|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Chikeo
Gjest
|
Jenter i Forsvaret?
Heisann,
det er godt mulig det her er feil "boks" å putte temaet i, men det får være.
Det jeg lurer på, er guttas egentlige mening om jenter i Forsvaret. Jeg vurderer en militær utdannelse, med start på Luftforsvarets Befalskole, men jeg er ikke helt sikker på hvordan holdningene *egentlig* er. Det ser jo fint ut i brosjyrene, men det hjelper ikke stort om det er ting dere omtrent har blitt betalt for å si...
Så, noen gutter som har gått/går på befalskole her?
Hører gjerne deres mening om det, da jeg ikke er interessert i å komme inn i et machomiljø som er overbevist om at mitt mål med oppholdet er å være feltmadrassen deres.
Jeg håper også myten om svære traktorjenter ikke er sann? Kan du overleve i Forsvaret uten å bli en skikkelig guttejente?
(Jeg tror det, men som sagt så har jeg bare brosjyrer der det sannsynligvis blir fremstilt kun positivt)
|
Skrevet: Søn 21 Jan 2001, 13:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Murdoc
Gjest
|
Re: Jenter i Forsvaret?
Hvis du er ei jordnær jente som vet hva du vil, så trur jeg du kommer til å klare deg helt fint på befalsskole eller millitære generelt. Men uansett kommer du sikkert til å merke at det er noe machomiljø, og at ein del kansje kommer til å tru at din hensikt er å være det de kaller ein "feltmadrass".
Lykke til!
-Murdoc
|
Skrevet: Tir 23 Jan 2001, 05:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Telcontar
Gjest
|
Jeg vil anta at du vil oppleve et miljø hvor gutter ser på deg på samme måte om du er bardame på et utested... altså mange vil prøve seg på deg.. men det bør holde å behandle dem på samme måte.. kjenner flere damer i militæret.. enkelte som var feltmadrass og mange som holdt seg for gode til det. Flere som hadde kjærester som ikke var i militæret og slikt. Miljøet er nok ganske macho ja, men hvis du er litt selvstendig så vil du takle det fint. Det er mange hyggelige gutter også i militæret, selv om de ofte drukner i støyen fra alle dem som ikke er fullt så hyggelige.
Vet ikke helt hva du mener med "traktor-jenter" men om du mener store og kraftige så kan jeg ikke si det var så mange av dem i sjøforsvaret.. nå er sjøforsvaret ganske papirdyttende av seg så dette er nok ganske annerledes i jegertroppene og sånn...
|
Skrevet: Ons 31 Jan 2001, 20:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
CaseLogic
Gjest
|
Traktorjenter?
Det var to kvinnelige befal i StormIngeniørtroppen (STING) på Skjold i fjor. Ei som var helt normal og ei som var bitte lita. De var sikkert sterke, men absolutt ikke "traktorjenter"
|
Skrevet: Søn 13 Mai 2001, 20:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Chr|s
Gjest
|
Jeg var på befalsskoleopptaket i luftforsvaret i år, kom riktignok ikke med grunnet at jeg manglet to eksamner.. Men, det var utrolig mange jenter der som søkte på befalsskolen og mange av dem kom seg videre. Når det er en viss andel jenter med så blir miljøet _VELDIG_ annerledes enn når det er "all guys".
Har ikke sett en eneste feltmadrass eller traktorjente her oppe på skjold, så ingen av dem når jeg var på befalsskoleopptaket heller forøvrig :-)
Jeg tror nok forsvaret prøver å sminke litt på sannheten som de egentlig må gjøre for at folk skal søke seg dit. Befalsskolen er tøff, vet du hva du vil så klarer du det fint (med tanke på alle de merkelige nissene som er befal i norge . Gutter klarer faktisk å oppføre seg pent ovenfor jenter i forsvaret, tro det eller ei :)
Men du må nok forvente å høre et lettere ublygt språk, gutter er desverre gutter.. men på befalsskolen er det vel en høyere "kvalitet" på gutta enn det er i f.eks. infanteriet eller ing.bn. som jeg er i ;-P
Go for it =)
|
Skrevet: Søn 24 Nov 2002, 00:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nicho:-)
Gjest
|
Jenter i forsvaret. Hallooo???? E har en ting å si. Pms og AG3. E e glad e slapp unna det tullet der. Kunne risikert å bli drept av ei rabiat berte med pms og AG3....
|
Skrevet: Fre 28 Feb 2003, 19:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |