|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
For aa leve..
Hva er det, i livet ditt, du ikke kunne klare aa leve uten? Hva bygger du livsgleden og haapet paa, og hva vile du gjort hvis du mistet akkurat dette? Hva er jeg-et ditt avhengig av? Fremtid, naatid eller fortid?
*sukk*
Bygg ditt hus paa steingrunn. (Bibelen har noen gode poenger)
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Lør 06 Apr 2002, 23:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Re: For å leve..
Mellommennesklig forståelse, det å kunne komminusere godt nok til å forstå og bli forstått. Uten det hadde alt vært håpløst.
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Søn 07 Apr 2002, 01:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Sånn som jeg ser det nå, så streber jeg for å få meg god utdannelse..En av mine livsgleder er å ha vid kunnskap innen mange emner/temaer. Og andre livsgleder er kvinnfolka, jeg tror ikke jeg kunne levd uten dem :-p. Jeg-et mit er avhengig av fremtiden.. Fortiden er fortid, vonde minner er til for å glemmes. Hva jeg gjør nå er også viktig, fordi det spiller en viktig rolle i hva som skjer i fremtiden. Men en av mine rettningslinjer i livet er; Tenk preventivt.. altså føre-var prinsippet. Virker vel og bra, men over til fremtiden, jeg hadde ikke synes det hadde vært no vits i å ha utdanning også få god jobb, etc. uten å hatt noen å dele det med.
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Søn 07 Apr 2002, 09:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Flare
Gjest
|
For å leve?
Jeg vil heller svare på hva det kreves for å dø (av meg altså):
Å ha sett. Å ha opplevd. Å kunne begrunne mine svar, uansett emne. Å vite. Å ha mange minner, både gode og vonde. Å vite at uansett hva, så gjorde jeg det på min måte (my way er en FIN sang. Nemlig.)
At uansett hva som skjedde, så ga jeg ikke opp.
Det vil vel gjerne definere mitt liv også....
|
Skrevet: Søn 07 Apr 2002, 20:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Audi
Gjest
|
Nei nei nei
nei nei nei!!! du må bygge huset ditt på Sand,Bibelen har helt feil der!! Sand er fælt, men det høres bedre ut enn Steingrunn.. jeg skal aldri flytte dit...
|
Skrevet: Tir 09 Apr 2002, 09:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 309 Bosted: I havgapet vestenfor Trondheim
|
Re: Nei nei nei
Rent materielt sett, tror jeg pc'en min og sengen står høyt på listen, sammen med rommet mitt. Et rom hvor jeg kan trekke meg tilbake og slappe av er nesten essensielt for min trivsel. Men det kan hende jeg er bortskjemt, igrunnen.
Musikken min er nok også en viktig faktor for min trivsel, viktigere enn noensinne.
Alt dette gjelder for det nuværende tidspunkt.
Såvidt jeg kan erindre har jeg aldri vært nært knyttet til nogen bestemt gjenstand, ikke en bestemt leke eller noget slikt. Det var selvsagt perioder hvor jeg lekte meget med en bestemt sort leker (LEGO, Action Force osv), men om disse hadde blitt tatt fra meg, ville jeg nok bare funnet meg noget annet å leke med.
Hmm...
Kanhende jeg skriver mere her siden, akkurat nu kommer jeg ikke på noget annet vedrørende dette.
|
Skrevet: Tor 11 Apr 2002, 21:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Re: Nei nei nei
Tror du bummet litt paa temaet her, det jeg lurte paa var ikke hva som er essensielt for din trivsel, men hva du ikke kan leve uten. Dvs, hva du maatte miste for at livet ville fortone seg som meningsloest. Hva som ville etterlate seg et saa stort tomrom at du ville vurdere doeden som en utvei. Tviler paa at hverken rommet ditt, pc eller til og med musikken ville vaert hoeyt oppe paa den litsa..
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Lør 13 Apr 2002, 23:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Greywind
Gjest
|
Re: For aa leve..
håpet om en bedre tilværelse!
ikke det at jeg har det så forferdelig dårlig... men hva har man foruten drømmer?
hva har betydning for trivsel foruten troen på at du trives, for å si det slik?
|
Skrevet: Søn 14 Apr 2002, 21:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Helvete
Gjest
|
Re: For aa leve..
Tror ikke jeg ville klart meg uten musikk...terapi...men det er jo bare meningsløse lyder....
Egentlig vil jeg si at jeg ikke ville klart meg uten kjærligheten...klisjé...men sant...men kjærlighetslivet mitt er gått i stå, og jeg lever merkelig nok fremdeles...kan ikke være svaret.....
Følelsene mine....glede, tristhet, melankoli, sinne, frustrasjon....[overforbruk av tegn]men skaper dynamikk og spenning i livet mitt....uten følelser ville alt vært ganske flatt og kjedelig.....
tanker.....
|
Skrevet: Man 15 Apr 2002, 17:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |