DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
har hatt asma-røyking+drikking
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [23 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
 har hatt asma-røyking+drikking

Hai. Nevøen min har hatt asma, brukte medesiner.
Nå er det en stund siden han har tatt medesiner, og nå røyker han når han fester.
Han har gjort det flere ganger. Hvor dumt er egentlig dette?

InnleggSkrevet: Lør 04 Sep 2004, 22:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
veldig dumt.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Lør 04 Sep 2004, 22:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
hvis han ikke har astma lenger, gjør vel det ikke noe?

InnleggSkrevet: Søn 05 Sep 2004, 08:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Man blir vel ikke kvitt astma bare sånn, men en har gode og dårlige perioder. Mamma har astma og hun røyker. Nå drikker hun ikke så mye da. Men uansett. En får være sin egen herre når det gjelder sånt. Det er ikke lurt å røyke når man er forkjøla heller, men det er mange som gjør det.

InnleggSkrevet: Søn 05 Sep 2004, 11:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004
Hørtes dumt ut med eller uten astma i mine ører, tenk så mye kondis man mister av røyk, huff Sad

InnleggSkrevet: Søn 05 Sep 2004, 11:41
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Mareth skrev:
Det er ikke lurt å røyke når man er forkjøla heller, men det er mange som gjør det.

det er ikke lurt og røyke i det hele tatt
men går vel og drikke hvis man vet og begrense seg??

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Søn 05 Sep 2004, 18:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Røyking er ikke lurt, med eller uten astma eller andre lidelser i luftveiene. Men astma i tillegg gjør naturligvis ikke ting bedre...

InnleggSkrevet: Søn 05 Sep 2004, 22:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
darkfrog skrev:
Mareth skrev:
Det er ikke lurt å røyke når man er forkjøla heller, men det er mange som gjør det.

det er ikke lurt og røyke i det hele tatt
men går vel og drikke hvis man vet og begrense seg??

Jeg drikker da. Vann og cola og sånn Rolling Eyes
Men alkohol? Nope. Foretrekker heller at et par flimmerhår går til helvete enn hjernecellene mine. Har tross alt ikke så mange av dem Razz

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 01:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

men det er ikke så farlig at jeg trenger å gjøre noe drastisk altså.
Det var godt.

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 15:15
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

mattestykke skrev:
men det er ikke så farlig at jeg trenger å gjøre noe drastisk altså.
Det var godt.

jo du trenger å få banka litt vett inn i skallens hans, få "tullingen" til å slutte å røyke!

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 15:40
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

jau,, er ikke så enkelt. Han er 18 år og STA!

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 15:59
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
la folk få lov til å røyke da, vi dør en eller annnen gang uansett.. slutt å ha så mye fordommer for oss!! argh..jeg hater den nye røykeloven (ikke det atte vi ikke får lov til å røyke ute lenger; det syntes jeg faktisk er digg) men det som irriterer meg så grundig er alle de folka som misliker oss mer nå..argh.. og dessuten er det ikke noe mer farlig å røyke for han, enn det er for meg..

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 17:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
aniraC skrev:
la folk få lov til å røyke da, vi dør en eller annnen gang uansett.. slutt å ha så mye fordommer for oss!! argh..jeg hater den nye røykeloven (ikke det atte vi ikke får lov til å røyke ute lenger; det syntes jeg faktisk er digg) men det som irriterer meg så grundig er alle de folka som misliker oss mer nå..argh.. og dessuten er det ikke noe mer farlig å røyke for han, enn det er for meg..

Word. er så ille enig der..

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 18:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
aniraC skrev:

Word. er så ille enig der..

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 18:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

aniraC skrev:

du bør slutte du å. det som irriterer meg mest ved røykere er at de gir faen i om andre får i seg den røyken de puster ut. den nye røykeloven var et definetivt must, så slipper folk som meg å andre ikke røykere å puste inn røyken dere forpester utestedene med.

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 18:43
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Er ikke-røyker, men syns det er veldig greit å stå ute med røykerne å prate bubbel, folk er så mye mere pratesalige og hyggelige når de får en røyk i hånda.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Man 06 Sep 2004, 22:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
theJack
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004
aniraC skrev:
.. og dessuten er det ikke noe mer farlig å røyke for han, enn det er for meg..

Sikker?
Jeg har hatt astma.
Pustevanskene jeg får fra tid til annen regnes ikke for astma -jeg er frisk.
De kommer bare fordi jeg utfordres fysisk. De kommer lettere til meg en til noen som aldri har hatt astma. Jeg er i faresonen, og kan til og med pådra meg tilbakefall. Dette er høyst usannsynlig, i hovedsak fordi jeg lever et normalt sunt liv. Røykfritt. Astma er dødelig. Røyking vil neppe gi deg et astmatisk anfall (om du ikke har hatt astma da). I en eks-astmatikers tilfelle er muligheten relevant.

EDIT: Ville bare legge til at han absolutt ikke er garantert noe anfall. De fleste lever lenge med røyking og det som mer skadelig (les: verre) er.

All good things are ducks
Og da kan du angre som en hest!

InnleggSkrevet: Tir 07 Sep 2004, 18:58
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003
well.. jeg har astma, jeg røyker, og jeg lever. Utviklet astma etter fire år med røyking. Burde sluttet, men røyken er en uvane jeg trenger å ha nå og en stund fremover. Når jeg ikke lenger trenger den, så slutter jeg. Røyking er dyrt, unødvendig og skadelig.. absolutt en teit ting å gjøre. Røykeloven er et bra tiltak. Vi har i alle år fått de kosligste plassene og hjørnene av de fleste kafeer, så det var vel på tide at de røykfrie fikk overta kaffeene og puste frisk luft.. selv om jeg må inrømme at det er lite gøy å måtte gå ut i kulda og pine seg gjennom 7 minutter..bli kald og våt.. men igjen. det jeg jo en selv som velger å røyke. så får vi vel bare ta konsekvensene av det da vel. men den herre utstøtingen og negative holdningen mot røykere.. den er jeg veldig lite for. vi gjorde en feil ved å begynne, men ikkerøykere gjør da feil de og. hadde tatt seg ut om vi røykere skulle bygge egne lokaler, puber og cafeer og nekte ikkerøykere tilgang.. se ned på dem som ikke røykte. toleranse og likeverdighet folkens.

InnleggSkrevet: Tir 07 Sep 2004, 23:36
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
aniraC skrev:
la folk få lov til å røyke da, vi dør en eller annnen gang uansett.. slutt å ha så mye fordommer for oss!! - men det som irriterer meg så grundig er alle de folka som misliker oss mer nå..argh

Hvem har fordommer? Så mye dritt som vi som ikke røyker må tåle fordi vi vil ha røykfri luft når vi skal ut og spise ol. Det som irriterer meg mest er det at det alltid blir påstått at ikke-røykere har fordommer, jeg har aldri merket noe til det.

Om noen har fordommer er det vel ikke rart, se på innlegget ditt! Fordi vi skal dø en eller annen gang så skal vi tåle at andre påfører oss skade? Jeg får raskt hodepine av røyk, og det kom etter at jeg jevnlig satt på ett røykerom med noen venner. Siden det har jeg ofte fått vondt i hodet vis flere tar en røyk samtidig rundt meg. Jeg vil heller si: Dere må da tåle å gå ut noen meter for å ta en røyk!

rebecca skrev:
hadde tatt seg ut om vi røykere skulle bygge egne lokaler, puber og cafeer og nekte ikkerøykere tilgang.. se ned på dem som ikke røykte. toleranse og likeverdighet folkens.

Det ligger da en del mer enn bare det du nevner der. Ingen røykere er nektet å komme noen plasser, og det er da ikke helseskadelig for dere røykere at vi ikke røyker.

InnleggSkrevet: Ons 08 Sep 2004, 12:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
jeg gir blanke f i hvem som røyker, hvor (forsåvidt også hva de røyker), så lenge de ikke tenner på håret mitt.

InnleggSkrevet: Tor 09 Sep 2004, 15:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [23 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet