DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Hvor vidt idealene skader oss.
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [32 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
SecretWindancer
l33t
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004
 Hvor vidt idealene skader oss.

Jeg sitter her og undrer meg på hvorfor så mange alltid prøver og bli bedre.

Et eksempel, kanskje det er litt dumt og ta med personelige ting, men jeg selv har ett litt forvridd syn på min egen kropp, jeg er såkallt "lav og lubben". Og har problemer med og tenke positivt.
Jeg har disse Idealene jeg lever opp til.
Dette forvrengte bildet av kvinnekroppen.
DET jeg tenkte i stad var, OM det ble bedre, om jeg ble seenes ut som en av de som raver nedover catwalken på disse moteshowene, ville det blitt noe bedre?
Da hadde jeg jo bare blitt et offer for løgn og bedrag, for det er jo ikke sånn alle SKAL se ut.
Alle kropper er jo forskjellig, ikke sant?

InnleggSkrevet: Tor 12 Aug 2004, 20:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Huff, det du tegner er et bilde av intet mindre enn forventninger av et ufullendt vrengebilde av egen utilstrekkelighet...uansett, hvis du er mer "frodig" enn allmennheten så kan du trøste deg med at du er en kvinne av mitt bilde som de fleste (ekte) menn anser for å være forbilledlig tiltrukket av...drit i dét; du er sannsynligvis mer sexy enn alle fotomodeller til sammen Smile Ok?

InnleggSkrevet: Tor 12 Aug 2004, 21:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Det er kanskje bare en tennårings sak det der med at man skal være så tynn? Når gutter ser på jenter mener jeg =P

InnleggSkrevet: Tor 12 Aug 2004, 22:00
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Jeg tror at du har lite å bekymre deg over rent kroppslig sett... Smile Det som er tiltrekkende er den kvinnelige personlighet, intet annet...

InnleggSkrevet: Tor 12 Aug 2004, 22:13
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
jeg merker at jo mer kjent jeg blir med jenta, jo mindre har utseende å si. Om en er mer erfaren tenker en ikke så mye på utseende sikkert.

Akkurat som innpakningen på skjermkort (datakomponent) i butikkhylla ikke interesserer meg mer Razz Innholdet/spesifikasjonene som teller.

InnleggSkrevet: Tor 12 Aug 2004, 22:19
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004
Re: Hvor vidt idealene skader oss.

SecretWindancer skrev:
Jeg sitter her og undrer meg på hvorfor så mange alltid prøver og bli bedre.

Grunnen er vel fordi da får du et elelr flere mål her i livet. de tingene jeg prøver å bli bedre i er gjerne acrobatiske ting og jeg har nesten alltid en liten ting jeg jobber med for å styrke personligheten, som nå prøver jeg å slutte å banne, har en tendens til å banne j###### mye Razz

InnleggSkrevet: Tor 12 Aug 2004, 22:26
PeeWee
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 25 Apr 2004
QIQrrr skrev:
Huff, det du tegner er et bilde av intet mindre enn forventninger av et ufullendt vrengebilde av egen utilstrekkelighet...uansett, hvis du er mer "frodig" enn allmennheten så kan du trøste deg med at du er en kvinne av mitt bilde som de fleste (ekte) menn anser for å være forbilledlig tiltrukket av...drit i dét; du er sannsynligvis mer sexy enn alle fotomodeller til sammen Smile Ok?

Det er alltid like interessant å se at de samme som stadig vekk messer om hvordan "sosialisme passer ikke overens med menneskets natur", er de samme som støtt og stadig overser menneskets natur når det ikke passer inn i deres ideologi.

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 00:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
theJack
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Apr 2004
Nå har jeg inntrykk av at fotomodeller stort sett bare er juks og fanteri kombinert med en gjennomsnittlig (eller litt under) tynn modell. Man får ikke det man ser.

I ditt tilfelle får man det man ser, ikke sant?

Om du ikke har en usunn kropp tror jeg ikke du har så mye å rette på.

Men jeg er penest hvis jeg barberer meg, har jeg fått vite. Det er greit å passe litt på!

All good things are ducks
Og da kan du angre som en hest!

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 10:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
QIQrrr skrev:
Det som er tiltrekkende er den kvinnelige personlighet, intet annet...

"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 11:23
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Vel, kanskje endel atributter bidrar til å bedre et ellers fordelaktig utgangspunkt Wink

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 11:47
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
SecretWindancer skrev:
Det er kanskje bare en tennårings sak det der med at man skal være så tynn? Når gutter ser på jenter mener jeg =P
Det er egentlig ikke det engang.. Min overbevisning går ut på at vi gutter er like skadet av kvinneidealet som det dere jenter er. Vi ser de samme plakatene og filmene, og blir underbevisst derfor også overbevist om at kvinne skal ha store pupper, smalt liv, brede hofter og sprettrumpe.
Dette fører til at vi snur oss etter denne typen kvinner på gaten, prater om slike, og plystrer etter slike.
Men jeg tror en hver gutt som har vært forelsket noen ganger, kjenner endel jenter, og går litt i seg selv, finner ut at dette er langt fra hans drømmekvinne, selv om det på en måte har vært hans ideal. Jeg kan nok fra tid til annen ta meg i å kikke etter en "ideal"-kvinne, men jeg er overbevist om at det er underbevisstheten sin feil, når det kommer til stykket tenner jeg ikke på slike damer i det hele tatt(kan selvfølgelig gjøre det, men ikke p.g.a kroppen), er rett og slett lei av å se det overalt.
Jeg vet meget godt at min egen ideal-kvinne, en slik jeg ønsker meg og tenner på, det er en med litt kjøtt på benet. Ikke feit, men sunn. Lubben er mye bedre enn for tynn. Dessuten er jeg av en eller annen grunn veldig glad i mager! Og en perfekt mage, den skal være myk, den skal kunne hviles på! Flat mage som slik aerobicsdamer har, imponerer meg der ryggen slutter. Jeg vil ha en kosemage!
Jeg må legge til, at det viktigste på jentekroppen er absolutt ikke vekten eller størrelsen, den spiller ikke mye rolle. Men proporsjoner er bra. Når jeg tenker etter er det det jeg liker. En proporsjonal kropp med feminine former. Jah. Argh, hvorfor har ingen helfigur-bilde av Ronja her?! Hun er faktisk nøyaktig slik jeg vil ha det! Meget sexy rumpe også.. Og hun er min!! Mr. Green

Håper innlegget gir mening, pøste bare ut tankene mine..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 11:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

QIQrrr skrev:
Vel, kanskje endel atributter bidrar til å bedre et ellers fordelaktig utgangspunkt Wink

Det er noe i det også..
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 12:02
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Jepp Very Happy

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 12:03
SecretWindancer
l33t
l33t

Men, en eller annen må jo ha startet det...tullet med at man må være så sabla tynn.
Hvorfor var det ingen som stoppet det?

Jeg mener, tusenvis av jenter får spiseforstyrrelser og andre psykiske lidelser, guttene drar på treningstudioer og døtter i seg mye forskjellige stoffer som er skadelige.

Vi er egentlig veldig lettpåvirkelige.

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 15:44
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

De som definerer skjønnhet er stort sett homofile moteskapere...dette er utelukkende en observasjon og ikke en forklaring på galskapen.

Kvinner, etter min mening, skal være frodige, myke og deilige å ta på Very Happy

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 16:18
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

I mange kulturer rundt om i verden er det jo slik at en kvinne skal være frodig, og slik var det jo her også før i tiden (jeg sikter til samene, bl. a.). Jeg aner ikke hvordan dette idealet har blitt snudd på hodet.
Moteskaperene vil ha modellene så anorektiske som mulig, jeg blir helt frustrert av å se på moteshow (noe jeg forsåvidt gjør ganske sjelden).

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 17:44
SecretWindancer
l33t
l33t

QIQrrr skrev:
De som definerer skjønnhet er stort sett homofile moteskapere...dette er utelukkende en observasjon og ikke en forklaring på galskapen.

Kvinner, etter min mening, skal være frodige, myke og deilige å ta på Very Happy

Men..Men, hvor går grensa?
hvor frodig kan man være?

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 19:48
SecretWindancer
l33t
l33t

wertoi skrev:

Moteskaperene vil ha modellene så anorektiske som mulig, jeg blir helt frustrert av å se på moteshow (noe jeg forsåvidt gjør ganske sjelden).

Jeg satt og så litt på Miss Universe i dag =P
(Jeg pleier ikke gjøre sånt jeg heller men jeg lå på soffaen og kjedet meg)
ALLE, hver eneste en var såkallte "perfekte", når det er snakk om kropp.
Så jeg tenker sånn at de som har litt mer på kroppen en andre, eller de som er veldig radmagre, de kan umulig bli kåret til universets vakkreste. *riste på hodet*
Jeg blir så sur.

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 19:51
Jos
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 29 Jun 2004
er amerikanerne så mye mer fornuftige og mindre påvirklige da

der er jo omtrent 1/4 av befolkningen overvektig, i et land hvor de fleste idealene kommer fra

McDonalds vs Baywatch - you have to choose?

InnleggSkrevet: Fre 13 Aug 2004, 20:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Det kan man egentlig spekulere litt på.
Men...Europeerne er ikke så veldig mye bedre så det gjør noe.

InnleggSkrevet: Søn 15 Aug 2004, 14:05
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [32 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Filosofi
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet