|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
marte
Gjest
|
Ringenes herre
Det var ein i klassen min som sa at mansuet til den nye ringenes herre er det same som til den teite teiknefilmen som kom ein gong på 70 talet. Er dette sant?
Og KVIFOR forandrer dei heistorien! ( sett ett lite klipp og det va heilt feil ! Boromir fekk ikkje tak i ringen!)
|
Skrevet: Tir 18 Des 2001, 14:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Re: Ringenes herre
Det er selvfølgelig nødvendig med noen få forandringer for å få en film som lotr over på film... Filmen, som bare er en tredjedel av boka har allerede sprengt alle grenser når det gjelder kostnader, og varer hele tre timer.. Hvis de skulle ha vært helt tro mot boka, ville filmen vært et tiårsprosjekt og ville krevd mer penger enn selv hollywood ville ha hatt mulighet til å fremdrive.
Jeg har sett den ferdige filmen, og de få forandringene som hadde blitt gjort var ikke drastiske eller spesielt forstyrrende... De har forandra noen enkeltdetaljer (Bombadil er helt utelatt f. eks), men å si at de har forandra hele historien ville være helt feil.
Jeg har bare sett begynnelsen på tegnefilmen, men jeg kan med absolutt sikkerhet avfeie at den og den versonen som kom nå har samme manus.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Ons 19 Des 2001, 11:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mirta
Gjest
|
Takk, mitt hjarte er lettare
|
Skrevet: Ons 19 Des 2001, 18:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ViD
Gjest
|
og imorgen blirre LOTR på meg også.
|
Skrevet: Tor 20 Des 2001, 03:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Flare
Gjest
|
Vel, det VAR jo nesten et tiårsprosjekt da...Peter Jackson planla det jo i 7 år før han begynte ^_^
Anyways, vi fant ut at de burde lagd en film for hvert kapittel...sånn ca, for å få med alt, og for at vi skal slippe at de som ikke er ordentlig interesert skal sitte å prate under filmen, ha mobilen på, etc.
Vi (en gjeng på temmelig mange) er iallfall villig til å se alle filmene, hvis de hadde gjrot noe slikt ^_^
|
Skrevet: Ons 26 Des 2001, 00:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Det hadde sannsynligvis resultert i et Ringenes-herre maraton som ville vart en hel sommerferie... *oh joy* 
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Ons 26 Des 2001, 15:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jørn H.
Gjest
|
Ã… jo da...
Historien er forandret. Ikke bare noen større ting som _måtte_ forandres, men nesten alle mindre detaljer er også endret. Les boka før du ser filmen (_nøye_, slik at du husker de små detaljene som er med på å gjøre den så bra), så kanskje du skjønner hva jeg mener.
P.S. Det er allerede en diskusjon om dette emnet, vet dere...
|
Skrevet: Tor 03 Jan 2002, 20:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Flare
Gjest
|
Gjør d noe da? Jeg eriallfall villig til det ^_^
|
Skrevet: Lør 05 Jan 2002, 01:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Kverulant
Gjest
|
Re: Ã… jo da...
Hoved trekken er da vitterlig med i filmen, det som er gjort om er (etter hva jeg vil anta) gjort for å få filmen ned i 3 timer. Skulle alt hvert med måtte det vært minst 6 filmer av 3 timer, ikke bare 3 filmer. Og jeg tror nok Zatharee har lest boka.
En som akkurat har lest The Hobbit, LOTR og Silmarillion.
|
Skrevet: Lør 05 Jan 2002, 20:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Flare
Gjest
|
Joda, selve plottet er jo det samme...save the world, destroy the ring. Men det er jo ufattelig mange ting som er forandret...
De kunne da iallfall fått med sverdet til Aragorn, som spiller et temmelig stor rolle. Han tar jo liksom med seg Andùril, da the fellowship drar ut.
Hvor lang tid ville det liksom tatt?? Ikke spesielt mye.
Og btw, Zath har lest boka. She knows what she's talking about.
|
Skrevet: Søn 06 Jan 2002, 21:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Bakoyma
Gjest
|
Jeg har lest boka uttalige ganger, spilt "Middle Earth RPG" og vært fan av Tolkien siden jeg var 13, jeg synes ikke de har utelatt eller endret så mange ting at filmen blir nevneverdig annerledes.
Det er såpass stor forskjell på mediene film/bok at det hadde blitt så stor "forskjell" uansett spør du meg.
(Jeg har for eksempel hørt folk klage på at det er for mye action i filmen kontra boka, at de lange beskrivende scenene i boka ikke er med) Det folk ikke tenker på er at beskrivelser man bruker 2 sider på å _lese_, kan man _se_ ved hjelp av 1 eller 2 bilder på filmen. Filmen hadde blitt iallfall dobbelt så lang og uhyre kjedelig om man skulle gjøre det slik.
Det at man har utelatt Bombadil og Glorfindel synes jeg heller ikke var noe problem. Glorfindel hadde ikke så stor rolle egentlig og filmversjonen av Bombadil hadde ganske stor sjanse til å bli en ny Jar Jar Binks.
Ellers må jeg si at filmen tok pusten fra meg. Jeg synes den gjenspeilte første boka på en tilfredsstillende måte og vel så det.
Absolutt bra nok )
Bako
|
Skrevet: Man 04 Feb 2002, 09:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|