DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Kjøkken og klin
Slankemat som smaker godt?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [36 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
 Slankemat som smaker godt?

Noen forslag?

For å være på den sikre siden, jeg snakker ikke om sånn ekstrem slanking, bare sånn et tre-fire kg for å få tilbake den kroppen man hadde for 6mnd siden...før Håkon begynte å fore meg med all mulig slags god mat.

InnleggSkrevet: Lør 06 Nov 2004, 22:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Frosne druer, fjerner sukkertrang. Bra erstatning når man er godtesjuk, dessuten veldig godt.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Lør 06 Nov 2004, 23:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
Kebab. Spiste kabab til middag i en uke jeg, og da gikk jeg ned 2 kilo.

InnleggSkrevet: Tir 09 Nov 2004, 18:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
cyan_26
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Okt 2004
haha, joa, kebab-kur, tror ikke jeg skal satse på den varianten da Wink

vel, det som er best er å bare å fortsette å spise som man spiser og bare trene litt mer, men det krever viljestyrke da, og det er det ikke overflod av hos meg i allefall...
men man blir jo i bedre form og humør og alt det der som en bonus da!

InnleggSkrevet: Tir 09 Nov 2004, 23:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004
Jeg er enig med deg.
Den beste måten og gå ned i vekt på er å trene i tilegg som man kutter ut godteri Very Happy Ellers så er det å spise som før. Bare kutt ut alt sukker i ukedagene. Men i helgene må man jo unne seg noe.

Menja, tørket frukt er jo godt.
Mandariner.
Bruk fruktose i alt du vaneligvis bruker sukker til.
Fungerer på akkurat samme måten, men er dobbelt så sunt.

InnleggSkrevet: Ons 10 Nov 2004, 16:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
Bestefar sa alltid det var sunt å spise det man hadde lyst på... sunt for psyken... og jeg er enig... hvis man ikke er fornøyd med maten en spiser, ender en bare med å overspise tilslutt, og det er 10 ganger verre enn å spise usunt...

InnleggSkrevet: Ons 10 Nov 2004, 19:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
word.

InnleggSkrevet: Ons 01 Des 2004, 15:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Kutter man ned på brus og snop (av alle sorter) og heller drikker litt ekstra vann og knasker på en pære eller et eple går man forbausende fort ned i vekt. Tips: pass på saltinnholdet i maten. Salt binder vann i kroppen!
Dessuten, en halvtimes gåtur hver dag hjelper mye. På blodsirkulasjon og forbrenning OG humør Smile Og er man aktiv og i godt humør forbrenner man mer, og man går dessuten ned i vekt! Smile

InnleggSkrevet: Ons 01 Des 2004, 16:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
kyllingfilet ermagert!! bland det med ett eller annet, og jeg tror det enkleste er og kutte kalorier!! og det sies at det er mest varig også jeg har gått ned 5 kilo nå på mindre kalorier kuren min... jeg skal ned 20 da.. da er jeg "normal" (hvem bestemte hva som var normalt?legerliker visst BMI) så da er det 15 igjen,jeg har slutta helt med sjokolade, eneste jeg spiser av gode ting er dream is.. det er det lite kalorier i.. hehe

InnleggSkrevet: Tir 07 Des 2004, 21:43
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
BMI fungerer veldig greit på folk som ikke trener, men på folk som gjør det er BMI fullstendig misforstått, bare så det er sagt.

Middagen jeg laga idag var ganske glimrende - magert svinekjøtt stekt i ovn, sammen med masse potetbåter. Var bare såvidt jeg hadde litt olivenolje på. Jeg legger aldri vekt på å spise magert selv, men er rett og slett ikke så voldsomt glad i store mengder fett eller salt i maten.

InnleggSkrevet: Tir 07 Des 2004, 22:29
Coralin
Veronica
Veronica

det hele handler om selvbildet, er man fornøyd med seg selv syntes jeg man skal drite i BMI,med mindre det er skikkelig helsefarlig da. Oger man ikke fornøyd, ja så fårman gjørenoemed det da, det er kanskje vanskelig og slanke seg, men umulig er det ikke!!

InnleggSkrevet: Tir 07 Des 2004, 22:32
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Vel - bare slanking funker ikke. Man må permanent legge om måten man lever på.

InnleggSkrevet: Ons 08 Des 2004, 00:05
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Men om man skal klare å legge om livsstilen må man være virkelig motivert. Mannesaken min er sunnhetsnarkoman, til å begynne med prøvde han å dra meg med i det, men til slutt smittet vi litt over på hverandre. Jeg spiser mindre nam, og han klarer å slappe av avogtil.

Det blir liksom litt feil å prøve å gå ned i vekt, det sunneste er å trene, men da blir man som regel tyngre, fordi muskler veier mer enn fett. Er bedre å gjøre det man gjør for å få mer overskudd.

InnleggSkrevet: Tor 23 Des 2004, 17:42
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Jeg blei gravid og gikk ned 5 kg Razz eneste jeg spiste den 2. mnd var havresuppe Razz Neida. Men på 2 uker så gikk jeg ned 5 kg, og de kommer søren ikke på igjen. Jeg spiser forbausende lite godteri da. Og drikker lite cola. Drikker endel mer farris med eplejuice. jeg tror det er sundt. Spiser lite men ofte. Prøver å få gått meg en tur med gjevne mellomrom fremdeles.

InnleggSkrevet: Søn 02 Jan 2005, 14:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Mareth skrev:
Jeg blei gravid og gikk ned 5 kg Razz eneste jeg spiste den 2. mnd var havresuppe Razz Neida. Men på 2 uker så gikk jeg ned 5 kg, og de kommer søren ikke på igjen. Jeg spiser forbausende lite godteri da. Og drikker lite cola. Drikker endel mer farris med eplejuice. jeg tror det er sundt. Spiser lite men ofte. Prøver å få gått meg en tur med gjevne mellomrom fremdeles.

farris med eplejuice er bra for magen, og siden du er gravid og kanskje litt kvalm og kanskje kaster opp litt, er det jo strålende:)

InnleggSkrevet: Søn 02 Jan 2005, 14:22
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Det er nettopp det det er Very Happy hihi. Men det er så lite kalorier osv i det også da. OG dermed får jeg også inn anbefalt dagsdose epler. For eplejuice kan faktisk erstatte epler i følge kostholdsekspertene. Får ikke helt fiber'ne da. de må man leite etter andre steder Razz
Slankemat som er godt: ting med kostfiber i Smile Det er så sundt og man blir så stolt av å spise det at man lurer seg selv til å tro at det er godt Wink

InnleggSkrevet: Søn 02 Jan 2005, 14:24
Coralin
Veronica
Veronica

Jeg spiser All Bran jeg, og håper det er sunt.. hehe:D

InnleggSkrevet: Søn 02 Jan 2005, 14:29
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Trodde det bare var hvete og ris i all bran? Eller tar jeg helt feil nå? Er kanksje den fitness greia det. Men der de skryter av kostfiber fra fullkornshvete og ris.. ikke la dere lure. Bare karbs, og det er ikke engang sundt. vaffal ikke på samme måte som havre, og bygg, eller rug. hvete og ris er oppskrytt, men duverden så digg, for trenge r ikke sukker på. Havrefras er ok forresten. Havrefras med biola Very Happy

InnleggSkrevet: Man 03 Jan 2005, 09:18
Coralin
Veronica
Veronica

er en del prosenter med fiber og det er ikke søtt hvertfall.. hehe er ikke akkurat godt.. jeg spiser den kun med melk ikke noe syltetøy eller noe

InnleggSkrevet: Man 03 Jan 2005, 10:51
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
mamma har alltid vært en sånn slanke guru.. og hun spiser noen sånne "godterie" greier.. som heter Alpen.. de smaker jordbær og er ganske gode..

også til frokost og lunsj kan man spise noen sånne "kjeks/knekkebrød" greier som heter Fiber-Rik.. De må du spise med MASSE vann.. Ha litt lett smørost på eller no.. Også gå små turer hver dag.. Det går man fort ned i vekt av Wink

InnleggSkrevet: Søn 09 Jan 2005, 13:18
Sist endret av aniraC den Ons 12 Jan 2005, 08:26, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [36 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Kjøkken og klin
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet