|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
LOTR ROTK Extended ( *** Spoilers *** )
Det er egentlig to kommentarer jeg har til filmen nå.
1) Hvilket kjøtthuet fant på at det var fint med en elv av kranier/hodeskaller?
2) Hvorfor har de ikke fiks noe som helst på de siste 10 kaptilene i filmen. De var vel de som trengte mest 'fiksing'.
Ellers har de fått inn masse jeg savna, spessielt 'House of Healing' og ellers masse små referanser til boka.
Totalt så er fortsatt FOTR best, etterfulgt av ROTK, så kommer TT diltende etter.
|
Skrevet: Søn 12 Des 2004, 22:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg synes det er mest horribelt at Legolas skulle vinne over Gimli i en drikkekonkurranse. Særlig!
Ellers var resten brilliant, fantastisk, superdupert. *elske*
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 17 Des 2004, 01:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
SÃ¥ alver tar effekt av alkohol? (I Tolkiens univers.) Tror ikke jeg har lest noe om det noe sted, men mulig jeg bare har glemt det.
Men de hodeskallene var seriøst helt på tryne... huff..
|
Skrevet: Fre 17 Des 2004, 10:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Enig, de så jo helt idiotisk ut!
Så var det jo så sinnsykt mange!
|
Skrevet: Fre 17 Des 2004, 10:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Men er det ikke snakk om at det skal komme enda en extended-ting? Sånn litt senere, med enda mere godsaker? Mener å ha hørt det et sted...
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Fre 17 Des 2004, 10:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
cyan_26
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004 Innlegg: 183 Bosted: Bislett
|
Hvis de i såfall skal lage enda en dvd, så kunne de ha fikset litt på ting, selv om det er litt sent å begynne med det nå...
Har sluttet å se på filmene og boka som samme ting, det spriker litt for mye til tider, så har bestemt meg for å elske de like mye, bare hver for seg.
|
_________________ Cogito ergo doleo
Skrevet: Lør 18 Des 2004, 20:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
En ting er at alle tre var dårlig klippet, i alle fall i forhold til de vanlige filmene...
|
Skrevet: Tor 23 Des 2004, 02:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
haakoo skrev: | SÃ¥ alver tar effekt av alkohol? (I Tolkiens univers.) Tror ikke jeg har lest noe om det noe sted, men mulig jeg bare har glemt det.
|
Ja, det gjør de.
I Hobbiten, da dvergene rømmer så har jo vaktene drukket seg fulle, men kansje det skal en del til da.. Å så kan de jo ikke dø av det..
|
Skrevet: Tor 23 Des 2004, 02:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Hysj hysj Jeg har ennå ikke sett extended av noen av de der jeg. Men det skal jeg vel få i orden etterhvert. Skal seff kjøpe meg hele settet i extended men.
*ønske noen hadde filamtisert Shannaras sverd*
egentlig hele den første trilogien. Jaaa. *Drømme seg bort*
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tir 28 Des 2004, 07:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Det er en grunn til at det står: *** Spoilerse *** i emnet 
|
Skrevet: Tir 28 Des 2004, 12:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003 Innlegg: 678 Bosted: MÃ¥nen
|
Mouth of Sauron is very gay.
|
_________________ Hulder..
Skrevet: Søn 16 Jan 2005, 22:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gaute
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 07 Sep 2003 Innlegg: 512 Bosted: Trondheim
|
Alvene i Tolkiens univers er jo som sagt "uber" på alle felt og bare fordi fantasy-stereotypen sier at alver ikke tåler alkohol så er ikke det nødvendigvis i samsvar med hans alver. Ett menneske hadde jo uansett måttet gi seg lenge før hverken Gimli eller Legolas ble noe særlig satt ut. Alvene drikker jo seg fulle på vin, men jeg har ikke sett noe sted hvor det står alkoholprosenten på denne.
Akkurat som hakoo så synes jeg FOTR var best fordi denne er den beste delen av boka for meg og den ble gjengitt meget bra. ROTK kom på andre og TT kom på siste. Uansett så er de alle utrolig bra. Og det aller beste med extended diskene er alt ekstra-materialet uansett, kan sitte i timesvis å se på de greiene der 
|
_________________ "Its a Backstreet Boy world, and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself" Billy Corgan
Despite my thirty years of research into the feminine soul, I have not yet been able to answer the great question that has never been answered: What does a woman want?
- Sigmund Freud
Skrevet: Man 17 Jan 2005, 18:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
hüter'n
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004 Innlegg: 2008 Bosted: på nettet, vel
|
jeg mener å huske at de vaktalvene drakk ganske mye?
når kommer hobbitn på film a? liker den mye bedre enn lotr. 
|
Skrevet: Tir 22 Mar 2005, 02:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
hüter'n skrev: | jeg mener å huske at de vaktalvene drakk ganske mye?
når kommer hobbitn på film a? liker den mye bedre enn lotr.  |
Siste jeg hørte er at Jackson har bestemt seg for å lage den, men det er endel rettighetskrangler som forpurrer.. Han regnet visst med å være i gang tidligst 2006..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tir 22 Mar 2005, 08:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Jeg savner Tom Bombadil...
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tir 22 Mar 2005, 17:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gaute
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 07 Sep 2003 Innlegg: 512 Bosted: Trondheim
|
sharee skrev: | Jeg savner Tom Bombadil... |
Ja, han hadde det vært tøft om var med, men jeg er enig med PJ i at det er en av delene som kan kuttes bort enkelt fordi den ikke egentlig har så mye med selve historien å gjøre. Umulig å få til alt det som står i boka på film uansett. Det er en bra bok, men å lage den direkte sånn som i boka vil bli en ubeskrivelig dyr og laaaang film.
|
_________________ "Its a Backstreet Boy world, and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself" Billy Corgan
Despite my thirty years of research into the feminine soul, I have not yet been able to answer the great question that has never been answered: What does a woman want?
- Sigmund Freud
Skrevet: Ons 23 Mar 2005, 15:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
toth42 skrev: | hüter'n skrev: | jeg mener å huske at de vaktalvene drakk ganske mye?
når kommer hobbitn på film a? liker den mye bedre enn lotr.  |
Siste jeg hørte er at Jackson har bestemt seg for å lage den, men det er endel rettighetskrangler som forpurrer.. Han regnet visst med å være i gang tidligst 2006.. |
OT: Se hva jeg fant!!! en gammel tråd!!!
T: The Hobbit kommer (ifølge imdb) i 2009. Når det gjelder Peter Jackson er ikke han ønsket som regissør noe som forøvrig har vekket STERKER reaksjoner fra MANGE. Sir Ian McKellen er en av dem som har gått RASENDE ut mot dette, og mener det er UHØRT med tanke på den fenomenale jobben han gjorde med LOTR-trilogien!! Var det mange Oscar den siste filmen fikk... 11, var det ikke...??!!
Skjønner ikke hva filmselskapet TENKER på jeg!! Mannen er jo perfekt i jobben!!!!
Ååå så sinna nå!
Men The Hobbit kommer som film 
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Tor 07 Des 2006, 01:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
krusemynte skrev: | Mouth of Sauron is very gay. |

|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Ã… flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Tor 07 Des 2006, 12:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
turbogigante
Varm i trøya

Ble Medlem: 19 Sep 2005 Innlegg: 65 Bosted: Oslo
|
Gaute skrev: | sharee skrev: | Jeg savner Tom Bombadil... |
Ja, han hadde det vært tøft om var med, men jeg er enig med PJ i at det er en av delene som kan kuttes bort enkelt fordi den ikke egentlig har så mye med selve historien å gjøre. Umulig å få til alt det som står i boka på film uansett. Det er en bra bok, men å lage den direkte sånn som i boka vil bli en ubeskrivelig dyr og laaaang film. |
ja, apropo det med regissøren. Dette er hva jeg har hørt: Ettersom Peter Jackson fikk non saker (søksmål-thingy), får ikke han regissere, og da vil ikke godeste Ian Holm ikke vil spille uten Jackson som regissør (forståelig). Så da blir det ikke noen Hobbitfilm
det er i det hele tatt et veldig diskutert tema.. =)
anyway, noen ting som jeg irriterer meg over: faramir framstår som en drittsekk (i starten), når han egentlig ikke er det i det hele tatt. Arwen er altfor mye med. ja, the healing house, tom bombadil (hva var det forno? han er jo kjempeviktig i boka. fantastisk karakter!) Glorfindel? borte borte vekk? o.o dårlig gjort!
|
Skrevet: Ons 14 Mar 2007, 12:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
Glorfindel ble antaklig fjernet fordi de mente at det ville bli forvirrende med så alt for mange karakterer, og de ville vel ha med Arwen mest mulig for at kjærlighetshistorien mellom henne og Aragorn fikk tid til å utvikle seg.
|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Ã… flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Tor 05 Apr 2007, 20:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |