|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Britiske kinoer
Hvordan i all verden kan man forklare på en logisk måte hvorfor filmen "Hero" (som gikk på norske kinoer for et år siden ellerno) reklameres for på britiske kinoer nå, med "Coming soon." ?
Jeg trodde det var Norge som lå etter på filmfronten jeg, ikke Storbritannia. 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 19 Sep 2004, 13:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Den hadde premiere i USA for to uker siden
Jeg har hatt den rimelig lenge på DVD, så jeg synes det er litt morsomt.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Søn 19 Sep 2004, 15:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Det er jo bare helt sært og bakvendt.
Hvordan i alle høylandskyr har dette gått for seg? 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 19 Sep 2004, 15:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Den har vært i videosjappa her et år cirka.. Spilt inn i 2002.
Hadde den vært lagd her i Vesten hadde den nok vært her lenge før. Men den er jo, som kjent, kinesisk.
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Søn 19 Sep 2004, 15:50 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004 Innlegg: 306 Bosted: Hamar
|
av en eller annen merklig grunn så er det mange filmer så er ganske sene i storbrittanien, om det er på grunn av at hjemlige filmer tar opp kinoprogrammet kan godt være.
Viss du ser på "beste utenlandske film" kategorien i USA, så er filmene der oftest utgitt et år tidligere enn resten av kategoriene, svært få filmer blir tatt inn, og de ser ann hvordan de har gjort det andre steder før de i det hele tatt blir tatt inn
|
Skrevet: Søn 19 Sep 2004, 16:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Varierer voldsomt. Siste James Bond filmen kom for eksempel til Glasgow 4 måneder før den kom hit til Norge.
Oversikt over ukens filmprogram i glasgow (UGC cinema):
http://www.nightb4.com/nbn/v,621.html
Ser her at mange av de filmene går her også... men at Shrek og sånt har gått ut for lenge siden. Ble jo sendt i juni(?)
|
Skrevet: Søn 19 Sep 2004, 17:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
I det hele tatt er det merkelig hvordan filmer kommer ut til forskjellige tider i forskjellige deler av verden. Skjønt filmindustrien skyter seg selv i foten ved å gjøre det slik - det tar ikke lang tid før de fleste filmer er mulig å finne på Nettet, og folk laster ned som bare det. Hvorfor skal man måtte sitte og vente?
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 19 Sep 2004, 18:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Jeg spurte på kinoen hvorfor ikke vi fikk se shrek i juni. Da sa de det at de ikke lanserte storfilmer på sommeren i norge, for da kommer det ike folk å ser.
Det er klart det ikke kommer folk på kino på sommeren når det ikke sendes noen ålreite filmer. Nok et skudd i foten!
|
Skrevet: Søn 19 Sep 2004, 18:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Britiske og amerikanske filmar har nok generelt premiere tidlegare i UK enn i Noreg, men filmar som kjem frå andre land kjem seinare der. Same gjeld musikken.
|
_________________ Sugar plum fairy, sugar plum fairy.
Skrevet: Søn 19 Sep 2004, 18:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
| M_Stuff skrev: | Jeg spurte på kinoen hvorfor ikke vi fikk se shrek i juni. Da sa de det at de ikke lanserte storfilmer på sommeren i norge, for da kommer det ike folk å ser.
Det er klart det ikke kommer folk på kino på sommeren når det ikke sendes noen ålreite filmer. Nok et skudd i foten! |
Ganske mange bare laster ned filmen på PCen istedet, og har sett den opptil flere ganger før den kommer på kino. Heldigvis velger mange å se filmen på kino allikevel fordi de vil ha kino-opplevelsen. Men det ville da virkelig vært bedre om film og musikk kom ut til samme tid verden over.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Søn 19 Sep 2004, 18:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jos
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004 Innlegg: 306 Bosted: Hamar
|
men å gi ut absolutt alt til samme tid over hele verden er nok ikke så økonomisk foruftig
og James Bond er en britisk film, så det skulle bare mangle at den kommer ut først i UK
|
Skrevet: Man 20 Sep 2004, 08:55 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

|
Jeg er ubeskrivelig bitter over å ha gått glipp av Shrek 2 på kino.
Da jeg dro fra Norge hadde den ikke kommet ennå, og når jeg kommer til Skottland har den sluttet å gå.
Takk til Johan som sørget for at jeg fikk se den i det hele tatt. 
|
Skrevet: Man 20 Sep 2004, 16:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |