|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
Fancy/stilfult/moderne hus
Hay. Jeg har data som hobby, og visuell og audiell opplevelse er en stor del av dette i perioder, akkurat nå den største delen av data som en hobby.
Så jeg lurer på om jenter vil kunne se på dette som litt spesielt, og romatisk.
Altså, selvfølgelig plasma tv, og HTPC (pc med tilgang til film/bilder/video)
med ca 1000 filmer i ulike kategorier, musikk i alle kategorier.
5.1 lyd, internett osv.
Men også en pen og stilig stue, god og komfertabel sofa og alt i hvitt og lyse farger for at det skal være harmonisk, sølvdesign på alt av pc, forsterkere høytalere tv-bord, glassfigurer osv.
Det samme med soverommet, med tv tilkoblet HTPC-en slik at jeg kan gjøre det samme der som i stua.
Stor plasma tv og surround er ikke de som lokker mest, men la oss si om jeg gikk en tur med ei jente tok bilder prata, tok ho meg meg hjem, spiste god middag med stearinlys, sette på en film, (altså ho velger en av de mange) går inn på soverommet med trådløst mus og tastatur og ser på bildene vi har tatt i løpet av dagen, prater om de, holder rundt hverandre, kan sette på en film til, se på tv, se på,,, mr.bean eller en anen serie jeg har på HTPC-en, høre på radio, osv. Alt fra HTPC-en.
Er det noen jenter her som ville sette pris på noe slikt, eller som syns det kunne vert spesielt det å kunne ha ett giganstisk film/musikk og annet underholdningsutvalg, enten i stua eller på soverommet?
Jeg har ikke den hobyen kun for å få meg jente, og jeg at jeg selv må være hovedgrunnen, men kan ett slikt hjem med mange muligheter forsterke det possitive?
Eller ville ett slikt opplegg, vise ho film, bilder etc være dumt på en date?
|
Skrevet: Ons 03 Nov 2004, 10:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Jeg tror at materielle goder fort kan overskygge personligheten. Førsteinntrykket hos jenta blir tingene dine ikke deg. Hadde jeg hatt et slikt hjem ville jeg nølt med å ta med jenta dit før jeg kjente henne ordentlig, og hun allerede hadde gjort segg opp en mening. Så får det materialistiske heller være en bonus, hvis jenta liker slikt!
|
Skrevet: Ons 03 Nov 2004, 11:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
Hm, du har kanskje rett i det, om jeg vil ha ett langvarig forhold.
|
Skrevet: Ons 03 Nov 2004, 11:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
også er det veeldig viktig at du ikke briefer med alt du har.. det værste jeg vet er at gutten prater om de pc tingene sine HELE tiden..bare masete og ikke sjarmerende..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 03 Nov 2004, 14:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg ville elsket et bredt utvalg av filmer og musikk, men selve utstyret hadde ikke trengt å vært så merkbart. Stilen du beskriver er for kald og steril for min smak, men som vanlig; folk liker forskjellige ting.
Hadde en fyr tatt meg med hjem til et elegant hus i en eller annen historisk stil fra epoken 1600-1900, hadde jeg vært hans for evig. Antikviteter, baby! 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tor 04 Nov 2004, 23:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004 Innlegg: 306 Bosted: Hamar
|
Tror det vil være greit å holde stuen fri for tv og data, og mer satse møbler, peis og kos. Noe som også gjør det bedre å ha gjester.
Lag i tillegg en tv-stue, spesielt viss du har fullt hjemmekinoanlegg med surround lyd.
|
Skrevet: Fre 05 Nov 2004, 11:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

|
Kan gjerne ha data i alle rom men ha det så skjult at ingen ser det. Jeg drømmer selv om datastyrt anlegg som vet hvor jeg er og alltid justerer balansen for å gi meg perfekt lyd der jeg er.
Skal man ha hjemmekino så skal man også ha tv-stue som er bygd opp rundt tv'en og anlegget. Surroundlyd er ikke skikkelig rafft før høyttalerne er så skjult at man ikke vet at man har surroundlyd det før man faktisk snur seg og ser etter helikopeteret som nettopp gikk forbi bak deg.
Altså, ikke noe show off i mitt hus!
|
Skrevet: Fre 05 Nov 2004, 11:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
Jeg er helt enig med det å skjule ting.
Jeg vil ikke vise ledninger og slik.
Men sølvaktiv stereobenk, plasmatv, sølv lcd skjerm, sølvhøytalere osv er moderne og stilige element.
Men pc-en skal være der hvor stereoanlegget er.
Anlegget skal bygges rundt tv-en ja, men jeg vil og kunne spille spill men surround i sofaen.
Det blir 2 ledninger fra annlegg til stuebordet. Strøm og vga til skjerm.
Skjermen skal senkes ned i stuebordet slik at den blir usynlig.
Til helga skal jeg kanskje male golv og en vegg hvitt/grått som resten, og kanskje se om jeg kan finne litt møbler.
Kan jo ta ett før og etter bilde.
|
Skrevet: Fre 05 Nov 2004, 12:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

|
Ja!!! Før og etter bilder er bra!
Når du først er inne og pusser opp, hiv inn nok rør og bokser i veggene så det er lett å putte høyttalerkabler inni vegg istedetfor utenpå. Hvis mulig.
|
Skrevet: Fre 05 Nov 2004, 12:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
hadde vert smart men jeg er i en leilighet.
Jeg betaler 2000 i mnd for den, så det er ikke rikmannsleilighet og det syns, men får gjøre det beste ut av det.
Hadde det vert mitt eget hus så.
Rakk ikke kjøpe maling i dag heller. Får gjøre det på mandagen.
Men jeg lurer på en ting.
Er det best at vinduskarmene har er farge som trekker mer eller mindre oppmerksomhet fra veggen.
Jeg tenkte fks helt hvite vindus7dørkarmer og litt mer grå vegger.
Lurte og på å ha litt gul-hvit farge på vinduskarmene for at det skal kommunisere med tremøblene.
Forslag?
edit: to før bilder. Gadd ikke komprimere de. alle har sikkert adsl.
http://aasmund.mscon.net/ting/stilig%20pc-stue/f%f8r.JPG
http://aasmund.mscon.net/ting/stilig%20pc-stue/DSCN6766.JPG
|
Skrevet: Lør 06 Nov 2004, 15:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
bare for å si at det er fremgang så har jeg malt den ene veggen ferdig nå.
Tok 5 strøk. slit.
Da gjennstår det golvet, tror det er enklere.
dørkarmene forblir svarte tror jeg, men dørere må jeg gjøre noe med. De er nå mørke.
|
Skrevet: Fre 12 Nov 2004, 09:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
jaujau... trenger litt andre høytalere og en anen stereobenk, noen hyller på veggene og ett vinterbilde men slik er det så langt:
http://aasmund.mscon.net/ting/stiligpc-stue/indeks.htm
edit: ja tok bilder av hele leiligheten jeg.
|
Skrevet: Man 29 Nov 2004, 14:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
ble fint det der 
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 30 Nov 2004, 22:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
det var koseligt å høre 
|
Skrevet: Ons 01 Des 2004, 09:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

|
Fra det jeg husker av før-bildene, var dette en stor forbedring.
Lærte selv for et halvt å siden at utrolig mye kan gjøres med litt maling, eventuelt litt miljøstrie. og innkjøp av litt stilfulle møbler.
Men hvite vegger og lyse rom generelt gir mindre rom for rot. Derfor innredet jeg et eget roterom. Der alt kan kastes inn. Slik at en stor lys stue, med glassbord og spotlights holdes fri for rot (hvis jeg klarer å lukke døra til roterommet)
|
Skrevet: Ons 01 Des 2004, 09:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
har du noen bilder da?
Det du sier, lyse vegger, spotter og glassbord høres fint ut.
|
Skrevet: Ons 01 Des 2004, 14:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

|
mattestykke skrev: | har du noen bilder da?
Det du sier, lyse vegger, spotter og glassbord høres fint ut. |
skal sende deg et bilde... eller link til ett... men sånt tar noen dager for meg. Så jeg skal prøve å huske det. Men jeg har jobb og brukt masse penger på den leiligheten etterhvert. Men du kan iallefall se og hente inspirasjon...
bilde kommer
|
Skrevet: Ons 01 Des 2004, 14:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

|
kommer snart?
|
Skrevet: Fre 17 Des 2004, 16:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
aniraC skrev: | også er det veeldig viktig at du ikke briefer med alt du har.. det værste jeg vet er at gutten prater om de pc tingene sine HELE tiden..bare masete og ikke sjarmerende.. |
DET kan jeg skjønne! Enig
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Fre 17 Des 2004, 18:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Det første jeg hadde gjort i den leililgheten hadde vært og få ny farge på kjøkkenet. Grønt? Og en så mørk grønnfarge? Minner meg om fargen jeg hadde i gangen, den forsvant ganske så fort...
|
Skrevet: Fre 17 Des 2004, 20:49 Sist endret av haakoo den Fre 17 Des 2004, 23:39, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |