|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Homewrecker
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Jun 2004 Innlegg: 231 Bosted: Trondheim rock city
|
Punk
Jeg blir så irritert av å se på de nye såkalte punk banda. Sum41, Busted, Good Charlotte osv osv.. De bare bruker punken som ett image for å skille seg ut og ikke minst selge. Blæh...Fuck image!! De har da ikke peiling på hva punken handler om. De viser det iallefall ikke. Punken har da aldri dreid seg om image og kommersielle wannabe punk band! 
|
_________________ Just because I dress like this doesn't mean I'm a Communist...
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 01:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Hører ikke noe sånn på det, men er ikke noe som irriterer mer enn en gjeng i klassen som går med "Punks not dead" buttons.. Men ikke vet hva Ebba Grön er..
|
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 09:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004 Innlegg: 1396 Bosted: Enebakk
|
Re: Punk
| Marius89 skrev: | Jeg blir så irritert av å se på de nye såkalte punk banda. Sum41, Busted, Good Charlotte osv osv.. De bare bruker punken som ett image for å skille seg ut og ikke minst selge. Blæh...Fuck image!! De har da ikke peiling på hva punken handler om. De viser det iallefall ikke. Punken har da aldri dreid seg om image og kommersielle wannabe punk band!  |
Er ikke de så kallte "skate rock band" da?
KOM OVER TIL METALLEN FØR DU BLIR HJERNEVASKA!
|
_________________ ~Du er ikke mye original om du går inn for det. K thx bai~
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 10:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Homewrecker
Spitzy (!)

|
| SecretWindancer skrev: | | Marius89 skrev: | Jeg blir så irritert av å se på de nye såkalte punk banda. Sum41, Busted, Good Charlotte osv osv.. De bare bruker punken som ett image for å skille seg ut og ikke minst selge. Blæh...Fuck image!! De har da ikke peiling på hva punken handler om. De viser det iallefall ikke. Punken har da aldri dreid seg om image og kommersielle wannabe punk band!  |
KOM OVER TIL METALLEN FØR DU BLIR HJERNEVASKA! |
Punk har blitt ``misbrukt`` i mange år! får at folk skal få et image og skille seg ut!
Det hele starta med Sex Pistols. De gjorde punken kommersiell, og nå er det i gang igjen! Ungdom som kaller seg punkere fordi de skater og hører på band som Blink, Sum41, Avril osv osv... Punk handler om meninger stilen og musikk, ikke kommersielle wannabe punk band. For meg er punk Anarki, unity, musikken og stilen!
|
_________________ Just because I dress like this doesn't mean I'm a Communist...
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 13:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
wertoi
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004 Innlegg: 2113
|
Enda mer anarki...? 
|
_________________ "Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."
- Tom Waits
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 13:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
| Marius89 skrev: | | SecretWindancer skrev: | | Marius89 skrev: | Jeg blir så irritert av å se på de nye såkalte punk banda. Sum41, Busted, Good Charlotte osv osv.. De bare bruker punken som ett image for å skille seg ut og ikke minst selge. Blæh...Fuck image!! De har da ikke peiling på hva punken handler om. De viser det iallefall ikke. Punken har da aldri dreid seg om image og kommersielle wannabe punk band!  |
Punk har blitt ``misbrukt`` i mange år! får at folk skal få et image og skille seg ut!
Det hele starta med Sex Pistols. De gjorde punken kommersiell, og nå er det i gang igjen! Ungdom som kaller seg punkere fordi de skater og hører på band som Blink, Sum41, Avril osv osv... Punk handler om meninger stilen og musikk, ikke kommersielle wannabe punk band. For meg er punk Anarki, unity, musikken og stilen! |
Er ikke bare punken som har vært gjennom den regla der.
Man kan ikke skille subkulturene fra hverandre med mindere man har lært seg hva som egentlig ligger til grunne for det.
Som du sier, anarki forbinnes ofte med punk.
Satanisme forbinnes ofte met Metal.
Og anarkister hører jo som regel på punk, og satanister høres som regel på metal, Men det finnes alltid unntak.
|
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 13:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Goth har også tatt over den "jeg vil skille meg ut" tingen du snakker om.
Punk er vell et slags utspring fra hippi tiden vill jeg tro =P
|
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 13:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Homewrecker
Spitzy (!)

|
| SecretWindancer skrev: | | Marius89 skrev: | | SecretWindancer skrev: | | Marius89 skrev: | Jeg blir så irritert av å se på de nye såkalte punk banda. Sum41, Busted, Good Charlotte osv osv.. De bare bruker punken som ett image for å skille seg ut og ikke minst selge. Blæh...Fuck image!! De har da ikke peiling på hva punken handler om. De viser det iallefall ikke. Punken har da aldri dreid seg om image og kommersielle wannabe punk band!  |
Det hele starta med Sex Pistols. De gjorde punken kommersiell, og nå er det i gang igjen! Ungdom som kaller seg punkere fordi de skater og hører på band som Blink, Sum41, Avril osv osv... Punk handler om meninger stilen og musikk, ikke kommersielle wannabe punk band. For meg er punk Anarki, unity, musikken og stilen! |
Er ikke bare punken som har vært gjennom den regla der.
Man kan ikke skille subkulturene fra hverandre med mindere man har lært seg hva som egentlig ligger til grunne for det.
Som du sier, anarki forbinnes ofte med punk.
Satanisme forbinnes ofte met Metal.
Og anarkister hører jo som regel på punk, og satanister høres som regel på metal, Men det finnes alltid unntak. |
Jeg sa klart og tydlig at FOR MEG er punk anarki! snakker ikke for alle punkere jeg!
|
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 19:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Homewrecker
Spitzy (!)

|
| SecretWindancer skrev: | Goth har også tatt over den "jeg vil skille meg ut" tingen du snakker om.
Punk er vell et slags utspring fra hippi tiden vill jeg tro =P |
Punk starta med såkalte street band som hata hippiene!
Etterhvert ble punken mer som hippiene med banda som Bad Brains, Bad Religion, Dead Kennedys osv osv. Ganske ironisk..sant??
|
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 19:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
| Marius89 skrev: | | SecretWindancer skrev: | Goth har også tatt over den "jeg vil skille meg ut" tingen du snakker om.
Punk er vell et slags utspring fra hippi tiden vill jeg tro =P |
Punk starta med såkalte street band som hata hippiene!
Etterhvert ble punken mer som hippiene med banda som Bad Brains, Bad Religion, Dead Kennedys osv osv. Ganske ironisk..sant?? |
Jeg ANER ikke jeg
Men ja, sykelig ironisk.
Hvor vil du ha puttet Me first and the gimmie gimmis, hvis du i det hele tatt har hørt dem?
|
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 20:00 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Homewrecker
Spitzy (!)

|
Hørt om dem! Sett dem på en punk side på nettet, men det gjør dem vel ikke til punk band... Så aner ikke jeg....
|
Skrevet: Lør 12 Jun 2004, 23:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Joda, de høres merkverdig ut som nofx og rancid og den gjengen.
Jeg vil iallefall kalle de punk og ikke skate rock.
Er litt mer flytende. De annbefales De og Less than jake.
|
Skrevet: Søn 13 Jun 2004, 10:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Goterene hadde jo opprinnelig en gjeng som gikk i masse farger og tøy med morsomme former. Er jo ikke det samme i dag det heller..
Anarkistene som jeg kjenner hører på punk.. OG metall.
|
Skrevet: Søn 13 Jun 2004, 14:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
| Ronja skrev: | Goterene hadde jo opprinnelig en gjeng som gikk i masse farger og tøy med morsomme former. Er jo ikke det samme i dag det heller..
Anarkistene som jeg kjenner hører på punk.. OG metall. |
Hadde goth det? Jeg trodde goth stammet fra den katolsketiden i norge jeg.
Anarkister kan vell hvem som helst være i grunn.
Man kan jo være anarkist og høre på britney og for den sakens skyld.
|
Skrevet: Søn 13 Jun 2004, 17:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
I kirken er det gotisk og romansk stil, gotiske buer er spisse, og romanske er runde, på en måte.
Kanskje det er derfoa det kommer
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Søn 13 Jun 2004, 18:11 Sist endret av lupin den Søn 13 Jun 2004, 18:20, endret 1 gang |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
| pterodaktyl skrev: | | I kirken er det gotisk og romansk stil, gotiske buer er spisse, og romanske er runde, på en måte. |
Ja, og så vidt jeg kan huske så startet det nemlig med et par kirker *klø seg i hodet*
|
Skrevet: Søn 13 Jun 2004, 18:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Nei. Det gotiske stil, perioden hadde først ingenting med de første goterene å gjør. De gikk i alle slags farger, tror det var en psykolog som gav dem det navnet, mens i dag knytter gotere seg til stilarten, med kirker, statuer av demoner ol. Men nok om det, noen får heller skille ut de siste til en tråd om goth vis vi skal forsette å snakke om det denne handler jo da om punk.
|
Skrevet: Søn 13 Jun 2004, 23:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Nettopp.
Og det jeg skulle si om disse punkerne, er at det er veldig lett og skille ut de "ekte punkerne" Og de "uekte punkerne".
For en "ekte punker" har andre synspunkter, og_vet_stort_sett mye mer.
Noe bare gjemmer seg bak et image.
|
Skrevet: Man 14 Jun 2004, 13:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| SecretWindancer skrev: |
Hadde goth det? Jeg trodde goth stammet fra den katolsketiden i norge jeg.
| Delvis riktig.. Goterne var vikingene fra Gotland(i sverige) som vandret over stort sett hele Eruopa i sin storhetstid.. Goterne var hedninger, og hadde endel imot kristne osv, likte litt demoner og andre mørke ting.. Da Goterne gjennomførte den store vandringen og gjorde seg kjent fikk vi av en eller annen grunn en tidsalder(særlig innen estetikk) oppkalt etter dem, nemlig Gotikken. (som en her sa, spisse buer i kirkene kalles Gotiske, fordi de i den tidsalderen ikke mestret teknikken som skal til for å bygge runde buer.)
det som kalles Gotisk estetikk(kunst, litteratur), er av en litt uklar(for meg) grunn ofte knyttet til mørke, demoniske, underjordiske og skumle ting..
En eller annen mann begynte å kalle de sortkledde Gothere fordi de ofte knyttet seg til nevnte estetikk, både i interesser og klesstiler også videre..
Dog, dette var leenge etter Gotikken, da var Gotere som sagt svenske vikinger..
Dette er da nogenlunde slik jeg har oppfattet opprinnelsen til dagens Gothere, correct me if i'm wrong..
**edit: så nå at dere hadde gått bort fra dette, sorry..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 16 Jun 2004, 09:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SecretWindancer
l33t

|
Du har nok veldig rett i det du skriver.
Tenkte jeg skal lese litt om det i dag og legge ut noen linker.
Er det foresten noen som hører på punk her?
vet om metalheads og Hiphop folk men ingen punkere.
|
Skrevet: Ons 16 Jun 2004, 12:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|