DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
VIL SLÅ!!!!
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [46 Posts]   Gć til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
Nils
Gjest

VIL SLÅ!!!!

Eg har alltid rekna meg som pasifist, og trur ikkje at noko kan verte lÞyst ved vald, men akkurat no har eg utruleg lyst til Ä denge Ariel Sharon noko sÄ sinsjukt hardt midt i det teite hovudet hans.
KVIFOR!!!!!
Kan han ikkje berre slutte Ä okkupere gazastripa og vestbredden, sÄ er han jo kvitt heile problemet?! Tulling.

InnleggSkrevet: Ons 20 Mar 2002, 09:59
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Re: VIL SLÅ!!!!

Jeg antar at problemet stikker noe dypere enn som sÄ, skjÞnt at AS og de israelske myndighetene bÊrer stor skyld i de pÄgÄende urolighetene er hevet over enhver tvil.

Men, ja; begrepet 'tulling' passer bedre pÄ ham enn pÄ de fleste andre for tiden.

InnleggSkrevet: Ons 20 Mar 2002, 19:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Audi
Gjest

slÄ da vel! du kan ha godt av d!! *gliseglise* slÄ er en positiv ting hvis d fÄr deg til Ä fÞle deg bedre.. og d var ikke en god setning!

InnleggSkrevet: Tor 21 Mar 2002, 13:21
    Til Toppen 
mirta
Gjest

eg trur ikkje midtausten ville vore tent med at ein galning kom Ă„ dengte ariel sharon.

InnleggSkrevet: Fre 22 Mar 2002, 08:41
    Til Toppen 
Audi
Gjest

jo da!!! alle ville tent pÄ d!!! hvertfall hvis du gjor d hardt og lenge!! sÄnn at han dÞdde!!! JA!!!!! *le ondskapsfult* MUHAHAHHAHA!

InnleggSkrevet: Tor 04 Apr 2002, 09:27
    Til Toppen 
|00cool|
Gjest

Javla knehĂžna ! Klart han burde likviderast ! Ville gjordty det sjĂžlv Wink

InnleggSkrevet: Tor 04 Apr 2002, 09:29
    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003

Jeg mener at man burde bli kvitt Sharon, men helst ikke ved likvidering. Men hvis det er eneste utvei... sett en kule i panna pÄ han og se hva som skjer... (det er da VIKTIG at palestinerne ikke fÄr skylda for hans dÞdsfall)...

Det er nÄ bare min mening...

InnleggSkrevet: Lűr 06 Apr 2002, 14:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
ST|STAKAN
Gjest

send han en gave som inne holder nitroglyserin i ei wiskey flaske

BOOM...

InnleggSkrevet: Tir 09 Apr 2002, 13:34
    Til Toppen 
Audi
Gjest

kult Smile det tror jeg jeg vil prÞve...kan jeg fÄ sende en til deg fÞst? for Ä sjekke om det funker liksom..?

InnleggSkrevet: Ons 10 Apr 2002, 09:11
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003

*pÄpeker at det nok gÄr hardt og brutalt ut over et uskyldig postbud om man prÞver Ä sende en flaske nitroglyserin i posten*

Razz

InnleggSkrevet: Tor 11 Apr 2002, 21:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
st|stakan
Gjest

kunne gÄtt hvis hvis.......faen

InnleggSkrevet: Fre 12 Apr 2002, 09:06
    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

NÄ har jeg sprengningssertifikat, sÄ jeg tror nok jeg hadde burt noe annet enn nitroglyserin. (Litt dumt at han som henter posten blir sprengt i lufte... liten effekt...)

InnleggSkrevet: Fre 12 Apr 2002, 16:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Klistre pÄ 'Forsiktig, denne siden opp' ? Very Happy But then again, den ville ikke overlevd flyturen. Sukk.

InnleggSkrevet: Lűr 13 Apr 2002, 10:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Audi
Gjest

man kunne leie en selvmorder som kunne lagt den der nede? ogsÄ levert den...noen ville vertfall blitt skadet...vil jeg tro.. kanksje fjotten hadde tatt ett hint..?

InnleggSkrevet: Man 15 Apr 2002, 10:14
    Til Toppen 
Empyrean
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 10 Jul 2003
Vil nÄ ikke akkurat si at palestinerne er sÄ mye bedre. Det var jo fred en god periode men den endte med selvmordsaksjoner. Men jeg synes ingen av partene er snillere/dummere her. Begge parter er like sprengte og like fastlÄste i sitt syn.

InnleggSkrevet: Tor 10 Jul 2003, 12:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
Israel har da ingen ting Ä gjÞre i de palistinske omrÄdene, sÄ selvmords aksjonene har en grunn.
Desstuen blir palestinerne forskjells behandlet i sitt eget land. Enda en grunn. Israel er lite hensynsfulle i deres "krig"-fÞring, folk som er uskyldige har flere ganger blitt tatt for slemminger fordi de bare var i nÊrheten. NÄ skal det ogsÄ sies at selvmordsaksjoner er en utrolig teit, men effektiv mÄte Ä fÄ sin mening gjennom.

InnleggSkrevet: Tor 10 Jul 2003, 22:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
kris_ter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003
MÄ jo si at dem virkelig brenner for saken sin nÄr dem tar til selvmord!

>|...::::::::Krister::::::::...|<

------------(www)------------

InnleggSkrevet: Lűr 12 Jul 2003, 10:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
kris_ter skrev:
MÄ jo si at dem virkelig brenner for saken sin nÄr dem tar til selvmord!

hvor mye er du villig til Ă„ ofre for landet ditt ? det er jo derfor de driver med det. Hadde vel gjort det selv om jeg var en av de.

InnleggSkrevet: Lűr 12 Jul 2003, 14:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Niconogood
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 30 Mar 2004
Denne trÄden er for dum til Ä i det hele tatt gidde Ä argumentere...
Dere burde virkelig sette dere litt mer inn i konflikten utover det som blir dekket av fĂžrstesideoverskriftene i VG...

InnleggSkrevet: Ons 14 Apr 2004, 18:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
theJack
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004
Palestinerne fikk en del av sitt land tatt fra seg, og forsÞkte Ä ta det tilbake gjennom krig. Israel hadde militÊre midler fra USA, og var dermed sÄ kraftig overlegne at de klarte Ä erobre mer av landet i en forsvarskrig. De beholdt det de vant.

Det var et fryktelig dĂ„rlig trekk Ă„ bare kaste noen ut av hjemlandet sitt, og Ă„ gjĂžre landet til noen andres. Det var ikke noe lurere Ă„ ta mer. Eller Ă„ beholde det. Det Ă„ bryte menneskerettighetene ved Ă„ tvinge palestinske flyktninger til Ă„ bli vĂŠrende i flykningeleire er heller ikke noen genistrek. Å utfĂžre organiserte hevnaksjoner mot selvmordsbombere, som innebĂŠrer at militĂŠrt personell bedriver massemord pĂ„ hjelpelĂžse ofre gir ikke mening. Galskapen ser ut til Ă„ herske pĂ„ begge sider, ihvertfall gjennom nyhetene. Det finnes flust med normale, fornuftige og fredselskende israelere og palestinere.

NÄ blir det jo ikke bedre. BÄde USA og Israel fÞrer Äpent hver sin likvideringskampanje. Ingen av dem fÄr tilstrekkelig mye pepper for det, mener jeg. De har en kraftig "fienden er en ond terrorist og ingenting han sier er sant" - retorikk til Ä stÞtte seg. Skulle den svikte har de bare sine militÊre styrke igjen.

Israel stiller som krav for fred at palestinsk fiendlighet opphÞrer. All palestinsk vold mÄ ta slutt. Rett og slett. NÄr vil dette skje? NÄr jÞder spiser gris. Eller nÄr israel oppgir det de har tatt, nÄr de selv lÞper linen fullt ut, slik at det ikke lenger finnes noen grunn til Ä drepe. For det at den som fÞler seg undertrykket og ikke har lovlig makt til Ä gjÞre noe med det velger mer drastiske virkemidler, det er overhodet ikke rart. Jeg fatter ikke at det kan vÊre vanskelig Ä forstÄ. Jeg tror folk forstÄr det.

NÄr Sharon sier at palestinske borgere mÄ slutte drepingen fÞrst, tror jeg ikke han vil ha slutt pÄ dette. Ikke gjennom fred. Han vet de ikke vil gi seg, for de lider. Hans eget folk lider ogsÄ. Han er en hersker, men ingen leder. Hans vilje er ikke folkets beste, det kan jeg ikke tro.

Se litt pÄ hva vi sier til vÄre barn:
-Den kloke gir seg
-Vend det andre kinnet til

Det har vÊrt spÞrsmÄl om Ä bruke militÊr makt til Ä tvinge freden igjennom. Et argument mot, som jeg ikke sÄ veldig ofte, var at fiendtligheten ville vedvare. Hovedargumentet var at det er misbruk av egen makt Ä styre andre nasjoners vilje. Det var et etisk spÞrsmÄl.
Det etiske spÞrsmÄlet dukket ikke opp da noen delte ut et stykke Palestina for Ä gi jÞdene et hjemland.

Hva gjĂžr vi med barn som sloss?
Vi skiller dem, vi bruker fysisk makt.
Vi behandler det akutte problemet fĂžrst,
deretter retter vi opp Ärsaken, sÄ godt vi kan.
Hvorfor har vi rett til det?
Fordi vi ser vÄr dÞmmekraft som sterkere enn
de kjempende parters. GjÞr vi ikke det nÄ og?

All good things are ducks
Og da kan du angre som en hest!

InnleggSkrevet: Sűn 02 Mai 2004, 09:54
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [46 Posts]   Gć til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet