|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
LOTR - Hva synes folket?
Levde filmen opp til forventningene? Opp til boka? Hva var egentlig forskjellen? Hva var viktig/uviktig med de delene som var klippet ut? Så Frodo ut som en hobbit?? Ville Tolkien gå amokk med maskinpistol hvis han så hvordan filmen ble?? Var filmen bra, rett og slett?
Håper på å få i gang en ordentlig diskusjon her... 
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Ons 19 Des 2001, 12:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kverulant
Gjest
|
Re: LOTR - Hva synes folket?
Må nesten vente til lørdag kveld før jeg uttaler meg... *glede seg som en unge*
|
Skrevet: Ons 19 Des 2001, 19:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

|
hihi... dakkaj alle sammen som ikke hadde premierebiletter..
|
Skrevet: Tor 20 Des 2001, 14:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 309 Bosted: I havgapet vestenfor Trondheim
|
Jeg har prestert å få ordnet det slik at jeg skal se den på fredag og på lørdag. Det var egentlig ikke meningen, men jeg satser på at filmen er såpass bra at jeg ikke kommer til å angre.
*glede seg som en liten unge på julaften*
|
Skrevet: Tor 20 Des 2001, 22:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Hø? Hvilken film er detta? *feeling stoopid*
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Fre 21 Des 2001, 13:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mirta
Gjest
|
AAAAARRGHHH!!
Eg får ikkje sett han før i januar! FYSJ!
DET ER SÃ… GALE AT EG MÃ… TY TE CAPS.
|
Skrevet: Fre 21 Des 2001, 21:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

|
*kremt*
LOTR = Lord Of The Rings = Ringenes Herre
|
Skrevet: Fre 21 Des 2001, 22:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

|
Ingen andre enn meg her i hele dsgf som har klart å få seg premierebiletter? *dypt skuffa*
|
Skrevet: Fre 21 Des 2001, 22:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

|
Terningkast 5
Tanker om filmen:
Sjelden har valget av skuespiller så stor betydning som i denne filmen. Slik jeg ser der, har folka bak fikset det rimelig bra. Spesielt Legolas og Sam ser ut akkurat slik jeg forestilte meg dem da jeg leste boken, og forsovidt Gandalf også. Det var ingen som strider klart imot mine forstillinger egentlig, det eneste må være Eldron (Elrond?) og Sauron selv. Eldron vente jeg meg raskt til, men Sauron så ikke skummel ut i det hele tatt. Nå husker jeg ikke om han var beskrevet i boken (lotr eller silmarillon), men han burde vært mer fryktingytende enn det han var. Balrogen var litt for mørk og for mye flammer, den ble litt utydelig pga det, men uten at det ødela vesentlig. Jeg er forøvrig litt enig med Bergens Tidende i at filmen fokuserte litt for mye på ansiktet til Frodo, eller 'porselensansiktet' som det der ble omtalt som. Han skiller seg litt for mye fra de andre hobbitene utseendemessig, selv om nok dette er bevisst. Jeg mener dog det er litt ødeleggende.
Filmen var selvsagt majestetisk som få andre, og noe annet ville vært en skuffelse. Iblant synest jeg dog at dataanimasjonene tar overhånd, tenker da spesielt på scenen hvor Galadriel forandres, eller bergtrollet. Det ble liksom _for_ åpenbart at det var laget på data.
Det er selvsagt også mulig å påpeke svakheter i gjennomføringen av manuset, en del überklisjeer jeg har sett ørten ganger før osv, men det blir liksom ikke kritikk, det skal jo være slik i denne filmen :)
Slutten var selvsagt litt brå, men dette er jo tross alt bare 1/3 film, så noe annet var vel ikke å vente.
Tatt i betraktning at dette er en underholdningsfilm og intet annet, kan den vanskelig sammenlignes med en del av mine andre favorittfilmer, men jeg er alt i alt svært godt fornøyd.
Soundtracket er btw majestetisk, spesielt koringen.
*nyte*
Helvete som jeg gleder meg til de to neste filmene!
|
Skrevet: Fre 21 Des 2001, 22:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Moiraine
Gjest
|
Teningkast SEX
Var på premieren i Steinkjer. Kinoen var STAPPFULLL!
Cirka 20 personer hadde dukket opp i svarte kapper. 5 av dem ca hadde sverd og en hadde ei STOOOR klubbe. Folket tok jo helt av. Husker spesielt en 2 meter høy fyr som hadde et 1,5m langt tohånssverd på ryggen, og krigsmaling.
Filmen var veldig bra. Eventuelle små svakheter som Eithor påpekte til tross. Definitivt min yndlingsfilm. Er enig i at jeg forestilte meg Elrond litt annerledes, men jeg syntes Gandalv var kulest. Og alvene *sukk* De var så "rene". Litt irritert over at Tom Bombadil ikke var med i filmen, men man kan vel ikke få med ALT heller. Det eneste som var (og er) negativt er at det er ET HELT JÆVLA ÅR til neste gang!!!
Skal definitivt på premieren neste år også. Uansett om jeg da befinner meg i Norge eller ikke.
Hva heter yndlingsfilmen din da Eithor? Just curious.
|
Skrevet: Søn 23 Des 2001, 17:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Re: Teningkast SEX
What's all the fuzz about?
Jeg synes ikke filmen var dårlig, men den var heller ikke noe kjempevow.
Jeg har stor respekt for bøkene, og klarte thank god å ikke ha noen forventninger til filmen, slik at jeg i det minste kunne bli positivt overrasket.
Det var vakkert gjennomført, men filmen slet med å holde konsentrasjonen min etter den første timen, og det har ingenting med meg å gjøre, jeg kan se film ;D
Helt ok. Gode skuespillere, vidunderlige effekter (bortsett fra de overdrevne som nevnt før) og litt kjedelig regi.
My five cents
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Søn 23 Des 2001, 18:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kverulant
Gjest
|
Vel... det hadde hjulpet svært lite med premiere billetter... hadde uansett ikke fått sett filmen da...
noen som har andre ting og gjøre på hverdager/torsdag morgen....
|
Skrevet: Søn 23 Des 2001, 18:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Deathtrap
Gjest
|
Jeeeeeg hadde premierebillett på Liv Ullmannsalen på Nova!! og jeg må bare si; jeg gleder meg noe SINNSYKT til de to neste filmene..
btw... noen som har hørt noe om at film 2 blir sluppet i løpet av sommeren ? (sikkert bare sladder)
i alle fall.. LOTR rulez! ;D
Roar aka Deathtrap
|
Skrevet: Man 24 Des 2001, 14:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

|
Det som skuffet meg mest av alle tingene som ikke var tatt med var hvordan omstendightetene rundt Aragorn ikke kom ordentlig frem, om sverdet som ble smidd på ny og
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by frost.
From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king."
det der... At de ikke tok med diktet, greit, men jeg synes fortsatt de kunne ha gjort litt mer ut av det...
Ellers likte jeg filmen. Den var bra. Den kunne ikke på noen måte overstige boka, men den var slett ikke noen skuffelse. Men jeg er enig med baj, ikke no kjempewow heller.
|
Skrevet: Man 24 Des 2001, 16:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kverulant
Gjest
|
Hvis du hadde hatt øyne og øre åpne ville du mest sansynlig fått med deg at neste kommer til jul 2002, og den siste til jul 2003.
|
Skrevet: Tir 25 Des 2001, 18:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Flare
Gjest
|
Terningkast 20 (eller 30. eller 100.)
Først: dama som presanterte filmen var DUM!!! (på premieren var det teite kinofolk i dress som sto å prata i en halv evighet først) Hun klaga over at det ikke fantest flere sider på en terning ettersom denne var over en 6...jeg mener, at hun VÅGER!! Å si noe slik til en kinosal hvor antaklig over 75% var rollespillere, eller i det minste hadde vært borti det!
DUm var hun...
Anyways, filmen.
Jeg elsket den. Jeg ELSKET den.
GEnial film, Peter Jackson har gjort en KJEMPEJOBB!
Selv om mye var annerledes fra boka (begynnelsen, hele Arwen-opplegget, ++) så syntes ikke jeg det gjør NOE SOM HELST! Det var en kjempeopplevelse!
Så jeg vil ikke klage på noe som helst der, det er uten tvil den beste filmatiseringen av en bok jeg har sett, og filmen ligger nå som nummer en hos meg...
(min kossssteligsssteeeee...*holderundtbokog SNART filmen*)
spesielt likte jeg slik Shire så ut, og Rivendell...
Filmen fikk den effekten på meg at jeg ble deprimert det øyeblikket jeg kom ut å så hvor jeg faktisk bor...stygge byggninger, rosa hjerter som henger midt i gata, gale mennesker overalt) og at jeg etterpå, da jeg kom hjem, begynte å lese boka på nytt...igjen...for x'te gang.
Eneste jeg har å utsette er at jeg bor i tromsø og det er så FÅ som tør å kle seg ut..vi var rundt en 10 stk kanskje...det er for kjipt. Samme under HarryPotter, men hallo? dette er LOTR!! *forvente bedre reaksjon fra folk med film nr.2*
Litt dumt at det er 1 år til neste gang...
|
Skrevet: Ons 26 Des 2001, 00:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Hvis jeg skulle gi terningkast (med en D20), hadde den fått en 32.
Filmen innfridde alle forventninger, og mer.
PJ er gud.
Legolas er guddommelig.
Virkeligheten er oppskrytt.
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 26 Des 2001, 17:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Premierebillett??
Hva skulle jeg med det, jeg som fikk se den FØR premieren?? :Þ *dukke*
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 26 Des 2001, 17:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
audible
Gjest
|
Tingene som jeg savnet mest i filmen var blant annet Tom Bombadil. Men dette hadde vært en vanskelig ting å filme.
Filmen var passlig avpasset mellom virklighet og fantasy. Hadde Tolkiens bok vært fulgt til punkt å prikke med alle detaljene så hadde det lett tippet over for filmen.
Men savner dikt og stemninger her ogder.. selv om den i det store og hele var kjempebra!
|
Skrevet: Lør 29 Des 2001, 11:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

|
Catch 22, den har gått på enten tv2 eller tv norge et par ganger. Simpelhen fabelaktig 
|
Skrevet: Søn 30 Des 2001, 01:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |