DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
redd for å ikke bli forelska igjen
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [40 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
 redd for Ã¥ ikke bli forelska igjen

Har noen av dere vert redd for å ikke bli forelska etter at dere har vert det?
Jeg har vert forelska i ei, det gikk ikke bra, og er betatt av ei nå, men er så langt fra da jeg var forelska, og ofte lurer jeg på om jeg kommer til å treffe noen andre som gir meg slik følelse. Kan forelskelsen komme etterhvert som en er sammen?

Er det ofte at en blir sammen resten av livet med noen som en er passe glad i? I perioder tenker på dette hele tiden.
Fortsatt så ergrer jeg meg over hvor dumt jeg oppførte meg.
Er vel ikke mer en 3-4 måneder siden men.

InnleggSkrevet: Ons 04 Aug 2004, 21:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg er ikke redd for å ikke bli forelska igjen - tror stadig at det er mulig. Men fytterakkern det er vanskelig for tida... Og ja - det er ekstremt irriterende.

InnleggSkrevet: Ons 04 Aug 2004, 23:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
Jeg tror håpløst på kjærlighet og vet at jeg aldri kommer til å slutte å forelske seg. men jeg vet at det er noen som ikke klarer å forelske seg på en stund etter lange forhold og grunne til det aner jeg ikke.

men hvis det skal skje tror jeg at det kreves mer enn bare forelskelse. jeg tror det må ha vært et langt forhold med masse kjærlighet og fine minner som man ikke vil glemme. kanskje grunnen til at noen slutter å forelske seg er nettopp det at de ikke vil...

til slutt bør det nevnes at jeg står veldig subjektivt i dette tilfelle, og egentlig burde ha latt vær å svare i det hele tatt...

InnleggSkrevet: Ons 04 Aug 2004, 23:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003
Re: redd for å ikke bli forelska igjen

mattestykke skrev:
Kan forelskelsen komme etterhvert som en er sammen?

Ja, men det forutsetter at du jobber litt for forholdet.

-Randar
*glad i dama si*

InnleggSkrevet: Tor 05 Aug 2004, 10:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
sier meg enig med randar, dersom man blir sammen med noen man er betatt av, eller har veldig varme føleleser for, tror jeg ofte det utvikler seg til forelskelse om man lar det.. min siste forelskelse fortonet seg veldig annerledes fra de foregående, men kan ikke helt forklare hvordan.. tror det var mer 'ekte' forelskelse enn tidligere, og den gikk raskt over til å være en følelese av å virkelig elske..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tor 05 Aug 2004, 10:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg har aldri opplevd forelskelse ved første blikk, første utvekslede ord. Betatt ved første blikk? you bet. Men aldri noe mer - jeg vet med en gang om forelskelse er mulig eller ikke, men det er ingen garanti for at det skjer. Forelskelse er noe som krever lang tid hos meg, mye tid sammen, utveksling av tanker, meninger, ord.

InnleggSkrevet: Tor 05 Aug 2004, 18:56
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Jeg har forelsket meg 3 ganger hittil, første på ungdomsskolen og de to andre på videregående, selv om den tredje gangen var så kraftig at de andre 2 virker forsvinnende små i sammenligning.. Ingen av dem ledet til noe, bare masse frustrasjon ol. Tror muligens jeg har lagt evnen til å forelske meg på hylla for en stund, for de følelsene har ikke blitt rørt ved av noen siden. Hm.. brent barn skyr ilden perhaps?

Likevel søker jeg etter å være i et forhold, å ha noen der. Den dragningen er så stor at jeg har innledet to forhold i ettertid uten å ha følt forelskelse, for å få alle de tingene jeg bare kan få av en kjæreste. Mye av grunnen er vel oxo at jeg blir så utrolig rørt når noen sier "jeg elsker deg".

Argh, noen ganger lurer jeg seriøst på hva som er opp med følelsene mine..

InnleggSkrevet: Tor 05 Aug 2004, 21:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Kan ikke sånne gutter gå med skilt? Værsåsnill?

InnleggSkrevet: Tor 05 Aug 2004, 23:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Therese skrev:

Problemet er når man så gjerne vil, og tror at man kan få det til. Men ikke klarer det allikevel. Jeg er åpen for forslag for tiden - snubler gjerne over noen som er så vidunderlig at jeg ikke kan motstå...

InnleggSkrevet: Fre 06 Aug 2004, 00:15
Eyden
Veronica
Veronica

Therese skrev:

Hva mener du? Confused

InnleggSkrevet: Fre 06 Aug 2004, 06:47
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Eyden skrev:
Therese skrev:

Hva mener du? Confused
Slike som er forelska i det å være forelska, istedet for å være forelska i jenta, for det blir det bare hjertesorg av..(tror jeg hun mente)
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 06 Aug 2004, 07:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Heh, vel jeg har ikke akkurat et skilt men jeg sier det som det er til dem som fatter interesse for meg. Dessuten har jeg bare vært i forhold med en deadline, dvs at vi bryter når utdanning osv gjør avstanden for stor..

InnleggSkrevet: Fre 06 Aug 2004, 08:10
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Eyden skrev:
Therese skrev:

Hva mener du? Confused

Jeg mente at gutter som har sluttet å forelske seg av en eller annen slags grunn bør ha skilt, sånn at jeg ikke risikerer å rote meg borti dem. I mitt tilfelle fikk jeg vite det for sent. Eller.. for sent og for sent, jeg ble jo aldri forelska i han ordentlig, men uansett. SKILT!

InnleggSkrevet: Lør 07 Aug 2004, 00:32
Eyden
Veronica
Veronica

Therese skrev:
Jeg mente at gutter som har sluttet å forelske seg av en eller annen slags grunn bør ha skilt, sånn at jeg ikke risikerer å rote meg borti dem. I mitt tilfelle fikk jeg vite det for sent. Eller.. for sent og for sent, jeg ble jo aldri forelska i han ordentlig, men uansett. SKILT!

Du er kanskje et lite brent barn selv da? Wink Slik jeg ser det er ikke forelskelse et krav til å kunne elske. Det er fint mulig å bli glad i en person så mye at det går over i å virkelig elske. Når jeg sier jeg ikke forelsker meg betyr det bla at jeg ikke tar initiativ. Men det betyr ikke at jeg avviser interesse som kommer min vei. Det er oxo ganske rart med kjæleiken, selv om jeg kan sitte her og dikedere i det vide og det breie om hvor ille jeg har det som ikke forelsker meg lenger, kan det fort skje at lynet slår ned i meg og jeg blir til en håpøst forelska tulling igjen Smile

Nå får vi se hva 6 år i Tsjekkia gjør med meg, legge litt avstand mellom meg og røttene for en stund. Kan bli godt.

InnleggSkrevet: Lør 07 Aug 2004, 06:54
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Eyden skrev:
Therese skrev:

Du er kanskje et lite brent barn selv da? Wink Slik jeg ser det er ikke forelskelse et krav til å kunne elske. Det er fint mulig å bli glad i en person så mye at det går over i å virkelig elske. Når jeg sier jeg ikke forelsker meg betyr det bla at jeg ikke tar initiativ. Men det betyr ikke at jeg avviser interesse som kommer min vei. Det er oxo ganske rart med kjæleiken, selv om jeg kan sitte her og dikedere i det vide og det breie om hvor ille jeg har det som ikke forelsker meg lenger, kan det fort skje at lynet slår ned i meg og jeg blir til en håpøst forelska tulling igjen Smile

Nå får vi se hva 6 år i Tsjekkia gjør med meg, legge litt avstand mellom meg og røttene for en stund. Kan bli godt.

Men jeg lurer litt på om det er vi jenter som er så slemme å får dere til å gjøre sånt.. hm? Er vi så slemme? (og er vi ikke verdt litt smerte? :p )

InnleggSkrevet: Lør 07 Aug 2004, 10:59
Eyden
Veronica
Veronica

Therese skrev:

Men jeg lurer litt på om det er vi jenter som er så slemme å får dere til å gjøre sånt.. hm? Er vi så slemme? (og er vi ikke verdt litt smerte? :p )

Om jenter er slemme? Noen er vel det, andre ikke. Det er vel samme som med gutter tenker jeg. Det er jo klart at jenter er verdt litt smerte, men holdningen "åh, han skal virkellig lide før han får meg" er ganske lite tiltrekkende. Og når man lider og lider og aldri får belønningen så blir man lei og en smule frustrert.

InnleggSkrevet: Lør 07 Aug 2004, 11:43
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Eyden skrev:
"åh, han skal virkellig lide før han får meg"

Åh...jeg bare HATER mennesker som tenker sånn. Evil or Very Mad

InnleggSkrevet: Lør 07 Aug 2004, 13:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Liker ikke å være forelsket. Det blir alltid smertefullt tilslutt. Best å ikke føle noe.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Lør 07 Aug 2004, 14:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

songbird skrev:
Eyden skrev:
"åh, han skal virkellig lide før han får meg"

Åh...jeg bare HATER mennesker som tenker sånn. Evil or Very Mad

jepp. og spiller kostbar og sånt. selvom det sikkert lønner seg å være bittelitt kostbar så tror jeg ikke jeg er helt skapt for det.

Men er det egentlig best å ikke føle noe? Tror aldri jeg kunne levd sånn.

InnleggSkrevet: Lør 07 Aug 2004, 17:31
Eyden
Veronica
Veronica

Det er vel ikke best å ikke føle noe som helst. Men sinnet har en mystisk måte å skjerme seg mot skader på. Det blir gjerne et antiklimaks der man blir kald, likegyldig. Jeg har vært der mange ganger og hadde det ikke vært for musikken min kunne ting vært mye verre. Kommer nok til å finne veien tilbake og bli modigere igjen, men det kan godt hende at en mekanisme sa "klikk" i hodet mitt "nå må vi slå av følelsessenteret en stund, før denne gutten skader seg alvorlig".

Men helt følelsesløs er jeg ikke, det er mye jeg gleder meg over, sørger over og er utrolig glad i. Men den sprudlende, vanvittig overveldende følelsen som er forelskelse har jeg ikke opplevd på mange år.

InnleggSkrevet: Lør 07 Aug 2004, 17:46
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [40 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet