DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Fra Penn og Pensel
Skuespill (første utkast, bare et utdrag)
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [2 Posts]  
Av Innlegg
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
 Skuespill (første utkast, bare et utdrag)

Dette skuespillet utspiller seg om 20 år. I hovedrollene har vi Marianne og Marin, bosatt i Norge et sted. De har fulgt med på alle episodene av Glamour siden seriens start. Serien pågår fortsatt.

"Jeg elsker deg, Marianne!"

"Jeg elsker deg og, Martin, men jeg må likevel drepe sønnen din!"

"NEEEEEI!!! Ikke lille Jimmi da. Han er jo akkurat ferdig med tannreguleringen sin!"

"Det er nettopp derfor jeg skal ha han i kjøttkverna på kjøttfabrikken til onkel Tommy."

"Da MIN datter kysset han, ble jo tungen hennes sittende fast i reguleringen hans, og legene måtte skjære av henne tungen, akkurat som en som en som blir tatt for lyving i et araberland."

"Trodde du var kristen jeg? Vend det andre kinnet til?"

"Jeg er kristen, men det er bare fordi jeg liker seremoniene, de er så koselige, også liker jeg å fortelle til andre at jeg er kristen, for da får jeg respekt og dermed får jeg være med på vinkveldene deres."

"Den kristne moral har jeg ingenting til overs for."

"Prestene burde sile ut moralen i religionen, og bare konsentrere seg om det andre. Liturgien må fornyes."

"Det har jeg forsåvidt tenkt selv også, men det gjelder jo ikke bare kristendommen, det gjelder all verdens form for religion."

"Religionen må kommersialiseres. Og som vi snakket om i går, kommersialisering og etikk får ikke hånd i hånd. De er fiender."

"Noen bra tanker har nå de venstreorienterte, selv om de er kriminelle og snyltere hele gjengen."

"Ja, de burde henges. De er jo ikke engang gode i sengen."

"Men hva med sønnen min? Selv om jeg er enig i tankegangen din, er jeg jo fortsatt glad i lille Jimmi."

"Han er ikke normal. Han leser BØKER. En gutt på hans alder burde være opptatt av enten snowboard eller casemodding. Vi gjør han faktisk en tjeneste, da han slipper å føle seg så alene mer."

"Men vi hadde jo alt planlagt. Han skulle på BI, for å bli prest."

"Sønnen din blir aldri noen prest. For å lykkes er man nødt for å innynde seg hos andre, slik at man blir bra mottat. Ellers blri man mobbet og fryst ut, og ender som uteligger."

"Du har rett. Sønnen min gjør som han vil han."

"Da var den i boks. Hvor vil du han skal begraves?"

"Vi leggern på flaske vi. Kjekt å ha. Kjekt å ha."

"Du får bruk forn en vakker da!"

"Det var overaskende, husket du den sangen du og?!"

"Jeg vet det er en skam å se tilbake på svunne tider, men litt må vi jo unne oss, når vi snart nærmer oss 50."

"Husker du de gav mat til de narkomane for noen tiår siden? Tenk så uvitende! I dag vet jo at om vi ikke gir dem mat, så forsvinner de jo fortere. Helt elementært for oss det, mens de skjønte vi jo ikke da."

"På "Test Nasjonen" sa de at IQ'en økte med 15 poeng for hver generasjon, så det er jo ganske logisk det da."

"Ja du har rett i det. Det er derfor vi ikke trenger å lese om Sokrates og alt det der. De hadde jo mange IQ-poeng i minus de."

"Sikkert derfor de litt seinere begynte å tro at man stammet fra apene. Nå i dag vet vi jo at det ikke er til å sammenlikne, og at apene ikke er noe å spare på..."

"Minner meg på en ting. De serverer Orangutang I Bernaise-saus på "Jesusmat" i dag. Vi burde reservere et bord, før delikatessen blir for dyr."

Her må vi forlate Martin og Marianne for denne gang, fordi de etterhvert tar seg frem til restauranten "Jesusmat", og der er det umulig å høre hva dem sier. Alle gjestene på restauranten synger nemlig gospelmusikk samtidig mens de spiser.

InnleggSkrevet: Ons 12 Jan 2005, 15:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
gospel musikk mens de spiser.. jeg har alltidlært at man ikke skal snakke når man spiser (det gjelder synging og) og det er jo definitivt noe dobbeltmoral ute og går her.

InnleggSkrevet: Ons 12 Jan 2005, 17:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [2 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Fra Penn og Pensel
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet