DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Mobilen, er den privat?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 4 [65 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
cyan_26
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004
 Mobilen, er den privat?

Hørte på radioen nå om mibiltelefoner, at den var nå blitt som en dagbok, dvs at man ikek kan se igjenom en annes mobil, at det vil være veldig frekt. At den er en veldig privat ting og at man ikke skal snoke i andres mobiler, f.eks. lese meldinger og se igjenom anrop både ut og inn på telefonen. Og da at man ikke skal spørre om å få lese meldinger på andres mobilder.

Noen synspunkter?

Ekse'n min drev å tittet innom mobilen min hele tiden, jeg vet at han gjorde det for å "skjekke" på meg, at han var en paranoif galning er jo verdt å nevne.
Men pleier andre å gjøre det, og er det en fristende ting å gjøre?

InnleggSkrevet: Man 20 Des 2004, 20:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003
Vist en er sjalu, kanskje. Men uansett så er det meget frekt! Jeg hadde blitt meget sur om noen snoket på min.

InnleggSkrevet: Man 20 Des 2004, 21:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Meldinger man har sent med andre er jo ikke nødvendigvis noe man vil at alle og enhver skal lese. Så snoking i arkivene på mobilen er noe man vil ha seg frabedt, ja.

InnleggSkrevet: Man 20 Des 2004, 21:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Kirgit
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Mar 2003
På den annen side syns jeg ikke det gjør noe hvis kjæresten min leser meldingene mine, så lenge jeg får lese dem også... er mer irriterende når han holder mobilen for høyt til at jeg rekker opp så jeg må gå og være nysgjerrig på hva det var fornoe Smile
Kan godt forstå at det føles ukomfortabelt at andre leser meldinger, ville jo ikke akkurat hatt mamma snokende rundt ellerno...

InnleggSkrevet: Man 20 Des 2004, 23:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Det å lese meldinger på andre mobiltelefoner går vel under det samme som å lese andre sine brev, noe man ikke gjør uten at man får lov.

(Bortsett fra når man skal se igjennom de perverse meldingene til gode venner.... Razz)

InnleggSkrevet: Man 20 Des 2004, 23:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Crash_O
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004
seff skal det være opp til enhver om man ønsker å meddele andre hva man kommuniserer utad igjennom den lille dingsen med kamera og masse knapper.. Prinsippielt bør man ikke anta at det er ok for andre at man snoker i deres saker..

- = www.com.tilmeg = -

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 01:14
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
Ang. typen så leser vi ikke meldingene til hverandre..
Men bestevenninnen min og jeg, vi pleier å lese meldingene til hverandre Wink Det er spennende altså..

Det er vel egentlig veldig opp til hver person, er personen sær og har masse rare meldinger og personen oppfører seg merkelig med tlf. i nærheter.. Da vil man jo gjerne sjekke ut tlf:P Ren nysgjerrighet liksom..
Men som f.eks typen min..Jeg vet han kun får meld. av meg, moren sin og venner..Så jeg er ikke så interessert + at han forteller alltid hvem han får meldinger av.

Jeg må nesten si at jeg egentlig ikke ser på SMS som personlig brev.. det er vel egentlig det, men jeg selv ser ikke på det som noe ala brev.. men men.. hadde nok blitt passe lei meg om noen hadde lest meldingene mine uten å spørre meg..

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 07:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Jeg godtar ikke at folk leser uten å spørre.. Det er ikke så mye at jeg kan ha noe den aktuelle personen ikke skal se, men mye prinsippet med at det kan være noe hemmelig/privat der, og det har andre ingenting med.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 08:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Crash_O
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004
ønskemestern skrev:
Jeg godtar ikke at folk leser uten å spørre.. Det er ikke så mye at jeg kan ha noe den aktuelle personen ikke skal se, men mye prinsippet med at det kan være noe hemmelig/privat der, og det har andre ingenting med.

enig

- = www.com.tilmeg = -

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 09:07
cyan_26
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004
Konklusjon: Spør man, kan det jo alltids hende man får lov å ta en titt.

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 17:32
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
jepp. jeg deler ikke ut mobilen til hvemsomhelst uten videre. man skal spørre først, og deretter får man se. Men ikke hvis jeg har noe personlig der. Og hvis noen får se, så må jeg lese sammen med dem. Ligger nok noe psykisk bak det der. Uansett hva jeg vet om innhold på moben føler jeg meg utrygg når noen blar igjennom stoffet på den uten at jeg er med og titter.

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 18:55
aniraC
Moderator
Moderator

min tante og jeg leser alltid hverandres meldinger... uten å spørre.. det har liksom alltid blitt sånn.. vi begge to er litt nysgjerrige.. og det er greit Wink men forleden dag så klarte hun å lese en melding jeg hadde sendt til mamma ang. julegave til henne.. hun sa ingenting, men jeg konfronterte henne med det, og da ble hun litt rød og nikket søtt på hodet sitt Wink hihi..*passe bedre på fonen sin nå i juletider*

dessuten er det ingen som gidder å lese mine meldinger, ettersom jeg har 445 meldinger der.. hiho.. *rydde opp i innboksen*

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 19:37
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
jeg snoker ikke på andres mobiler så da vil jeg heller ikke at andre skal snoke på min, hvem vet kanskej noen venninner har kommet med noen betroelser som ikke er ment for omverdenen, jeg kommer nok til og bli forbanna til 1000 om noen leser meldningene uten lov.. inngående og utgående anrop driter jeg i.. hehe

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 09:03
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Jeg synes ikke det er riktig å snoke på en annens mobil uten lov.

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 15:00
aniraC
Moderator
Moderator

men det frister å lese typens sms'r noen ganger da.. spesielt når han snakker om alle de søte jentene på skolen sin hele tiden Razz

InnleggSkrevet: Søn 26 Des 2004, 21:49
siv_elisabeth
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 29 Apr 2003
Mobil, epost, msn.. det er like privat alt sammen. det ER veldig fristende å titte, hvis det blinker et oransj privatsamtale, men det er det samme å titte på det, som å titte i dagbok..

fysj, fysj, nei.
privatliv må man ha uansett om man er kjærester, forlovet, gift, samboer, whatever.

InnleggSkrevet: Fre 31 Des 2004, 18:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Majane
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 21 Okt 2003
Jeg har ikke no imot at folk titter gjennom mobilen min om de spørr på forhånd. Men om noen bare tar den og begynner å snoke rundt, så blirjeg nok fort ganske hissig!
Det handler jo om å respektere andres eiendeler da!!
scream and shout.

InnleggSkrevet: Man 03 Jan 2005, 11:42
Mjau
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 16 Jan 2005
mobil

Kjæresten min kan få se i gjennom mobilen, men det er ikke noen hemmeligheter som han ikke får se på den. Og jeg vet at han ikke gjør det for å "sjekke" meg.
Om noen andre hadde gjort det, uten å spørre først, hadde det absolutt ikke vært greit.

InnleggSkrevet: Fre 04 Feb 2005, 13:53
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Re: mobil

Mjau skrev:
Kjæresten min kan få se i gjennom mobilen, men det er ikke noen hemmeligheter som han ikke får se på den. Og jeg vet at han ikke gjør det for å "sjekke" meg.
Om noen andre hadde gjort det, uten å spørre først, hadde det absolutt ikke vært greit.

jeg syntes ikke det er greit, bla fordi jeg har meld fra venninner om ting som de ikke vil at alle skal vite, det er ikke det at jeg ikke stoler på han, men jeg leser ikke på hans mobil, og har heller ikke noe behov for det, og jeg syntes heller ikke at han skal lese på min, det blir litt som å lese andres dagbok da, om ei venninne har betrodd meg noe, og siden jeg har plass til et par meldinger så sletter jeg dem ikke så ofte heller.

InnleggSkrevet: Fre 04 Feb 2005, 14:03
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Sant det. Om det er noe som ikke er privat, hender det at jeg sier hvem som hadde sendt og hva vi skriver om... hvis jeg sitter sammen med venner.
Jeg lagrer ikke mine hemmeligheter der, men det kommer jo ting på sms som jeg blir bedt om å holde kjeft om. Tror jeg ville slettet alt fortløpende om jeg hadde noen som leste meldingene mine.

InnleggSkrevet: Fre 04 Feb 2005, 14:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 4 [65 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet