DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Kjøkken og klin
Popkorn
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [52 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
 Popkorn

Popkorn er jo bare genialt!!!

så jeg lurer på forskjellige måter å forbrede den på..altså.. nå har jeg lært meg hvordan jeg kan lage sukker popkorn..

hva gjør dere? popper dere ordentlig, eller micro?
-selv bruker jeg mye micro, men poppe ordentlig er også digg. spesielt å smelte smør, helle over og ta salt på..(ikke MYE smør)

InnleggSkrevet: Lør 08 Jan 2005, 23:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Jeg sverger til micro, men det er fordi jeg ikke har stor gryte. Synes popcorn med litt salt og smør er best, men siden det er så %#¤ usunt holder jeg meg til litt salt. Neutral

Søtt popcorn minner meg om uendelig lange dager i Storbritannia, regn og dårlig humor. Så jeg spiser det kun i sentimentale øyeblikk. Tunge

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 00:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
poppe popcorn og ha på caramel Very Happy
amerikaner??hvor? Rolling Eyes

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 01:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Popcorn i sånn gryte over bål på tur, eller på stormkjøkken er kjempekoselig og ekstra godt av en eller annen grunn.

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 03:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
jeg har vokst opp med pop-corn hver lørdag. Og den skulle alltid poppes ordentlig. Mamma og pappa poppet haugevis med popcorn, og alle fikk minst en stor skål hver. Potetgull hadde vi derimot bare til bursdager og lignende. Pop-corn skal poppes med olje i pannen og når det er ferdig poppet skal det strøs litt salt over. That's it Mr. Green

Nå skal jeg forøvrig kjøpe meg en slik big popper.. jeg orker sjelden å poppe pop-corn selv som jeg har det som trengs, så jeg håper det blir lettere med den big popper-tingen.

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 13:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

popkorn er kjempe nam uansett hvor man spiser det.. jeg kan spise popkorn til frokost, lunsj og middag jeg Wink
men det er best med litt smør og salt på..

og sukret popkorn minner meg om disney land i paris..wiii..

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 13:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Big popper er genial! Poppe og ha salt på og smelte smør og helle over.. delicious. Og så er det skikkelig underholdene å se på når det popper Wink

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 13:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Jeg forstår ikke helt dette med å helle smør over. Popper dere først, så smeltes smøret som helles over pop-cornet? blir det ikke utrolig klissete da?

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 13:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Jeg heller smør over etterpå mens posen/bollen ristes så ikke alt havner på ett sted. Klissete? JA? Razz

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 15:54
aniraC
Moderator
Moderator

Aurora skrev:
Jeg forstår ikke helt dette med å helle smør over. Popper dere først, så smeltes smøret som helles over pop-cornet? blir det ikke utrolig klissete da?

jeg popper popkornet sånn orginalt i kjele. så heller jeg over i en bolle.. smelter en stor tskje med smør i mikroen.. også heller jeg over hele.. også pøser jeg på med salt.. mmmm..

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 18:05
Stabeistet
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003
Jeg er veldig glad i micropopp med smørsmak. Tror det er Eldorado som har det poppkornet. Det er skikkelig digg Smile

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 19:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

maria skrev:
Jeg heller smør over etterpå mens posen/bollen ristes så ikke alt havner på ett sted. Klissete? JA? Razz

hvor mye smør bruker du da?

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 20:25
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Aurora skrev:
hvor mye smør bruker du da?

Til en pose micro-pop går det vel med et par spiseskjeer smeltet smør.. hvor mye det er før det smeltes? Aner ikke. Embarassed

InnleggSkrevet: Man 10 Jan 2005, 04:02
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Man tager et par-tre spiseskjeer smør.. Som smeltes i en kjele. Har hatt suksess både med melange, soft margarin og meierismør. Sistnevnte lukter forferdelig men smaker bra. Prøv deg fram med litt smør så finner du fort din egen smertegrense på hvor mye som er for mye.

Dette innlegget er skrevet via WAP

InnleggSkrevet: Man 10 Jan 2005, 08:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

i år fikk min lille kusine på 8 år en kokebok for barn. der sto det at man skulle poppe popkornet uten olje eller smør. så jeg prøvde.. var veeldig flink til å riste osv.. men fytti.. det brant jo nesten i panna:P
tror jeg skal ringe inn til kokeboken å klage:P
men kanskje det fungerer bra om man har en ny kjele? vår var ganske brent fra før av.. ikke vet jeg..

noen som har prøvd ?

InnleggSkrevet: Man 10 Jan 2005, 12:32
fideco
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Jeg syntes det høres veldig feil ut. Det vil jo svi seg når man ikke har i smør eller olje. Så kanskje man bør ringe og spørre om de faktisk har prøvd å poppe uten olje.

InnleggSkrevet: Man 10 Jan 2005, 12:41
Ronja

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Vi gjore det en gang på tur, fordi vi hadde lite smør, men det luktet brent og var ble svart og smakte ikke popcorn lenger.

InnleggSkrevet: Man 10 Jan 2005, 12:46
Aurora
l33t
l33t

Skal jeg være ærlig syntes jeg ikke det var så veldig godt med smør på popcornet mitt.. jeg er sikkert for vant til å ha det slik jeg alltid har hatt det..

InnleggSkrevet: Tir 11 Jan 2005, 16:59
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

nå får jeg ikke lov å spise popkorn mer.. kan kanskje spise det på lørdag men da må jeg løpe som faen etterpå Razz

(driver med slavisk slanking her Razz)

InnleggSkrevet: Ons 12 Jan 2005, 11:55
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005
Ny oppskrift... Popcorn med en tvist...

Husker jeg fikk dette for første gang da jeg var på besøk hos ei venninne i Mandal... Men det vi laga var ihvertfall knallgodt, om enn ikke det sunneste vi kunne ha funnet på Wink

Popcorn, poppes i kjele, med margarin for de som måtte lure, men her kan seff olje også benyttes... Ta en hel kokesjokoladeplate og smelt i vannbad. Dypp så ett og ett popkorn i sjokoladesausen og legg til avkjøling på et bakepapir. Dette er fest-knask det suser av!!!

Kan seff også bare gjøre det lettvint å mere grisete ved å bare helle sjokoladesausen over popcornet i en bolle og spise rett fra bollen.. Razz Varmt popcorn med varmt sjokolade-trekk... Mmmmmmmmm!!!!! Mr. Green

Popcorn kan brukes til så mangt, fra kinogjengerens faste partner til juletreets hjemmelagede (og ikke minst spisbare) pynt.

Så la oss bare kose oss når enn vi får lyst på litt hvitt gull Tunge

InnleggSkrevet: Man 11 Apr 2005, 23:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [52 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Kjøkken og klin
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet