|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Nightwish og annet power og goth metal.
Kom med det dere har pÄ hjertet om Power/goth metal, meninger om NW osv.
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du gÄr inn for det. K thx bai~
Skrevet: Ons 11 Aug 2004, 18:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
er nightwish powergoth??
anyways,At Vance og Twilightning er konge bra power band
men nightwish skarru fÄ beholde 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Ons 11 Aug 2004, 20:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Nei det er nok en slags power sak =P
Twiligthning tar av Og Edguy.
Entwine er bra goth.
|
Skrevet: Ons 11 Aug 2004, 20:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Jeg fÄr vel ikke venner av Ä si det, men jeg synes det stort sett er pompÞst mÞl... Ja ogsÄ er det en del av det ganske banalt...
Men jaja alle kan jo ikke vĂŠre enige. 
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Ons 11 Aug 2004, 20:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Jeg vet ikke om jeg beveger meg bort fra topic, men kan noen fortelle meg hva neo-klassisk metal er?
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Ons 11 Aug 2004, 21:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Mr_Pin skrev: | Jeg fÄr vel ikke venner av Ä si det, men jeg synes det stort sett er pompÞst mÞl... Ja ogsÄ er det en del av det ganske banalt...
Men jaja alle kan jo ikke vĂŠre enige.  |
Nightwish? =P
|
Skrevet: Ons 11 Aug 2004, 22:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Kan noen peke pÄ hva som ikke er bra med Nightwish, jeg vil ikke hÞre om hva man ikke liker, for fatter jo at alle ikke liker Ä hÞre pÄ det, men det betyr vel ikke likevell at det er dÄrlig..
Eksempel: "NW er ikke sÄ bra fordi ett annet band bruker seksmannkor i stedet."
Det gjÞr da ikke Tarja til noe dÄrligere fordi noen andre bruker ett kor.
|
Skrevet: Ons 11 Aug 2004, 23:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
SecretWindancer skrev: | Mr_Pin skrev: | Jeg fÄr vel ikke venner av Ä si det, men jeg synes det stort sett er pompÞst mÞl... Ja ogsÄ er det en del av det ganske banalt...
Men jaja alle kan jo ikke vĂŠre enige.  |
Nightwish? =P |
Blandt annet ja...
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Tor 12 Aug 2004, 01:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Ronja skrev: | Kan noen peke pÄ hva som ikke er bra med Nightwish, jeg vil ikke hÞre om hva man ikke liker, for fatter jo at alle ikke liker Ä hÞre pÄ det, men det betyr vel ikke likevell at det er dÄrlig..
Eksempel: "NW er ikke sÄ bra fordi ett annet band bruker seksmannkor i stedet."
Det gjÞr da ikke Tarja til noe dÄrligere fordi noen andre bruker ett kor. |
Er det en grunn at man ikke kan fordra opera?
|
Skrevet: Tor 12 Aug 2004, 10:38 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Det kan vĂŠre en grunn til at du ikke liker det...
Men jeg synes Ronja spÞrr litt rart, det er ikke sÄ greit Ä finne kriterier for at et band er dÄrlige uavhengig av hva man liker og ikke liker. Smak og behag avgjÞr jo i seg selv om kriteriet er riktig eller ikke, jeg skulle for eksempel sikkert ikke ha problemer med Ä finne noen som synes at Tom Waits ikke kan synge, men sÄ er det jo de av oss som synes mannen er en genial vokalist...
|
Skrevet: Tor 12 Aug 2004, 14:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
For Ä si det sÄnn:
Hadde du kunne sagt, eller pekt pÄ ting med Nightwish som er dÄrlige, bare ikke det at du ikke liker Ä hÞre pÄ det.
Noe ingen av de som kritiserer NW har kommet med til nÄ. Fortell med hvorfor de er dÄrlige, nevn eksempler..
Som jeg sa, NW blir ikke dÄrligere fordi ett annet band har flere mannlige vokalister, fordi det sier ingenting om hvor gode NW er.
Skulle jeg si at Dimmu er rÊva sÄ mÄ jeg ogsÄ kunne begrunne det.
|
Skrevet: Tor 12 Aug 2004, 22:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sĂžrland
|
For Ä fortelle hva Ronja mener kortfattet: er Nightwish teknisk dÄrlig? eller musikalsk dÄrlig? altsÄ; falsk vokal, ingen rytmefÞlelse, dÄrlig komposisjon, etc..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 12 Aug 2004, 23:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004 Innlegg: 286 Bosted: Akershus
|
darkfrog skrev: | er nightwish powergoth?? |
det er goth metal, eller var i det minste, nÄ vil jeg heller kalle det pop-metal, ikke det at det eksisterer en sÄnn sjanger, men likavel
wertoi skrev: | Jeg vet ikke om jeg beveger meg bort fra topic, men kan noen fortelle meg hva neo-klassisk metal er? |
det er metal som har en klassisk vri, skal du hĂžre et eksempel er bandet stratovarius et greit eksempel
Jeg kan peke pÄ en negativ ting ved Nightwish det har en kvinne som hoved vokal, kan PERSONLIG ikke fordra det da blir det aldri nok "power" i stemmen
|
Skrevet: Tor 12 Aug 2004, 23:19 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Jeg vet hva Ronja mener, men skjÞnner ikke helt hvorfor jeg mÄ rettferdiggjÞre mine smaksmessige vurderinger. Hvis man ikke liker noe er det helt lovlig Ä si det som det er. Man kan jo vurdere hvorfor, men det er jo ikke alltid sÄ lett. En annen ting er at mye av det man kanskje ikke liker er rent smaksmessig, noen kan ikke fordra opera andre elsker det, dette har ingen ting med tekniske og musikktekniske vurderinger Ä gjÞre.
Jeg har ikke helt sansen for det pompÞse tilsnittet til NW, jeg regner med at det er andre her som fÄr gÄsehud av det. Jeg synes sangene er kjedelige og oppskriftsmessige og at vokalen er kjedelig, jeg regner med at mange er uenige i dette. Instrumentalt synes jeg ikke det er sÄ voldsomt imponerende, men sÄ er ikke jeg musikker heller sÄ den vurderingen burde jeg kanskje levne til noen som har bedre greie pÄ det.
Alt i alt synes jeg ikke NW er dÄrlig, bare ikke sÊrlig bra, sÄnn passelig midt pÄ treet.
|
Skrevet: Tor 12 Aug 2004, 23:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Nightwish er sikkert et bra band...hvis man liker hÞy C metal med tung gitar og halvkjappe trommer.Nightwish er liksom det man hÞrer pÄ fÞrst,sÄ gÄr man vidre inn i metalmusikken,ihvertfal er det tilfelle av de fleste av mine venner,og mange fortseter og like Nightwish mens andre legger de bak seg og gÄr vidre...personelig synes jeg nightwish blir for happy formeg,tanken pÄ at en sÞt kvinne stÄr og smiler og synger gladtekster osv tilfredstiler ikke meg,men nÄ snakker jeg bare for meg,bÊrer inget nag til nightwish fan
(klarte og skrive et sÄnt innlegg uten og dÞmme noen?) 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 04:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Mr_Pin skrev: | Jeg vet hva Ronja mener, men skjÞnner ikke helt hvorfor jeg mÄ rettferdiggjÞre mine smaksmessige vurderinger. |
Du skreiv det var noe mĂžl og da mener jeg du bĂžr ha en god grunn til det.
SecretWindancer skrev: | Er det en grunn at man ikke kan fordra opera? |
Da liker du det ikke.
Likevell vil jeg pÄstÄ det er bra.
Haaa skrev: | darkfrog skrev: | er nightwish powergoth?? |
det er goth metal, eller var i det minste, nÄ vil jeg heller kalle det pop-metal, ikke det at det eksisterer en sÄnn sjanger, men likavel  |
NW kan man vel si er en del forskjellig da.
|
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 08:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
darkfrog skrev: | Nightwish er sikkert et bra band...hvis man liker hÞy C metal med tung gitar og halvkjappe trommer.Nightwish er liksom det man hÞrer pÄ fÞrst,sÄ gÄr man vidre inn i metalmusikken,ihvertfal er det tilfelle av de fleste av mine venner,og mange fortseter og like Nightwish mens andre legger de bak seg og gÄr vidre...personelig synes jeg nightwish blir for happy formeg,tanken pÄ at en sÞt kvinne stÄr og smiler og synger gladtekster osv tilfredstiler ikke meg,men nÄ snakker jeg bare for meg,bÊrer inget nag til nightwish fan
(klarte og skrive et sÄnt innlegg uten og dÞmme noen?)  |
WOW!! gratulerer!!
Nightwish blir av sin europeiske distributĂžr (Nuclear Blast) klassifisert som Symphonic Opera-Metal
|
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 10:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Haaa skrev: |
det er goth metal, eller var i det minste, nÄ vil jeg heller kalle det pop-metal, ikke det at det eksisterer en sÄnn sjanger, men likavel
| Du sikter vel gjerne til den sÄkalte "nu-metal", som innebÊrer Linkin park, Evanescence osv.. Nightwish passer ikke inn her, og de har da vitterlig ikke gjort noe selv for Ä bli pop, de slapp en singel som alle band gjÞr, og plutselig kjÞpte masse folk den.. NW er absolutt ikke blitt komersielle, selv om det kan se sÄnn ut for uvitende..
|
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 10:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Ronja skrev: | Mr_Pin skrev: | Jeg vet hva Ronja mener, men skjÞnner ikke helt hvorfor jeg mÄ rettferdiggjÞre mine smaksmessige vurderinger. |
Du skreiv det var noe mĂžl og da mener jeg du bĂžr ha en god grunn til det.
|
Jeg skrev at jeg syntes det var noe mĂžl. Da er det rett og slett en smaksak og ikke en kategorisk stemling av NW, jeg gav i tillegg to greie grunner til at jeg syntes det var noe mĂžl.
Ronja skrev: | SecretWindancer skrev: | Er det en grunn at man ikke kan fordra opera? |
Da liker du det ikke.
Likevell vil jeg pÄstÄ det er bra. |
NÄr vi snakker om hvorvidt et band er bra eller ikke er det en smakssak, noen liker det noen liker det ikke. Det er ikke nÞdvendigvis en stor objektiv sannhet, NW er ikke enten gode eller dÄrlige det avhenger av hva den som hÞrer pÄ synes.
Vi kan sikkert snakke om hvor teknisk dykrige de er, hvor oppfinnsome de er som musikkere etc., men det vil uannsett koke ned til om man liker dem eller ikke.
|
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 11:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
torerling
FrÀmling

Ble Medlem: 13 Aug 2004 Innlegg: 2
|
Jeg er da ganske sikker pÄ Ä ha sett NW kategorisert som Kitch-metal da..
Jeg synes once er en CD som har vasket seg. Men Nightwish blir noen ganger for platt. Men nÄr jeg er i de perioder liker jeg det godt ja..
|
Skrevet: Fre 13 Aug 2004, 22:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |