|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fideco
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 419 Bosted: Oslo
|
Nye forhold vs sex
Hvorfor er det nærmest en selvfølge at et nytt par hopper til køys med hverandre omtrent før de møtes? Er det ikke lengre noen som ønsker å basere et forhold på andre ting enn sex? Finne tryggheten sammen før man 'hopper uti det'? Man har jo god tid og behøver ikke forhaste seg liksom.. Noen synspunkter?
Dette innlegget er skrevet via WAP
|
Skrevet: Fre 10 Sep 2004, 08:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Det legges vel mindre vekt på følelser, nå enn før. Jeg kjenner mennesker som blir sammen som et resultat av at de har hatt sex, hvilket virker litt bak mål for min del. Ingen god forutsetning i alle fall. På en annen side så kan personene ha vært venner i all evighet, og kjenner hverandre såpass godt, og er såpass trygge på hverandre at veldig tidlig sex ikke vil være et problem. Personlig foretrekker jeg å vente til det, i mangel av en bedre formulering, føles riktig, for begge.
(og du vil sikkert ikke tro meg, basert på siste tidens mas, men vi har det bare gøy, og det går an å si stopp 
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Fre 10 Sep 2004, 10:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pjusk
Spitzy (!)

Ble Medlem: 23 Apr 2004 Innlegg: 108
|
Det beste ( mitt synspunkt ) må vel være og bli litt bedre kjent som kjærester , enn og bare hoppe i senga og ta det derfra..
If you see 
|
_________________ Pjusk ...I K S...
Skrevet: Fre 10 Sep 2004, 15:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
ja,,,
Jeg vil ikke på fest, og pule hvem som helst.
JEg trodde jeg ville føle for de jeg skulle ha sex med, men nylig var jeg sammen med ei jente og ho la seg inntill meg en dag vi så film sammen.
Vi hadde snakka med hverandre 3-4 ganger før.
Jeg vet ikke om jeg følte så mye, men fytti pus hvor kåt jeg var.
Kanskje ikke så rart siden jeg aldri har hatt sex? du er vel ekstra kåt og spent første gangen sikkert.
Siden jeg var veldig kjælen når jeg var liten er jeg det sikkert nå og.
|
Skrevet: Fre 10 Sep 2004, 18:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Samfunnet forandrer seg. Før var det vanlig å være venner først og så kanskje ha sex før man giftet seg. Nå er det akseptert med one-nights, og da sliter de med moral (Jeg har slitt med det selv jeg...)
Tingen er at sex er mer vanlig nå, og da blir det kanskje ikke så skummelt/farlig som det var tidligere? Hvis begge vil, ser ikke jeg noen grunn til å vente...
|
Skrevet: Lør 11 Sep 2004, 15:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg liker å kjenne vedkommende ganske godt først. Rett og slett vite litt mer om hvem jeg faktisk er sammen med - det blir lettere å gi nytelse da, synes jeg.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 11 Sep 2004, 18:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fideco
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 419 Bosted: Oslo
|
For å vri litt på det.. Hvorfor forventer omgivelsene at man hopper til køys med det samme når man har blitt sammen?
(Baj: jeg synes bare det er gøy jeg )
|
_________________ --
Ops
Skrevet: Lør 11 Sep 2004, 18:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
Det er ikke forventet tror jeg (ikke utifra mitt synspunkt, men jeg visst ganske rar har jeg hørt)
Jeg hadde sex med exen min før vi blei sammen på ånkli, men nå skal det sies at vi hadde vært gode venner (veldig gode venner) i et par måneder før det, og vi var begge meget forelsket i hverandre.
Jeg har aldri hatt sex med et menneske jeg ikke har kjent godt!
Det tror jeg må føles jævlig feil 
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Lør 11 Sep 2004, 22:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
theJack
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004 Innlegg: 485 Bosted: Oslo
|
Jeg har vært borti litt forskjellige miljøer der. Når det gjelder samfunnets forventninger.
En kristen skole (ikke fordi jeg er kristen), hvor det finnes en del som vil vente lenge og vel, samt en del som turer rundt både her og der.
Mere løst miljø av folk som forventer at du har sex, men ikke egentlig bryr seg om det er med kjæresten.
Bare for å nevne de to tydeligste.
|
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 12:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Tittan skrev: | Tingen er at sex er mer vanlig nå, og da blir det kanskje ikke så skummelt/farlig som det var tidligere? Hvis begge vil, ser ikke jeg noen grunn til å vente... |
Nå hadde faktisk besteforeldrene våre mer sex enn oss.... Forskjellen er vel at samfunnet gir oss et inntrykk av at det er vanligere med sex, og gjerne forskjellige personer hver gang (omtrent).
|
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 13:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
haakoo skrev: | Tittan skrev: | Tingen er at sex er mer vanlig nå, og da blir det kanskje ikke så skummelt/farlig som det var tidligere? Hvis begge vil, ser ikke jeg noen grunn til å vente... |
Nå hadde faktisk besteforeldrene våre mer sex enn oss.... Forskjellen er vel at samfunnet gir oss et inntrykk av at det er vanligere med sex, og gjerne forskjellige personer hver gang (omtrent). |
Unnskyld meg,men hva vet du om besteforeldrene mine?
Jeg tror ikke de hadde sex første gang da de var 15, og heller ikke at de hadde hatt godt over 30 forskjellige partnere før de passerte 30. Samfunnet gir oss et inntrykk av at det er vanligere med sex fordi det ER vanligere med sex. 
|
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 13:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Besteforeldrene dine HADDE mer sex, men de holdt seg til en partner. Du bommer også ganske bra når du vinklere det som om alle har sex når de er rundt 15-16 år. Statistikken sier vel at gjennomsnitlig debutalder er rundt 17.5 for jenter og 18.5 for gutter. Det har den vært i lang tid.
Forskjellen er hovedsaklig at media fokuserer mer på det og gir et (etter min mening) feilaktig inntrykk av hva som er normalt.
Antall partnere har nok økt, men snittet har neppe økt med mer enn en-to personer. Skal se om jeg får gravd frem noe statiskk.
|
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 14:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Statistikk scmatistikk.
Tall er til for å vris og vendes på til de beviser det du mener, så jeg tar all statistikk med en spade salt. Selv har jeg erfaring fra det å jobbe i ungdomsskolen, og jeg er en lærer som snakker med elevene om det aller meste. Du ville blitt sjokkert!! Rett og slett!! Visste du for eksempel hva cunningilus var da du gikk i 8. klasse?
Uansett om det er samfunnet som har forandret seg, eller om besteforeldrene hadde mer sex med samme person eller med fler, så står jeg på det jeg hevdet ovenfor:
Det ER mer sex nå, med flere partnere og hvis begge vil så ser ikke jeg noen grunn til å la være. (Med mindre det er stor aldersforskjell eller slike ting med i bildet, men det er en annen diskusjon...)
|
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 14:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mattestykke
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004 Innlegg: 631 Bosted: seljord
|
hva er cunningilus? 
|
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 15:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
mattestykke skrev: | hva er cunningilus?  |
munnsex utført på ei jente fellatio er munnsex utført på en gutt 
|
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 15:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
er ikke sikkert det er så mye mer sex, det er bare masse mer åpenhet rundt det,og ugifte mennesker har sex i større grad enn for mange år siden, om besteforeldrene mine hadde mer sex..det var vel fordi de giftet seg som 18 åringer og det ble forventet at de satte mange barn til verden, og mange som er 18 i dag er single og har defor ikek sex..muligens derfor besteforeldrene liksom hadde mer sex..vet ikke helt eg da men. Tilbake til det oprinnelige spørsmålet..jeg ser heller ikke grunn til og vente om begge vil, jeg har hatt to partnere og jeg hadde ikekmøtt dem mange gangene før vi hadde sex..
|
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 18:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
hrmf..vanskelig tema dette her.. Altså.. Er det følelser med i bildet, så vil jeg nok vente til jeg er godt kjent med partneren.. Hvis det er et "engangstilfelle" så er det jo det..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 20:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

|
Coralin skrev: | er ikke sikkert det er så mye mer sex, det er bare masse mer åpenhet rundt det,og ugifte mennesker har sex i større grad enn for mange år siden, om besteforeldrene mine hadde mer sex..det var vel fordi de giftet seg som 18 åringer og det ble forventet at de satte mange barn til verden, og mange som er 18 i dag er single og har defor ikek sex..muligens derfor besteforeldrene liksom hadde mer sex..vet ikke helt eg da men. Tilbake til det oprinnelige spørsmålet..jeg ser heller ikke grunn til og vente om begge vil, jeg har hatt to partnere og jeg hadde ikekmøtt dem mange gangene før vi hadde sex.. |
Besteforeldrene våre hadde mer tid til sex, rett og slett. Når det ble mørkt og man ikke kunne jobbe ute på gården ble man sittende inne til man la seg. Da blir det mye tid når man ikke har TV, PC m/internett, radio, ukeblader osv. Tid er nok stikkordet 
|
Skrevet: Man 13 Sep 2004, 08:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
haakoo skrev: | Besteforeldrene våre hadde mer tid til sex, rett og slett. Når det ble mørkt og man ikke kunne jobbe ute på gården ble man sittende inne til man la seg. Da blir det mye tid når man ikke har TV, PC m/internett, radio, ukeblader osv. Tid er nok stikkordet  |
Besteforeldrene mine var unge rundt andre verdenskrig - de bodde i en by og de var aktive i motstandskampen. De leste aviser, hørte på radio, leste bøker, jobbet og deltok i menighetsarbeidet. De satt i alle fall ikke hjemme på gården og så i veggen til de la seg. Jeg tror du må friske opp kunnskapen din om hva som foregikk i Norge for 50 - 80 år siden, da våre besteforeldre var unge...
Slekta mi har bodd i by siden en gang på 1600-tallet, og om de hadde mer sex eller mindre sex er egentlig helt hinsides i denne debatten.
|
Skrevet: Man 13 Sep 2004, 09:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
sex sex og mere sex hahaha det er det vi alle vil ha!!!elr no..
|
Skrevet: Tor 16 Sep 2004, 19:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |