|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Hva slags rpg-karakter er du?
Jeg synes det er morro å se hvilken person(lighet) folk tar på seg når de spiller rollespill. Det er ofte passende til hvordan de er til daglig, men noen får utløp for noe inni seg virker det som, og blir ikke til å kjenne igjen.
Jeg spiller nesten alltid en trollmann-type. (wizard/sorceror) Oftest sorceror, siden denne er en som er født med naturlige magiske evner og jeg er fan av Wheel of Time-serien. Er da oxo så og si alltid alv
såh,
hva slags rpg-karakter liker du å være?(og gjerne hvorfor)
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Ons 08 Sep 2004, 07:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Er som oftest en smågal (chaotic neutral) rouge/thief person. Gjerne tiefling, men om det ikke går holder jeg meg til half-elf.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Ons 08 Sep 2004, 23:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004 Innlegg: 286 Bosted: Akershus
|
hmmm vel, enten neutral evil rogue elf, eller en evil cleric half-orc som denger med necro spells og med en stor fin mace
|
Skrevet: Lør 11 Sep 2004, 14:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Dragen
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 104 Bosted: Lillehammer
|
Red Dragon Disciple
|
_________________ Riddles in the dark
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 04:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
sharee skrev: | Er som oftest en smågal (chaotic neutral) rouge/thief person. Gjerne tiefling, men om det ikke går holder jeg meg til half-elf. |
Spør Hilde hvordan jeg spiller Tiefling Rogue
For tiden er jeg mest spilleder, så det blir vanskelig å si.. Jeg elsker å spille weird NPC. Særlig i Call of Cthulhu! Den gamle, forvirrete mannen, ungdommen med autoritetsproblemer, innbruddstyven som later som at han har all mulig rett i verden til å være midt i et museum midt på natta, og slike ting.
Halfling wizard som nekter å lære andre spells enn Fireball er også en slager. Og jeg og en kompis spiller Half-orc Monk, begge to! DE RÅKKER!!!
Ellers elsker jeg å spille Troubleshooter (Paranoia) "I find trouble, and then I shoot it! All hail the great Computer, my best friend in the whole world!"
|
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 14:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Jeg hadde et par år da jeg bare spilte magiker... Vanligvis av den gode, idealistiske typen (CG, NG). Liker egentlig best å spille gode roller (uten at de nødvendigvis er helt endimensjonerte tvers igjennom saints). Ender ofte opp med å bli diplomaten i gruppa. I det siste har jeg vridd meg litt mot andre rolletyper, har hatt det gøy med å spille både bard, cleric og rouge. Har også lyst til å prøve å spille litt mer kyniske roller, noe jeg forventer å få annledning til en en vampire-kampanje som startes snart.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Søn 12 Sep 2004, 15:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Liker best litt alternative karakterer. Både å spille med og å spille selv. Takler ikke reine krigsmaskiner.
Tyv (hobbit eller menneske) er yndlingskarakteren, men har spilt sammen med dverg oppfinner, og ekorsist og andre litt uvanlige rollebeskrivelser. det krever masse av spilleren, og enda mer av spill-leder. Hører med i historien at jeg har vært spill-leder selv og har brukt discworld som utgangspunkt, med alt det måtte medføre! Gøy!
|
Skrevet: Tir 21 Sep 2004, 08:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Jeg prøver å variere. Jeg liker variasjon. Passer meg veldig for å ikke bli fanget i et "mønster." Det verste jeg kan tenke meg er om noen skulle sagt "en typisk Vero-karakter." Huff.
Men jeg er ikke noen mysterieløser eller ledertype, så uansett rase, alignment og class, har karakterene mine tendser til å være litt sosialt hjelpeløse og enkle.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Fre 12 Nov 2004, 17:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kirgit
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 115 Bosted: Oslo
|
Spiller gjerne gnom - kuleste hittil er en gnom artificer (fra Ebberon-settingen til D&D), er så morro å kunne løpe rundt å lage ting og gjøre skøyerstreker
Ellers liker jeg godt å spille sorcerer/wizard, eller finessefighter... generelt har de fleste karakterene mine vært mennesker, fordi det er lettest å forholde seg til.
Akkurat nå spiller jeg min første prest, og det skal sies det er ganske morsomt å charge troll mens jeg roper "For Morradin" og kicker ass Spille dverg er i grunnen ganske morsomt det også...
En generell trend hos karakterene mine er også at de alltid er multiclassa på masse forskjellig vis for å bli best mulig... men sånn er det med resten av gruppa også, så blir alltid masse krangling om hva som er lov og hvilke ting som er for bra til at vi kan ha de med...
|
_________________ Errare humanum est.
Skrevet: Tir 23 Nov 2004, 17:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Hmm... Er egentlig DM, men liker egentlig å spille selv også. NeverwinterNights og Temple of elemental evil, for eksempel. Dungeons and dragons ruler. Spiller Lawful Good eller Neutral Good. Det er deilig enkelt å spille som fighter. Spillemåte da varierer etter hvor langt spillet vil vare. Høyt oppe i nivåer lønner twoweaponfighting seg, men lavt nede lønner tohåndsvåpen seg (iallefall med høy strength). Ellers liker jeg magikerne, men ikke hybridklassene som ranger og paladin. De suger egentlig. Og jeg digger de kjappe angrepene til monken. Hvis jeg skulle spille ville det nok blitt wizard (som blir noe jæææækla mektig etterhvert) eller cleric, muligens fighter. Ingen cross-classing utenom med wizard, der jeg går opp noe som archmage etterhvert. Det er vel mest fordi jeg ikke kan bestemme meg helt at jeg er DM. Da kan jeg spille hva jeg vil, når jeg vil. JEG ER GUUUUUD!!!!!!!!!!!
|
Skrevet: Ons 24 Nov 2004, 13:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
fungi skrev: | Hmm... Er egentlig DM, men liker egentlig å spille selv også. NeverwinterNights og Temple of elemental evil, for eksempel. Dungeons and dragons ruler. Spiller Lawful Good eller Neutral Good. Det er deilig enkelt å spille som fighter. Spillemåte da varierer etter hvor langt spillet vil vare. Høyt oppe i nivåer lønner twoweaponfighting seg, men lavt nede lønner tohåndsvåpen seg (iallefall med høy strength). Ellers liker jeg magikerne, men ikke hybridklassene som ranger og paladin. De suger egentlig. Og jeg digger de kjappe angrepene til monken. Hvis jeg skulle spille ville det nok blitt wizard (som blir noe jæææækla mektig etterhvert) eller cleric, muligens fighter. Ingen cross-classing utenom med wizard, der jeg går opp noe som archmage etterhvert. Det er vel mest fordi jeg ikke kan bestemme meg helt at jeg er DM. Da kan jeg spille hva jeg vil, når jeg vil. JEG ER GUUUUUD!!!!!!!!!!! |
Du er herved en kvallifisert munchkin. Gratulerer! 
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Ons 24 Nov 2004, 16:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
Fighter!
Jeg er innerst inne en fighter, selv om hvis vi skal ta utgangspunkt i virkeligheten ville jeg heller vært en SÆRDELES dårlig bard eller thief.
YAY! Fighter!
En kvinnelig ass kicker som Tamio (Ad&d 3rd ed)
med 20 i styrke 18 i con og dex. 16 i carisma 12 i wisdom og GENIALE 8 i int!
YAY!
Selvsagt hadde hun også Greatcleave, et magisk Bastardsword,
(To magiske dingser som ga henne pluss i con og styrke)
Ooog en enorm trang til å myrde hver gang non kalte henne "Jetamio"!!!!!
Vil spille en som Tamio igjen!
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Søn 05 Des 2004, 11:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
fungi
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004 Innlegg: 267
|
Panter skrev: | Fighter!
Jeg er innerst inne en fighter, selv om hvis vi skal ta utgangspunkt i virkeligheten ville jeg heller vært en SÆRDELES dårlig bard eller thief.
YAY! Fighter!
En kvinnelig ass kicker som Tamio (Ad&d 3rd ed)
med 20 i styrke 18 i con og dex. 16 i carisma 12 i wisdom og GENIALE 8 i int!
YAY!
Selvsagt hadde hun også Greatcleave, et magisk Bastardsword,
(To magiske dingser som ga henne pluss i con og styrke)
Ooog en enorm trang til å myrde hver gang non kalte henne "Jetamio"!!!!!
Vil spille en som Tamio igjen! |
Den karakteren der høres litt over normalt dritbra ut. Håper ikke du starta med de stats'a der på level 1. Problemet er at det må kuttes ned på Magic Items hvis rollepersonene har for bra ability scores.
|
Skrevet: Lør 11 Des 2004, 16:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kirgit
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 115 Bosted: Oslo
|
Man må ikke kutte på magic items selv om spillerne har bra stats... Er jo bare å sende på dem tøffere encounters det...
Noen monstre kan f.eks. ha npc levels uten at det endrer cr... skal ikke le av en rogue 2 warrior 2 f.eks. når partyet også er level 2
Så lenge de som spiller sammen er omtrent like bra, så går det som regel greit.. er hvertfall min erfaring 
|
_________________ Errare humanum est.
Skrevet: Lør 11 Des 2004, 17:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
snill og hjelpsom dverg
(som i tillegg kicker ass)
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Ons 22 Des 2004, 01:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lastebil
Spitzy (!)

Ble Medlem: 08 Okt 2003 Innlegg: 136 Bosted: Trondheim
|
Det morsomste jeg har spillt, var en kvinnelig ork / fighter, som nesten konsekvent fulgte impulsene sine. Resultatet var veldig ofte ikke så veldig gunstig verken for henne eller for gruppa.
Det viktigste når jeg skal velge en karater er at jeg får til å spille karateren på kul måte. Bryr meg ikke så my om hva klasse det er.
|
Skrevet: Tor 23 Des 2004, 20:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Har en tendens til å lage en dritbra char i hodet mitt på 2 sek, men av en eller annen grunn tilter alltid alle type characters jeg har til chaotic neutral. Ikke at jeg er så loco som person som Eyden kanskje svakt antyder:) Men favoritt classene har vel vært rask blade-bard, karismatisk swashbuckler og generelt de classene som er exeptionale i one-on-one fights og ordkunstneri. Blitt veldig fan av gameplay som omhandler mye mer enn fighting, gode storyer som ikke er for opplagt. En god blanding mellom morrowind og planescape torment bare.
Er ganske gøy å overtale lettpåvirkelige bards til å tro at poetry is wordplay that cloak feelings in riddles 
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Lør 14 Mai 2005, 17:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zhor
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 110 Bosted: Krynn
|
Jeg er en Barbarian Figther, med en migthy warhammer of destruction i den ene armen og en waraxe of humongous Mojo i den andre.
Er nok i virkeligheten både fysisk og psykisk en figther og ser litt ut som en uflidd stor barbar. Er tilhenger av å løse problemer direkte, tolking og sniking er ikke no for meg.
|
Skrevet: Ons 18 Mai 2005, 00:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Ingenting er diggere enn litt real backstabbing 
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Lør 21 Mai 2005, 23:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rotta
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 457 Bosted: lothlorien. ok da, oslo.
|
[quote="Veronica"]Jeg prøver å variere. Jeg liker variasjon. Passer meg veldig for å ikke bli fanget i et "mønster." Det verste jeg kan tenke meg er om noen skulle sagt "en typisk Vero-karakter." Huff.quote]
jeg er fullstendig låst inn i et slikt mønster. spiller ALLTID rogue. prøver andre ting innimellom, men jeg får det ikke til, eller jeg har det ikke gøy. før eller siden dør charakteren, eller han forlater gruppa med et lykke til videre, og jeg lager en rogue. hver gang vi starter en ny kampanje og jeg sier jeg skal spille rogue, får jeg et 'åh dæven' som svar. men jeg er glad likevel. favoritt-characteren min var en drow ved navn quarion lomëèlen(tolkien-alvisk for deathblade) riven. han endte opp som rogue 16/fang of lolth9. seks armer, 11d6 sneak attack og ring of invisibility er en festlig kombinasjon. spesiellt mellom bena på en hill giant.
|
_________________ Smil
og du får en støvel
midt mellom øynene
smil
likevel
Skrevet: Man 23 Mai 2005, 01:28 |
 |
|
 |
 |
 |