|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Kanalisering og Automatskrift - Spooky stuff!
sjekk ut denne
«Stairway to Heaven ble resultatet en kveld når Jimmy og jeg satte oss ned foran peisen. Stairway to Heaven ble faktisk født direkte, tekstmessig. Jeg forandret ikke et ord. Jeg er stolt over teksten.
Noen førte pennen for meg, tror jeg.»
siden..
Tar du et kjapt søk på kvasir på automatskrift vil du finne mye mer, bl.a om Rita Eide, som har skrevet en bok som angivelig ble totalt diktert av Diana etter at hun døde, og familie og venner bekrefter ukjente sannheter i boken..
Hva tror du?
Bløff?
Sannhet?
Spooky?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 04 Aug 2004, 13:08 Sist endret av toth42 den Tir 10 Aug 2004, 15:00, endret 2 ganger |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Thom Yorke i Radiohead har uttalt at han kun fungerte som en katasylator for Street Spirit når den ble skrevet. Mektig låt uansett hvordan den kom til verden, egentlig.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Ons 04 Aug 2004, 13:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
men det mest spooky er jo disse baklengsbudskapene i stairway to heaven.. jeg sjekket det enkelt i lydavspilling, og det er ikke bullshit! her ligger dobbel tekst allright, og jeg må si meg enig i at jeg har vanskelig for å tro at man kan skrive hele sanger slik uten...hjelp..
|
Skrevet: Ons 04 Aug 2004, 13:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg tror ikke for et øyeblikk på det. Tror heller det underbevisste har mer med saken å gjøre. Jeg skriver mye selv - skriver aldri utkast, tekstene kommer ferdige ut. Ofte oppdager jeg at jeg har gjort ting i tekstene mine som jeg ikke var klar over mens jeg skrev dem, og at det er nettopp disse tingene jeg ikke var klar over som bidrar til at teksten blir god. Rene tilfeldigheter kan også føre til mye rart - mennesker er generelt utrolig gode til å undervurdere tilfeldigheters makt. Vi vil at alt skal ha system, skje for en grunn, ha en skikkelig årsak.
Språk, ord, tekst og tenking - disse henger tett sammen, og det overrasker meg overhodet ikke at man derfor ofte gjør ting med ord man ikke engang oppdager selv, eller føler at man selv har bevisst kontroll over. Men det at man selv ikke har bevisst kontroll over det betyr ikke at noen andre har det for en.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 04 Aug 2004, 14:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Jeg må nesten tro på det.
Grunn er at jeg har hatt en lignende opplevelse selv.
Jeg har et lite dokument som jeg skrev da jeg satt for meg selv en dag, jeg kan ikke huske og ha skrevet det, mere plutselig sett på skjermen (skrev det på en pc da) og plutselig var det et langt dokument. Det var som å ha skrevet det i søvnet, var akkurat som jeg våknet.
På daværende tidspunkt skjønte jeg ikke noe av hva jeg skrev om, men i ettertid har jeg lest om en del ting som har fått meg til å begynne å forstå det, men jeg undres fremdeles om hvilket budskap det egentlig har.
Om det er underbevistheten som har jobbet eller hva det er vet jeg jo ikke.
Men det er uansett ganske merkelig og interesant.
|
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 10:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Findus skrev: | Jeg må nesten tro på det.
Grunn er at jeg har hatt en lignende opplevelse selv.
Jeg har et lite dokument som jeg skrev da jeg satt for meg selv en dag, jeg kan ikke huske og ha skrevet det, mere plutselig sett på skjermen (skrev det på en pc da) og plutselig var det et langt dokument. Det var som å ha skrevet det i søvnet, var akkurat som jeg våknet.
På daværende tidspunkt skjønte jeg ikke noe av hva jeg skrev om, men i ettertid har jeg lest om en del ting som har fått meg til å begynne å forstå det, men jeg undres fremdeles om hvilket budskap det egentlig har.
Om det er underbevistheten som har jobbet eller hva det er vet jeg jo ikke.
Men det er uansett ganske merkelig og interesant. |
Kan du ikke være så vennlig å trykke dokumentet her..?
|
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 12:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

|
Kan tenke over saken.
Har aldri vist det til noen av en eller annen grunn, er ikke typen som bruker og vise fram ting jeg skriver, enten jeg var tilstede når jeg skrev det eller ikke :p
|
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 14:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Forresten, noen som sjekket lydfilene på siden om stairway to heaven..? det er skremmende lett å høre budskapet baklengs..
|
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 14:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

|
Sitter på jobb og har ingen form for lyd på pc'en her.
Skal sjekke de ut senere.
|
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 14:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Som sagt - språk, ord og tenking henger tett sammen. Overrasker meg ikke at ting kan skje i halvsøvne da, som virker merkelige i etterkant 
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 16:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mai 2004 Innlegg: 529 Bosted: Trondheim
|
Dette blir egentlig litt som de skulte meningene man finner forlengs i mange utenlandske sanger :
French erotic film
Plan 9 from underpantsfilm
Eller i de pakistanske sangene på Åpen Post...
Et utrolig bra eksempel på det samme fenomenet finnes på :
http://www.snopes.com/disney/audio/banana2.wav
Det burde jo i teorien være umulig å skrive på to språk samtidig også, særlig når man ikke kan det ene (noe som trolig gjelder for de fleste pakistanske musikerne)...
Hva vil jeg fram til... Hjernen prøver ofte å finne mening i det meningsløse og hvis man vet hva man leter etter er det ofte lettere å finne det. Derav kan man høre (mer eller mindre) tydelige setninger i det som egentlig bare er rot, særlig hvis noen forteller deg hva du skal høre.
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 20:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
LOL! Bladde litt på baklengs maskering sia og fant dette på 'Bokens Innhold' (egne uthevinger)
Sitat: | Gjennom de siste 50 år har det vært en urovekkende økning i vold, rusmisbruk, spiritisme og umoral blant ungdom. Årsakene kan være mange, men ytterst få retter søkelyset mot utviklingen innen musikk, spesielt rock og pop, som er en av de sterkeste påvirkningsfaktorer i ungdomsmiljøer i dag. Forfatterens oppsiktsvekkende informasjon fikk mye omtale i media under avsløringene omkring kirkebranner og satanisme i Norge på 1990-tallet.
Musikkens Makt beskriver hvordan musikk virker på mennesket både fysisk og psykisk, og hvorledes musikkens elementer og budskaper kan påvirke til opprør, umoral, stoffmisbruk og okkult filosofi. Videre beskrives de internasjonale, kommersielle krefter som står bak musikkindustrien, deres historiske bakgrunn og hvilken filosofi disse representerer, samt hvordan de destruktive elementer også påvirker kristen lære og musikk i dag.
Musikkens Makt retter søkelys mot de storpolitiske og religiøse bevegelsene mot en ny verdensorden, der blant annet musikk benyttes som et manipulerende verktøy for å oppnå global kontroll. Boken er aktuell og viktig for alle som er interessert i musikk, ungdom, religion, politikk og historie, og er et must for studenter, lærere, foreldre, musikere og andre som ønsker å utvide sin horisont |
Hvorfor spiritisme og okulte livssyn sidestilles med umoral sier de ikke noe om. Jeg trodde forøvrig at dette hørte fortiden og sambandsstatene til...
Mange fine linker også... 
|
_________________ Kunnskap er ikke makt, korrekt anvendelse av kunnskap er makt.
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 20:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

|
Glahn skrev: | Som sagt - språk, ord og tenking henger tett sammen. Overrasker meg ikke at ting kan skje i halvsøvne da, som virker merkelige i etterkant  |
Joda, er nok den mest sannsynlige forklaringen, og enkleste.
Men hvem vet... 
|
Skrevet: Fre 06 Aug 2004, 23:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Mr_Pin skrev: |
Hvorfor spiritisme og okulte livssyn sidestilles med umoral sier de ikke noe om. Jeg trodde forøvrig at dette hørte fortiden og sambandsstatene til...
Mange fine linker også...  |
De sidestilles vel ikke, nødvendigvis.. Han har jo rett i at Musikk generelt kan påvirke til det aller aller meste, og dette var tingene forfatteren mente det kunne føre til.. leser du litt mer, ser du at han har skrevet om de fleste livssyn, også kristendom, satanisme osv..
|
Skrevet: Man 09 Aug 2004, 08:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Ønskemestern skrev: | Mr_Pin skrev: |
Mange fine linker også...  |
De sidestilles vel ikke, nødvendigvis.. Han har jo rett i at Musikk generelt kan påvirke til det aller aller meste, og dette var tingene forfatteren mente det kunne føre til.. leser du litt mer, ser du at han har skrevet om de fleste livssyn, også kristendom, satanisme osv.. |
Å joda det sidestilles ganske så klart.... Forfatteren av den boka er en fundamentalistisk protestant preget av en mengde konspirasjonsteorier. Det er jo bare å lese hvilke spørsmål han skal besvare. Det var vel som ventet i grunn.
Hva musikkens påvirkningsevne angår virker han både å overdrive og forvrenge dette ut av fornuft og proposjoner. Uten å ha lest boken, eller kritikker av den synes jeg den virker veldig pseudovitenskapelig. Forfatteren har en agenda han vil ha gjennom og modifiserer fakta, i den grad han anvender det, for å få det til å stemme overens med sit syn på verden.
Jeg vil ikke bombastisk påstå at baklengs maskering ikke finnes, men denne kilden er ikke voldsomt troverdig.
|
Skrevet: Man 09 Aug 2004, 12:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Mr_Pin skrev: | Jeg vil ikke bombastisk påstå at baklengs maskering ikke finnes, men denne kilden er ikke voldsomt troverdig. |
Led Zeppelin tror hverfall på det.. og om man hører lydklippene,
http://www.mitt.no/liveforSatan.wav
http://www.mitt.no/NoOtherMade.wav
Vil jeg påstå det er ganske tydelige ord.. hver fall i mine ører..
|
Skrevet: Man 09 Aug 2004, 14:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Det høres ut som ord. Eller nært nok til at man tolke det slik. Det betyr for det første ikke at det faktisk er ord og for det andre ikke at det er ånder som står bak.
En enklere forklaring er at om man spiller sangen baklengs et par ganger og lytter veldig nøye finnes det lydsnutter som kan høres ut som setninger. Dette fordi hjernen prøver å skape orden i virrvarret. Når man først har fått for seg hva som sies blir det plutselig mye klarere, siden hjernen vet hva den skal lete etter. Det blir litt som ansiker på Mars og sauer i skyene og slikt...
På samme måte kunne Lars og Harald i Åpen Post tekste sanger på urdu til norsk slik at det faktisk hørtes ut som om det var det de sang.
Min første innskytelse er altså at det er en tilfeldighet.
Et annet alternativ jeg kan forestille meg er at det kan være mulig å konstruere en slik baklengs tekst i et studio, hvis man vet hva man gjør.
Jeg kan selvsagt hverken benekte at ånder står bak eller at underbevistheten skal kunne være i stand til å konstruere noe slikt, men jeg er i utgangspunktet litt mer skeptiske til ånder og den utrolige underbevistheten. Dette ligger vel litt i at de to senere påkrever en del ting vi ikke har beviser for at eksisterer i motsetning til de to første.
Merk at jeg ikke har motforestillninger om at man kan skrive en tekst rett fram mer eller mindre underbevist, det er at man kan konstruere baklengse betydninger man aldri ville kunne konstruert i bevist tilstand jeg stusser på
En annen ting man må vurdere er hvorvidt teksten uannsett vil kunne oppfattes likt baklengs eller om det bare er akkurat denne innspillingen som blir slik. Ville en noe varierende uttale og syngemåte endre på det man oppfatter baklengs? I såfall kan jo ikke teksten alene være det utslagsgivende?
Jeg må foreslå at du prøver å høre på det baklengse utdraget fra Hotell California (den var hakket dårliger og en del lengre), uten å lese teksten samtidig (evt. mens du leser en annen tekst) det burde bli langt mer uklart.
|
Skrevet: Man 09 Aug 2004, 16:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Skal se hva jeg får til.. men apropos tema; Automatskrift(uten baklengsmaskering, da tiltrekker vi oss visse kverulanter ):
hva med hun her..?
Det var først da Rita Eide?s mangeårige samboer plutselig døde, samtidig som hun selv hadde en nær døden opplevelse at hun endret perspektiv på livet. Kort tid etter begynte hun å åpne opp for kanalisering. Dette var i 1992. Fra da av har hun fungert som en kanal for de høyere dimensjoner til vårt jordiske plan. Hun arbeidet også intensivt med sin egen prosess før hun var klar for å hjelpe andre.
Fra høsten 1997 til våren 2000 har hun formidlet budskap fra energibevisstheten eller sjelen til avdøde Prinsesse Diana.
Hun mottok hennes tanker på engelsk i form av setninger som hun snakket rett inn på lydbånd og siden skrev direkte av. Dette er blitt til boken ?Dianas bok - gaven fra himmelen?. Det er også kommet ut bok nr.2 av Diana ?Møte med Dianas sjel? inkludert en meditasjons-CD, og et tredje manuskript er under oversettelse.
Rita Eide tar imot private telefonkonsultasjoner med kanalisering. Telefon: xxxxxxxx
www.ritaeide.com
-----------------------------------------------------------
^Fra http://ildsjelen.no^
Terje Toftenes (53) bor i Asker og er oprinnelig programingeniør fra NRK. Gjennom 25 år har han laget oppdragsfilm for næringslivet, og ser på seg selv som en sindig kar.
- Men en dag kom jeg over en liten annonse for Rita Eides bok om prinsesse Diana. Jeg ble kraftig provosert over at denne kvinnen skulle gjøre seg rik på andres ulykke. Direkte ufint å påstå at hennes automatskrift egentlig tilhørte prinsesse Diana, sier Terje.
Han kjøpte likevel boka av ren nysgjerrighet, og han ble overrasket av en kjærlighetsberetning som var noe av det fineste han hadde lest.
En uke etter tar han seg selv i å være på vei til Rita Eide. - Jeg ventet å møte en skrullete dame, men tok kraftig feil.
Terje Toftenes tok med kamera og foreviget Ritas kontakt med Diana. Han fikk beskjed om å gjøre intervju, og gjennom seks timers opptak har Terje filmen Rita. Men så sa Diana at nok er nok.
- Ett kan jeg si sikkert; det var IKKE Rita Eide som pratet, sier en overrasket filmskaper. Du får se noe av opptaket hans i talkshowet søndag.
^fra www.nrk.no/programmer/tv/styrk^
Skrevet: Tir 10 Aug 2004, 07:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
QIQrrr
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004 Innlegg: 1314
|
Neil Donald Walsh har skrevet trilogien "Samtaler med Gud" samt "Vennskap med Gud". Her hevder han at Gud taler til han med en indre stemme. Temmelig søkt og selvfølgelig ikke i nærheten av å være sannhet. Kynisk metodikk eller en form for schizofreni?
|
_________________ Det finnes ingen reelle motsetninger i denne verden forutsatt at man beskjeftiger seg med fakta og den observerbare virkelighet.
Skrevet: Tir 10 Aug 2004, 08:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mr_Pin
OoaHelaNatten

|
Første inntrykket er i allefall at det virker en smule tvilsomt. Men så har jeg har jo ikke lest boka. Jeg har og litt vansker med å finne stoff om dette utover Eides hjemmeside og enkelte bokanmeldelser som ikke er videre kritiske til bokens genuinitet. Å tilbakevise andre tillfeller av kanalisering er jo heller ikke en god argumentasjon for at akkurat dette tilfellet skulle være en bløff. Jeg blir altså nødt til å ta det en smule generellt.
Boken inneholder etter sigende detaljer om Diana, som Eide ikke kunne vite. Denne uttalelsen i seg selv kan jo være en løgn, uten trekke den påstanden for langt. Det er og mulig at Eide kan ha gjort noen gode gjettninger, noe som slettes ikke er uvanlig. Eller hun kan ha gjort et langt mer omfattende reaserch enn det forespilles, med kilder hun ikke oppgir.
Jeg har vel egentlig ikke så mye jeg skulle sagt utover at dette ikke virker så voldsomt overbevisende. Selv om en programingeniør fra nrk har latt seg overbevise = )
Q : En ting er jo at eksistensen av bløffmakere ikke utelukker at det finnes ekte medier. Derrav er jo ikke Walsh et kontra til Eide. En annen er jo at du kanskje burde presentere et slags bevismateriale for at Walsh er en bløff? Som det står virker det jo som om det kun er din verdslige betraktning og at du ikke har kilder som underbygger påstanden.
|
Skrevet: Tir 10 Aug 2004, 14:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |