DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
om lyving og sånt
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [31 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
 om lyving og sÃ¥nt

Dersom ens kjære spør om du har sett mange som e rdeiligere enn ham selv, og dere har lovt å vere ærlige mot hverandre, hva svarer man da?

Og hvis man kinda har vert littegrann utro en gang for lenge siden, skal man si d når han bringer det på bane? Ev. formilde d litt? Hvis utroskap er det VERSTE han vet, og du elsker den du er sammen med?

InnleggSkrevet: Lør 23 Nov 2002, 18:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Glahn
Gjest

Re: om lyving og sånt

Lev med løgner så lenge du vil - dagen han finner ut sannheten blir konsekvensene desto verre.

Den man elsker er man ærlig mot. Punktum finale.

InnleggSkrevet: Lør 23 Nov 2002, 23:17
    Til Toppen 
^Fideco^
Gjest

Har man lovet å være ærlig er det vel ikke et aktuelt spørsmål engang, ikke for meg hvertfall.

Jeg er av den oppfatning at hvis man elsker en så er man bare ikke utro. Da må man stille seg selv spørsmålet om man virkelig gjør det.

Men ærlig skal man være, det er det ikke tvil om!

InnleggSkrevet: Søn 24 Nov 2002, 00:06
    Til Toppen 
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

sikker?

jeg har også allti tenkt at seff skal man vere ærlig, helt til jeg kom i situasjonen selv. Da blir alt annerledes.

Jeg var full, og ble kysset, og gjengjeldte det sånn halvveis. Men elsker kjæresten min, det gjør jeg. Han e rden eneste jeg har elsket noen gang, og jeg er veldi forsiktig med det ordet.

Men seriøst.. Fører det noe godt med seg og svare at ja, du er ikke den peneste jeg har sett i hele mitt liv? (men pen, det er han altså)

InnleggSkrevet: Søn 24 Nov 2002, 00:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Re: sikker?

Du karaktiriserer kyss som utro? (Vet ikke helt om jeg gjør det selv, kommer vel ann på situasjonen.) Men jeg hadde sagt det, uten tvil...

Om det har noe godt for seg, tror ikke det. Aldri vært i situasjonen, vet derfor ikke helt hva jeg skulle gjort.

InnleggSkrevet: Søn 24 Nov 2002, 01:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Jeg er egentlig med på denne være-ærlig greia. Men du kan fint ordlegge deg annerledes når du gjør det.
Vedkommende kan være pen, han trenger ikke være verdens peneste.
Jeg ser ikke på et kyss som noe frykelig farlig i din situasjon, og jeg synes egentlig det også er ganske bagatellmessig. Det kan strengt tatt skje hvem som helst samme hvor mye kontroll man prøver å skryte på seg selv. Problemet med noe så "lite" som et kyss er at det er like greit å ikke nevne det som det er å fortelle det, for det er noe den andre i en perfekt verden burde ha forståelse for. I alle fall så lenge du ikke mente noe med kysset, hvis det ikke er tilfelle blir saken en helt annen. Hvis du har noen som helst anelse om hvordan han vil reagere på å få vite det så har du jo et glimrende utgangspunkt.

InnleggSkrevet: Tir 26 Nov 2002, 02:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Kjes
Gjest

Hm.. Bare lev med det! Ihvertfall hvis du bare "halveis gjengjeldte det" vil det bare såre han mer enn det gjør nytte. Med mindre du sliter veldig med samvittigheten pga det. Den "peneste du har sett" er bare teit. Bare si: det er bare teit å spørre om
kos

InnleggSkrevet: Man 10 Mar 2003, 11:13
    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg kjenner jo ikke din kjære så godt som du gjør, men ang. spørsmålet om utseendet, så går det an å dra en skikkelig klisjé, hvis han ikke er av dem som gjennomskuer det og bare ler av deg.

Du kan si noe om at det er helt uvesentlig hvordan [kjekkasen] ser ut, du ville jo aldri i verden ha bytta ut verdens beste kjæreste [han du har altså] med [kjekkasen]. Og så kan du legge til en eller annen negativ tilleggsopplysning om [kjekkasen], f.eks at han har stygge ører.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mar 2003, 11:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
uhm, andre menn og kjæreste går vel i sine egne kategorier.

Andre menn er slik de er, deilige, pene, herlige, whatever. Mens kjæresten skal være noe spesielt. Min er iallefall, og ingen andre kan gå foran han noensinne, uansett hvor deilige de er. Uansett hvor snille, og uansett hva. For han er bare der. han er så utrolig bare min. Og iallefall jeg, muligens andre også, jeg kan ikke tenke meg å røre andre menn, iallefall ikke mer enn en klem. Det blir jeg bare kvalm av, egentlig..
- Men igjen, jeg er ikke en avhenger av utroskap. Om kjæresten min er utro, kan han bare dra sin vei, for det er ikke jeg ute etter. Ikke han heller, der er vi enige. Er en av oss utro, er det over og ut, ingenting mer enn det.

Dette er bare hva jeg mener. Meen, synes du at det er verdt å sette forholdet til spille ved å fortelle om noe som skjedde for lenge siden, hvorfor ikke. Hvis det ikke betydde noe for deg, det er lenge siden, og det var ett kyss som ikke skulle skje, ikke si det. Ærlighet varer lengst, men når det gjelder noe sånt, er det ikke verdt det, egentlig.. Selvsagt, finner han det ut uansett, må du si det..

InnleggSkrevet: Ons 12 Mar 2003, 19:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

hm.

jeg er ikke helt enig. Hvis kjæresten min skulle finne på å si at andre jenter er deilige, herlige, pene etc, og det eneste jeg har å stille opp med er at jeg er hans, så vet jeg ikke helt om jeg hadde likt det..

Utroskap. Det finnes mange typer forhold, og mange typer utroskap, så jeg synes det er litt vanskelig å uttale seg på generelt grunnlag. Men hvis kjæresten min skulle ha kommet i skade for å halvveis gjengjelde et kyss på en fest, så tror jeg ikke at jeg vill vite om det. Og så går jeg rundt og tror at følelsesmessig utroskap er en større trussel for forholdet enn et fysisk utroskap uten følelser.

InnleggSkrevet: Tor 13 Mar 2003, 14:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Jeg fortalte ham det for ganske lenge siden, da. Jeg bare.. jeg vet det var dumt, men jeg småpyntet litt på historien, for at det ikke skulle bli så ille for ham. Han trengte en sinnadag, men så tilgav han meg, siden d var så tidlig i forholdet og så "lite". men jeg blir aldri helt kvitt det. Det henger over meg som ett spøkelse hver gang jeg skal på fest, og sånn. Det er ikke noe noen av oss glemmer, og det har kanskje laget en liten skrape i forholdet, selv om det fremdeles er ett utenomjordisk forhold.. =1

Når det gjelder er jeg penere enn ham tingen sliter jeg fortsatt, emn Anne-Stines tips funker jo brukbart. Ro seg litt vekk og sånn, skryte mye av kjærstn, og aller best - en dårli kommentar om den pene det gjelder.. Wink

InnleggSkrevet: Tor 13 Mar 2003, 16:41
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

så du vil si at man ikke bør fortelle sånt?

InnleggSkrevet: Fre 14 Mar 2003, 08:58
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

vel.. jeg hadde rett og slett ikke samvittighet til å la vere da. Du lyver ikke bare en gang, men hver eneste gang noe om den kvelden elelr utroskap elelr noe sånt kommer opp, og det var ganske jævlig. Og så vil jeg ikke at det skal ligge noenting mellom oss. Vi er lixxom.. vi er så utroli åpne om ALT, det er bedre forhold en jeg noen gang har hatt med en venninne faktisk, så.. jeg måtte bare fortelle det. Men om det er lurt.. det tror jeg kanskje man må vurdere utifra hvordan forhold det er og hvordan personen vil reagere, etc. På en måte kommer man jo kanskje nærmere hverandre etter noe sånt, men. Det som VIRKELI er lurt, er å holde seg unna fulle ekser når man er drita selv.

InnleggSkrevet: Fre 14 Mar 2003, 13:32
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

fulle ekser er nok en ulur ting ja...

jeg tenker litt sånn at hvis man får vite noe sånt om kjæresten, så får man en knekk i tilliten til hverandre.. har det skjedd en gang kan det skje igjen, ikke sant? Og jeg tror et skaper mye unødig bekymring å sitte hjemme og tenke på det hver gang ens kjære er på fest.

er du glad for at du fortalte det?

InnleggSkrevet: Fre 14 Mar 2003, 14:00
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

*blande seg inn midt i samtalen*

Jeg mener at tilliten og ærligheten i et forhold er grunnleggende.
knekken i tilliten kommer hvis du ikke sier noe,og han får vite det.
og knekken i ærligheten kommer hver gang du "må" lyve for han.

hadde gutten MIN gjort noe sånt.. enten det var en ganske "liten" ting.. eller en som var "ganske ille".
og han etterpå hadde kommet til meg og fortalt hva som skjedde,og jeg hadde sett at han var lei for det,hadde jeg blitt stolt av han tror jeg. at han turde å si det...
og av ærligheten hans..
hadde selvfølgelig blitt såra,men alikevel glad for at han fortalte det.
hadde jeg sett på han at han var lei for det,hadde jeg ikke gått rundt og bekymret meg for at det skulle skje igjen heller.

mange forskjellige synspungt på hva utroskap er,men jeg er ganske så enig med noe jeg leste på spray.no:
"Grensen for utroskap er det som du gjør med henne/sier til henne/føler for henne som du ikke vil at jeg skal høre om eller se."

er også enig med at følelsesmessig utroskap er verst..
da er det bedre å slå opp (hvis det ikke gir seg etter en stund)
nettop fordi det er vanvittig dårlig gjort mot personen du er sammen med hvis du elsker en/ei ann en/ei.
og kjæresten går rundt og tror du elsker han/henne.

og noe som og er slemt,det er å være "typestjeler"
hadde ei jeg kjendte,eller visste hvem var (som da visste at han var min) hatt noen form for ...
ehm.. hvordan skal jeg få ut dette på en forståelig måte.. *tenke*
noen form for..seksuelle tilnermelser?
..alså noe som går over "grensen" for utroskap.
da hadde jeg virkelig mistet all respekt for personen,og da mener jeg ALL respekt.
og han..
hadde blitt ufattelig skuffet. og tilliten måtte bygges opp HELT fra bunnen igjen. for hadde vel antagligvis gitt han en sjanse til.
hvis han angra da,vel og merke.

InnleggSkrevet: Man 17 Mar 2003, 21:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

but now there can be no love
love is a thing that can't be
and now there can be no trust
trust is a thing I can't see

Man må stole på den man er sammen med... Jeg stolte blindt på henne, og fikk hjertet mitt knust. Men jeg er villig til å gjøre det igjen, for det er den eneste måten å gjøre det på. Iallefall for meg.

InnleggSkrevet: Tir 18 Mar 2003, 00:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

det er den sjansen du må ta...
det er derfor det er litt viktig å vite hvem du satser på,før du hopper i det..

InnleggSkrevet: Ons 02 Apr 2003, 00:31
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Men før eller siden må man hoppe...
Og da finnes ingen garantier.

InnleggSkrevet: Ons 02 Apr 2003, 00:35
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

desverre...

InnleggSkrevet: Ons 02 Apr 2003, 00:48
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg tenker nå som så at...
Jeg har ingenting å tape.
Og alt å gi.

InnleggSkrevet: Ons 02 Apr 2003, 22:29
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [31 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema