|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Wildkatta
Gjest
|
Julemat
Hei jeg lurte på ka er best på juleaften ???? svineribe eller Pinnekjøtt ??? eller Torsk ??? Kanskje en uleøl.
Min klare favoritt er Svineribbe. Namm Namm...
Vel jeg liker alt som er svinsk da... *ler*
|
Skrevet: Ons 31 Okt 2001, 08:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Pinnekjøtt...
Det er ikke jul uten pinnekjøtt!!! Det er litt trist at ikke kjæresten min er noe glad i det, for det betyr at jeg kanskje ikke får pinnekjøtt på julaften i fremtiden...
Egentlig er jeg ikke sånn kjempeglad i pinnekjøtt.. jeg foretrekker dampa morr som vi har til i stedet for pølser.. eller det er jo en type pølser da.. men.. jah!
Svineribbe skal man spise på første juledag.. og torsk eller annen fisk hører ikke julen til!!
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Ons 31 Okt 2001, 11:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Re: Pinnekjøtt...
Helt enig med Marianne, pinnekjøtt må man ha. Grunnen til det er vel egentlig bare at det alltid har vært sånn i familien min, og jul er tradisjoner rett og slett.
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Ons 31 Okt 2001, 13:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
plysjhai
Gjest
|
Re: Julemat
Vi spiser grøt og ribbe og medisterkaker og sånt på julaften vi.. Kanskje sånn der middagspølser oxo..
Resten av jula har tydeligvis familien kutta ut...
Før var vi til ene familien den dagen og en annen neste dag, men nå har de visst sløyfa alt sånt utenat julaften.. Syns ikke det er no gøy jeg..
Jeg vil ha det som det var før...
*sutre*
|
Skrevet: Ons 31 Okt 2001, 20:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Det høres jo trist ut.. *trøste*
Man kan da ikke kutte ut julen!!
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Tor 01 Nov 2001, 13:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sexy
Gjest
|
Re: Pinnekjøtt...
Det er pinnekjøtt som er den beste julematen, SELVFØLGELIG!!
|
Skrevet: Tor 01 Nov 2001, 13:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
plysjhai
Gjest
|
Nei, jeg veit..
Men dem er dumme..
Feirer lixom julaften nå og ingenting annet..
Kanskje vi spiser med noen andre en dag i mellomjula, men det er jo ikke tradisjon..
*sukke*
JEG VIL HA ORNTLIG JUL IGJEN!!!
*sende liste til julenissen*
|
Skrevet: Tor 01 Nov 2001, 18:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
dybvik
Gjest
|
Vi har alltid flere retter på julemiddagen vi.. Mamma har det nemlig sånn at julemiddag for henne er torsk, mens jeg hadde heller gått og lagt meg sulten uten mat om jeg måtte spist torsk.. Så vi har både ribbe og torsk. Tidligere når vi feiret jul sammen med en onkel av meg som måtte ha pinnekjøtt til julemiddag, så hadde vi 3 retter samtidig..
De siste årene har vi ikke feiret jul sammen med onkler eller tanter eller besteforeldre. Stort sett meg, mamma og pappa. Og brødrene mine og svigerinner noen ganger. Da har vi ofte inngått avtaler, sånn at vi har sluppet å ha mange retter for bare noen få folk.. Vi hadde faktisk bare pinnekjøtt det ene året.
I fjor var det ganske spesielt da, for da var min første jul uten å være i Flekkefjord. Da var i i Stavanger hos ene broren min. Det var en ganske kjip jul.. for jeg fikk ikke gjøre alle tingene som jeg pleier på julaften.. Jeg pleier nemlig alltid være med koret hjemme og synge julesanger på sykehuset, og være i kirken på gudstjeneste. Men i fjor fikk jeg bare sitte bak i en bil og kjøre bil.. Ikke skjedde det videre masse i Stavanger heller.. (der jeg oppholdt meg da) Heldigvis skal vi være hjemme nu i år!
|
Skrevet: Tir 06 Nov 2001, 14:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |