Av
Crash Test Dummy
Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
Dagbok Dagbøkene på DSGF har vært der siden forbundets spede begynnelse, og de har aldri blitt endret. Det er kanskje på tide?
Mange er vant med dagboka vi har i dag, og det er akkurat derfor vi aldri har gjort noe med den. Det er "slik det alltid har vært". Men selv om det kanskje er på tide å fornye litt, så betyr ikke det at den gamle trenger å forsvinne; alt som behøves er litt magi fra undertegnede sin side (bare for å gjøre det hele litt dramatisk).
Hvis jeg skal sette meg ned å skrive et nytt dagboksystem, så vil jeg helst skrive det slik dere vil ha det. Denne tråden er mao. til for å finne ut hvorvidt en ny skal skrives, og hva slags features den skal ha. F.eks. om den skal være implementert i profilene, hvem som skal kunne se hva og lignende.
SÃ¥, the rest is up to you.
www.baj.no /
www.dsgf.no /
www.galeforbundet.no
Skrevet: Ons 04 Aug 2004, 12:46
Glahn
Mors Lille Ole
Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
For min del trengs ingen endringer. Men hvis det er folk som har lyst på forandringer - er det mulig å beholde det gamle formatet også? Litt på samme måte som vi har forskjellige varianter av DSGFsidene?
Ellers liker jeg selv at hvilket som helst medlem kan lese dagbøkene, og at de er uavhengig fra profilene.
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 04 Aug 2004, 14:05
Baj
Crash Test Dummy
Den gamle forblir uansett om det kommer en ny en, og den vil ikke endres (annet enn om folk f.eks. vil ha private innlegg, som da ikke vil vises i den "vanlige" dagboka).
www.baj.no /
www.dsgf.no /
www.galeforbundet.no
Skrevet: Ons 04 Aug 2004, 14:13
Glahn
Mors Lille Ole
Baj skrev: Den gamle forblir uansett om det kommer en ny en, og den vil ikke endres (annet enn om folk f.eks. vil ha private innlegg, som da ikke vil vises i den "vanlige" dagboka).
Utmerket
Da har ikke jeg noen bekymringer.
Skrevet: Ons 04 Aug 2004, 14:14
Veronica
Erkegranul
Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
Implementert i profilene høres jo nais ut.
En ting som har irritert meg litt med den 'gamle' dagboken, er at linjene går så langt horisontalt, med mindre man legger inn linjeskift. Slik at hvis man skriver én linje som er merkbart lengre enn resten, stikker den seg veldig ut, og det ser så teit ut.
_________________I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Tor 05 Aug 2004, 12:19
Therese
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 13 Mar 2003 Innlegg: 622 Bosted: Larvik
dagbok på profil høres kjempefint ut. og kommentarer!! (bloggingen har ødelagt meg)
Skrevet: Lør 07 Aug 2004, 20:29
Baj
Crash Test Dummy
Jeg skrev i natt en oppdatering til dagbøkene på DSGF. Den er ganske basic, men funker, og jeg ville egentlig bare ha den ut så fort som mulg Nedenfor finner du en liten oversikt over hva som finnes, og hva som kommer de nærmeste dagene.
Følgende features er implementert
- Dagbøker i profiler
- 3 nivåer av tilgjengelighet. Alle, Hotties eller kun deg selv.
- Threadstøtte for kommentarer, for oversikt og gjensidig nytelse
- Ingen endringer i den vanlige dagboka. Alle innlegg - bortsett fra de som er tilgjengelige for hotties og deg selv - vises der også.
Kjem de neste dagene
- Støtte for BB-kode (html, php etc blir strippet)
- Sletting av uønskede kommentarer
- Tilgjengelighetsstøtte i den gamle/ordinære dagboka (spesielt for Hotties)
- Redigering av innlegg. Når det gjelder dette er jeg usikker. Det har aldri vært mulig å slette sine dagbokinnlegg på DSGF, og på sett og vis har jeg lyst til å fortsette å ha det slik. Redigering vil i så fall gjelde status på innlegg (hvem som kan se), samt redigering av sine private innlegg.
- [kanskje] Valg i profiloppsettet sitt hvor man kan velge om gjestebok eller dagbok skal være default når man kommer inn på profilen. For øyeblikket er det ingenting (det var gjestebok før). Hva mener dere?
- Boksen for å skrive nye innlegg. Skal den være på bunn (som nå), eller toppen?
Si ifra om dere finner feil eller har andre forslag.
PS. Får du opp "undefined" når du tar musepeker over gjestebok/dagbok-ikonet? Reload. Det er bare browseren din som har cachet javascriptene.
www.baj.no /
www.dsgf.no /
www.galeforbundet.no
Skrevet: Søn 08 Aug 2004, 05:23
fideco
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 419 Bosted: Oslo
Baj skrev:
- Redigering av innlegg. Når det gjelder dette er jeg usikker. Det har aldri vært mulig å slette sine dagbokinnlegg på DSGF, og på sett og vis har jeg lyst til å fortsette å ha det slik. Redigering vil i så fall gjelde status på innlegg (hvem som kan se), samt redigering av sine private innlegg.
Helt enig
Baj skrev:
- [kanskje] Valg i profiloppsettet sitt hvor man kan velge om gjestebok eller dagbok skal være default når man kommer inn på profilen. For øyeblikket er det ingenting (det var gjestebok før). Hva mener dere?
Bør kunne velge.
Baj skrev:
- Boksen for å skrive nye innlegg. Skal den være på bunn (som nå), eller toppen?
Gjerne på toppen
_________________ --
Ops
Skrevet: Søn 08 Aug 2004, 09:46
Therese
OoaHelaNatten
Ble Medlem: 13 Mar 2003 Innlegg: 622 Bosted: Larvik
baj, du er en helt!
Skrevet: Søn 08 Aug 2004, 16:30
Baj
Crash Test Dummy
Nå kan man velge hva som skal være standard på profilen. Du finner innstillingene under Rediger Profil > Gjest-/Dagbok. Valgene er Gjestebok, dagbok eller ingenting.
www.baj.no /
www.dsgf.no /
www.galeforbundet.no
Skrevet: Søn 08 Aug 2004, 21:12
Veronica
Erkegranul
Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
Dette er flotte saker! Jeg er kjempefornøyd, og Baj har nok en gang bevist sin egen uovertreffelighet!
_________________I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 11 Aug 2004, 16:22
Glahn
Mors Lille Ole
Nå blir jeg nødt til å snuse på endringene. Høres utmerket ut, dette.
Skrevet: Søn 15 Aug 2004, 19:39
Vis Innlegg fra: Alle Innlegg 1 Dag 7 Dager 2 Uker 1 Måned 3 Måneder 6 Måneder 1 År Sorter etter: Dato Innleggets tittel Av Stigende Synkende