DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Spill og Dill
Sam And Max
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [14 Posts]  
Av Innlegg
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
 Sam And Max

jeg satt her om dagen og snakka om rollespill sammen med lærern min,begynte vi og nevne beste spillene innenfor en sjanger,og jeg sa at Monkey Island var det beste eventyr spillet,så sa han at hvis jeg likte det så måtte jeg prøve Sam And Max,så han gikk inn på kontoret sitt og brant en DOS emulator og Sam And Max til meg,og fysøren til tøft spill Very Happy så morsomt spill har jeg ikke spilt på lenge,er det fler som har spilt dette?og hvis dere ikke har så burde dere:D
gammelt spill da,men helt konge

"may i keep this head as a suvenier?"HAHA,Max ruler da Very Happy

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Ons 01 Des 2004, 22:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004
Joda, har nå spilt igjenom det.

LucasArts var veldig flinke før; Sam & Max, Monkey Island, Grim Fandango, Loom osb

men nå satser de bare på spinoff-produkter av Star Wars og har nærmest skrinlagt alle andre prosjekter.

3D versjonen av Sam & Max var klar til produksjon da den ble avblåst.

Men du som har spilt Monkey Island, må da ha sett referansene til Sam&Max i hvert spill av serien, som for eksempel i kostymebutikken i LeChuck's Revenge, eller lyskasterne i Curse.

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 08:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Sam & Max er fantastisk. Synd både oppfølgeren samt Full Throttle 2 ble skrinlagt. Jeg er møkk lei alt som har med Star Wars å gjøre.

Synes jeg så noe snakk om at Sam & Max 2-arbeidet var gjenopptatt dog, men aner ikke hvor jeg har det fra for øyeblikket.

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 09:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Sam & Max er helt rått, husket jeg spillte det da jeg var mindre, første spillet jeg runna uten hjelp fra noen. Humoren er jo utrolig herlig.
*savne*

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 09:41
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Jeg må bare anbefale et annet spill fra LucasArts og, Day of the tentacle (DOTT). Det er samme type spill og jeg likte det bedre. Helt rått.

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 10:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Hva med de gamle King's Quest, Space Quest og The Legend of Kyrandia? Var kanskje ikke så overlegen humor i de spillene som i Day of the Tentacle og Sam & Max, men de var herlige å spille. Om man fikke dem til iallefall...savner spill man må tenke på...*mimre*

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 11:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Jeg var personlig stor fan av Police Quest-serien, men Kings Quest var gøy det også. Humoren i Space Quest er forferdelig bra Smile Jeg var ikke så begeistret for de to første Kyrandia-spillene, men det tredje var knall. Synes det er verdt å nevne Discworld-spillene også. Huff, now you're getting me started; jeg var og er også veldig glad i Gabriel Knight-serien, men helst det første. Det var utfordrende og hadde en spennende historie.

Men hey, er det humor det er snakk om så er Monkey Island-spillene ganske overlegne Smile

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 11:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Men siden det var Sam & Max vi snakket om; jeg har faktisk ni-ti episoder av en animert serie av de... har dessverre aldri fått tittet særlig på de.

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 12:01
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Sam & Max.. Asså, jeg sier bare Sam & Max jeg ass..

Husker de spillene som hysterisk morsomme, men oxo en del vanskelige til tider. Var ikke artig når det gikk i stå og det var timer siden forrige latterkule.

Kanskje det bare er jeg som er litt dårlig på adventure-sjangeren, men jeg kom meg da gjennom dem alle Smile

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 12:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

haakoo skrev:
Jeg må bare anbefale et annet spill fra LucasArts og, Day of the tentacle (DOTT). Det er samme type spill og jeg likte det bedre. Helt rått.

fikk det også,men jeg får ikke lyd på Neutral

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 14:05
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
Noen av dere som prøvde Goblins - The Prince Buffoon (tror det var navnet)

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 14:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Prøvd via SCUMMVM?

VDMSound kan også være greit å ha installert hvis du f.eks. skal spille via AbandonLoader (flott program).

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 14:10
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

M_Stuff skrev:
Noen av dere som prøvde Goblins - The Prince Buffoon (tror det var navnet)

Hvordan kunne jeg glemme det!? Herlig spill det og. Og humoren var deilig.

Simon the Sorcerer, de første spillene, var også et ganske bra spill.

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 15:50
darkfrog
l33t
l33t

Baj skrev:
Prøvd via SCUMMVM?

VDMSound kan også være greit å ha installert hvis du f.eks. skal spille via AbandonLoader (flott program).

ja det var faktisk SCUMMVM jeg brukte,men det funker nå Very Happy kjempetøft Very Happy

InnleggSkrevet: Tor 02 Des 2004, 21:38
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [14 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Teknologibabbel »   Spill og Dill
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet