DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Fra Penn og Pensel
Din bok
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [14 Posts]  
Av Innlegg
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
 Din bok

Om du skulle skrive en bok, hva skulle den hete, hva skulle den handle om og hvorfor?

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tor 10 Jun 2004, 14:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Lett å svare på:
Sølvdragen
Den handler om en pike og skjebnen til et rike.
Og selvfølgelig om kjærlighet!
Fantasy bok. Very Happy

Jeg har hatt den historien inni meg så lenge jeg kan huske!

Bok 2: Ingen kompromiss
Den handler om en pike som forelsker seg i en gutt. Han har allerede en kjæreste. Men jenta bestemmer seg for at hun skal ha ham.
Uansett!
Boka handler om hva hun gjør for å få ham, og er skrevet fra hennes synsvinkel. Cool

Fordi: Everyone loves a villain!

InnleggSkrevet: Tor 10 Jun 2004, 18:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
1. Jeg, Janne og de andre.
Den handler om vennskap og mye annet, kan ikke forklare, rimelig sprø bok som jeg egentlig har skrevet på de siste fem årene, så må jeg skrive på nytt og på nytt fordi jeg aldri blir fornøyd.
Jeg begynnte å skrive på den fordi jeg ønsket meg en annen verden da jeg var liten.

2. En tom pult og en gammel kaffekopp

InnleggSkrevet: Fre 11 Jun 2004, 17:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Jeg vil skrive en fantasy-bok der ingenting er opplagt, helten skal få hjerteinfarkt, skurken skal være snill, og jenta som trenger redding tar til slutt tingene i sine egne hender og rydder opp for så å plutselig innse den dypeste sannhet og gå fra vettet. Eller noe i den duren. Den skal hete noe med skygge.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Fre 11 Jun 2004, 17:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
en bok med en haug sinnsyke tankerekker jeg har hatt. den skulle hett ikke rosanna idag, fordi jeg tviler på at jeg finnes.

InnleggSkrevet: Fre 11 Jun 2004, 17:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
"Mannen jeg aldri møtte."

Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre dette, men jeg skal vinkle det inn på en dame som lever et generelt kjedelig og tomt liv, og skyte inn paralleller til tidligere hendelser i livet hvor det gikk galt, og skyte inn andre paralleller av hvordan livet hennes kunne ha vært hvis ting ikke hadde gått slik de gjorde. Ellerno. Rolling Eyes

"Livets ABC"
En hvor jeg velger ut visse saker fra livet av større eller mindre viktighet (f.eks. ballong, kjærlighet, alkohol, snørr), sorterer dem i alfabetisk rekkefølge, og skriver et kortere eller lengre avsnitt om denne saken. Er mest ment å være morsom.

InnleggSkrevet: Lør 12 Jun 2004, 09:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Har stadig ideer til bøker jeg har lyst til å skrive...

"Direktørens datter"
Jeg synes tittelen høres så bra ut
Ordentlig kjoskroman

"Min Søster, dronningen"
Da jeg fikk vite at søstra mi hadde flørtet med krompen
(Mange år siden)

"Der Guder ber"
Handler om en ung mann som reiser ut i verden for å finne ut hvem han er. Underveis blir han pådyttet manger roller.
Tilslutt finner han ut at han er det han var aller først....
Eller at han er det som en ung pike ikke krever, men ønsker!

InnleggSkrevet: Lør 12 Jun 2004, 23:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Har veldig lyst til å skrive noe a la Dantè, men spørsmålet er bare om jeg klarer.
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Søn 13 Jun 2004, 07:56
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
vil skrive om hvor ille det er å bo i en bygd når du er en raring. ikke ny ide, men aktuel uansett...

InnleggSkrevet: Søn 13 Jun 2004, 11:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
rotta
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mar 2004
en bok som starter med at denne verden ødelegges. fantasy, garantert. sandman-stil, bare ikke i tegneserieform, og kansje litt enklere. jeg hadde aldri klart å skrive den uten at den ville bli helt usammenhengende og rar, men jeg kommer nok aldri til å skrive den uannsett, så det gjør ikke noe.

og du får en støvel
midt mellom øynene

smil
likevel

InnleggSkrevet: Man 28 Jun 2004, 23:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Cista
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 14 Mar 2003
min bok skulle handlet om snø, og om stillhet, og litt om askebegre. sannsynligvis ville den ikke ligne på verken fantasy eller sci-fi. selv om den skal ha både et romskip og en engel.

InnleggSkrevet: Man 02 Aug 2004, 15:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Jeg har lyst til å skrive en bok kalt "Da morgendagen drepte gårsdagen og farget himmelen i skarlagen". Den skal handle om selvransakelse

InnleggSkrevet: Man 02 Aug 2004, 16:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Toad_T
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 13 Apr 2003
planen er å skrive en bok som heter "med buss til Paris" fordi av enellerannen grunn synes jeg tittelen klinger bra.
Skal også skrive en bok om byggeklossteorien min, og de andre teoriene mine. byggekloss-teorien er den som er mest utviklet bare...

Be A Slæsk

InnleggSkrevet: Man 02 Aug 2004, 17:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg har lyst til å skrive en slik "reality" bok om prosessen da min tante døde av kreft.. Sett fra hele familiens side.. Fra hun kommer ut av sykehuset og har fått beskjeden til siste dag.. Vet ikke helt hva jeg vil kalle boken, men...

InnleggSkrevet: Søn 29 Aug 2004, 10:03
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [14 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Fra Penn og Pensel
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet