DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Utroskap, kan du tilgi??
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [53 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
 Utroskap, kan du tilgi??

ettersom det er veldig mye snakk om utroskap osv her på forumet, tenkte jeg at jeg skulle dra igang en tråd til Smile

F.eks. Dama/typen er utro engang? Hva ser du på som utroskap, og kan du tilgi?

Personlig så syntes jeg at det er værre om kjæresten min faller for en annen jente, enn om han knuller henne en gang og blir kvitt henne. Altså et one-night-stand.
Så jeg kan tilgi han om han kun sexer på henne engang, enn om han ikke gjør det men faktisk faller for henne.

Hva syntes dere ??

InnleggSkrevet: Man 20 Des 2004, 13:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
cyan_26
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004
Vel, det hadde gjort sinnsykt vondt om noen var utro, enten bare ved sex eller følelser, men jeg skjønner hva du mener.
Tror nok hvis følelsene var der for den andre at jeg kunne tilgi bare sex-utroskap, men om han faller for en annen så er vel hele forholdet i vasken? Det vil jo si seg selv..
Men det kommer ann på stolthet og da, om man skal ta tilbake en som har sviketet på en av de værst tenklige måter...
Jeg håpe for guds skyld at jeg slipper å bli satt i et slik dilemma...

InnleggSkrevet: Man 20 Des 2004, 17:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Jeg vet ikke, jeg har aldri opplevd det...
Men..
Men vis han hadde likt en annen jente, så kunne jeg jo ikke blitt sint på han. Men vis han puler ei annen ei så gjøre han det jo med vilje.

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 00:10
Sist endret av Ronja den Tir 21 Des 2004, 01:24, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Følelser eller sex, er man utro trenger man ikke ta seg bryet med å komme krypende en gang.

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 00:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Jeg kunne nok tilgitt utroskap, men forholdet ville definitivt vært over.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 00:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Crash_O
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004
sharee skrev:
Jeg kunne nok tilgitt utroskap, men forholdet ville definitivt vært over.

Eh.. den skjønte jeg ikke-..

På dette temaet er jeg enkel. Utro mot meg når du vet hva jeg føler for deg, og etter alt du har sagt du føler for meg/oss og om vår fremtid? Vel.. Er du utro da, så har alt vært en løgn. Sorry. No trust. No more. Walk away and never call. Man må beskytte hjertet sitt. Brent barn skyr ilden.

- = www.com.tilmeg = -

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 01:09
Ronja

Så enkelt: Er det å få pule ei jente en natt verdt at all tillit jeg har til han blir ødelagt+masse ekstra problemer som krangling osv. Da setter han ikke forholdet høyt.

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 01:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Crash_O
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ronja skrev:
Så enkelt: Er det å få pule ei jente en natt verdt at all tillit jeg har til han blir ødelagt+masse ekstra problemer som krangling osv. Da setter han ikke forholdet høyt.

Akkurat det jeg mente.. Ikke høyt NOK. Game over da. For jævli men

- = www.com.tilmeg = -

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 01:31
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
si f.eks at typen min er utro en gang. med en jente han ikke aner hvem er, og ikke har kontakt med. DA kan jeg tilgi han, uten problemer. Men litt krangling og han søren meg forklare seg bra altså.

Men om typen min faller for en annen jente, og tenker på de to osv, (de har ikke sex), da kan jeg ikke tilgi, og det hadde ødelagt forholdet vårt med engang.

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 07:09
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
aniraC skrev:
Men om typen min faller for en annen jente, og tenker på de to osv, (de har ikke sex), da kan jeg ikke tilgi, og det hadde ødelagt forholdet vårt med engang.

Baj skrev:
Følelser eller sex, er man utro trenger man ikke ta seg bryet med å komme krypende en gang.

Hvordan, utro med følelser? Du tenker på at man merker følelser for en annen, uten å gjøre partneren oppmerksom på det..? eller..?
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 08:24
Crash_O
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

ønskemestern skrev:
aniraC skrev:

Baj skrev:

Hvordan, utro med følelser? Du tenker på at man merker følelser for en annen, uten å gjøre partneren oppmerksom på det..? eller..?

Om jeg, som har dame "lar meg selv falle for ei annen jente, og lar følelsene rulle" så er jeg utro. Man må holde sånt vekk. Har man en partner så har man en partner

- = www.com.tilmeg = -

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 09:23
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Kan man velge følelser? Confused
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 10:26
Crash_O
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

ønskemestern skrev:

Man kan bruke fornuft og la følelsene for sin kjære prioriteres fremfor eventulelle gnister for noen andre. Merker man selv at man foretrekker å la følelser for andre blomstre, sier det seg selv at man er ut å kjører!

- = www.com.tilmeg = -

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 11:05
Ronja

Men de fleste eldre jeg har snakket med sier at gjennom mange år, så er det nesten umulig å ikke like andre for en liten periode.. Det er noen av prøvelsene som kommer...

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 11:37
Crash_O
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ronja skrev:
Men de fleste eldre jeg har snakket med sier at gjennom mange år, så er det nesten umulig å ikke like andre for en liten periode.. Det er noen av prøvelsene som kommer...

De gjør det. Men alt er hva man gjør det til. Jeg for min del tenker bare på min og min kjæres fremtid, og setter det foran alt slikt. Lettere kan det ikke bli uansett i hvilken grad dette potensielt kunne vært vanskelig

- = www.com.tilmeg = -

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 11:38
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
ønskemestern skrev:

Det går an i noen tilfeller. Man kan drive tilbake en normal forelskelse. Men hvis det er sånn som en venn av meg har opplevd, kjærlighet ved første øyekast og elsker hverandre for alltid etter det... kalles god kjemi og går over etter i lengste fall fire år, om ikke man gjør veldig mye for å holde det vedlike. Hvis jeg hadde opplevd det i et forhold tror jeg jeg hadde holdt meg så langt som mulig unna personen.

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 11:53
Crash_O
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

fungi skrev:
ønskemestern skrev:

Det går an i noen tilfeller. Man kan drive tilbake en normal forelskelse. Men hvis det er sånn som en venn av meg har opplevd, kjærlighet ved første øyekast og elsker hverandre for alltid etter det... kalles god kjemi og går over etter i lengste fall fire år, om ikke man gjør veldig mye for å holde det vedlike. Hvis jeg hadde opplevd det i et forhold tror jeg jeg hadde holdt meg så langt som mulig unna personen.

Vet ikke helt om det er meg, men jeg skjønte meget lite av hva du ville frem til her.. Embarassed

- = www.com.tilmeg = -

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 12:44
cyan_26
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004
Følelser er jo fryktelig vanskelig å definere.
Men tank om man har vært sammen i sånn ca 10 år da, en lang periode. Det må være vanskelig å ikke få noen følelser av noen sort for andre av det annet kjønn. Men om man har en åpen dialog med partneren sin og det er tillit der fra før av så kan man heller fortelle om muligheten for at man er litt betatt av en annen.
Jeg tenker da på litt sånn barnslig forelskelse, ikke at man heller vil være med den andre enn med partneren. For det som stort sett skjer ved utroskap er enten at det er noe galt i forholdet eller at man går ltt lei, og da skaper seg forelskelser i hodet for en litt mer spennede hverdag.
Til syvende og sist så vil man ikke bytte dte man har med kjæresten for noen andre i hel verden.
Vet ikke om det er ren ønsketenkning eller om det går ann..

?

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 17:49
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Crash_O skrev:
fungi skrev:
ønskemestern skrev:

Vet ikke helt om det er meg, men jeg skjønte meget lite av hva du ville frem til her.. Embarassed

nei, riktig, det var jeg som trykka på ok et par setninger for tidlig Embarassed Det jeg egentlig skulle frem til var at sånn type forelskelse er det veldig lite å gjøre noe med, og siden man egentlig på lang sikt sikkert har det mye bedre med den partneren man har fra før, så bør man holde seg unna. derimot hvis vedkommende faktisk har fler saker til felles med deg o.l. så bør man begynne å vurdere å bytte partner. Gjerne på en gradvis måte, så det ikke skal framstå som utroskap.

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 18:35
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

cyan_26 skrev:
Følelser er jo fryktelig vanskelig å definere.
Men tank om man har vært sammen i sånn ca 10 år da, en lang periode. Det må være vanskelig å ikke få noen følelser av noen sort for andre av det annet kjønn. Men om man har en åpen dialog med partneren sin og det er tillit der fra før av så kan man heller fortelle om muligheten for at man er litt betatt av en annen.
Jeg tenker da på litt sånn barnslig forelskelse, ikke at man heller vil være med den andre enn med partneren. For det som stort sett skjer ved utroskap er enten at det er noe galt i forholdet eller at man går ltt lei, og da skaper seg forelskelser i hodet for en litt mer spennede hverdag.
Til syvende og sist så vil man ikke bytte dte man har med kjæresten for noen andre i hel verden.
Vet ikke om det er ren ønsketenkning eller om det går ann..

?

Jeg har ikke noe personlig erfaring med det, men jeg har lest noen bøker. Pelle og Proffen: De blå ulvene beskriver det der veldig fint, og jeg regner faktisk med at det er ganske normalt.

InnleggSkrevet: Tir 21 Des 2004, 18:37
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [53 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet