DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
himmelen
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [24 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
 himmelen

Jeg e rikke kristen, men litt tror og mest drømemr om at d finnes en himmel. Men folk flest sin oppfatning av himmelen, er at d blir som ett liv, bare med kun alt man synes er godt. Men hvordan kan d fungere da? Hvis jeg ikke vil ha Christina Anguilera i himmelen, men typen min vil, kommer vi ikke til samme himmel da? Eller går han rundt og prater om henen, og jeg skjønner ingenting? Eller hva..
D vil ikke fungere!! *fortvilet*

InnleggSkrevet: Lør 23 Nov 2002, 18:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Re: himmelen

Var du stein eller full da du skrev dette? Very Happy

InnleggSkrevet: Søn 24 Nov 2002, 22:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

jeg hater sånne re:re:re:re:..

Forelska..

InnleggSkrevet: Tir 26 Nov 2002, 17:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Audi
Gjest

himmelen...

hehe Smile
ehm, himmelen skal du ikke tenke så mye på.. og uansett, hele poenget med himmelen er at man skal få det godt.. og hvis du kom i himmelen sammen med henne hadde du nok klart å 'levd' med det, for sånn blir det der oppe.. eller nede.. eller borte? menne.. så lenge du ikke tror på Gud og Jeus så kommer du ikke inn i himmelen, du kommer til helvete!
det står det i bibelen... 'den som ikke tror på meg, kommer til helvete'
husker ikke helt hvor, men vet jeg leste det...

InnleggSkrevet: Lør 07 Des 2002, 15:27
    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
Re: himmelen...

Haha! - Det er det verste bullshitn jeg noengang har hørt! uhm, som jeg har tilfeldigvis hørt utrolig mange ganger.
Joda, du får høre det der så utrolig mange ganger mens du vokser opp. I konfirmasjon, og over alt hvis du omgås med kristne.
- Men tenk på det, det står kun at 'den som ikke tror på meg, kommer til helvete' - og tenk på det, at da kan jeg gjøre hvor mye faenskap jeg enn vil, og om jeg så tror på han, kommer jeg likevel ikke til helvete. Fordi at jeg tror på han.
Hvor mye bambus det er, vet vel bare de som er død, gjør de ikke ? tviler sterkt på at det skjer noe etterpå uansett. Man dør, og forblir død. Fair and easy!

end of bambus/svada

InnleggSkrevet: Lør 07 Des 2002, 20:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Therese
Gjest

Jeg tror at himmelen er noe de kristne har finni på for at det ikke skal virke så skummelt å dø jeg.

InnleggSkrevet: Lør 11 Jan 2003, 17:52
    Til Toppen 
D.Bug
Gjest

Word.

InnleggSkrevet: Lør 18 Jan 2003, 15:34
    Til Toppen 
DaBrain
Gjest

Det står i den oppbrinnelige bibelen (tatt bort i dagens utgaver) at dersom noen tror på en annen gud, så skal du trekke sverdet og drepe den mannen (det er tydeligvis selvsagt at det er en mann). Så skal du drepe kona og barna (de slipper ikke unna alikevel). Til slutt skal du slakte buskapen og sette alle likene (av folka) på staker.
Da er du en god kristen og kommer til himmelen.
Jeg har gjort mye teit i livet mitt. Det som er litt rart i kristendommen er at dersom jeg gjør noe galt mot noen, så er det ikke vedkommende sitt valg å tilgi meg! Det kan Gud gjøre! Så hyggelig!
Håper for all del det ikke er en himmel. Dersom jeg ikke får dø når jeg dør, så tror jeg at jeg dreper meg.

InnleggSkrevet: Man 20 Jan 2003, 01:29
    Til Toppen 
pita
Gjest

himmelen er tullball...helt inni natta og kokkosnøtta villt!
ser du noen folk oppe i skyene når du flyr eller?gjør du det?NEI!
himmlen er bare noe tull de snakker om for at du ikke skal være redd for å dø..."å det bllir så bra, himmlen er vidunderlig"osv osv
SVADA!himmlen er tull!

InnleggSkrevet: Lør 25 Jan 2003, 21:54
    Til Toppen 
celedring
Gjest

vil da anbefale å lese noen innlegg på www.herregud.com

der har de oversikten på hva som kreves av en god kristen

InnleggSkrevet: Man 27 Jan 2003, 14:02
    Til Toppen 
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003
når jeg kommer til himlen skal jeg ha en stor,hvit løve.
og når stjernene kommer opp,og det er fullmåne skal jeg ri bortover den stoore gressletta, (sånnen du ser typisk på film,hvor to personer springer mot hverandre og klemmer) rett ved vannet som ligger på siden av.
så skal jeg stoppe etter en stund,og legge med ned med en røyk,og se opp på stjernene!
hihi

InnleggSkrevet: Ons 12 Mar 2003, 20:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg har mine store tvil om hvorvidt man i det hele tatt opplever noe som helst etter at man er død. Men helt sikker kan jeg selvfølgelig ikke være. Uansett er det noe jeg garantert finner ut før eller siden. Som de sier i Dusteforbundet: man skal ikke bekymre seg så meget over livet. Man kommer så allikevel ikke levende fra det.

InnleggSkrevet: Ons 12 Mar 2003, 23:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Vampira
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Jeg lever i den tro at de snille jentene kommer til himmelen.

De slemme kommer hvor de vil.... Razz

InnleggSkrevet: Ons 12 Mar 2003, 23:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Ding
Varm i trøya
Varm i trøya

nei, lenge leve Buddhisme og Taoisme, sier nå jeg. Reinkarnasjon inntil Nirvana.. eller maskefall.. Twisted Evil

InnleggSkrevet: Tor 13 Mar 2003, 01:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

rebecca!

Takk rebecca, for at du reddet innlegget mitt fra å bli fullstendig knust av de fornuftiges klør. La dem aldri slippe til i himmelen vår! Planen din hørtes btw veldi vakker ut.. Tror du kanskje jeg kan få bli med....? *dådyrblikk*

InnleggSkrevet: Tor 13 Mar 2003, 16:47
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

de fornuftiges(??) klør? :p
jeg syns det virker mer fornuftig at det er et liv etter døden.
uansett om du tror du kommer til vallhall,nirvana,eller himlen..
menneskene dør jo,men hvor tar sjelen veien om ikke til en annen plass?
men de andre må jo få lov til å komme de og,
dersom de ombestemmer seg! =)
du kan bli med,ja.
hvilket dyr,i hvilken farge vil du ri på da? Wink

InnleggSkrevet: Tor 13 Mar 2003, 19:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Åh, takk!! =D Vel, siden hvit hest allerede er tatt (har sansen for den), og rosa elefant er det mest patetiske og uoriginale noen kan si til meg, tror jeg det må bli.. en hestestor gylden, beige og brun og solskinnende vakker hund som jeg ser for meg men som jeg ikke husker navnet på. En slags terrier tror jeg. Som elsker meg. Og har en hvalp på størrelse med en vanlig hvalp. Hvis ikke hvalpen blir redd for å ha en hestestor mamma da.. Neh, i himmelen kan alt gå an Wink

InnleggSkrevet: Tor 13 Mar 2003, 19:48
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

smart valg Smile
..men hvit hest er ikke tatt... bare hvit løve;)

InnleggSkrevet: Tor 13 Mar 2003, 20:09
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

jeg liker rosa elefanter... sannsynligvis fordi jeg hadde verdens vakreste puslespill da jeg var liten, og der var det en rosa elefant som gjemte seg i en busk. Jeg tror faktisk jeg vil påstå at en rosa elefant hadde kledd meg og paraplyen min. Men jeg tror jeg ville ha kommet på en sommerfugl til himmelen. For jeg stoler ikke på at elefanter skal kunne hoppe fra sky til sky...

InnleggSkrevet: Fre 14 Mar 2003, 09:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

rosa stor frosk hadde da vert morro? Wink

InnleggSkrevet: Lør 15 Mar 2003, 17:31
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [24 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet