|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Photoshopping ***STOR POST!***
Det er veldig populært å lage bilder i Photoshop, og jeg tenkte vi kunne lage en skryte-tråd her. Siden jeg tar ansvar og starter tråden poster jeg også først
Dream Sequence 1 - 3
Disse bildene ble laget i 2002, til et rollespill jeg ledet. Hvis dere hadde hatt samme informasjon som spillerne og litt tid på dere hadde dere nok funnet ledetrådene som er plassert der, men siden dere ikke spiller og siden jeg har rotet bort eventyret så får dere aldri vite hva som er ledetråder
Interface
Tidlig i 2003 var det moderne med skikkelig innfløkte interfaces på hjemmesiden sin, og jeg var ikke snauere enn at jeg hadde en av dem. (Jeg fant denne som en tutorial på http://www.eyesondesign.net/, men forandret den litt for å få den slik jeg ville.) Det tok ca 7 timer og jeg tror noen og 40 layers å få den helt slik jeg ville ha den. En stund etter at jeg hadde laget siden, måtte jeg slutte som freelance grafisk designer fordi jeg hadde for mye å gjøre på skolen
Clan Ventrue
I 1998 (eller -97?) var jeg med i en Vampire:The Masquerade laiv her i Trondheim. Jeg spillte Malkavian, men hadde egentlig litt lyst til å være fra Clan Ventrue. (Malkavian er gøy, Ventrue er seriøst... hehe...) Derfor satt jeg meg ned, fant et bilde av ei dame, laget huggtenner og død-lignende hud osv på henne, tattoverte henne "over alt" og fikset en "aktiv" bakgrunn. Jeg er fremdeles veldig fornøyd med dette bildet...
Engel
En ting som går igjen når jeg leker meg i Photoshop er at jeg bruker bilder av lettkledde jenter. Jeg innrømmer det gjerne, det blir rett og slett mer artig på den måten! Denne engelen er egentlig en Star Wars rollespill-figur, men så fikk hun plutselig vinger... Jaja, det tok ca 2 timer men jeg er ikke fornøyd med enkelte deler av bildet. (Hårfestet, klipping langs kroppen og slikt...) Uansett, hun som spillte figuren elsket dette bildet, og da er jo saken klar...
Sigarett
Hvordan lager man en sigarett? Jo, det kan jeg forklare deg, man tar et blankt ark (ny fil...) og så bygger man den fra scratch. Det tok en stund, men jeg synes den ble kjempe-ekte, kanskje med unntak av enden på filteret... Sjekk navnet på røyken

|
Skrevet: Lør 29 Mai 2004, 01:23 Sist endret av Tittan den Tor 03 Jun 2004, 09:04, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Fanart (Gen13 og sånt), frihåndstegnet, importert og farget i Photoshop. Disse tre er de første jeg noensinne farget i Photoshop, så jeg tilgir meg selv for manglende kvalitet.
Relativt fornøyd med denne, egentlig.
Altfor sløv med linjer her, så denne ble ikke så bra. Fra Tellos
Gen13 igjen. Hun heter såklart ikke Mina, bare noe vås jeg fant på, og nå har jeg glemt hvorfor... 
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Lør 29 Mai 2004, 01:37 Sist endret av Baj den Man 03 Jan 2005, 13:05, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
(vel, hvorfor ikke dobbeleksponere litt..)
Som deg Tittan, er jeg veldig glad i å hente bilder fra nett som basis, orker ikke tanken på å tegne hele mennesker i PS eller Poser. når det gjelder fargelegging som Baj, noen som har noen tips ang. skyggelegging..? det er jeg helt lam på.. noen filters e.l. som er nyttige?
Så slenger vi inn et spørsmål sånn på tampen: bruker dere Photoshop eller Photoshop Elements? jeg brukte PS, men da jeg prøvde PSE for første gang var overgangen selvsagt for min del..
Til verket:
Inspirert av sangen Join Me In Death, av HIM..
"modellene" hentet (uvitende) fra internett hadde i grunn åpne øyne, og tro meg: lukking av øyne i PS er ingen enkel sak! Jentene er også hentet fra to helt separate bilder i ymse størrelser, og klippet sammen.. (håper ingen av dem ser dette og saksøker meg for å ha fremstilt dem som lesber eller noe, derfor jeg lukka øya i grunn.. )
Inspirert av huet mitt..
Noen som ser hvilken berømt skuespiller som ligger bak her..? tips: basisbildet ligger med en filmomtale på DSGF.no..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Lør 29 Mai 2004, 02:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Jeg vil gjette på Halle Berry fra Gothica, uten at jeg skal si noe for sikkert.
Bruker ikke filtre for å skyggelegge i PS (bruker PS, ikke PSE). For å være helt ærlig husker jeg ikke helt hvordan jeg gjorde det (er over ett år siden sist). Men det er mye man får gjort med en airbrush 
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
Skrevet: Lør 29 Mai 2004, 02:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Ja, det er mye artig man kan få til med airbrush
Jeg bruker PS7 for tiden, men tror jeg skal oppgradere snart... Det er en annen grunn til at jeg måtte slutte som freelance - PS er dyrt og mange krever at man har en lovlig versjon om man skal jobbe for dem... 
|
Skrevet: Lør 29 Mai 2004, 03:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Therese
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003 Innlegg: 622 Bosted: Larvik
|
Jeg vil lære. Jeg kan pittelitt photoshop fra før av. Hvor lærer man slike fancy ting?
|
Skrevet: Ons 02 Jun 2004, 13:36 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Det er bare å søke på photoshop tutorials på google så finner du en hel del sider om det 
|
Skrevet: Ons 02 Jun 2004, 14:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Therese
OoaHelaNatten

|
Det er bare å gjøre litt sånn og litt sånn og litt sånn og litt sånn, så går det så fint så. :p
Du har vel ikke tilfeldigvis noen å anbefale også? Jeg skjønner så lite noen ganger..
|
Skrevet: Ons 02 Jun 2004, 21:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Det er lenge siden jeg har lest og gjort dette, så jeg skal grave frem hva enn jeg brukte for å lære det selv (ingenting sitter hos meg i lengre perioder... sukk) 
|
Skrevet: Ons 02 Jun 2004, 21:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
Jeg lærte mye på www.neofrog.com men den siden er desverre tatt ned
http://www.planetphotoshop.com/tutorials.html (veldig bra - mye forskjellig)
http://www.phong.com/tutorials/ (bra hvis du vil lage interfaces - eller ha spesialeffekter)
http://www.handson.nu/ (litt gammel, men ting gjelder fremdeles)
Med de tre har du mye å gjøre, så jeg venter med flere
Forresten, http://www.eyesondesign.net/ er genial også, og den tilhører ei norsk dame, så hvis du lurer på noe kan du sende mail på norsk (hvis jeg husker rett...)
|
Skrevet: Tor 03 Jun 2004, 09:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Therese
OoaHelaNatten

|
tækkær
Så var det bare å finne en photoshop til macen her hjemme et sted.. jeg har ett stk rotete stefar.
|
Skrevet: Tor 03 Jun 2004, 21:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Therese skrev: | Jeg vil lære. Jeg kan pittelitt photoshop fra før av. Hvor lærer man slike fancy ting? |
Jeg for min del har bare lekt meg til det jeg kan(det kan nok et lærd øye se på kvaliteten da..), og en ting jeg jeg lærte smertelig etter lang nok tid var de 3 L'er; LAYERS, LAYERS, LAYERS!!! Layers er faktisk utrolig viktig og utrolig forenklende å jobbe med, må være en av de mer geniale oppfinnelser her i (data)verden..
|
Skrevet: Fre 04 Jun 2004, 08:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
noe jeg smalt sammen i full fart nå nettopp:
Distorted Angel

|
Skrevet: Fre 04 Jun 2004, 13:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Tittan skrev: | Clan Ventrue
I 1998 (eller -97?) var jeg med i en Vampire:The Masquerade laiv her i Trondheim. Jeg spillte Malkavian, men hadde egentlig litt lyst til å være fra Clan Ventrue. (Malkavian er gøy, Ventrue er seriøst... hehe...) Derfor satt jeg meg ned, fant et bilde av ei dame, laget huggtenner og død-lignende hud osv på henne, tattoverte henne "over alt" og fikset en "aktiv" bakgrunn. Jeg er fremdeles veldig fornøyd med dette bildet...
| Mind telling me hvordan du tatoverte..? fant ut det var en god idé, men ikke så lett..
|
Skrevet: Fre 04 Jun 2004, 14:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

|
0nskemestern skrev: | Tittan skrev: | Clan Ventrue
| Mind telling me hvordan du tatoverte..? fant ut det var en god idé, men ikke så lett.. |
Husker ikke helt, men jeg kan skrive det jeg husker...
Først fant jeg en fin font (som jeg selvølgelig ikke husker navnet på).
SÃ¥ skrev jeg bokstavene V og O
Disse jobbet jeg litt med, emobss osv før jeg satte dem sammen og plasserte dem på dama...
Hehe, ikke verdens beste tutorial, men...
|
Skrevet: Lør 05 Jun 2004, 15:52 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lupin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 439 Bosted: Trondheim
|
Et lite bilde jeg lagde en gang... En stund siden.
|
_________________ This is not here.
-Yoko Ono
Skrevet: Lør 05 Jun 2004, 17:08 Sist endret av lupin den Tor 10 Jun 2004, 08:27, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Tittan skrev: | 0nskemestern skrev: | Tittan skrev: | Clan Ventrue
| Mind telling me hvordan du tatoverte..? fant ut det var en god idé, men ikke så lett.. |
Husker ikke helt, men jeg kan skrive det jeg husker...
Først fant jeg en fin font (som jeg selvølgelig ikke husker navnet på).
SÃ¥ skrev jeg bokstavene V og O
Disse jobbet jeg litt med, emobss osv før jeg satte dem sammen og plasserte dem på dama...
Hehe, ikke verdens beste tutorial, men... |
Ja, altså mønster og slikt går fett, lurte egentlig på hvordan du fikk det til å se ut som tatovering i huden, istedet for bare no farge oppå et bilde.. hvilken farge brukte du...?
btw, pterodaktyl, bildet ditt er ikke kjempesynlig..[/i]
|
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 01:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Marilla
Spitzy (!)

Ble Medlem: 24 Mar 2004 Innlegg: 233 Bosted: Horten
|
http://www.enjoydiary.com/pictures/gwath/hekk3.jpg
tror du ser det om du går til denna linken... (bildet til pterodaktyl altså)
EDIT: ikke gå rett til linken, copy og paste adressen til adresselinja... da funker det!
|
_________________ The ships hung in the air much the same way bricks don't...
Skrevet: Søn 06 Jun 2004, 10:27 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Therese skrev: | Det er bare å gjøre litt sånn og litt sånn og litt sånn og litt sånn, så går det så fint så. :p
Du har vel ikke tilfeldigvis noen å anbefale også? Jeg skjønner så lite noen ganger.. |
For å farge.
Metodene jeg bruker for det grunnleggende er som følger (og stikkordet er layers, layers, layers), og tålmodighet (for min del i alle fall).
1) Importer bildet det er snakk om til PS (logisk nok). Scan, ta bilde av med digicam, alt ettersom.
2) Fjern alle skygger som er tegnet på. Bildet skal være klart. Dette kan ta litt tid.
3) Markér alle linjer. Personlig foretrekker jeg polygonal lasso tool eller pen tool (edit > stroke), og ettersom jeg markerer så fyller jeg linja med en tynn sort farge. Er du stø på hånden kan du jo bruke hva som helst, men det lønner seg å gjøre dette nøye.
4) Del opp i layers, the more the merrier. Jeg pleier å ha eget layer for hud, øyne, munn, hår og klær. Alt ettersom plagg og tilbehør deler jeg dette også opp.
5) Legg på grunnfarge på alle layers
6) Resten har gått i glemmeboksen for meg, hvilket betyr at jeg må ta det opp igjen snart :p Det er enkle, men glemte, metoder for å skygge den aktive fargen og slike ting, og det gjør alt ganske enkelt. Når det gjelder teksturer er det bare å lage sine egne brushes som passer til det du vil ha. Gidder du ikke lage det så kan du lett finne ting på web.
Jeg kan sikkert skrible litt mer detaljert om ting når jeg får satt meg inn i det igjen, ellers er det som nevnt ti tusen tutorials på nett som tar seg av dette på en litt mer oversiktlig måte enn dette Det her er bare en måte å starte på, anyway.
|
Skrevet: Fre 11 Jun 2004, 01:27 Sist endret av Baj den Man 03 Jan 2005, 13:07, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Noe jeg whippet sammen av ren kunstnerisk kreativitet.. lurer på om det skal forestille en form for ankh.. (2 versjoner her som du ser)

|
Skrevet: Fre 18 Jun 2004, 10:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |