DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Tillit
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [19 Posts]  
Av Innlegg
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003
 Tillit

Hvordan vet man om man kan stole på noen?

InnleggSkrevet: Ons 24 Okt 2001, 12:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
Re: Tillit

det er noe man bare må føle på seg...
man kan aldri være sikker, men man bør likevel ikke være redd for å stole på folk!

InnleggSkrevet: Tor 25 Okt 2001, 10:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Shrinkie
Främling
Främling

Ble Medlem: 23 Mar 2003

Det er vel det som har med tillit å gjøre... At man ikke kan vite, bare håpe.
Er veldig vanskelig å vite. Jeg har blitt svikta av den venninna jeg stolte mest på. Noe som gjorde utrolig vondt. Men man kan ikke som BDSgirl sa, la være å stole på noen for det. Man trenger noen å snakke med.

Ofte så kan man se om en person er til å stole på, ved å se om den stoler på deg. Gjensidig tillit lissom. Hvis han/hun forteller deg ting som man ikke vil at alle skal vite, så er det ofte mindre sannsynlig at det du sier til vedkommende blir sagt videre.

InnleggSkrevet: Lør 27 Okt 2001, 23:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Sten T. Almås
Gjest

går det an da?

??

InnleggSkrevet: Man 29 Okt 2001, 10:09
    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Det hørtes jo egentlig ganske logisk ut, at hvis vedkommende forteller noe hemmelig til deg, så vil personen ikke fortelle hemmelige ting videre, for da kan du gjøre det samme.

Klart at man trenger noen å snakke med, men tror dere at det av og til kan være best å finne noen helt fremmede å snakke med? Noen på IRC som man ikke kjenner, og aldri kommer til å møte igjen?

InnleggSkrevet: Fre 02 Nov 2001, 14:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Det har hendt at jeg har pratet med fremmede på irc om problemene mine.. det har vært lurt de gangene jeg har gjort det.. for det gjør at ett vennskap utvikles.. som regel iallefall..

Men om man bare skal stole på de som har vist at de stoler på deg.. hvem skal da "begynne" å stole på hvem? Hvis alle har den holdningen så stoler jo ikke noen på noen..

InnleggSkrevet: Fre 02 Nov 2001, 16:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Wildkatta
Gjest

Et tilitsforhold må bygges - det er ikke bare der når du treffer en person. vel kanskje noen ganger er det bare der også. men man kan i utganskpunktet ikke stole på noen - før man blir kjent med dem.
jeg har vel valgt den litt utradisjonelle vegen og stole på personer rundt meg til de viser at de ikke er til og stole på..

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 09:00
    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Utradisjonell?

Er det den utradisjonelle veien? for sånn gjør jeg også det.. men jeg har som regel ikke så mange hemmeligheter og plaprer om det meste til de fleste.. på den måten kan ikke en person drite meg loddrett ut og jau.. men for øyeblikket er det bare en person jeg _vet_ at jeg kan stole fullt og helt på som jeg samtidig forteller ting til.. og det er kjæresten min.. jeg trenger ikke andre til å fortelle _alt_ til.. men jeg har vel 3-4 venninner som jeg også stoler fullt og helt på som jeg ikke holder mye skjult for.. Smile

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 10:58
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Re: Utradisjonell?

Jeg har ikke noen jeg forteller ALT til.. er ikke sikker på om jeg vil ha det heller..

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 13:16
Aurora
l33t
l33t

Re: Utradisjonell?

Hmm.. jeg forteller kanskje ikke _ALT_ men det er ikke mye jeg ikke forteller til kjæresten min.. han vet iallefall mer om meg enn noen annen person i hele verden...

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 13:38
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Gjest

Det kan du ikke vite - ikke helt sikkert iallefall
Tror nesten ikke det ville vært noe poeng i å ha tillit til noen, eller stole på noen, hvis en kunne vite det helt sikkert.

InnleggSkrevet: Fre 09 Nov 2001, 00:23
    Til Toppen 
Strider
Gjest

Trust a few.
Fear the rest.

InnleggSkrevet: Søn 30 Des 2001, 03:18
    Til Toppen 
TeeG
Gjest

kan man egentlig stole 100% på noen?

InnleggSkrevet: Tir 01 Jan 2002, 05:39
    Til Toppen 
Strider
Gjest

Ja
Noen.
Kanskje 1 person..
1 person...
1...

InnleggSkrevet: Ons 02 Jan 2002, 02:41
    Til Toppen 
TeeG
Gjest

kan man virkelig det...?

InnleggSkrevet: Ons 02 Jan 2002, 11:28
    Til Toppen 
Black dragon
Gjest

Man vet man kan stole på en annen når man kan fortelle dype hemmeligheter og vite at hun/han ikke forteller det videre,stol på magefølelsen,den forteller deg om du virkelig kan stole på en eller ikke.Ekte venner vil gå gjennom ild og vann,til helvete og tilbake igjen,det er ekte venner,de som gjør det.

InnleggSkrevet: Tir 19 Feb 2002, 14:12
    Til Toppen 
Black dragon
Gjest

Ja du kan det TeeG

InnleggSkrevet: Tor 21 Feb 2002, 13:06
    Til Toppen 
Strider
Gjest

nei, jeg har ombestemt meg.

Jeg VIL kunne stole på noen spesielle..

men...

InnleggSkrevet: Lør 09 Mar 2002, 01:15
    Til Toppen 
Black Dragon
Gjest

det er alltid et men,skal du ta den sjansen eller ikke...kan du stole på han/hun?....osv.Skulle gjerne gitt deg et ferdig svar men det kan jeg ikke,det eneste jeg kan si er at du bør lytte til din indre stemme,den er der,selv om det ikke er alle som vet det.

InnleggSkrevet: Fre 22 Mar 2002, 14:07
    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [19 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet