DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Two Towers
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [11 Posts]  
Av Innlegg
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
 Two Towers

Er det bare jeg som finner det litt besynderlig at deler av scoret til Two Towers er dønn likt themet til Requiem For a Dream? Spooky Smile

InnleggSkrevet: Lør 30 Nov 2002, 07:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Eithor
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Re: Two Towers

Jeg har hørt at det rett og slett er hentet derfra. Merkelig nok.

InnleggSkrevet: Lør 30 Nov 2002, 14:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

*puste lettet ut*:

BY ROGER EBERT

While watching the most recent trailer for "Lord of The Rings: The Two Towers," I immediately recognized the music as the excellent score from "Requiem for a Dream." I am familiar with the practice of recycling music for trailers--I can't count the number of times I have heard the score from "Aliens"--but why bother, with a sequel to a hugely successful movie with a ready-made score? If it was slapped on for time's sake, I might understand, but the version I heard on the trailer sounds re-orchestrated and tweaked, as if specifically for LOTR. Granted, the urgency and sadness of the music fit the tone of the trailer perfectly, but did the studio think the existing score from the first Rings film not moving enough?

Kermit Holden, Atlanta

A. You have good ears. Yes, the "Requiem" score was used, and yes, it was re-orchestrated. I contacted the AM's expert source David Bondelevich, award-winning music editor and lecturer at the University of Southern California. He at first assumed that "but re-scoring it would be prohibitively expensive," but his contact at the Ant Farm, which created the trailer, said otherwise.

Nathan D. Duvall, music producer at the Ant Farm, explained, "In many cases a trailer is created in two days and there isn't enough time to create original music. With 'Two Towers,' the editor who cut the trailer fell in love with the 'Requiem' score but found that it didn't quite adhere to the typical trailer music formula. To solve this we created a larger orchestration that arched to a big resolution. 'Requiem' is a more intimate feature yet it has a haunting melody that easily translates to a more broad feature in 'Two Towers.' The 'Rings' score is well placed in the first minute of the 'Two Towers' trailer but the editor found that she needed something different since 'Towers' is a different act in the trilogy. Once you have introduced the known characters and reminded the audience of their separate journeys we needed to depart from the old score. Howard Shore had not yet completed his score for 'Two Towers' by the time we finished our trailer so we couldn't use any of the new music. As far as creative decisions go, our partner here at the Ant Farm who holds the Rings account, Barbara Glazer, supported our attempt with the revised 'Requiem' theme. And all creative decisions are finally approved by [LOTR director] Peter Jackson."

InnleggSkrevet: Man 02 Des 2002, 07:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
OgnOmm
Gjest

Og uansett, ikke heng dere opp i themet på filmen, er 100% sikker på den ville knust alle andre filmer selv om en 10-åring laget det. Gleder meg STORT til 18.

InnleggSkrevet: Ons 11 Des 2002, 10:50
    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

I så fall synes jeg du sterkt undervurderer scoret sin betydning i en film. Denne filmen er intet unntak Smile

InnleggSkrevet: Ons 11 Des 2002, 11:06
OgnOmm
Gjest

Jeg mener ikke at scoret ikke har noe betydning, bare at denne filmen må være extremt bra ettersom Peter Jackson sier han var overrasket over responsen på Ringens Brorskap, som egentlig ikke var så bra i forhånd til de andre.

InnleggSkrevet: Ons 11 Des 2002, 14:20
    Til Toppen 
Marius "NeXo" E
Gjest

det har du alldeles rett i min gode mann... den er nesten klin lik.

btw: dette er en av de supreste sidene jeg har vært borti Wink

keep up the good work everyone ;=)

InnleggSkrevet: Fre 10 Jan 2003, 20:39
    Til Toppen 
bananku
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Altså, jeg har hørt soundtracket til Requiem ut og inn og fram og tilbake, og da jeg så traileren til Two Towers begynte jeg virkelig å lure, det var jo DØNN LIKT! Min mening er vel at man ikke burde bruke samme musikken i to så vidt forskjellige filmer, men det blir jo gjort, så. Men det scoret passer best i requiem, den blir på en måte ikke helt riktig i sammenheng med LOTR.

InnleggSkrevet: Søn 23 Feb 2003, 02:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Hum.

Jeg synes scoret fra "Requiem..." passet glimrende til akkurat den traileren av "Two towers."
Veldig drivende, kjempende, truende og pressende. Og litt sånn dommedags-preget, egentlig. Synes jeg.

Nå må det også nevnes at jeg faktisk ikke har sett "Requiem..", og det kan godt hende melodien passer mye bedre i den filmen.
Men det forandrer likevel ikke at den, for meg, gjorde traileren feiende flott! Smile

InnleggSkrevet: Man 17 Mar 2003, 12:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
Enig med veronica her. Traileren hadde virkelig godt av den fengende og dramatiske musikken. Til filmen hadde de jo selvsagt kommet med ain egen filmmusikk, men det er ikke uvanlig at trailere låner lydspor fra litt her og litt der. Filmmusikken blir ofte holdt ganske hemmelig sammen med resten av filmen til premieren nærmer seg.

InnleggSkrevet: Ons 19 Mar 2003, 13:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

OgnOmm skrev:
Jeg mener ikke at scoret ikke har noe betydning, bare at denne filmen må være extremt bra ettersom Peter Jackson sier han var overrasket over responsen på Ringens Brorskap, som egentlig ikke var så bra i forhånd til de andre.

Det er bare så synd han tok så veldig veldig feil.... miff...

InnleggSkrevet: Ons 19 Mar 2003, 18:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [11 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Film og TV
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet