DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
US Draft!
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [37 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
 US Draft!

http://www.congress.org/congressorg/issues/alert/?alertid=5834001&content_dir=ua_congressorg

There is pending legislation in the House and Senate (twin bills: S 89 and HR 163) which will time the program's initiation so the draft can begin at early as Spring 2005 -- just after the 2004 presidential election. The administration is quietly trying to get these bills passed now, while the public's attention is on the elections, so our action on this is needed immediately.

$28 million has been added to the 2004 Selective Service System (SSS) budget to prepare for a military draft that could start as early as June 15, 2005. Selective Service must report to Bush on March 31, 2005 that the system, which has lain dormant for decades, is ready for activation. Please see website: www.sss.gov/perfplan_fy2004.html to view the sss annual performance plan - fiscal year 2004.

The pentagon has quietly begun a public campaign to fill all 10,350 draft board positions and 11,070 appeals board slots nationwide.. Though this is an unpopular election year topic, military experts and influential members of congress are suggesting that if Rumsfeld's prediction of a "long, hard slog" in Iraq and Afghanistan [and a permanent state of war on "terrorism"] proves accurate, the U.S. may have no choice but to draft.

Congress brought twin bills, S. 89 and HR 163 forward this year, http://www.hslda.org/legislation/na...s89/default.asp entitled the Universal National Service Act of 2003, "to provide for the common defense by requiring that all young persons [age 18--26] in the United States, including women, perform a period of military service or a period of civilian service in furtherance of the national defense and homeland security, and for other purposes." These active bills currently sit in the committee on armed services.

Dodging the draft will be more difficult than those from the Vietnam era.

College and Canada will not be options. In December 2001, Canada and the U.S. signed a "smart border declaration," which could be used to keep would-be draft dodgers in. Signed by Canada's minister of foreign affairs, John Manley, and U.S. Homeland Security director, Tom Ridge, the declaration involves a 30-point plan which implements, among other things, a "pre-clearance agreement" of people entering and departing each country. Reforms aimed at making the draft more equitable along gender and class lines also eliminates higher education as a shelter. Underclassmen would only be able to postpone service until the end of their current semester. Seniors would have until the end of the academic year.

Even those voters who currently support US actions abroad may still object to this move, knowing their own children or grandchildren will not have a say about whether to fight. Not that it should make a difference, but this plan, among other things, eliminates higher education as a
shelter and includes women in the draft.

The public has a right to air their opinions about such an important decision.

Please send this on to all the friends, parents, aunts and uncles, grandparents, and cousins that you know. Let your children know too -- it's their future, and they can be a powerful voice for change!

Please also contact your representatives to ask them why they aren't telling their constituents about these bills -- and contact newspapers and other media outlets to ask them why they're not covering this important story.

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 09:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Ja...og hva sÄ?

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 09:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Re: US Draft!

Hva sÄ?

Tittan skrev:
The administration is quietly trying to get these bills passed now, while the public's attention is on the elections, so our action on this is needed immediately.
(...)
Congress brought twin bills, S. 89 and HR 163 forward this year,(...) "to provide for the common defense by requiring that all young persons [age 18--26] in the United States, including women, perform a period of military service or a period of civilian service in furtherance of the national defense and homeland security, and for other purposes."

"Hey, la oss snike ut en lov som gjÞr at vi kan sende alle menn og kvinner mellom 18 og 26 til hÊren nÄr som helst..."

Tittan skrev:
The pentagon has quietly begun a public campaign to fill all 10,350 draft board positions and 11,070 appeals board slots nationwide.. Though this is an unpopular election year topic, military experts and influential members of congress are suggesting that if Rumsfeld's prediction of a "long, hard slog" in Iraq and Afghanistan [and a permanent state of war on "terrorism"] proves accurate, the U.S. may have no choice but to draft.

"Krigen" mot terror gjÞr at USA mÄ mobilisere hele hÊren sin, sÄnn som de gjorde under Vietnamkrigen. I alle fall om vi skal tro de i styre og stell. Fakta er at USA allerede har "tapt" krigen, og det ble understreket da torturbildene kom ut... Ja, al-qaida og gjengen har vÊrt ille, men USA har ikke akkurat en skog fri for svin heller...

Tittan skrev:
Dodging the draft will be more difficult than those from the Vietnam era.

College and Canada will not be options. In December 2001, Canada and the U.S. signed a "smart border declaration," which could be used to keep would-be draft dodgers in. Signed by Canada's minister of foreign affairs, John Manley, and U.S. Homeland Security director, Tom Ridge, the declaration involves a 30-point plan which implements, among other things, a "pre-clearance agreement" of people entering and departing each country. Reforms aimed at making the draft more equitable along gender and class lines also eliminates higher education as a shelter. Underclassmen would only be able to postpone service until the end of their current semester. Seniors would have until the end of the academic year.

Med andre ord, er man imot Ä bli innkalt har man svÊrt fÄ muligheter til Ä slippe unna. Du kan ikke dra til Canada og sÞke om opphold der pÄ humanitÊrt grunnlag, du kan ikke satse pÄ utdanning for Ä holde deg utenfor krigen, penger hjelper ikke (eller, det er jo USA, sÄ penger hjelper alltid) og sÄ videre...

Tittan skrev:
Even those voters who currently support US actions abroad may still object to this move, knowing their own children or grandchildren will not have a say about whether to fight. Not that it should make a difference, but this plan, among other things, eliminates higher education as a shelter and includes women in the draft.
(...)
Please send this on to all the friends, parents, aunts and uncles, grandparents, and cousins that you know. Let your children know too -- it's their future, and they can be a powerful voice for change!

Her er det rett og slett snakk om at styresmaktene i USA tar seg til rette, nÊrmest mot folkets vilje. (Og selv om det er USA, sÄ er de valgt inn av folket!)

SÄ, hvis du synes dette ikke er noe sÊrlig Ä bry seg med fÄr du ta det pÄ din kappe... Det er ikke snakk om verneplikt slik vi har i Norge (vi har en forsvarshÊr selv om vi sender soldater ut av landet), men det Ä bli hentet til en angreps- og okkupasjonshÊr.

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 10:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Jeg ser ingen betenkeligheter forbundet med dette og Êrlig talt; USA har ikke "tapt" krigen slik du skriver. Hvor har du dét fra? Venstresidens propaganda? Torturbilder? Si meg, hva med Saddams torturering, var den bedre?

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 12:20
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Her sniker man vel (nok en gang) inn en rekke heller lugubre begrensninger pÄ innbyggernes grunnlovfestede rettigheter, fordi det passer makthaverne Ä gjÞre slik. Det ser jeg betenkeligheter med.

Om ikke USA har tapt krigen, sÄ sliter de ihvertfall noe grÄdig. Forestillingen om at Irak innen enden av mÄneden eller hva det nÄ er, skal ha et fungerende selvstyre er en utopi. Videre har USA strukket sine militÊre ressurser ganske mye nÄ - praktisk egentlig, for sÄlenge de har tropper sÄ mange steder kan de ikke sette igang med enda flere stÞrre operasjoner andre steder. De har rett og slett ikke rÄd.

Saddams torturering var neppe bedre, antagelig snarere tvert imot. Men skal de vestlige landene involvert i Irak-konflikten ha noe sÊrlig legitimitet mÄ de vise at de er mye, mye bedre enn det som har kommet frem...

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 15:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Glahn skrev:
Her sniker man vel (nok en gang) inn en rekke heller lugubre begrensninger pÄ innbyggernes grunnlovfestede rettigheter, fordi det passer makthaverne Ä gjÞre slik. Det ser jeg betenkeligheter med.

Hva med rettighetene til innbyggerne i Irak? Fordi det passer Makthaverne Ä gjÞre slik? Har det noensinne falt deg inn at dette er en ansvarlig handling basert pÄ idéen om individuell frihet? Det er imidlertid ingen bombe at venstrepressen omtaler dette i retoriske ordelag og fÞlgelig koker dette ned til at USA er "onde", "maktsyke" etc. Barnslig retorikk, intet annet...

Glahn skrev:
Om ikke USA har tapt krigen, sÄ sliter de ihvertfall noe grÄdig. Forestillingen om at Irak innen enden av mÄneden eller hva det nÄ er, skal ha et fungerende selvstyre er en utopi. Videre har USA strukket sine militÊre ressurser ganske mye nÄ - praktisk egentlig, for sÄlenge de har tropper sÄ mange steder kan de ikke sette igang med enda flere stÞrre operasjoner andre steder. De har rett og slett ikke rÄd.

At USA sliter ser jeg pÄ som en naturlig konsekvens av manglende stÞtte fra verdenssamfunnet. Utopien i forhold til selvstyre er innlysende da det satses pÄ et samstyre hvor alle mulige religiÞse grupperinger skal delta. Det sier seg selv at dette kommer til Ä ende med maktkamp og uro. Jeg synes videre at det er prisverdig at USA, til tross for vanskelig Þkonomi, ofrer midler pÄ et land og et folk som lider.

Glahn skrev:
Saddams torturering var neppe bedre, antagelig snarere tvert imot. Men skal de vestlige landene involvert i Irak-konflikten ha noe sÊrlig legitimitet mÄ de vise at de er mye, mye bedre enn det som har kommet frem...

Hvilke forestillinger har du om krig? Dette er helt naturlig og vanlig i slike konflikter. Det er synd, men slik er den harde virkelighet situasjonen tatt i betraktning. Å hevde noe annet er direkte naivt. Er det ikke verre enn dette sĂ„ har jeg ingen problemer med Ă„ gi min uforbeholdne stĂžtte til USA's krigfĂžring i Irak.

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 17:58
PeeWee
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 25 Apr 2004
QIQrrr skrev:
Har det noensinne falt deg inn at dette er en ansvarlig handling basert pÄ idéen om individuell frihet?

Ja, men du mener jo at ens liv skal vÊre avhengig av andres valg, at man lever pÄ andre sin nÄde, og det kaller ikke jeg for individuell frihet.

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 18:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

PeeWee skrev:
QIQrrr skrev:
Har det noensinne falt deg inn at dette er en ansvarlig handling basert pÄ idéen om individuell frihet?

Ja, men du mener jo at ens liv skal vÊre avhengig av andres valg, at man lever pÄ andre sin nÄde, og det kaller ikke jeg for individuell frihet.

Det har du fullstendig rett i, men slik er veien frem til individuell frihet. Hvis bare venstresiden hadde innsett dette enkle faktum sÄ ville verden vÊrt et bedre sted Ä leve.

Å skulle redegjĂžre for hvorfor jeg brukte ordet "faktum" i sted sĂ„ var det utelukkende pĂ„ grunnlag av at dette forumet ikke rommer mitt svar, ei heller har jeg tid til Ă„ forklare det heller.

Jeg anbefaler deg Ä lese flere bÞker eller sjekke kildene dine relatert til ditt verdenssyn, men det kan jo skremme de fleste tilbake i skyttergraven. ForhÄpentligvis ikke for godt...

www.stemdlf.no

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 18:43
PeeWee
Spitzy (!)
Spitzy (!)

QIQrrr skrev:
Det har du fullstendig rett i, men slik er veien frem til individuell frihet. Hvis bare venstresiden hadde innsett dette enkle faktum sÄ ville verden vÊrt et bedre sted Ä leve.

Nei, det betyr heller at man har noe helt annet enn individuell frihet. Det er heller du som ser bort fra det faktum at man i et samfunn med arbeidsdeling er med pÄ Ä styre hverandres muligheter og skjebne. Det er heller du som har en alt for naiv verdensforstÄelse.

Sitat:
Å skulle redegjĂžre for hvorfor jeg brukte ordet "faktum" i sted sĂ„ var det utelukkende pĂ„ grunnlag av at dette forumet ikke rommer mitt svar, ei heller har jeg tid til Ă„ forklare det heller.

Joda, jeg begynner Ä bli vant til at libertarianere/objektivister som stemmer DLF pÄ grunn av lommeboka og ikke idealer stadig kommer med ganske amatÞrmessige forsÞk pÄ Ä unngÄ en debatt.

Sitat:
Jeg anbefaler deg Ä lese flere bÞker eller sjekke kildene dine relatert til ditt verdenssyn, men det kan jo skremme de fleste tilbake i skyttergraven. ForhÄpentligvis ikke for godt...

Artig det her, du baserer dette pÄ en sosialisme/kapitalismen dikotomi som ikke finnes. Tankene som Ä rendyrke enten markedet eller staten er en relativt ny tanke. I det meste av vÄr siviliserte historie har vi hatt en eller annen form for blandingsÞkonomi. Din enten kapitalisme eller sosialisme dikotomi er derfor konstruert og ikke reell.

Kildene til mitt verdenssyn er Jeremy Bentham, John Rawls, John Stuart Mills og Henry George. Etter det jeg vet har ikke disse skremt sÄ mange.

Det som skremmer er derimot den ekstreme menneskefientligheten, Ăžnsket om kontroll og hatet mot enkeltgrupper som folk som Karl Marx og Ayn Rand tydelig viser.

"Den som ikke jobber skal ikke spise" er et slagord som bÄde Ayn Rand, Adolf Hitler og Josef Stalin kunne gÄ god for.

InnleggSkrevet: Tor 03 Jun 2004, 20:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

SÄ nÄr USA pÄ dÞd og liv bestemmer seg for Ä gÄ til krig, masseÞdeleggelsesvÄpen eller ei - selv om det jo er kontroll over olja de er ute etter - sÄ skal resten av verdenssamfunnet dilte etter fordi USA synes det passer? Sorry, men hvis USA sier "Hopp!" sÄ svarer ikke jeg "Hvor hÞyt?". Individuell frihet meg her og der - nÄr USA har tropper i Irak er det ikke ut av nestekjÊrlighet.

Og Ä si at den typen mishandling av fanger vi har sett bare er det man mÄ vente i krig, er en type tankegang som gjÞr at man for alltid vil vÊre fast i den samme gamle gjÞrma. Det er lov Ä ha litt ambisjoner om Ä behandle folk som folk.

ForÞvrig: du skal ikke sÄ inderlig vel tÄle den urett som ikke rammer deg selv. Det er jo veldig greit Ä si at alt som har gÄtt galt sÄ langt er helt greit, sÄ lenge det ikke rammer en selv personlig.

InnleggSkrevet: Fre 04 Jun 2004, 00:31
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Som ventet fÄr jeg ikke annet enn venstrevridd svada tilbake...jeg orker ikke svare...

InnleggSkrevet: Lűr 05 Jun 2004, 17:21
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

QIQrrr skrev:
Som ventet fÄr jeg ikke annet enn venstrevridd svada tilbake...jeg orker ikke svare...

Jeg fÄr hÞre mye hÞyrevridd svada jeg godt kunne latt vÊr Ä gidde Ä svare pÄ jeg og...

InnleggSkrevet: Lűr 05 Jun 2004, 21:21
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Jeg la egentlig frem artikkelen for Ă„ se om noen hadde noe Ă„ si om det som var skrevet, ikke for Ă„ se om folk kunne klage over venstre/hĂžyre...
Som vanlig pÄ dette forumet ble jeg skuffet. Jeg skjÞnner ikke at jeg gidder prÞve Ä fÞre en debatt med denne skylapp-gjengen... Sad

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Lűr 05 Jun 2004, 21:50
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg forsÞkte, men nÄr man bare automatisk blir beskyldt for Ä sluke venstrepropaganda rÄtt... Vel, det begynte ihvertfall bra.

InnleggSkrevet: Lűr 05 Jun 2004, 22:10
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Glahn; som den egenerklÊrte hÞyremann du er fÞler jeg at din retorikk ikke korresponderer med egethevdet politisk stÄsted, jeg blir fÞlgelig forvirret over dine utsagn og kan umulig ta deg pÄ alvor.

Tittan; beklager, men dette koker nok ned til filosofi i ytterste konsekvens. FĂžlgelig er utgangspunktet sekundĂŠrt relatert til mitt svar.

InnleggSkrevet: Sűn 06 Jun 2004, 01:15
Terning
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 28 Mar 2004
De fleste hadde heller valgt fengsel enn Ă„ bli tvunget til Ă„ tvangsfore muslimer med svin og sprit.

Hadde folk visst hva militÊret var sÄ hadde det nok vÊrt flere pasifister ja. Jeg skal ihvertfall aldri bli med i den jÊvla fascistgjengen.

InnleggSkrevet: Sűn 06 Jun 2004, 21:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
PeeWee
Spitzy (!)
Spitzy (!)

QIQrrr skrev:

Hoho, det er stadig interessant hvor udugelig du er pÄ Ä dekke over det faktum at du egentlig ikke klarer Ä besvare noe som helst.

Som den egoisten du er, hva er sÄ farlig med Ä innrÞmme at ditt politiske stÄsted kun skyldes lommeboka og ikke noen ideologisk eller filosofisk overbevisning?

InnleggSkrevet: Man 07 Jun 2004, 14:11
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

PeeWee skrev:
QIQrrr skrev:

Hoho, det er stadig interessant hvor udugelig du er pÄ Ä dekke over det faktum at du egentlig ikke klarer Ä besvare noe som helst.

Som den egoisten du er, hva er sÄ farlig med Ä innrÞmme at ditt politiske stÄsted kun skyldes lommeboka og ikke noen ideologisk eller filosofisk overbevisning?

Stakkars deg, du kan umulig vĂŠre frisk...

InnleggSkrevet: Man 07 Jun 2004, 14:29
PeeWee
Spitzy (!)
Spitzy (!)

QIQrrr skrev:

Umulig vÊre frisk? Vil vel heller si at det er litt artig med folk som virker selvsikre nÄr de legger ut om sine ekstremistiske meninger, for sÄ Ä lÞpe hjem til pappa med halen mellom beina nÄr noen faktisk kommer med motargument.

Det skal jo ogsÄ nevnes at din "det tar for lang tid Ä forklare her" er det mest patetiske forsÞket pÄ Ä slippe unna en debatt som jeg noengang har sett.

InnleggSkrevet: Man 07 Jun 2004, 14:38
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

PeeWee skrev:
QIQrrr skrev:

Umulig vÊre frisk? Vil vel heller si at det er litt artig med folk som virker selvsikre nÄr de legger ut om sine ekstremistiske meninger, for sÄ Ä lÞpe hjem til pappa med halen mellom beina nÄr noen faktisk kommer med motargument.

Det skal jo ogsÄ nevnes at din "det tar for lang tid Ä forklare her" er det mest patetiske forsÞket pÄ Ä slippe unna en debatt som jeg noengang har sett.

Hvis du virkelig tror at jeg Ăžnsker Ă„ bruke tiden min pĂ„ Ă„ argumentere med deg sĂ„ tar du feil. Patetiske ytringer uten substans motiverer ikke akkurat til debatt for Ă„ si det slik. Å hevde at liberalisme er ekstremisme sier jo litt om din forkvaklede virkelighetsoppfatning.

Jeg setter herved strek...god bedring!

InnleggSkrevet: Man 07 Jun 2004, 14:42
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [37 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet