|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 309 Bosted: I havgapet vestenfor Trondheim
|
Hvordan gjøre skolehverdagen...
Når skoledagene blir lange og døsigheten setter inn, da er det kjekt å ha noe underholdene å ta seg til.
Jeg har funnet på noe som har utviklet seg til å bli ganske morsomt i økonomien. Det begynte som tull, dog.
Jeg laget et tekstdokument på skrivebordet på den maskinen jeg har i bed-øk'en på skolen. Så skrev jeg inn noe meningsløst tull og tenkte ikke mer på det. Så hadde en eller annen (som er russ i år) lest dette, og svart. Jeg svart på det han skrev osv.
Så nå begynner vi å få en fin lang dialog i 'komplekst tulleball uten fornuftige bruksområder.txt' på en av maskinene på rom 217/218 på Sotra VGS. Det er mye mer underholdene enn Excel!
Jeg har nå vært så heldig å få innblikk i hans bestrebelser for å få diverse knuter på luen, samt div annet meningsløst babbel.
Men det er gøyt alikevel! Whooee
Flere gode forslag i kategorien: "hvordan gjøre skolhverdagen noe mer interesant"?
|
Skrevet: Tir 24 Apr 2001, 22:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Berserker
Gjest
|
Re: Hvordan gjøre skolehverdagen...
Vel, i klassen min er det ikke så kjedelig. For det første ligger gjennomsnittsalderen på 20 år. De eldste er 27 år, klasseforstanderen er 25 år. Dermed er aldersautoriteten hans tapt. Men likevel en grei fyr, bare at han ikke har så mye makt over oss. Vel og merke gir dette oss et fritt spillerom for vår oppførsel. Og det har resultert til at Gk Kjemi og prosess 00/01 er blitt en syk syk klasse... Vel og merke er det mindre kjedelig om dagene, når til stadighet kommer opp nye bisarre temaer å diskutere, vanvittige påfunn (mest på bekostning av oss selv). Jeg har en mistanke om at lærern vår er temmelig oppgitt over å ha en slik klasse, og er overbevist om at hvis en psykolog ville vært en hel dag ilag med oss som en klass, ville vi vært sperret inne iløpet av 24 timer. Men filosofien er Hvorfor være normal, når man kan være lykkelig gal. Dermed konklusjon: Klikk litt på skola og, la vær å tenke på ting, gjennomfør dem. Det har ihvertfall visst at dette året har vært en enkel sak. Har gode karakterer, og ikke alt for mye fravær.
|
Skrevet: Lør 05 Mai 2001, 01:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Chain
Gjest
|
Hvordan gjøre skolen litt galere
Tegnestifter på stolen er ett gammelt påfunn... Vi gale, holder hos fra slike smertefulle spøker... Det er derimot mye morsommere å gjøre lærerne litt små gale (og samtidig tape verdifull undervisningstid).
-Skal du dra stunts mot læreren er d lurt å ha hele klassen med på det, så d ikke blir rot... =)
Her er litt andre saker og ting (det meste er prøv ut):
Moro med kritt:
Kritt er som sagt en morsom ting og kaste, men det er barnslig og absolutt ikke orginalt. Ta heller å dekk HELE tavlen med ett lag kritt. eller hvis det er slik moderne tavle, med tusj... Detter ganske kjedelig i seg selv, men kombinert med andre saker blir det mere gøy;
Dekk undersiden av kateteret med masser av kritt.. *gni hardt* Hvis læreren da har en slik stol med justerbar høyde... sett den på maks... buksene blir ganske morsomme etterhvert. =) Har dere hvite vegger funker det også med kritt på veggen der elever sitter... de blir ganske vite når de lener seg mot veggen...
Har dere bilder i klasserommet, heng dem _litt_ på skrå... alle sammen... meget frustrerende for læreren hvis han/hun merker det... -Snu kateteret (ikke opp ned).
Snu klasserommet (speilvendt, og/eller bak frem), og sett dere tilsvarende. Skru volumet på TV/CD/Kasettspiller på maks (eller min. siden mange lærere ikke vet hva "Volume"-knappen er til).
-alle/de fleste stirrer på håret/brystet/over skulderen til læreren og later som ingen ting. =) meget morsomt...
-okei... tok masser av plass detta... stopper der jeg...
noen flere fine?
|
Skrevet: Fre 25 Mai 2001, 23:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Re: Hvordan gjøre skolen litt galere
Forum! Man kan sitte og skrive masse meningsløse ting i forumet i timene.. Da blir ting litt bedre. Og så kan man få med seg hele klassen, og til slutt sitter alle og ler og har det veldig gøy 
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Tor 04 Okt 2001, 11:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
MMmmia
Gjest
|
Re: Hvordan gjøre skolen litt galere
hvordan er maskinene/brukernavn satt opp? kan ikke andre mennesker også lese dette?
|
Skrevet: Fre 12 Okt 2001, 21:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
MMmmia