|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 379
|
prevansjon
Min elskede bor 9 timer med buss fra meg, og vi treffes en til to ganger i mnd, ca en uke om gangen. I begynnelsen brukte vi kondom, men men kompisen hans trer ofte av når hjelmen kommer på.. Dessuten er det ganske hatsomt å tenke på d hver gang. Nå har jeg begynt m p-piller, gått på d i fire dager, og blir jævli kvalm av de. Hvis noen har hatt samme plager, hva gjorde dere, gikk det over?
Og hvis dette ikke skulle gå over, hvilke andre smarte prevansjonsmidler kan dere anbefale, når jeg er ung, og vil ha barn senere i livet?
|
_________________ En verden uten Jentepust stopper opp
Skrevet: Lør 14 Sep 2002, 21:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Amund
Gjest
|
Re: prevansjon
For det første så heter det "prevensjon". Når det gjelder P-piller, som vel er det eneste realistiske alternativet, så finnes det mange typer og mange bivirkninger, og mange forskjellige mennesker. Selv om jeg ikke har førstehånds kjennskap til det. Jeg har forstått det som at forskjellige typer p-piller gir forskjellige bivirkninger hos forskjellige mennesker. Snakk med legen din, og prøv forskjellige merker.
|
Skrevet: Søn 15 Sep 2002, 20:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
Sant, alt er forskjellig fra person til person.
Jeg har iallefall ingen problemer med det. Og har gått på det i ca ett og ett halvt år. Bare du (Jentepust) husker å vente med å ikke bruke kondom, eeh, ja, men altså, det bør gå iallefall fjortendager!
|
Skrevet: Man 16 Sep 2002, 08:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
pfft.. det kommer an på merket om man kan slutte å bruke kondom med en gang eller ikke..
mine var sikre fra dag en!
Jentepust: alternativene dine er:
-p-piller
-kombinasjonspiller (er omtrent det sammen som p-piller)
-minipiller (ikke like sikre som p-piller tror jeg)
-p-sprøyte (da slipper du å huske å ta pillen hver dag..)
Snakk med legen din.. han/hun vet garantert best!
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tir 17 Sep 2002, 10:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Re: prevensjon
Fire dager er ikke så lenge. Jeg var også skikkelig kvalm den første uka, men det ble bedre. Jeg kjenner det fortsatt litt den første uka på hvert brett, men det er ikke sånn kjempeille. Det kan sikkert være lurt å prøve forskjellige merker, så finner du ut hva du blir minst kvalm av. Og husk at det ikke skal gå mer enn 36 timer mellom hver pille...
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Ons 18 Sep 2002, 09:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 379
|
okej
Nå husker jeg emnet mitt, ash! Tok litt tid før jeg fant d!
Altså, mine skal åxå vere sikre fra første dag, men jeg ser ham ikke før om to uker uansett. Jeg må ha ett merke som ha rjuksepiller, nemlig, ellers klarer jeg d aldri. Er EXTREMT distre. Men kvalmen ekke så illle nå. Tror jeg skal klare d. ;)
Ett nytelig liv ligger foran meg!!!! =D
|
_________________ En verden uten Jentepust stopper opp
Skrevet: Ons 18 Sep 2002, 10:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Grebgas
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Mar 2003 Innlegg: 81 Bosted: Tromsø
|
jah
Yasmine er et alternativ hvis du går på Trionetta. De førstnevnte skal visstnok ha mye færre bivirkninger...
|
_________________ "There's a crack in everything, that's how the light gets in." ~Cohen
Skrevet: Lør 02 Nov 2002, 13:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |