DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Bush er visst fredspris nominert.
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [18 Posts]  
Av Innlegg
mirta marte parte
Gjest

Bush er visst fredspris nominert.

Kvifor Kvifor????

InnleggSkrevet: Tir 05 Feb 2002, 18:26
    Til Toppen 
Audi
Gjest

Re: Bush er visst fredspris nominert.

tull!!!!!!

InnleggSkrevet: Ons 06 Feb 2002, 11:08
    Til Toppen 
Nils Hallvard
Gjest

HÆÆH!!!!!!?????????
Viss Nobel komiteen gir han til han skal eg personleg spytta på dei alle som ein!

InnleggSkrevet: Tor 07 Feb 2002, 10:40
    Til Toppen 
Kverulant
Gjest

En av grunnene er vel fordi en USA-elskende politiker har lyst til å markedsføre seg. Ser ingen grunn til at Bush-the-smart skulle få fredsprisen. Det han har gjort ved å starte krigen i afganistan er og sikre seg i og bli gjennvalgt i USA. Amerikanere elsker å krige så. Men jeg tviler sterkt på om Nobel komiteen ikke finner en eneste bedre kandidat. Jeg skal personlig sørge for å bli en bedre kandidat hvis det ser ut som om Bush skal gå av med seieren.

InnleggSkrevet: Tor 07 Feb 2002, 18:27
    Til Toppen 
mirta marte parte
Gjest

han va visst berre foreslått... OG GODT E DET!

InnleggSkrevet: Søn 10 Feb 2002, 14:10
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003

Fidel Castro er også foreslått.
Hitler og Mussolini ble også det i sin tid (av Fedrelandspartiet i Norge, hvor Anders Lange, grunnleggeren av Frp var generalsekretær)
tror jeg har nevnt det engang før.
hmm

InnleggSkrevet: Søn 10 Feb 2002, 21:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Schlavlar
Gjest

Skal eg begynna på Castro?
Eg har henta inn nye opplysninger om saken, som seier at komiteen ville bruka prisen til å lokka han til å ikkje bomba Afgahnistan. (var det riktig stava?)

InnleggSkrevet: Søn 17 Feb 2002, 21:50
    Til Toppen 
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Perspektiv

Bare for aa sette ting litt i perspekitv: Hitler og Mussolini har ogsaa vaert fredsprisnominert!

InnleggSkrevet: Tir 19 Feb 2002, 18:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Whups.

Ok, saa jeg ble litt overivrig, og postet svar foer jeg hadde lest hva adnre hadde sagt om saken.. Jeg beklager for all den unoedvendige irritasjonen jeg har paafoert dere.

InnleggSkrevet: Tir 19 Feb 2002, 19:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
marte
Gjest

Re: Whups.

Van der Klerc fekk og fredsprisen saman med neslon mandela. det va for å oppmuntra han te å oppheva apartheid regimet. Eg veit ikkje heilt kva eg syns om det.-

InnleggSkrevet: Tir 26 Feb 2002, 10:35
    Til Toppen 
Ladden
Gjest

Du har nok ikke fått med deg faktaene før du skrev. Noe som forekommer relativt ofte her på denne siden. Anders Lange var aldri med i Fædrelandspartiet. Anders Langes første parti var "Anders Langes Parti for sterk nedsettelse av skatter og avgifter og offentlige inngrep", senere endret navn til "Fremskrittspartiet". Rett skal være rett. Anders Lange foreslo heller aldri Moussolini eller Hitler til fredsprisen. Du tror tydeligvis at Lange var en mann som romsterte under 2. verdenskrig i Norges politiske miljø. Da må jeg vel minne deg på at Anders Langes tid som politiker begynte i 1973.

InnleggSkrevet: Fre 28 Jun 2002, 04:18
    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003

Jeg må gi deg rett. Han var nok aldri i fedrelanspartiet. Han var i fedrelandslaget. Uten at det endrer poenget mitt noe særlig Smile
Han var sekretær der i perioden 1929-1938. I likhet med alle andre politiske organisasjoner og partier ble dette forbudt da Nasjonal Samling kom til makten under krigen. (NS of FL hadde i tiden før krigen, sammen med flere andre anti-kommunistiske organisasjoner prøvd å samarbeide om en politisk platform, hvor det lenge ble vurdert å bruke Knut Hamsund som fronfigur pga hans store popularitet blant nordmenn flest.

Selv sett bortifra det, var ikke anders langes parti hans første politiske erfaring. Han forsøkte flere ganger på 60-tallet å starte opp tilsvarende partier, men mislykktes hver gang.

Jeg sa aldri at han foreslo hitler og mussolini til fredsprisen. Jeg sa at fedrelandspartiet (laget - beklager) foreslo dem. Eller: for alt jeg vet kan det ha vært et internt forslag i partiet, som aldri kom igjennom. Jeg husker ikke formuleringen. Jeg husker ikke hvor jeg leste dette (skjønt jeg mener det var i et anti-facistisk nettmagasin av en eller annen sort). (Og - om jeg husker riktig - et magasin jeg fant via en link fra hjemmesiden til en dsgf'er Smile

InnleggSkrevet: Lør 29 Jun 2002, 20:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Og nå skal han visst jaggu nomineres igjen.
På grunn av den fantastiske krigføringen mot Irak.

Go figure! Freakish

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 14:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Den amerikanske regjeringen vil sikkert det. Da er det nemlig vanskelig å kritisere ham; når han først har fått en fredspris, så er det liksom greit. Freakish Men hvis det kan være til noen trøst, så tror jeg ikke det vil føre fram. Tross alt.

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 14:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Shocked

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 14:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Shai_Tan

Ble Medlem: 08 Apr 2003
han skulle vært pini sakte i hjel i et fengsel

InnleggSkrevet: Lør 10 Mai 2003, 17:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Jeg foretrekker formuleringen 'stekes i sitt eget fett', men i prinsippet er jeg enig. Wink

InnleggSkrevet: Søn 11 Mai 2003, 13:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Balangsen skrev:
Shocked

jeg må si meg enig med Hilde her ja....

InnleggSkrevet: Søn 11 Mai 2003, 18:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [18 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet