|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Hårpleie!
Haha!
Jeg elsker å diskutere hår.
Mest fordi jeg er veldig opptatt av mitt.
Men det er farget gjevnlig siden jeg var 14. (Jeg blir snart 21)
Så det jeg lurer på: Hvordan behandler folk håret sitt?
Noen som har tips når det gjelder laangt hår? Eller tips for å få det til å vokse fortere osv?
Slev vasker jeg håret mitt 1 gang i uka. (En sjelden gang 2.) Bruker nesten aldri hårspray, føner det kanskje en gang annahver måned og børster det et par ganger om dag.
Ellers bruker jeg alltid balsam (jeg får ikke gredd det uten )
Hårkur 2 ganger i mnd.
Og jeg bruker KUN shampo og balsam som jeg kjøper hos frisøren.
(Jeg er ikke prippen egentlig)
Nemlig.
Og til dere som reagerer på at jeg ikke vasker håret oftere: Det lukter alltid rent, selvom jeg har vært i stallen for jeg fletter det og pakker det inn i luer og skjerf. Dessuten blir det ikke fett. Selvom det ikke er veldig tørt av seg. Ikke dårlig?
Så jenter (og gutter, hvis noen av dere ønsker å dele): Fortell fortell 
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 18:19 Sist endret av Voon den Tor 13 Jan 2005, 19:24, endret 2 ganger |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Jeg har farget håret mitt ett par ganger og stripet det tre ganger. Vasker det 2-4 ganger i uken, bruker alltid balsam, ellers får jeg ikke børstet det. Børster det en gang om dagen, så sant jeg ikke bare skal være hjemme, da har jeg som regel hestehale. Håret mitt vokser ganske fort, tror vi fant ut at det vokser nesten 2 cm i mnd..
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 18:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
jeg vasker håret to ganger i uken med dove eller fructis shampoo.. bruker noen ganger KMS for tørt hår også..
jeg tar hårkur 1-2 ganger i måneden og det syntes jeg passer fint
hvordan man kan få håret til å vokse fort er å stusse håret VELDIG ofte.. altså klippe litt..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 18:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
tja... Jeg farger mitt jevnlig, elle rnår ettervekstenblir for stor, orginal hårfarge er brun, og kunstig farge er brunere (ja jeg er skikkelig oppfinnsom) Jeg har prøvdlitt forskjellig shampo, bruker Dove nå. frisøren er dyre greier. Jeg har vert hos frisøren engang i hele mitt liv der fikk jeg beskjed om å bruke balsam for jeg har så innmari stort hår, før kunne jeg fint greie og gre det ut uten,men nå går det jo ikke (det har alltid vert langt) jeg sparer.. har vel til ned under midt på ryggen nuh. Jeg bruker aldri hårspray, jeg har brukt skum noen ganger..og såhar jeg brukt spesial shampo mot sår hodebunn, vaskerhåret 1 - 2 ganger i uken
|
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 19:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Hmm. Jeg hater å klippe meg
Nå vet jeg at jeg må ta å klippe nesten 10 cm *grue seg*
Nå for tida så kan jeg faktisk tuppe håret mitt selv, det er faktisk langt nok til det 61 cm sist jeg målte 
|
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 19:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bananku
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 249 Bosted: Kragerø
|
1-2 ganger i uka? :o Håret mitt er over en halv meter lang, og jeg vasker det hver dag, jeg. Psykisk greie, jeg føler meg skikkelig fæl om jeg går ut uten å vaske håret. Blir fett etter ca. 24 timer uansett, helt håpløst.
... Og jeg burde farge etterveksten min snart.
|
_________________ blipp.
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 20:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
hver dag Det høres så slitsomt ut. Jeg klarer heller ikke pga skuldrene mine. Men det er ikke noe problem. Det blir bare fett hvis jeg har hatt masse greier i det. Og hvis jeg har hatt masse greier i det må jeg bruke sånne renseprodukter for å få det ut. Det er ganske pes.
|
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 20:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cyan_26
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004 Innlegg: 183 Bosted: Bislett
|
Hyyyyyl! Jeg klipte meg i går, hos frisøren til mamma, fordi hun betalte. Jeg pleier å til samme frisøren hver gang, håret mitt er hellig.
Men fattig er fattig, og klipp måtte skje...
Men hva tror dere skjer, mannen skamklipper med på det værste!!!
Jeg så så ille ut at jeg satt med lue på å gråt når hun ene jeg bor sammen med kom hjem....
Det var til å dø av, men hun hentet voksen og satte redningsksjon i gang, etter litt sjokoldage og trøst så det riktig nok bedre ut...
Men med en gang jeg får lønning skal det klippes på nytt og ikke av noen andre enn Tine på maaaaaange år, mulig helt til jeg eller Tine dør...
Ellers så er jeg må jeg bruke balsam, vasker håret mitt annenhver dag fordi jeg bruker en del produkter i det som Fudge Hair Shaper og en lilla ting osm lukter kjempe godt fra ShortSexyHair, nais navn på ting jeg har
Noen andre som har skrekk historier fra frisør-stolen???
|
_________________ Cogito ergo doleo
Skrevet: Tor 13 Jan 2005, 20:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg har ingen skrekkhistorier fra frisøren å bidra med, og jeg håper jeg ikke får det heller. Om kort tid skal jeg prøve ut en ny frisør her borte, og selv om jeg er ganske så glad i mine 62 cm, har jeg også lyst til å gi frisøren frie tøyler og be ham/henne gjøre hva h*n vil. Skummelt? Javisst. Spennende? Helt klart! Kommer jeg til å angre hvis jeg gjennomfører det? Meget mulig. Noen anbefalinger?
Hårpleie generelt pleier jeg å vaske mitt ca. hver tredje dag. Sjampo og balsam. Føner det aldri. Børster det en til to ganger om dagen. Aldri hårkur, selv om jeg sikkert burde. Har prøvd å farge det rødt to ganger den siste måneden uten at fargen har satt seg. Snøft.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 00:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Re: Hårpleie!
| Mareth skrev: | Men det er farget gjevnlig siden jeg var 14.
Så det jeg lurer på: Hvordan behandler folk håret sitt?
Noen som har tips når det gjelder laangt hår? Eller tips for å få det til å vokse fortere osv? |
Det blir lenge til neste gang du kan farge.
Jeg vasker håret hver dag fordi jeg bruker skum eller lotion eller spray i det, alt etter som.. Prøver å få bort krøllene. Nå som det er klippet litt opp, må hjelpemidler tas i bruk...
Ble nysgjerrig på lengden etter det du skrev, Mareth.. så jeg målte det til 49 cm. Triks for å få det til å vokse fortere? Aner ikke. Tviler på det finnes noen snarvei.
Veronica: Du kan si at du vil beholde lengden, men at han kan gjøre som han vil ut over det? 
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 02:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Jeg fargeet håret før jul. Svart er den fargen som er skummel. Men nå bruker jeg en som heter så mye som intens brunlilla.
Hmm. Hårkur skal brukes før balsam..
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 03:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg vet ikke om B-vitaminer får håret til å vokse raskere, men det skal i alle fall gjøre det generelt sterkere og sunnere. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 05:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
| bananku skrev: | 1-2 ganger i uka? Håret mitt er over en halv meter lang, og jeg vasker det hver dag, jeg. Psykisk greie, jeg føler meg skikkelig fæl om jeg går ut uten å vaske håret. Blir fett etter ca. 24 timer uansett, helt håpløst.
... Og jeg burde farge etterveksten min snart. |
Grunnen til at det blir fett så fort er jo at du vasker det så ofte... Når jeg selv mener jeg far fett hår er det visst ingen andre som ser det, de sier bare "så fint hår du har" og begynner og klå på det, jeg hater at folk tar på håret mitt!! mulig derfor jeg har klipt meg selv helt inntil nå nylig da jeg var hos frisøren og tynnet ut håret. Tror kanskje jeg skal fortsette og gå til frisør. sånn i ny og ne.
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 10:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Jeg vasket det hver dag, men har gradvis redusert det til 3-4 ganger uken, og det blir ikke mer fett fordi. Ellers er jeg ikke så nøye med hvilken shampo eller balsam jeg bruker, ettersom halvparten av hva som står i reklamene bare er tull. Jeg har alltid vært fornøyd med mitt hår, ikke slitt og har vært passe tykt og ser fint ut uten at jeg stresser med det.
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 11:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
Noen shampoer gjør at håret mitt blir helt rart. Det sliter rettoglsett. Derfor jeg bare bruker det merket jeg gjør. Da blir det så utrolig blankt også
Dessuten pleier jeg å få den shampoen og balsamen i julegave eller bursdagsgave av søster da. Og den holder endel mnd.
Derfor tenker jeg ikke over at den koster nesten 150 kr pr tube.
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 15:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Det er fordi shampo er veldig sterkt, dermed er sikkert det du bruker en veldig mild shampo.
Åssen er det du bruker?
Jeg mente at alt det om vitaminer ol. som de sier i reklamene er jo bare noe tull, ettersom håret er dødt. Skal man ha sterkere har må man spise riktig.
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 16:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Som oftest bruker jeg produkter fra hårologi. Der kjøper jeg shampoo og balsam + hårpleie for nesten 800 kroner.. men jeg betaler ikke da.. *phu*..hehe 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 16:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Hva er det som er så spesielt med disse produktene?
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 16:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Jeg har et meget slitt hår (det er farget veldig mange ganger), så jeg prøver å bruke hårkur sånn ca tre ganger i uken.
Vasker det vell 3 ganger i uken også, bruker alltid balsam.
Har ikke bruk for hårspray eller noe sånt, sjelden det blir brukt.
Ellers føner jeg det jo hver dag da.
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 17:25 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

|
| Ronja skrev: | Det er fordi shampo er veldig sterkt, dermed er sikkert det du bruker en veldig mild shampo.
Åssen er det du bruker?
Jeg mente at alt det om vitaminer ol. som de sier i reklamene er jo bare noe tull, ettersom håret er dødt. Skal man ha sterkere har må man spise riktig. |
Jeg bruker PPS d'fuse. For damaged and stressed hair. Det er en helt fantastisk serie. Har shampo, balsam og leave-in treatment. De lukter dessuten skikkelig godt. Har aldri hatt så blankt og fint hår jeg. Tubene er knall rosa, lette å kjenne igjen.
|
Skrevet: Fre 14 Jan 2005, 17:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|