DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Britiske kinoer
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Av Innlegg
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
 Britiske kinoer

Hvordan i all verden kan man forklare på en logisk måte hvorfor filmen "Hero" (som gikk på norske kinoer for et år siden ellerno) reklameres for på britiske kinoer nå, med "Coming soon." ?

Jeg trodde det var Norge som lå etter på filmfronten jeg, ikke Storbritannia. Freakish

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 13:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Den hadde premiere i USA for to uker siden Wink

Jeg har hatt den rimelig lenge på DVD, så jeg synes det er litt morsomt.

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 15:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Det er jo bare helt sært og bakvendt.
Hvordan i alle høylandskyr har dette gått for seg? Confused

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 15:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Den har vært i videosjappa her et år cirka.. Spilt inn i 2002.

Hadde den vært lagd her i Vesten hadde den nok vært her lenge før. Men den er jo, som kjent, kinesisk.
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 15:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004
av en eller annen merklig grunn så er det mange filmer så er ganske sene i storbrittanien, om det er på grunn av at hjemlige filmer tar opp kinoprogrammet kan godt være.

Viss du ser på "beste utenlandske film" kategorien i USA, så er filmene der oftest utgitt et år tidligere enn resten av kategoriene, svært få filmer blir tatt inn, og de ser ann hvordan de har gjort det andre steder før de i det hele tatt blir tatt inn

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 16:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
Varierer voldsomt. Siste James Bond filmen kom for eksempel til Glasgow 4 måneder før den kom hit til Norge.

Oversikt over ukens filmprogram i glasgow (UGC cinema):
http://www.nightb4.com/nbn/v,621.html

Ser her at mange av de filmene går her også... men at Shrek og sånt har gått ut for lenge siden. Ble jo sendt i juni(?)

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 17:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
I det hele tatt er det merkelig hvordan filmer kommer ut til forskjellige tider i forskjellige deler av verden. Skjønt filmindustrien skyter seg selv i foten ved å gjøre det slik - det tar ikke lang tid før de fleste filmer er mulig å finne på Nettet, og folk laster ned som bare det. Hvorfor skal man måtte sitte og vente?

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 18:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
Jeg spurte på kinoen hvorfor ikke vi fikk se shrek i juni. Da sa de det at de ikke lanserte storfilmer på sommeren i norge, for da kommer det ike folk å ser.

Det er klart det ikke kommer folk på kino på sommeren når det ikke sendes noen ålreite filmer. Nok et skudd i foten!

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 18:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Britiske og amerikanske filmar har nok generelt premiere tidlegare i UK enn i Noreg, men filmar som kjem frå andre land kjem seinare der. Same gjeld musikken.

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 18:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
M_Stuff skrev:
Jeg spurte på kinoen hvorfor ikke vi fikk se shrek i juni. Da sa de det at de ikke lanserte storfilmer på sommeren i norge, for da kommer det ike folk å ser.

Det er klart det ikke kommer folk på kino på sommeren når det ikke sendes noen ålreite filmer. Nok et skudd i foten!

Ganske mange bare laster ned filmen på PCen istedet, og har sett den opptil flere ganger før den kommer på kino. Heldigvis velger mange å se filmen på kino allikevel fordi de vil ha kino-opplevelsen. Men det ville da virkelig vært bedre om film og musikk kom ut til samme tid verden over.

InnleggSkrevet: Søn 19 Sep 2004, 18:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004
men å gi ut absolutt alt til samme tid over hele verden er nok ikke så økonomisk foruftig

og James Bond er en britisk film, så det skulle bare mangle at den kommer ut først i UK

InnleggSkrevet: Man 20 Sep 2004, 08:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Jeg er ubeskrivelig bitter over å ha gått glipp av Shrek 2 på kino.
Da jeg dro fra Norge hadde den ikke kommet ennå, og når jeg kommer til Skottland har den sluttet å gå.

Takk til Johan som sørget for at jeg fikk se den i det hele tatt. Wink

InnleggSkrevet: Man 20 Sep 2004, 16:53
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet