er sÄ spesielt med disse produktene?
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 16:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Jeg har et meget slitt hÄr (det er farget veldig mange ganger), sÄ jeg prÞver Ä bruke hÄrkur sÄnn ca tre ganger i uken.
Vasker det vell 3 ganger i uken ogsÄ, bruker alltid balsam.
Har ikke bruk for hÄrspray eller noe sÄnt, sjelden det blir brukt.
Ellers fĂžner jeg det jo hver dag da.
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du gÄr inn for det. K thx bai~
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 17:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
| Ronja skrev: | Det er fordi shampo er veldig sterkt, dermed er sikkert det du bruker en veldig mild shampo.
Ă
ssen er det du bruker?
Jeg mente at alt det om vitaminer ol. som de sier i reklamene er jo bare noe tull, ettersom hÄret er dÞdt. Skal man ha sterkere har mÄ man spise riktig. |
Jeg bruker PPS d'fuse. For damaged and stressed hair. Det er en helt fantastisk serie. Har shampo, balsam og leave-in treatment. De lukter dessuten skikkelig godt. Har aldri hatt sÄ blankt og fint hÄr jeg. Tubene er knall rosa, lette Ä kjenne igjen.
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 17:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|